Число 6. Цифра 6. Шестикутник
Мета. Навчальна. Ознайомити учнів із числом і цифрою 6 та шестикутником. Вправляти в запам’ятовуванні складу чисел 2-5.
Розвивальна. Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, математичну грамотність та компетентності.
Виховна. Виховувати любов до природи, культуру мовлення, взаємоповагу.
Засоби навчання. цеглинки ЛЕГО, лічильний матеріал, ляльки — тваринки, геометричний матеріал , зображення комах, картки на складання рівностей, картки на повторення складу чисел 2-5, медійні засоби.
Перебіг уроку
І. Організація класу.
- Продзвенів дзвінок,
Розпочався урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути укінці,
Що у нашім першім класі,
Діти, просто, молодці!
Усний рахунок.
Гра « Лічи вперед, лічи назад»
Правила гри. Учень по команді вчителя « Лічи вперед» починає рахунок, по команді « Лічи назад» інший продовжує рахунок, але вже у зворотньому напрямку. Команди вчителя можуть змінюватися кілька разів, поки участь приймуть усі учні. Рахунок проводиться в межах 10.
– Сьогодні до нас на урок завітала одна тваринка. Хто це такий, ви дізнаєтесь відгадавши загадку.
Колючий він, а не ялинка.
У голках він, а не сосна.
Колючий виставив бочок,
Впізнали всі – це (їжачок)
Інформаційна хвилинка:
-Чи знаєте ви, для чого їжачок носить яблучка на спині?
Він їх носить, не тому, що хоче з’їсти, а для того, щоб за допомогою яблуневого соку, прогнати шкідників із своєї спини.
Отже , у нашого їжачка, трапилася біда, він заблукав у лісі. І потрапити до своєї родини, він зможе лише, коли ми з вами виконаємо ряд завдань.
Інформаційна хвилинка: дуб – це довголітня рослина. Він може жити білше ста років. Він є народним символом України, оскільки символізує здоров я і силу.
-Отже, оскільки зараз осінь, то дуб скинув листя, давайте допоможемо їжачкові порахувати листочки ( 1,2,3,4,5) і навпаки (5,4,3,2,1).
Молодці! Ви гарно справилися із завданнями.Тепер їжачок обов язково знайде свою родину.
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Ознайомлення з числом і цифрою 6.
Підготовча робота.
- Але пригоди їжачка- лісовичка не закінчуються. Подивіться , кого він ще зустрів лісовою дорогою.
1) Учитель виставляє на столі 6 іграшок, наприклад, ведмедика, оленя, зайчика, борсука, кабана, мишку. Учні відповідають на запитання, скільки їх є.
2)Кожного з них їжачок пригостив яблучком. Скільки яблучок роздав їжачок?
3) Відгадайте загадку від їжачка.
Цифра ця, як бегемотик,
Має кругленький животик.
Ну, а шийка, як дуга,
Вліво зігнута вона. ( Шість)
— То яке число ми сьогодні вивчатимемо? (Число 6).
Фізкультхвилинка . Відео https://youtu.be/3suQb7il4kM?si=0NMjypTwosap7Trb
Оголошення теми та мети уроку
Пояснення нового матеріалу.
Робота з цеглинками ЛЕГО
Учитель пропонує учням скласти 5 цеглинок ( Завдання супроводжується коментарем:
- Візьміть цеглинку кольором сонця (жовту)
- Приєднайте цеглинку кольору травички(зелену)
- Доповніть цеглинку кольору любові( червону)
- Додайте цеглинку кольору щастя( помаранчеву)
- Доєднайте цеглинку кольору мрії( блакитну)
- Порахуйте скільки цеглинок у вашій башточці?(5),
- Який колір у вас залишився?( синій) Це колір миру.
- Тож до 5 ти цеглинок додамо 1 цеглинку миру і порахуйте скільки цеглинок стало у башточці?(6).
То як ми утворили число 6? (Ми до числа 5 додали 1). А якщо додати 1, то яке число завжди одержуємо? (Наступне). Отже, число 6 у ряду чисел іде за числом 5. (Учитель у ряд чисел над дошкою показує картку з друкованою цифрою 6, попередньо ознайомивши з нею дітей). Учні читають весь ряд. Учитель повідомляє, що у живій природі є шестиногі тварини — це комахи (показує малюнки із зображенням жука, метелика, бджоли, мурашки).
Первинне закріплення. Робота в парах.( Обговорення правил роботи в парах.)
На даному етапі, перед письмом, учні пригадують правила сидіння під час письма та проводиться пальчикова гімнастика
Зошит свій я відкриваю
Навкоси його кладу
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно не зігнусь
Буду я писати гарно
До роботи я берусь!
2. Ознайомлення із шестикутником.
Учні розглядають різновиди шестикутників , учитель ознайомлює із поняттям «шестикутник». Учні викладають на партах шестикутники з паличок. З’ясовують, що у першого шестикутника всі сторони рівні. Учитель повідомляє, що такі шестикутники є у живій природі (показує бджолині соти, павутинки павучків).
III. Розвиток математичних знань. Робота в групах.
( Учні повторюють правила роботи в групах)
Кожній групі роздаються різні картки із зображенням предметів, птахів, тварин і т.д., за якими треба скласти рівності на додавання та віднімання в межах 6). По закінченню учні зачитують свої рівності та їх результати. Вчитель підводить підсумок роботи.
Учитель пропонує учням утворити число 6 з цеглинок ЛЕГО;
ІV.Рефлексія.
Гра « Закінчи речення»
- Сьогодні на уроці я дізнався/ лася ….
- Було цікаво …
- Було важко….
- Я зрозумів , що …
- Мене здивувало ….
Вправа «Мій настрій»
- На партах у кожного з вас лежать смайлики, а на дошці у нас є два сонечка – сумне і веселе. Прикріпіть свої смайлики до того сонечка, яке відповідає вашому настрою.