Урок математики 1 клас " Додавання і віднімання числа 3. Переставний закон додавання"

Про матеріал
Конспект уроку математики для 1 класу НУШ за освітньою програмою О. Савченко за підручником Н.П. Листопад.
Перегляд файлу

                                     Математики  1 клас.

Тема: Додавання і віднімання числа 3. Переставний закон додавання .

Мета: формувати вміння додавати і віднімати число 3;ознайомити з таблицями

додавання і віднімання числа 3 та з сутністю переставного закону додавання, показати як його можна  застосовувати для обчислення значень виразів; розвивати логічне мислення,  увагу; виховувати  патріотизм, потребу в здоровому способі життя та розуміння того, що  може бути модним в житті людини .

Обладнання : презентація до уроку, рахункова лінійка, цеглинки LEGO,фігури, картки, пазли, мотиваційні браслети, смайлики, картка з цифрою 8

Тип уроку: комбінований.

                                                                      Хід уроку.

 І. Організація класу

1. Вірш- привітання ( слайд 1)

Пролунав дзвінок веселий

Всі готові? Все готово?

Ми не відпочиваємо,

Ми працювати починаємо

2. Привітання  з гостями.

3.  Вправа «Настрій». (Діти смайликами показують свій настрій.)

ІІ. Усний рахунок.

  1.                    Гра « Вірю, не вірю» з цеглинками LEGO. (Діти сигналізують червоною цеглинкою- «ні», зеленою-«так»)
  • 10- це одноцифрове число;
  • Сусіди числа 5  - 4 і6;
  • Число 2 наступне до 3;
  • Число  7 є попереднім  до 6;
  • Числа при додаванні називаються зменшуване, від ємник, різниця;
  • Сума чисел 3 і 2  -це 5;
  • Зменшити на 2 -це  +2;
  •  Збільшити на2 -це-2;
  • 5+0=5;
  • 6-0=6.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.                    Бесіда про  тему навчального тижня.
  • Яка тема тижня?( Мода)
  • Модним бути класно?
  • А розумним бути модно?
  • Отже, сподіваюсь , що ви сьогодні будете модними розумниками і розумничками. І я запрошую вас на модний показ. Куди виявили бажання прийти незвичайні гості. А чому саме вони, ви мені поясните, згадавши , що означає бути модним. Ми з ними зустрічались на  ранкових колах та уроках Я досліджую світ. А на уроках математики вони ще не були. І прийшли вони з завданнями і думають ,що ви зможете з ними справитись. Справимось? Вперед!.
  • На подіум запрошуються…….( спортсмени). Чому вони присутні на модному показі? ( слайд 3,4) ( Бо займатися спортом – це модно!).Пропонують нам наступні завдання.

2.Завдання 1

Робота з рахунковими  лінійками. ( На лінійках діти показують відповідне число)

  • І доданок -2,ІІ доданок- 1. Знайти суму.
  • Зменшуване-7, від ємник- 4, обчислити різницю;
  • Число 1 збільшити на 2;
  • Число 5 зменшити на 2.
  • Яке число постійно отримували? (3)

-Дайте йому характеристику.

-А як отримати цифру  3  з 8?( Перевернути)

3. Каліграфічна хвилинка. (Відео)  Письмо цифри 3 у зошитах.( слайд 5,6)

                                            Ф.к. ( долоня, кулак,ребро)

(Слайд 7)

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

-Зустрічаємо наступного гостя(фруктово-овочевий чоловічок). (Слайд 8)

-А що за  ребус він приніс? Хто здогадався , що ми будемо робити на уроці?(  додавати і віднімати число 3)

1. Таблиця додавання і віднімання  числа  3 (Слайд9)

1.Подивіться на таблицю. Чим схожі рівності?

-Чим відрізняються?

- Що змінювалось?

-Що залишилось незмінним?

-Як зміна  першого доданка впливає на зміну суми?

2.Записати відповіді до прикладів у друкованому зошиті. Коментовано , «ланцюжком»  с. 37, з.2

          3.Гра « Прикрасимо  вежу» ( цеглинками LEGO.) самостійно( Слайд 10)

 

                                       Слайд 11

                                       Ф.к. « Соку, соку…»( Слайд 12)

 

 4. Поняття про переставний закон додавання ( Слайд 13 )

- На подіум запрошуються…..(діти у вишиванках). Чому? Чи модно ходити в вишиванках? Так- це модно. Бо вишиванка –це наше українське , це наша гордість і  наша історія. Не можна уявити України без вишиванок. Це один із символів нашої держави і це справді круто і модно! Вітаємо всіх, хто сьогодні у вишиванках.

- Яке завдання нам приготували наші українці. ( слайд 14) ( На слайді відкрита книга,відкриті двері, відкрита бляшанка)

- Що спільного між цими предметами?( Вони-«відкриті»)

- Напевно гості хочуть сказати , що ми будемо щось відкривати. А що ?

-Продовжіть речення .

5.Гра « Продовжи речення»

Після дня і настає.. . ( ніч )

За весною настає…..( літо)

Із насінини виростає……(рослина)

Після уроку буде …….( перерва).

     Це незмінні правила нашого життя .Це  закони  ,за якими ми живемо.  В математиці теж є свої закони, яких потрібно дотримуватись, бо вони допомагають нам при обчисленнях. Сьогодні ми відкриємо для себе перший і дуже важливий закон математики . Це- переставний закон додавання . А чому його так назвали ?

  • Правильно, будемо переставляти, а що? Доданки!
  • Візьміть   в одну руку 2 олівці , а в другу 1 . Ск. разом? Перекладіть олівці з руки в руку , поміняйте місцями . Змінилась  їх кількість?

 

  • Викладіть  3 квадрати і 2 кружечки. Скільки всіх фігур?( слайд 15)
  • Який приклад можемо скласти?
  • Поміняйте місцями квадратики і кружечки.
  • Який приклад складемо?
  • Чи змінилась сума?
  • Ура! Ми відкрили для себе закон математики. ВІД ПЕРЕСТАНОВКИ ДОДАНКІВ СУМА НЕ ЗМІНЮЄТЬСЯ!
  •  А як він діє  почнемо дізнаватись .

6. Робота в підручнику с. 40 з.2,3. ( Слайд 16)

  • Порівняйте приклади в стовпчиках. Що помітили? 

          

                                   Ф.к  « Носик, вухо»

(Слайд 17)

VI. Узагальнення вивченого.

  • На подіум запрошуємо…..( шкідливі звички).( Слайд 18)
  • А це що за гості?  (Необхідно підвести дітей до розуміння того, що ці гості є небажаними на модному показі і проганяють їх).
  • А цих гостей хочемо бачити? ( Слайд 19) ( На слайді зображення дітей, які малюють, читають,  спортом, майструють, тощо…)
  • Так! Бо мати захоплення- це модно!
  • Вони принесли нам  ось ці пазли. Це також їх захоплення. Хочуть побачити чи зрозуміли ви переставний закон додавання . (Слайд20)

1.Робота в парах.

  • Діти складають пазли. (Середня частина пазлу –це відповідь до виразу на знаходження суми. По бокам пазлу вираз з різним розташуванням доданків.Наприклад:3+5=/8/=5+3)

( Слайд 21)

VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

1.-Останніми на подіум запрошуються…. (Майбутні першокласники. Вони стильно одягнені, звернути на це увагу)

-Вони хочуть знати ,чого ви навчились на цьому уроці?....( Слайд 22)

Продовжіть речення.

  • Я навчився ( навчилась)…
  • Я зрозумів( зрозуміла)…..
  • Мені було……( Слайд 23)

2.Підсумок уроку. Вручення мотиваційних браслетів.

 

- Розумники на подіум! Ви молодці! Ви модні, бо розумні! Розумні модники і модниці.!

( Вручення браслетів)

 

 

 

-

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 січня 2021
Переглядів
5089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку