Математика в історії людства. Numerals.
Давні одиниці вимірювання довжини.
ХІД УРОКУ
I. Введення учнів у мовну діяльність на англійській мові. Організаційний момент.
Учитель математики: Доброго дня, діти! (Коротко про незвичність уроку, День Європи, Рік математики)
Teacher: Good-morning, we are glad to meet you! Мовна розминка Teacher → P78-79, Part I : What is the date today?
Which winter month is February?
Which month of the year is February?
1.Ordinal numerals
Teacher: Today we are doing Mathematics in English. I’d like you to match the names of the months with ordinal numerals to put them in the right order:
January the third February the seventh March the eleventh April the first May the twelfth June the tenth July the second August the fifth September the eight October the fourth November the sixth December the ninth
|
(Завдання винесено на дошку (магніти), учні по черзі співвідносять назви місяців з порядковим числівником).
Teacher: Thanks! I see, you know the names of the months as well as ordinal numerals.
2. Cardinal numerals
Прислів’я про чіслівники
Teacher: Let’s remember the proverb: “Knowledge gates are for those who numerals knows”
Українські і англійські прислів’я про числівники більше відносяться до проблем побуту, потреб людини, його взаєминам з іншими людьми, наприклад: (на слайді) – (на слайді використано тригер – автобус, наводячи курсор на автобус, з’являється рука, при натисненні на відповідний автобус – виїжджає переклад прислів’я) (учні в парах співвідносять відповідний паперовий варіант)
One man – no man
Один в полі не воїн
Two heads are better than one
Одна голова добре, а дві – краще
Before you make a friend eat a bushel of salt with him Людину пізнаєш, коли з нею пуд солі з’їсиш First think, than speak.
Сім раз відмір, один раз відріж
Rain at seven, five at eleven
Сім п’ятниць на тиждень
III. Розвиток обчислювальних навичок учнів.
1. Актуалізація опорних знань учнів з математики.
Вчитель математики:
Діти! Сьогодні у нас Незвичайна подорож. З історії математики ми дізнаємося, де виникли числа, відповімо на питання, чому виникли одиниці виміру, які одиниці виміру використовувалися в давнину і зокрема в Англії, виконаємо їх переклад в сучасні одиниці виміру.
Ви добре знаєте назви чисел, вмієте оперувати ними англійською мовою. А як відомо, на уроках математики ми використовуємо числа при обчисленні прикладів, розв’язанні задач.
Чи можна уявити світ без чисел? (ні).
Без чисел не зробиш покупки, не дізнаєшся, котра година не набереш номер телефону, навіть не дізнаєшся який сьогодні день, рік, або коли у тебе день народження.
Давайте пригадаємо:
Як називаються числа, за допомогою яких рахують предмети?
(натуральне число)
Записуючи ці числа, застосовуючи цифри. Перерахуйте їх. (0 1 2 3 4 5 6 7 8 9)
Вони виникли найпершими, як тільки люди почали рахувати.
(презентація_слайд 3-4)
Давайте перевіримо, чи зможете ви рахувати, як рахували наші предки?
(презентація_слайд 5-6) Задача:
1. «Щоб ви відповіли, якби вам сказали, що у вас 2 руки і 1 нога курей?»
2. Вчора у полюванні приймали участь 2 руки, 1нога і 2 пальці людей. Скільки було мисливців?
«Що ж було далі?»
(презентація_слайд 7-12)
Учитель математики: з розвитком математики люди навчилися записувати числа і виконувати над ними дії.
Які ви знаєте арифметичні дії? (+,-,*,/)
Давайте розв’яжемо усно декілька прикладів (на слайді)
30 ∙ 4 =
497 + 13 =
200 : 5 =
125 - 65 =
Дякую, ви молодці!
3. Виконання арифметичних дій англійською мовою
(презентація_слайд 14)
Teacher: I see you do the sums in Russian quite perfectly. What about English, then? Before doing the sums repeat the following signs:
“Multiplication sign” – to multiply…by… “Division sign” – to divide…by…
“Sign of equality” – is plus minus
(Учні виконують усно арифметичні дії на англійській мові). 50 + 12 =
90 : 10 =
48 – 14 =
38 ∙ 2 =
IV. Вивчення нового матеріалу
Учитель математики.
Слід зазначити, що математика не стояла на місці, а розвивалася, тому виникла необхідність все вимірювати.
Великий вчений Д.І. Менделєєв говорив: «... наука починається тоді, як починають вимірювати, і точна наука неможлива без міри ...». Ось чому вже з давніх часів люди вчилися вимірювати різні величини. Найдавніші одиниці виміру пов'язані з частинами людського тіла, бо вони завжди при людині і їх «не можливо забути вдома».
(презентація_слайд 15-20)
Що це за казка?
(Г. Х. Андерсен « Дюймовочка»)
Дома посадила ячмінне зерно, і одразу ж з нього виросла велика |
чудова квітка, схожа на тюльпан, але пелюстки були ще міцно стулені, як у пуп’янка. — Яка мила квітка! — сказала жінка і поцілувала гарні червоні з жовтим пелюстки, і тільки-но вона їх поцілувала, як у квітці щось тріснуло, і квітка зовсім розкрилась. Тепер було видно, що це справжній тюльпан, але всередині квітки, на зеленій маточці, сиділа крихітна дівчинка, така гарна та ніжна! Вона була на зріст не більше дюйма. Тому її й назвали Дюймовочкою. |
А якого зросту була Дюймовочка? («2см 5мм»).
Дякую! Ви дали правильну відповідь.
Співвіднесення чисел з буквами англійського алфавіту (презентація_слайд 21 – прямокутник – це тригер, при натисненні слова з’являються в будь-якому порядку)
Teacher: If you want to know how ancient English people measured long distance, the ABC will help you. Recode the numerals under the letter you need. Who is the first that is the winner.
(Числа - на слайді, учні пишуть під ними відповідні букви англійського алфавіту і називають слово).
6 15 15 20 25 1 18 4 13 9 12 5
(foot) (yard) (mile)
Aa Bb Cc Dd Ee Ff Gg Hh Ii Jj Kk Ll Mm
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Nn Oo Pp Qq Rr Ss Tt Uu Vv Ww Xx Yy Zz
14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Teacher: Thanks! You are quite right. Repeat these words, please!
(презентація_слайд 22-24)
Учитель математики:
«ярд» і «фут» - англійські міри довжини.
Фут або ступня - довжина ступні людини, яку до сих пір використовують в Англії і США: 1фут = 12дюймов = 30см 5мм
Ярд - відстань від носа до кінця середнього пальця витягнутої руки. За легендою, вона дорівнює відстані від кінця носа короля Генріха до
кінців пальців його витягнутої руки: 1ярд = 3футам = 91см 4мм
Є ще одна міра довжини:
Миля, яка в стародавньому Римі дорівнювала 1000 (однієї тисячі) кроків. Зараз в Англії використовується «англійська сухопутна миля»: 1міля = 1760ярдам = 1км 609м.
(презентація_слайд 25)
SMILES
BEAUTIFUL
WONDERFUL
EXERCISE-BOOK
PENCIL
Teacher→ Class: Listen to the joke “Smiles” and be ready to translate it:
The teacher asks Pete: “What’s the longest word in the world”?
Pete answers: “Smiles”.
Teacher wonders: “Why”?
Pete: “Because there is MILE between the first and the last letters”. Thank you! I like your singing a song very much!
VІ. Рефлексія:
Повідомлення про сучасні міри довжини Учитель математики:
В багатьох країнах використовували велику кількість різних одиниць вимірювання. Це викликало плутанину, тому наприкінці 18 століття у Франції створили спеціальну систему мір, якою ми користуємося і зараз.
В її основу покладено метр.
Спробуйте назвати міри довжини, якими ми зараз користуємося? (дециметр, сантиметр, міліметр, кілометр).
А старовинні міри на практиці зараз не використовують, але ви можете зустріти їх на сторінках підручника історії, у казках, приказках і прислів’ях.
VІI. Домашнє завдання:
Записати приклади за допомогою цифр і арифметичних знаків дій, а потім їх обчислити.
1) Twenty five minus five multiply by two is
2) Twenty divide by two plus four is
3) Sixteen plus four minus two is
4) Thirty five plus nine minus five is