Математика
Тема: Десяток. Робота над задачами.
Мета: ознайомити дітей із поняттям десяток; закріпити склад числа 10 удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння;
Тип – уроку: комбінований.
Хід роботи
Організація класу
Всі сідаєм тихо діти
Домовляймось не шуміти
На уроці не дрімати
І активно працювати
Повторення вивченого, шляхом математичного диктанту.
-В зошиті записуємо число та класна робота, та виконуємо математичний диктант, записуючи тільки відповіді в зошит, а потім всі разом перевіримо.
Мотивація навчальної діяльності
Мама донечці і сину
Роздавала апельсини.
П*ять – Андрію й Олі – п*ять.
Тож давайте рахувать.
Скільки ж то всіх апельсинів
Дала мама доньці й сину?(10 або 1 десяток)
Повідомлення теми уроку: Десяток. Робота над задачами.
Знайомлення з десятком.
Робота за підручником стр.73
Давайте порахуємо скільки ґудзиків на малюнках?( 10 або по іншому можна сказати 1 десяток, тобто 10=1 десяток)
Переходимо до наступного яблучка.
Перше завдання треба порахувати десятками ґудзики але не від 1 до 10, а саме десятками.(1-десяток, 2-десяток,3-десяток,4-десяток тож скільки десятків маємо (4) так правильно)
Наступне завдання також рахуємо десятками (3-десятка). Давайте подумаємо що ще лічать десятками?(олівці, ручки).
Третє яблучко.
Полічіть скільки монет у першому гаманці?(10) їх можна обміняти на 10 грн.
В п*ятому яблучкі задача, запишемо до зошита її.
Вчитель читає задачу, визначаємо умову її(банці-4кг, діжечці-на 6 кг більше) та яке питання( скільки кг меду в діжечці?)
Розв*язок(4+6=10(кг), відповідь: 10кг.)
Закріплення вивченого
1) гра закінчи речення
Число 1 десятка і 5 одиниць – це 15
Число 1 десятка і 7 одиниць – це 17
Число 1 десятка і 3 одиниць – це 13
2)гра «На фермерському подвір’ї»
порахуйте свійських тварин на фермі
10 гусок і 2 гусаки;
10 сірих і 7 білих гусенят;
10 курок і 3 півня;
10 жовтих і 5 сірих курчат;
10 качок і 4 качури;
10 кіз і 8 козенят.
Діти відповідають усно: 12,17,13,15,14,18.
Рефлекція
Вправа «Мікрофон».
- Чи сподобався урок?
- Чого навчилися?
- Що було складно?
- Які завдання були цікаві.