Математика
2 клас
Тема Додавання виду 38+52. Задача на зустрічний рух.
Мета Опрацювати з учнями випадок додавання двоцифрових чисел, коли сума
одиниць доданків дорівнює десяти; ознайомити з поняттям « зустрічний
рух», дати перше уявлення про задачі на зустрічний рух; формувати уміння
розв’язувати задачі на дві дії; розвивати обчислювальні навички, пам’ять,
увагу, самостійність; виховувати інтерес до математики.
Обладнання Таблиці для усного рахунку, картки для гри «Морський бій»,
демонстраційний геометричний матеріал, картки для роботи
в парах, малюнок корабля і малюнок моря з портами.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Всі почули ви дзвінок.
Він покликав на урок.
Отже ми часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
- Зачитайте вираз, в якому відповідь складається з 5 дес. і 1 од. Результат збільшити на 2.
- Зачитайте вираз, в якому відповідь є круглим числом. Збільшити це число на 2 десятки. Як можна по різному прочитати цей вираз?
- Результат другого виразу зменшити на 2.
- Результат останнього виразу зменшити на 9.
2. Задача №510
- Що означає число 8 у задачі?
- Що означає число 4?
- Чи відразу ви дали відповідь на запитання?
- Про що дізнаємося спочатку?
- Як дізналися, скільки всього кілограм картоплі посадила господарка?
- Зачитайте вираз до задачі.
Отже, ви готові до подорожі.
Відправляємося в путь!
IV. Порт «Каліграфія».
V. Порт «Усних обчислень».
1. Гра «Морський бій» (Додаток 1)
- Скільки десятків у числі С-2?
- Розкладіть на розрядні доданки число D-3.
- Знайдіть суму чисел А-3 і О-1.
- Знайдіть різницю чисел D-4 і С-5.
- Знайдіть різницю чисел В-3 і D-5.
2. Завдання за підручником ( с. 89, №513 )
- Добре ми попрацювали в цьому порту, провели розминку. Вирушаємо далі.
VІ. Порт «Кмітливі».
1.Актуалізація опорних знань.
а) №518 (колективно з коментуванням)
б) Приклади під диктовку ( з коментуванням)
30+(15–7) 94–(87+3)
А) За таблицею.
Б) За підручником ( с.89, №514)
3. Закріплення вивченого.
А) № 515 ( з коментуванням)
Б) Приклади ( розв’язання біля дошки з поясненням)
33+27 28+32 55+45
4.Самостійна робота. ( с. 89, № 513)
1 група – 1, 2 стовпчики;
2 група – 3, 4 стовпчики.
Висновок!
VІІ. Порт «Здоров’я».
Фізкультхвилинка
VІІІ. Порт «Задачний».
27+(27–7)
а) Розбір задачі колективно.
- Скільки продавців працювало в 1 залі?
- Скільки працювало в 2 залі?
- Скільки працювало в третьому залі?
- Про запитується в задачі?
- Що будемо знаходити 1 дією?
- Що будемо знаходити 2 дією?
б) розв’язання записати самостійно.
3. Задача за таблицею на зустрічний рух.
- А зараз ми з вами познайомимося з задачею на «зустрічний рух».
- Спробуємо скласти за таблицею задачу.
Жирафа і слоненятко стоять на відстані 80м один від одного. Яка відстань буде між ними, якщо кожен пройде на зустріч один одному 25м?
ІХ. Порт «Логіка».
Знайдіть закономірність і встановіть числа. (Додаток 3)
28–8+7=27 17–5+4=8
Х. Порт «Геометрія».
- Ось і підходить наша подорож до завершення. А щоб у нас з вами залишились добрі спогади про цю подорож, давайте з вами побудуємо з геометричних фігур корабель, на якому ми сьогодні подорожували.
1. Робота в парах.
Практична робота. Складання корабля. (Додаток 4)
ХІ. Домашнє завдання.
За підручником с. 90, №519, №520.
ХІІ. Підсумок уроку.