Дмитрівська філія Куцурубського ліцею ім. Т.Г.Шевченка Миколаївського району Миколаївської області
Конспект
уроку математики у 5 класі
«Математика у професії моїх батьків».
Приклади та задачі
на всі дії з натуральними числами
Підготувала:
вчитель математики
вищої категорії
Швець О.М.
Тема уроку: «Математика у професії моїх батьків».
Приклади та задачі на всі дії з натуральними числами
Мета уроку: закріпити вміння розв’язування прикладів, задач і рівнянь, розвинути стійкі навички роботи з натуральними числами, розвивати уважність, наполегливість; навички усної лічби; виховувати активність і самостійність; почуття задоволення від можливості показати на уроці свої знання не тільки з математики, але і в інших областях шкільних знань; виховувати любов до математики.
Тип уроку: закріплення ЗУН, особистісно зорієнтований урок з елементами дослідження.
Обладнання: мультимедійна дошка, картки для самостійної роботи
Міжпредметні зв’язки: історія, природознавство
Очікувані результати:
Предметні: учня закріплять навички роботи з натуральними числами
Особистісні: розвиток мотивів навчальної діяльності і формування особистісного сенсу навчання; формування адекватної, позитивної самооцінки
Регулятивні: формувати вміння оцінювати свою діяльність
Пізнавальні: формувати вміння самостійно виділяти і формулювати пізнавальну мету, проблему уроку
Комунікативні: розвиток математичної мови, вміння працювати в парі, слухати співрозмовника і вести діалог
Девіз «Серце і душу в роботу вклади, кожну хвилину на уроці бережи».
Хід уроку
1. Організаційний момент
2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчання.
Отже,ми продовжуємо вивчати тему «Натуральні числа»
Перевіремо сьогодні чи достатньо у нас знань і вмінь роботи з натуральними числами? Я пропоную такий план роботи,за цим планом сформулюйте мету уроку.
1.Перевірка знань, які маємо
1.1. Бліцопрос
1.2. Загадки
1.3.Тести
1.4.Усний рахунок
2.Закріплення знань та вмінь
2.1.Самостійна робота. Розв'язування прикладів.
Фізкультхвилинка.
2.2.Гра «Що? Де? Коли?» Розв'язування задач і рівнянь
3. Підсумок.
Мета нашої спільної навчальної діяльності: закріпити і розвинути стійкі навички роботи з натуральними числами; розвивати вміння застосовувати їх до розв’язування різних задач, рівнянь; розвивати уважність, навички усної лічби, вміння аналізувати свою роботу. Подумайте про себе: чого ви очікуєте від уроку?
У вас на парті аркуш: складемо карту «Натуральні числа». Пригадайте, як ми складали карту рівнянь.Запишіть посередині «Натуральні числа». А зараз за 1 хвилину запишіть слова та фрази, які спадають на думку з даної теми. (Гронування (асоціативний кущ,) є стратегією, яка спонукає учнів думати вільно та відкрито з певної теми. Вона націлена передусім на стимулювання мислення учнів. )
А наприкінці уроку – допишемо ще. На карті в куточку можна відмічати бали, які ви отримуєте, щоб потім оцінити свою діяльність на уроці.
Отже, відкриваємо зошити, записуємо число. Тема уроку Приклади та задачі на всі дії з натуральними числами.
- Пропоную девізом нашого уроку слова
«Серце і душу в роботу вклади, кожну хвилину на уроці бережи».
3.Перевірка дз
Математика як наука виникла з практичних потреб людей, математичні знання необхідні кожній людині в повсякденному житті. Ви часто запитували мене: ≪Для чого нам потрібна математика? Де в майбутньому ми з нею стикатимемося?≫. А щоб ви самі все зрозуміли - домашнє завдання було провести дослідження «Математика у професії моїх батьків» і дізнатися: чи використовують ваші батьки математичні знання. Вони підготували для нас багато цікавих задач, повязаних з їх роботою. Сподіваюсь, що в кінці уроку ви зможете дати відповідь на запитання: Для чого потрібно вивчати математику? Подивимось.
Але спочатку перевіримо, які знання ви вже маєте.
4.Актуалізація опорних знань
Мудрець сказав: «Дві людини, що обмінялись золотими монетами не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожен з них стає розумнішим». Обмінюючись думками, люди набувають нових знань. Тож обмінюймось думками, даємо правильні відповіді на запитання! Усно
Бліцопрос
1) Назвіть число, яке:а) на 3 менше від числа 50;
в) у чотири рази більше за число 20?
2) Одне число дорівнює 12, що вдвічі менше від другого числа. Чому дорівнює друге число?
3) Одне число дорівнює 420, що на 37 менше від другого числа. Чому дорівнює друге число?
5). Кількість розрядів у кожному класі помножте на кількість сантиметрів у метрі. (300)
6). Найменше двоцифрове число, складене з однакових цифр, помножте на кількість кілограмів у тонні. (11*1000=11000)
7). Обчисліть суму найменшого трицифрового числа і найбільшого двоцифрового.(100+99=199)
Загадки (елементи розвиваючого навчання)
1.Чисел натуральних в світі є багато.
З них число найбільше не можна назвати.
Найменше ж знати всім годиться, і це, звичайно ж -…(одиниця).
2.Від числа число відняти – Можна теж число дістати.
Знають учні й учениці: Зветься це число…(різниця).
3. Їх у підручнику багато. І кожну треба розв’язати
Бажаємо удачі, Розв’язуйте …(задачі).
4.На число це – знайте, діти, - Заборонено ділити,
проте множити чудово – Зразу ж відповідь готова.
Не роби собі проблем, Обережним будь з …(нулем).
Тести ( слайд )письмово
1.Лимон коштує m копійок, а банан – n копійок. Скільки коштують два лимони і три банани?
а) m ∙ 3 + n + 2; б) m + n ∙ 3; в) m ∙ 2 + n ∙ 3; г) m ∙ 2 + n.
2..Яке з чисел є коренем рівняння 9 – х = 1?
а) 10; б) 8; в) 9; г) 0.
3. Знайди значення виразу а + 8, якщо а = 10.
а) 16; б) 17; в) 28; г) 18.
4.Спростіть вираз: 8х + 12х.
а) 20х; б) 18х; в) 17х; г) 4х.
5.Знайди число х таке, що х: 7 = 11.
а) 777; б) 77; в) 11; г) 7.
6. Спрости вираз: 16а – 8 – 2а.
а) 14а – 8; б) 6а; в) 18а – 8; г) 26а.
8.Яка з рівностей є рівнянням?
а) 5х + 9; б) 4х – 2 = 6; в) 6 3 – 4 = 14; г) 10х + 2х + 3х.
9. Яке число треба відняти від 100, щоб отримати число 35.
а) 135; б) 55; в) 65; г) 45.
11.Скільки існує цифр для запису натуральних чисел?
а) безліч; б) десять; в)дев’ять; г) 100.
Взаємоперевірка. Робота в парі.Одне завдання – 1 бал.
5.Закріплення ЗУН
5.1.Самостійна робота
У вашому підручнику математики є задача про дерево. Задач багато, але це дерево – особливе:
1.Їм кормилися динозаври
2 Воно занесено до Червоної книги України
3. Це єдиний екземпляр в Миколаївському району
4. Воно росте на території нашої школи
Для того, щоб взнати, що це за дерево вам треба розв’язати самостійно приклади та розшифрувати їх
Відповіді до самостійної роботи закодовані у вигляді шифру
24 – О, 30 – К, 6 –Н, 25 – і, 3000000000 – Г
Фізкультхвилинка. Музикальна весела зарядка.
5.2.Гра «Що?Де? Коли?». Ви будете знатоками і з вами грають ваші батьки.(Метод міні-проекту створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку їхніх інтелектуальних здібностей. ). Ви принесли дуже багато задач, які склали батьки.Сьогодні ми розпочнемо їх розв’язувати. А на наступних уроках продовжимо.А учень, чию задачу розв’язуємо – розв’язує рівняння біля дошки. Рівняння використовували вже близько 4000 років тому для розв'язування задач землемірства, будівництва, військової справи.
Розв’язування задач.
(524 - х) - 133 = 207;
524 - х = 207 + 133
524 - х = 340
х = 340 + 524 х= 524 - 340
х = 864 х=184
Тато виготовляє 1 двері за 5 днів, а меблі для відпочинку – за два тижні. Чи вистачить йому місяця для виготовлення 3 – х дверей та меблів для відпочинку?
А, якщо Артем буде допомогати, чи буде ще швидче?
Під час збирання винограду бригада у складі 20 чоловік за один робочий день зібрала 8 тонн винограду. За норму 300 кг один робочий одержував 60 грн. За кожен зайвий кілограм робочому нараховувалось 1 гривня.
Скільки кілограмів винограду зібрав один робочий і яку суму він заробив в цей день?
20 робочих - 8 тонн 8 тонн -? кг
20 робочих - ? кг 8000:20 = 400 кг – 1 робочий
1 робочий -?
Скільки зайвий кілограмів зібрав один робочий? 400-300
Скільки нарахували за це грошей? 100 *1 А в якої бригаді хотіли б працювати ви –де добре працюють? Високий рівень: скласти задачу аналогічну даній;
Знайдіть помилки і закінчіть розв'язання рівнянь:
(рівняння для Сашка) х - 14 = 31
• Будівельній бригаді з чотирьох чоловіків, щоб побудувати будинок, потрібно зробити кладку з 80 – ти кубів каміння. В одному кубі 60 каменів. Скільки каменів треба покласти кожному із чоловіків цієї бригади?
Розв'язання:
80 *60 =4800 – каменів потрібно на весь будинок
4800: 4 = 1200 - каменів треба покласти кожному із чоловіків цієї бригади.
Відповідь: 1200 каменів треба покласти кожному із чоловіків цієї бригади.
Як ви вважаєте, як отримати більше грошей за роботу?
Творче завдання для сильної групи: скласти вираз
Рівняння для Влада
|
3х + 2х + 5 = 25
(х + 17) – 2 = 18 ?
Відповідь.
В результаті гри з сірниками на полі був підпалений стіг сіна масою 95 тонн. Вартість однієї тонни сіна становить 500 грн. Визначте нанесений збиток.
Хто знає телефонні номери виклику екстреної допомоги (безкоштовно):
101 - пожежна охорона
Фізкультхвилинка. Вправа «Буратіно».
Мета: покращення кровообігу в судинах мозку, відпочинок очей.
Уявіть, що у вас довгий – придовгий ніс, як у Буратіно. Спробуйте із заплющеними очима «написати» кінчиком носа у повітрі своє ім’я. І ми побачимо у кого це вийде краще
6. Домашнє завдання: с. №
Знайти в інтернеті, яке число називають словом «гугл»
7. Рефлексія навчальної діяльності: Закріпили вміння розв’язування прикладів,задач і рівнянь? Для чого потрібно вивчати математику?
Прийом «Похвали себе». Чи з’явилося почуття самоповаги від твоєї роботи на уроці? Похвали себе. Оцінювання
прийом – «вибір»
На уроці я працював активно / не дуже добре.
Своєю роботою на уроці я задоволений / незадоволений.
Урок для мене пройшов швидко / довго.
За урок я не втомився / втомився.
Матеріал уроку мені зрозумілий / не зрозумілий
Підсумок уроку: заповнюємо карту, у кого зявилися ще думки