урок математики. 1 клас

Про матеріал
Розробка ноосферного уроку з математики в 1 класі. Тема уроку "Монети і грошові банкноти України. Одиниці вартості. Задачі на знаходження вартості покупки. Пояснення даного розв'язування задачі".
Перегляд файлу

Розробка ноосферного уроку з математики 1 клас

Тема.  Монети і грошові банкноти України. Одиниці вартості. Задачі на знаходження вартості покупки. Пояснення даного розв’язування задачі

Мета: ознайомити учнів із монетами і грошовими банкнотами України; вправляти у перетворенні одиниць вимірювання вартості, складанні прикладів на віднімання із прикладів на додавання; розвивати вміння розв’язувати задачі; розвивати навички усної лічби, логічне мислення, пам'ять, увагу, інтерес до математики, виховувати уважність.

Обладнання: комп’ютер, презентація, музичний супровід, план туристичного походу, картки-блискавки.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  1. Гармонізація простору

Продзвенів уже дзвінок,

Всім пора нам на урок,

Встаньте всі рівненько,

Привітаймось гарненько:

«Добрий день!»

Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.


  1. Коло об’єднання

Учитель: - Діти, у мене є чарівна паличка і зараз ми станемо в коло та, передаючи чарівну паличку один одному, побажаємо гарного настрою, щоб справдилися всі ваші очікування, щоб урок видався цікавим.

В нашому класі росте дерево очікувань, але воно зовсім голе, без листячка. В кінці уроку ми подивимося, чи воно вкриється листям – чи справдяться ваші очікування, сподівання.

На ваших партах знаходяться кольорові квадратики ( червоний, жовтий, зелений) виберіть один і підніміть його та покажіть товаришам,з яким настроєм ви прийшли на урок та чого очікуєте на його кінець.( пояснення кольорів прикріплені на дошці: смайлик червоного кольору-радісний, веселий;жовтого – байдужий, зеленого – незацікавленість)

Дуже добре, отже настрій ми маємо веселий та хочемо дізнатися нове на уроці.(вчитель швидко фіксує у циклограмі кольорів настрій кожної дитини на початок уроку)

Всі сідайте тихо, діти:


  • Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати,

Чітко, в лад відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб не було нам мороки,

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд, часу не гаймо

І в дорогу вирушаймо.


  1. Актуалізація опорних знань, створення навчальної ситуації, підготовка до релаксації.

Мотивація навчальної діяльності школярів

    -Діти! Чи любите ви мандрувати?

Сьогодні на уроці математики ми здійснимо уявний туристичний похід.  Допоможе нам у цьому план місцевості. А що візьмемо у похід? (пам'ять, увагу, знання). А покажіть, будь-ласка, з яким настроєм ви вирушаєте у похід?(учні показують смайликами свій настрій).

(На дошці висить план місцевості)

Тема нашого уроку «Монети і грошові банкноти України. Одиниці вартості». На уроці ми ознайомимося з із монетами і грошовими банкнотами України та будемо виконувати різноманітні завдання і тим самим поповнимо нашу скарбничку знань скарбами.

Девіз уроку:                Міркуємо — швидко!

Відповідаємо — точно!

Лічимо — правильно!

Пишемо — гарно!

ІІІ. Робота над новим матеріалом.

Наша подорож починається.

1. До перону підійшла швидка електричка. Ми вирушаймо на станцію «Хвилинка».

Гра «Блискавка». На вагоні «картки-блискавки», прочитайте числа та назвіть скільки десятків та скільки одиниць в числі.

34

62

47

12

85

29

41

2. Станція «Математична»

Математична гра «Вірю - не вірю».

Гру проводимо за допомогою сигнальних карток (червоних і зелених). Якщо судження правильне, то учні сигналізують зеленою карткою, якщо неправильне – червоною.

  1. Відрізок має початок, але не має кінця.
  2. Числа, які додають, називають доданками
  3. У квадрата 4 кута
  4. Результатом додавання є різниця
  5. Числа при відніманні називають зменшуване, доданок, різниця.
  6. «Сусідами» числа 17 є 16 і 18.
  7. 1дм це 12 см.
  8. У числі 25 2 десятки і 5 одиниць

3.  Швидка електричка доставила нас до станції «Уважна».

Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота

Учень працює біля дошки.

IV. Сприймання і первинне усвідомлення матеріалу.

Вивчення нового матеріалу в оптимально-функціональному стані (звучить спокійна фонова мелодія)

1. Сенсорно-моторний етап.

-  Займіть зручне положення. Закрийте очі. Розслабте обличчя, шию, плечі, руки, тіло, ноги. Відчуйте свою розслабленість. Посміхніться і уявіть, які ви гарні, коли посміхаєтесь…

Уявіть собі, що  ви лежите на теплій шовковій траві посеред лісової галявини і дивитеся на нічне небо.   

Коли на землю опускається ніч – на темному небі сполохують яскраві зорі. Здається, вони підморгують одна одній, немов розмовляють між собою. Але так воно і є. Це вони розповідають про сни, які бачать, заглядаючи у наші вікна, коли ми спимо. Зірочки шепочуть: «Монети. Паперові гроші. Монети. Паперові гроші».

Вони до самого ранку дивляться наші сни, мов кіно, аж поки на сході не почнуть з’являтися перші сонячні промені. Вдень вони скоріш за все відпочивають, а з приходом ночі зорі знов займають свої місця на нічному небосхилі і починають розповідати одна одній які і в кого вони бачили сни минулої ночі.

Якщо б ми змогли прислухатись к зорям, то почули б, що самі кращі, самі яскраві і чарівні – дитячі сни. Особливо, коли дитинка слухняна і лагідна з задоволенням лягає у своє затишне ліжечко з побажанням доброї ночі.

Ось і зараз на наше нічне небо повільно випливає золотий гребінець місяця, а довкола розсипалися зорі-намистинки. Ці зорі незвичайні! На зорях, які знаходяться ліворуч від місяця з’являються букви монети. Вони виблискують то білим, то жовтим кольорами. А праворуч мерехтять зірочки з паперовими грошима. Ці зірочки переливаються різними кольорами. І завжди на нічному небі разом з’являлися: ліворуч монети — це символічні гроші, що виготовляються зі зливків малоцінних металів, а праворуч -  паперові гроші — це банкноти та казначейські білети. І тепер вони запрошують і вас у цю захоплюючу подорож по зоряному небу, де монети — це символічні гроші, що виготовляються зі зливків малоцінних металів, а паперові гроші — це банкноти та казначейські білети.

А зараз час повертатися… Відчуйте ступні ніг… приплив сил до рук і ніг… Відчуйте спину, плечі… Поверніть голову наліво, направо… Поворушіть пальцями, стисніть їх… Порухайте долонями, плечима… Посміхніться та зробіть глибокий вдих… Відкривайте очі.

2. Символьний етап. «Виведення» образу інформації на рівень словесного осмислення.

а) бесіда;

  • Чи вдалася ваша мандрівка?
  • Які кольори, фарби, запахи були присутні?
  • Що вам найбільше сподобалось під час мандрівки?
  • Що ви побачили під час своєї мандрівки?
  • Що мерехтіло на зірочках?

б) Створення образону.

(Діти малюють образ, який вони уявили. Розповідають про те, що вони бачили  на зірочках. Чому? Показують образони один одному. Звіряють свій образон з образоном вчителя, спроектованого на екран.)

  • Що вам сподобалось одразу?
  • Яку інформацію було важко пригадувати?
  • Що хочете змінити в своєму образоні?
  • Ми подорожуємо далі і прибули на станцію «Спортивна»

Фізкультхвилинка


Ми мандруєм, ми мандруєм.

Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати:

Як вершину нам дістати?

Заглядаєм в озерця –

Не торкнутись нам і дна!

Так ми довго, довго йшли

І до мосту підійшли.

Класом ми через ставок

Зробимо для всіх місток

Кожен хай сміливо йде,

В воду він не упаде!


Вправа «Сонечко» - зарядка для очей

Пальчикова гімнастика


На небі пташка полетіла

На галявині присіла

Посиділа, відпочила

Й до гніздечка полетіла.

Птах дістався до криниці

Хоче випити водиці.


3.  Логічний етап. Виконання вправ для закріплення вмінь та навичок

Математичний диктант: 1, 2, 5, 10, 25, 50 - монети

1, 2, 5, 10,20, 50,100, 200, 500 – грошові банкноти

Це не просто диктант, а ми з вами написали, які є монети та грошові банкноти України.

  1. А тим часом електричка нас доставила до станції «Історична»

Пошукова група. Повідомлення учнів

           - Гроші виникли дуже давно. У Стародавній Греції вважали, що числа створили боги, а тому вони мають начебто магічну силу.

         - З найдавніших часів грішми були різні товари: хутра звірів, металеві сокири. Але найбільш вживаними стали метали : золото і срібло.

         - Згодом вони набирають форму монет - це золоті і срібні монети, та монети із сплаву кількох металів.

Пропоную вам розглянути монети і грошові банкноти України.

Монети — це символічні гроші, що виготовляються зі зливків малоцінних металів.

Паперові гроші — це банкноти та казначейські білети.

Слайди — Розгляньте монети і грошові банкноти України.

В Україні в обігу знаходяться:

Розмінні монети Національного банку України номінальною вартістю 1,2,5 копійок виготовлені з металу білого кольору, а монети вартістю 10, 25, 50 копійок – з металу жовтого кольору.

На аверсі знаходиться зображення малого Державного герба України, обробленого з обох боків дубовими гілками та колосками пшениці. Над гербом надпис «Україна», а під гербом – рік карбування монети.

На реверсі (зворотній стороні) розміщено цифрове позначення, нижче напис – «копійок»,  оброблена вінком з листів і ягід. Бічна поверхня монети номіналом 1 і 2 копійки – гладенька, а 5, 10, 25, 50 – рифлена.

Національний банк України випускав пам’ятні та ювілейні монети (Зразок).

Грошові банкноти України виготовлені на спеціальному білому папері з водяними знаками. На особовій стороні банкноти розташовані портрети видатних діячів історії й літератури України, напису «Україна» або «Національний банк України», номінал банкноти буквами і цифрами.

На зворотному боці у центрі розташовані зображення історико-архітектурних  пам’яток України.

— Розгляньте малюнок.

— Які бувають монети?

— Які грошові банкноти зображено?

100 копійок = 1 гривня

Запис в зошиті 100 к. = 1 грн

  1. Наступна зупинка «Цікава»

Ви , звичайно, буваєте в магазинах. І напевно просоли батьків купити вам щось. Іноді вони погоджувались з вами, а іноді не задовольняли ваші прохання. Чому? Товари, які продають в магазинах коштують грошей. Якщо батьки розраховують на деякі витрати, то вони купують вам ті речі, що ви бажаєте. Якщо наприклад кількість грошей обмежена, то ви залишаєтесь без покупки.

 Ми ознайомимося з вами з одиницею вартості.

  1. Колективна робота, працюємо усно Задача: Бабуся купила цукерки і печиво. Вартість цукерок – 25 гривень, а печива – 12 гривень. Дізнайтеся, скільки гривень заплатила бабуся за всю покупку.

Про що йдеться? Що купила бабуся? Яка вартість цукерок? Печива? Яке питання до задачі? Яку арифметичну дію використовуємо?

  1. Колективна робота. Завдання 63 с.119

Склади задачу про вартість покупки за малюнком.

— Розгляньте малюнок. Що із цих продуктів вам доводилося купувати у магазині? Що скільки коштує? Складіть задачі про вартість покупки за малюнками.

— Що можна купити на 20 грн?

Короткий запис задачі на дошці. Робота в робочому зошиті.

  1. Далі дорога нас привела до «Мудрого лісу», де нас чекає робота в парах.

Заповни таблицю

+

4

10

5

7

10

 

 

 

 

-

10

15

17

6

5

 

 

 

 

 

Самоперевірка

4. Моторно-кінестичний етап

Наступна зупинка «Кмітлива». Гра «Копилка». Учні працюють біля дошки, ведуть запис прикладів в зошиті.

На дошці дві копилки. В одну копилку кидаємо тільки одноцифрові числа, а в другу двоцифрові числа.

5+5                      16-5                     24-3            28-3

12-3                     20-15                            9-0              28-20

Гра «Пильне око»

Порахуйте скільки на малюнку чотирикутників? Скільки серед них квадратів? Зображення на дошці

Ми прибули на станцію «Мрій»

Вправа на релаксацію

  • Учитель пропонує учням прийняти положення спокою: сісти на стільці ближче до краю сидіння, спину тримати прямо, руки покласти вільно на колінах, очі можна заплющити.
  • Вправа «Пишемо носиком»

Учні зайняли зручне положення. Звучить мелодія.

5. Архівування інформації.

-Бліцопитування

  • Назвіть «сусідів» числа 15, 25, 43, 12
  • Яка сторінка йде за 47, 13, 56, 63
  • Яка сторінка передує 43, 24, 44, 38
  • 10 коп+10 коп.
  • 2грн+ 2грн
  • 5грн+10грн

V. Підсумок уроку.

Молодці! Я сьогодні вами задоволена. Сподіваюсь, вам сподобавсь наш уявний туристичний похід і ваша скарбничка знань поповнилася новими знаннями. Я бажаю вам, щоб після уроку у вас залишився солодкий присмак - пригощаю шоколадними монетами.

  • А чи сподобався вам урок?
  • Чи все вам було зрозумілим?
  • Яким був урок?
  • Що нового ви вивчили?
  • А чи справдилися ваші очікування ?

Намалюйте свій настрій на листочках і прикрасьте наше дерево очікувань. Дякую за увагу!

 

docx
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
1329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку