Площа прямокутника і квадрата

Про матеріал
Сьогодні ми розглядаємо тему, яка є частиною науки, що називається геометрія. Я сподіваюсь, що навіть учні байдужі до цариці наук вийдуть з уроку з глибоким переконанням, що геометрія - цікавий і потрібний предмет. Адже геометрія навколо нас.
Перегляд файлу

Тема уроку. Площа прямокутника і квадрата.

Цілепокладання

 Формувати ключові компетентності:

                     уміння вчитися — зосереджено слухати вчителя; розвивати вміння запам’ятовувати, відтворювати, формувати вміння знаходити площі фігур ,що мають форму прямокутника;

                     загальнокультурну — дотримуватись норм культури математичної мови, запису, культури спілкування, вчитися формулювати власну думку;

                     здоров’язбережувальну — виконання фізкультхвилинки, взаємозв’язок організму людини з природнім і соціальним оточенням;

                     соціальну — розвивати вміння працювати в колективі, уміння з повагою ставитися до думок однокласників;

                     інформаційну - залучення вчителем додаткової інформації в процесі викладання математики та інформатики, стимулювання учнів до використання додаткової інформації;

                     комунікативну — удосконалювати вміння учнів формувати цілі власної діяльності та робити висновки за її результатами.

Формувати предметні компетентності і компетенції шляхом виконання навчально — пізнавальних і практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній:

                     вміння розв’язувати сюжетні задачі на знаходження площ фігур, що мають форму прямокутника;

                     емоційно-ціннісну -  з’ясувати роль колективу при розв’язувані сюжетних задач;

                     загальнокультурну - на прикладі взаємодопомоги виховувати любов до людини, здатність до самопожертви.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: мульмедійний пристрій, картки для досліджуваної роботи, картки для оцінювання знань, підручник А.Г.Мерзляк, 5 клас.

Хід уроку

І. Привітання, організаційний момент

(Слайд 1)

Повторення правил поведінки на уроці:

    Будьте зосередженими і уважними;

    Поважати вчителя і однокласників;

    Дотримуватись порядку на столі;

    Не запізнюватись;

    Вимикати телефон;

    Слідкувати за поставою.

ІІ. Зворотний зв’язок

Закінчіть речення:” На минулому уроці ми вивчали тему...

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Опитувальний ланцюжок

Щоб одержати розгорнуту і логічно зв’язану відповідь учитель жестом зупиняє учня, який відповідає і пропонує продовжити думку іншому учневі.

(Слайд 2)

Розв’язується вправа №561з підручника.

2. Працюємо усно

(Слайд 3)

Візьмемо рівність:

35+10-45=42+12-54

Винесемо за дужки спільний множник:

5(7+2-9)=6(7+2-9)

Поділимо праву і ліву частини на спільний множник і одержимо:

5=6

Поясніть помилку.

ІV. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми розглядаємо тему, яка є частиною науки, що називається геометрія. Я сподіваюсь, що навіть учні байдужі до цариці наук вийдуть з уроку з глибоким переконанням, що геометрія - цікавий і потрібний предмет. Адже геометрія навколо нас.

(Слайд 4)

Дорогі друзі, кожен з вас сьогодні оцінить свою роботу на бланку оцінок за такими критеріями:

                     правильно виконане завдання - 5 балів;

                      допущена незначна  помилка - 3балів;

                     більша частина завдання виконано неправильно - 2 бали;

                     не виконане завдання - 0 балів.

Розглянемо задачу.

(Слайд 5)

Бабуся на городі виділила дві ділянки своїм онучкам Валі і Лесі для того, щоб вони самі виростили овочі. Валя одержала прямокутну ділянку з розмірами 3м і 8м, а Леся - з розмірами 6м і 4м. Чия ділянка більша? Дати відповідь на це запитання - наше завдання.

V.Сприймання і первісне усвідомлення нового матеріалу

Давайте розглянемо поняття площі і площини. Дошка, стіна, стіл - дають уявлення про площину, якщо вважати, що вони безмежні фігури. Фігури, що  можна  помістити на площину, називають плоскими. Площа - це міра, тому потрібно створити одиницю вимірювання площі. Побудуємо квадрат зі стороною 1 см. Тоді його площа дорівнює 1см2.  Як же знайти площі інших фігур? Можна викласти квадратиками з площею 1см2 всю поверхню фігури, але це незручно. Спробуємо вигадати інший спосіб. Побудуємо прямокутник зі сторонами 3 см і 4см та порахуємо скільки поміщається квадратиків зі стороною 1 см. Подумайте, як ще можна визначити площу?

Якщо позначити одну сторону прямокутника через a см , а другу - b см, а площу - S, то формулою S=a*b можна знайти площу будь - якого прямокутника. Оскільки квадрат - це прямокутник, що має рівні сторони, то його площа визначається за формулою S= a* a= a2.

Розглянемо дві рівні фігури. Вони при накладанні суміщаються, тому мають рівні площі і периметри. Отже, рівні фігури мають рівні площі.

Візьмемо прямокутник зі сторонами 4см і 7см і розділимо його на дві частини. (Слайд 6)

Знайдемо площі кожного з прямокутників. Тоді S1=2*4=8см2.  S2=5*4=20см2, тоді S=S1+S2=8+20=28см2, але і площа прямокутника дорівнює 4*7=28см2. Отже, площа фігури дорівнює сумі площ фігур, з яких вона складається. Для вимірювання площ використовують квадрат, сторона якого дорівнює одиничному відрізку, тобто мм, см, дм, м. Існують ще одиниці вимірювання площ.

(Слайд 7)

VІ. Фізкультхвилинка

(Слайд 8)

Сильний вітер до землі гне дерева молоді, (присідають)

А вони ростуть, міцніють, (піднімаються)

Вгору тягнуться, радіють. (встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)

VІІ. Узагальнення і систематизація знань

Задача 1. Знайти площу підлоги класної кімнати, якщо довжина кімнати 12м, а  ширина на 7м менша.

Робота з підручником

Задача №588. Чи вистачить 5 т гороху, щоб засіяти поле, що має форму прямокутника зі сторонами 500м і400м, якщо на 10000м2 землі потрібно висіяти 260кг гороху?

Робота в групах.

Задача 3.  Підлога у вітальні барона Мюнхгаузена викладена однаковими плитами. Барон стверджує, що його новий килим закриває рівно 24 плити і при цьому кожен вертикальний і горизонтальний ряд плит у вітальні має рівно 4 плити, покритих килимом. Чи не обманює барон?

Робота на дослідження.

 Учні одержують картки із завданнями. Потім презентують свої роботи.

(Слайд 9)

Картка 1.

Картка 2.

Картка 3.

Картка 4.

VІІІ. Підсумок

1) Як знайти площу прямокутника, квадрата?

2) Які формули вивчили?

3) Де можна застосувати ці знання?

4) Яку задачу ми не розв’язали?

5) Над чим ще треба попрацювати?

(Слайд 10)

ІХ. Рефлексія

(Слайд 11)

X. Домашнє завдання.

1. Які ще одиниці вимірювання площі ви знаєте?

2.№976; №591

(Слайд 12)

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Школа Вчитель
Додано
10 листопада 2023
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку