Урок математики 1 клас "Число 6. Цифра 6. Шестикутник "

Про матеріал
Розробка уроку математики у 1 класі на тему "Число 6. Цифра 6. Шестикутник ". В уроці використовуються ігрові моменти, різновиди робіт на закріплення вивченого матеріалу, використання цеглинок LEGO . Також використовується як групова робота так і індивідуальна. Весь урок супроводжується мандрівкою їжачка та лісових мешканців, про яких учні отримують додаткову пізнавально-наукову інформацію.
Перегляд файлу

Число 6. Цифра 6. Шестикутник

Мета. Навчальна. Ознайомити учнів із числом і цифрою 6 та шестикутником. Вправляти в запам’ятовуванні складу чисел 2-5.

Розвивальна. Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, математичну грамотність та компетентності.

Виховна. Виховувати любов до природи, культуру мовлення, взаємоповагу.

Засоби навчання. цеглинки ЛЕГО, лічильний матеріал, ляльки — тваринки,  геометричний матеріал , зображення комах, картки на складання рівностей, картки на повторення складу чисел 2-5, медійні засоби.

Перебіг уроку

І. Організація класу.

- Продзвенів дзвінок,

Розпочався урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути укінці,

Що у нашім першім класі,

Діти, просто, молодці!

  1. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

Усний рахунок.

Гра « Лічи вперед, лічи назад»

Правила гри. Учень по команді вчителя « Лічи вперед» починає рахунок, по команді « Лічи назад» інший продовжує рахунок, але вже у зворотньому напрямку. Команди вчителя можуть змінюватися кілька разів, поки участь приймуть усі учні. Рахунок проводиться в межах 10.

 – Сьогодні до нас на урок завітала одна тваринка. Хто це такий, ви дізнаєтесь відгадавши загадку.

Колючий він, а не ялинка.

У голках він, а не сосна.

Колючий виставив бочок,

Впізнали всі – це (їжачок)

Інформаційна хвилинка:

-Чи знаєте ви, для чого їжачок носить яблучка на спині?

Він їх носить, не тому, що хоче з’їсти, а для того, щоб за допомогою яблуневого соку, прогнати шкідників із своєї спини.

Отже , у нашого їжачка, трапилася біда, він заблукав у лісі. І потрапити до своєї родини, він зможе лише, коли ми з вами виконаємо ряд завдань.

  1. -Коли наш лісовий герой біг лісом, йому на шляху зустрівся великий, могутній дуб.

Інформаційна хвилинка: дуб – це довголітня рослина. Він може жити білше ста років. Він є народним символом України, оскільки символізує здоров я і силу.

-Отже, оскільки зараз осінь, то дуб скинув листя, давайте допоможемо їжачкові порахувати листочки ( 1,2,3,4,5) і навпаки (5,4,3,2,1).

  1. -Наступну, кого зустрів їжачок, була білочка, для того, щоб вона могла зібрати жолуді з дуба, треба їй допомогти доповнити пропущені числа ( 1 ... 3 …   5)
  2. -Шукаючи стежинку додому, їжачкові зустрілося озеро, яке він може перескочити по камінчиках. Але на них записані числові нерівності. Коли ми виконаємо їх, їжачок зможе подолати цю перешкоду ( 1…4   5…3    4…2   1…2)

Молодці! Ви гарно справилися із завданнями.Тепер їжачок обов язково знайде свою родину.

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з числом і цифрою 6.

Підготовча робота.

- Але пригоди їжачка- лісовичка не закінчуються. Подивіться , кого він ще зустрів лісовою дорогою.

1)  Учитель виставляє на столі 6 іграшок, наприклад, ведмедика, оленя, зайчика, борсука, кабана, мишку. Учні відповідають на запитання, скільки їх є.

2)Кожного з них їжачок пригостив яблучком. Скільки яблучок роздав їжачок?

3) Відгадайте загадку від їжачка.

Цифра ця, як бегемотик,

Має кругленький животик.

Ну, а шийка, як дуга,

Вліво зігнута вона. ( Шість)

— То яке число ми сьогодні вивчатимемо? (Число 6).

Фізкультхвилинка . Відео https://youtu.be/3suQb7il4kM?si=0NMjypTwosap7Trb

Оголошення теми та мети уроку

Пояснення нового матеріалу.

Робота з цеглинками ЛЕГО

Учитель пропонує учням скласти 5 цеглинок ( Завдання супроводжується коментарем:

-         Візьміть цеглинку кольором сонця (жовту)

-         Приєднайте цеглинку кольору травички(зелену)

-         Доповніть цеглинку кольору любові( червону)

-         Додайте цеглинку кольору щастя( помаранчеву)

-         Доєднайте цеглинку кольору мрії( блакитну)

-         Порахуйте скільки цеглинок у вашій башточці?(5),

-         Який колір у вас залишився?( синій) Це колір миру.

-         Тож до 5 ти цеглинок додамо 1 цеглинку миру і порахуйте скільки цеглинок стало у башточці?(6).

То як ми утворили число 6? (Ми до числа 5 додали 1). А якщо додати 1, то яке число завжди одержуємо? (Наступне). Отже, число 6 у ряду чисел іде за числом 5. (Учитель у ряд чисел над дошкою показує картку з друкованою цифрою 6, попередньо ознайомивши з нею дітей). Учні читають весь ряд. Учитель повідомляє, що у живій природі є шестиногі тварини — це комахи (показує малюнки із зображенням жука, метелика, бджоли, мурашки).

Первинне закріплення. Робота в парах.( Обговорення правил роботи в парах.)

  1.     – Викладіть на партах 5 синіх трикутників і доповніть до них 1 жовтий. Скільки разом утворилося трикутників ?
  2.     У вас на картках зображені лісові мешканці, в яких захована цифра 6, знайдіть кожну цифру, обвівши її червоним олівцем.
  3.     Ознайомлення з писаною цифрою 6 і написання її в зошитах.

На даному етапі, перед письмом, учні пригадують правила сидіння під час письма та  проводиться пальчикова гімнастика

Зошит свій я відкриваю

Навкоси його кладу

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно не зігнусь

Буду я писати гарно

До роботи я берусь!

 

2. Ознайомлення із шестикутником.

Учні розглядають різновиди шестикутників , учитель ознайомлює із поняттям «шестикутник». Учні викладають на партах шестикутники з паличок. З’ясовують, що у першого шестикутника всі сторони рівні. Учитель повідомляє, що такі шестикутники є у живій природі (показує бджолині соти, павутинки павучків).

III. Розвиток математичних знань. Робота в групах.

( Учні повторюють правила роботи в групах)

  1. Склади рівності за малюнками.

Кожній групі роздаються різні картки із  зображенням предметів, птахів, тварин і т.д., за якими треба скласти рівності на додавання та віднімання в межах 6). По закінченню учні зачитують свої рівності та їх результати. Вчитель підводить підсумок роботи.

  1. Вправа « Засели будиночки» Дана вправа виконується на повторення складу чисел 2-5.(До завдання цікаво використати магнітні картки-будиночки.)

 

Учитель пропонує учням утворити число 6 з цеглинок ЛЕГО;

ІV.Рефлексія.

Гра « Закінчи речення»

-         Сьогодні на уроці я дізнався/ лася ….

-         Було цікаво …

-         Було важко….

-         Я зрозумів , що …

-         Мене здивувало ….

Вправа «Мій настрій»

-         На партах у кожного з вас лежать смайлики, а на дошці у нас є два сонечка – сумне і веселе. Прикріпіть свої смайлики до того сонечка, яке відповідає вашому настрою.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 січня
Переглядів
151
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку