Урок математики. 2 клас. Тема. "Додавання виду 3852. Задачі на зустрічний рух"

Про матеріал
Урок математики для 2 класу. Мета. Опрацювати з учнями випадок додавання двоцифрових чисел, коли сума одиниць доданків дорівнює десяти; ознайомити з поняттям « зустрічний рух», дати перше уявлення про задачі на зустрічний рух; формувати уміння розв’язувати задачі на дві дії; розвивати обчислювальні навички, пам’ять, увагу, самостійність; виховувати інтерес до математики.
Перегляд файлу

Математика

2 клас

Тема Додавання виду 38+52. Задача на зустрічний рух.

Мета Опрацювати з учнями випадок додавання двоцифрових чисел, коли сума

          одиниць доданків дорівнює десяти; ознайомити з поняттям « зустрічний

           рух», дати перше уявлення про задачі на зустрічний рух; формувати уміння    

           розв’язувати задачі на дві дії; розвивати обчислювальні навички, пам’ять,

           увагу, самостійність; виховувати інтерес до математики.

Обладнання Таблиці для усного рахунку, картки для гри «Морський бій»,

                       демонстраційний геометричний матеріал, картки для роботи

                       в парах, малюнок корабля і малюнок моря з портами.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Всі почули ви дзвінок.

Він покликав на урок.

 Отже ми часу не гаймо,

     Наш урок розпочинаймо.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися з усним додаванням двоцифрових чисел виду 38+52. Також повторимо вивчені види усного додавання двоцифрових чисел. Будемо розв’язувати задачі на збільшення, або зменшення на кілька одиниць. Познайомимось з задачею на зустрічний рух.
  • Але урок у нас з вами буде незвичайний. Сьогодні ми відправимося в мандрівку по математичному океану на цьому чудовому кораблі. ( малюнок корабля і математичного моря з портами)
  • Щоб море було спокійним, а вітер попутним, щоб подорож була успішною, перевіримо вашу готовність!

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Приклади №511

- Зачитайте вираз, в якому відповідь складається з 5 дес. і 1 од. Результат збільшити на 2.

- Зачитайте вираз, в якому відповідь є круглим числом. Збільшити це число на 2 десятки. Як можна по різному прочитати цей вираз?

- Результат другого виразу зменшити на 2.

- Результат останнього виразу зменшити на 9.

2. Задача №510

- Що означає число 8 у задачі?

- Що означає число 4?

- Чи відразу ви дали відповідь на запитання?

- Про що дізнаємося спочатку?

- Як дізналися, скільки всього кілограм картоплі посадила господарка?

- Зачитайте вираз до задачі.

Отже, ви готові до подорожі.

                                           Відправляємося в путь!

IV. Порт «Каліграфія».

  1. Перший порт у якому ми з вами зупинимося, це порт «Каліграфія».
  • Який сьогодні день?
  • Сьогодні 1 лютого, це перший день останнього місяця зими.
  • А що ви цікавого знаєте про цей місяць?
  1. Прописування каліграфічно цифри 1.
  2. Завдання творчого характеру.
  • Назвіть і запишіть числа від 1 до 100, в яких є цифра 1.
  • Скільки ви записали чисел? (20)

V. Порт «Усних обчислень».

       1. Гра «Морський бій»  (Додаток 1)

- Скільки десятків у числі С-2?

- Розкладіть на розрядні доданки число D-3.

- Знайдіть суму чисел А-3 і О-1.

- Знайдіть різницю чисел D-4 і С-5.

- Знайдіть різницю чисел В-3 і D-5.

       2. Завдання за підручником ( с. 89, №513 )

- Добре ми попрацювали в цьому порту, провели розминку. Вирушаємо далі.

VІ. Порт «Кмітливі».

  • У цьому порту ви повинні показати свою кмітливість, уважність, самостійність.

  1.Актуалізація опорних знань.

    а) №518 (колективно з коментуванням)

    б) Приклади під диктовку ( з коментуванням)

     30+(15–7)   94–(87+3)

  1. Пояснення нового матеріалу.

А) За таблицею.

Б) За підручником ( с.89, №514)

3. Закріплення вивченого.

    А) № 515 ( з коментуванням)

     Б) Приклади ( розв’язання біля дошки з поясненням)

         33+27   28+32  55+45

4.Самостійна робота. ( с. 89, № 513)

1 група – 1, 2 стовпчики;

2 група – 3, 4 стовпчики.

Висновок!

VІІ. Порт «Здоров’я».

       Фізкультхвилинка

VІІІ. Порт «Задачний».

  1. Творча робота над задачею.
  • Скласти і розв’язати задачу за таблицею. (Додаток 2)
  • Про що ми можемо дізнатися, обчисливши такий вираз?

       27+(27–7)

  1. Задача за підручником ( с. 89, №516)

а) Розбір задачі колективно.

- Скільки продавців працювало в 1 залі?

- Скільки працювало в 2 залі?

- Скільки працювало в третьому залі?

- Про запитується в задачі?

- Що будемо знаходити 1 дією?

- Що будемо знаходити 2 дією?

б) розв’язання записати самостійно.

3. Задача за таблицею на зустрічний рух.

- А зараз ми з вами познайомимося з задачею на «зустрічний рух».

- Спробуємо скласти за таблицею задачу.

Жирафа і слоненятко стоять на відстані 80м один від одного. Яка відстань буде між ними, якщо кожен пройде на зустріч один одному 25м?

  • Чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання? Чому?
  • Про що дізнаємося спочатку?
  • Якою дією? (25+25=50 м)
  • Маючи ці дані, чи можемо ми тепер дати відповідь на запитання задачі?
  • Як? (80–50=30)
  • Записати розв’язання у зошит. 1 учень записує біля дошки.

ІХ. Порт «Логіка».

  • У цьому порту вам потрібно показати своє логічне мислення, спритність.
  1. Робота в парах.

Знайдіть закономірність і встановіть числа. (Додаток 3)

  1. Перевірте, чи всі приклади розв’язані правильно. Поставте дужки так, щоб після обчислення відповіді були правильними.

28–8+7=27  17–5+4=8  

 

Х. Порт «Геометрія».

- Ось і підходить наша подорож до завершення. А щоб у нас з вами залишились добрі спогади про цю подорож, давайте з вами побудуємо з геометричних фігур корабель, на якому ми сьогодні подорожували.

1. Робота в парах.

 Практична робота. Складання корабля. (Додаток 4)

ХІ. Домашнє завдання.

 За підручником с. 90, №519, №520.

ХІІ. Підсумок уроку.

  • На цьому наш урок закінчено. Ми з вами повторили різні види усного додавання і віднімання двоцифрових чисел. розв’язували задачі, виконували завдання на логічне мислення.
doc
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку