Урок математики 5 клас "Натуральні числа"

Про матеріал
Урок розроблено для 5 класу НУШ за підручником Бевз Г. Математика (2022р). Цей матеріал допоможе узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа»; дає можливість перевірити вміння застосовувати математичні знання до вирішення практичних завдань; розвивати комунікативну компетентність, пізнавальну активність, кмітливість, математичну мову, виховувати любов до рідного краю.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація «Бахмутська сіль» до уроку математики у 5 класі по темі «Натуральні числа»

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Перегляд файлу

Изображение выглядит как человек, внутренний

Автоматически созданное описаниеКовальчук Галина

Селидівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Вчитель математики

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку математики у 5 класі за темою «Натуральні числа» “Математика” підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Бевз Г. П., Бевз В. Г., Васильєва Д. В., Владімірова Н. Г.)

Модельна навчальна програма «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Бурда М.І., Васильєва Д.В.)

Урок по темі «Натуральні числа»

Вид  уроку: урок - мандрівка.

Форми організації уроку: індивідуальна, групова, фронтальна.

Мета:

Навчальна:

  • узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа»;
  • удосконалювати вміння розв’язувати задачі по темі;
  • перевірити вміння застосовувати математичні знання до вирішення практичних завдань;
  • формувати математичну компетентність
  • розвивати комунікативну компетентність, пізнавальну активність, кмітливість, пам’ять, увагу, логічне мислення, математичну мову.
  • розвивати уміння моделювати, ставити експеримент;
  • розвивати навички раціонального використання часу;
  • розширювати світогляд учнів; інтерес до вивчення предметів природничо-математичного циклу.

Виховна:

  • виховувати активність, взаємоповагу, здорове суперництво, інтерес до математичних знань;
  • виховувати любов до рідного краю, почуття поваги до праці.

Методи навчання:

словесні (мозковий штурм, бесіда, мікрофон, опитування, рефлексія);

наочні (хмара слів, анаграма, презентація та відео);

практичні (задачі, перевірочний  тест,  експеримент).

Технології: інтерактивні, співпраці, здоровязберігаючі, інформаційно-комунікаційні, тестові.

Обладнання уроку: ноутбук, проектор, екран, ґаджети.

Міжпредметні зв’язки: природознавство,  історія,  інформатика, основи здоров’я.

Очікувані результати:

На уроці  учні:

  • удосконалюють вміння читати та записувати багатоцифрові натуральні числа, називати класи та розряди числа;
  • оцінюють результат своєї діяльності;
  • виявляють інтерес до предмета;
  • проявляють почуття поваги до праці та любові до рідного краю.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання учнів. Емоційний настрій на урок.

- Доброго дня! Розпочинаємо  урок.  А запорукою успіху є усмішка. Тож передайте свою усмішку один одному, мені.

Адже усмішка ще:

- прикрашає обличчя;

- підвищує настрій;

- сприяє добрим стосункам з оточуючими;

- допомагає знайти нових друзів;

- і навіть деколи допомагає здійснювати бажання.

Усім бажаю успішної роботи на уроці!

ІІ. Повідомлення теми, мети, задач уроку та очікуваних результатів.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

Мозковий штурм. Діти, зверніть увагу на  малюнок - хмару слів (проектується на дошку)

Изображение выглядит как текст

Автоматически созданное описание

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рис. 1

Хмара слів по темі «Натуральні числа»

           Що ви побачили? Над чим будемо працювати  на уроці? (відповіді дітей).

На попередніх уроках ми ознайомилися з натуральними числами, навчилися розбивати їх на класи та розряди, читати та записувати багатоцифрові натуральні числа.

Щоб закріпити отримані знання, здійснимо подорож. Адже саме це -  найкращий спосіб пізнання.  Подорожувати люблять всі! Щоб дізнатися, куди ми

відправимося мандрувати, треба спочатку розгадати анаграму. Діти отримують роздатковий матеріал  (робота в парах):

Изображение выглядит как текст

Автоматически созданное описание

 

 

 

 

 

 

Рис. 2

Анаграма «Бахмутська сіль»

 

Запрошую вас, любі діти,  здійснити маленьку подорож в глиб, до центру землі! Це унікальна можливість опуститися на 300м під землю і потрапити в казку, створену природою і руками людини.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Пригадаємо означення та правила, які вивчили на попередніх уроках.

Мікрофон (фронтальне опитування):

  •            Натуральні числа використовують для …
  •            Цифри – це …
  •            Кожне число поділяється на класи …
  •            Кожен клас складається з розрядів …
  •            Найбільше натуральне число …
  •            Найменше натуральне число …

А тепер скористаємося гаджетами (мобільний телефон, планшет) для виконання наступного завдання: Пазл «Знайди пару». Скориставшись посиланням, учні виконують завдання на самоперевірку класів та розрядів натурального числа.

https://learningapps.org/watch?v=pehbcjjsn22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рис. 3

Завдання «Знайди пару»

Мабуть, найбільш суперечливим продуктом у раціоні харчування є звичайна сіль, яку прозвали «білою смертю». Суперечки про те, чи потрібен цей продукт для організму людини, чи шкідлива сіль, ведуться постійно. Проте сіль — це не отрута. Ризики для здоров’я пов’язані саме з надлишковим вживанням. 

Численні медичні дослідження показують, що сіль є необхідним продуктом для нормального функціонування всіх органів і систем людини. Для дитини середнє споживання солі  становить 5-6 грамів на добу. Будь-яка річ яку людина вживає забагато є для неї шкідлива, тому варто у всьому мати міру, навіть у вживанні кухонної солі.

IV. Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок.

Починаємо нашу подорож.

Місцеве підприємство «Артемсіль», утворене у 1976 року, є найбільшим в Східній та Центральній Європі з виробництва та реалізації солі. Складається з п'яти шахт (рудників) із закінченим циклом виробництва солі, допоміжних служб, значного житлового та соціального фондів. Чисельність робітників — 3780 осіб. Відлік виробничої діяльності ведеться з 1881 року — вводу в експлуатацію Брянцевської копальні. (слайд №1)

У одній з його підземних шахт на глибині 288 метрів у 1990-х роках було створено спеціалізований Музей соляної промисловості. Шахта знаходиться на місці древнього моря, тому стіни, підлога, стеля з візерунками та вигинами – усе створено природою з солі. (слайд №2)

Завдання: Обчисліть, у якому році підприємство «Артемсіль» відзначає «золотий ювілей» з дня утворення.

Розв’язання: 1976 + 50 = 2026 рік

Крім того, тут діє спелеосанаторій для лікування захворювань дихальних шляхів та алергій. (слайд 3)У 2004 році відкрили ще одну унікальну особливість шахти – її акустику. Того року тут провели концерт Донбаського симфонічного оркестру «Соляна симфонія», після якого австрійський диригент сказав, що таке звучання можуть забезпечити лише 2-3 театри в світі. (слайд 4)

Найбагатші соленосні родовища на Донбасі становлять понад 15 млрд т., а на  Закарпатті - 349 млн т.

Завдання: Порахуйте, на скільки тон більше становлять запаси солі на Донбасі, ніж на Закарпатті. Результат запишіть у кілограмах, прочитайте отримане число.

Розв’язання: 15 000 000 000 – 349 000 000 = 14 651 000(кг).

Фізкультхвилинка.  Прийшов час відпочити,  відео проектується на екран.

https://www.youtube.com/watch?v=vGAkqpIzPI0

V. Експеримент «Вирощування кристалів»

Продовжуємо наш урок. Ми будемо використовувати сіль для вирощування кристалів (робота в парах). У склянки з теплою водою насипаємо сіль до тих пір, поки вона не перестане розчинятися (цей стан розчину називають  насиченим). Для яскравості воду можна підфарбувати. Обираємо великі грудочки солі і опускаємо їх у склянки (по одному в склянку) на нитці (чи дроті) так, щоб грудочка не торкалася стінок склянки. Можна зафіксувати ниточку на олівці. Ставимо склянки у місце, де їх ніхто не чіпатиме. І через тиждень отримаємо готовий кристал. У насиченому розчині вода починає випаровуватися, а розчинена речовина твердне, при цьому її частинки притягуються один до одного і утворюють кристал химерної форми.

Изображение выглядит как контейнер, ломтик, стекло, морс

Автоматически созданное описание

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рис. 4

Результат експерименту «Вирощування кристалів»

 

VІ. Самостійна робота. Тест (індивідуальна робота). Учням пропонується у реальному часі виконати тест «Натуральні числа». Результати типові помилки обговорюються.

https://naurok.com.ua/test/naturalni-chisla-1609870.html

VІІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія Учні продовжують речення, передаючи один одному м’ячика:

Я сьогодні:

- дослідив….

- відкрив…

- дізнався…

- з’ясував…

- переконався…

- повторив…

Діти, закінчується наша цікава подорож. Сподіваємося, що наше знайомство з туристичними місцями рідного краю ще продовжиться.

VІІІ. Домашнє завдання. Повторити §1-2, виконати №44; порахувати скільки кілограмів солі з’їдає ваша сім’я за рік (норми споживання солі для дітей та дорослих знайти самостійно).

Список використаних джерел

  1.     Бевз Г. Математика : підручник  для 5 класу загальноосвітнього навчального закладу. Київ : Освіта, 2022. 256 с.
  2. Модельна навчальна програма   «Математика. 5-6 класи» для закладів

загальної середньої освіти   (автори Бурда М.І., Васильєва Д.В.)

  1. Вирощування кристалів в домашніх умовах URL: https://sites.google.com/site/himicnidoslid/virosuvanna-kristaliv-v-domasnih-umovah
  2. Інтернет джерела

https://wordcloud.pro/ru

https://childdevelop.com.ua/generator/letters/anagram.html

https://learningapps.org/

https://www.youtube.com/

https://naurok.com.ua/

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Степанова Оксана
    Дякую, цікавий і змістовний матеріал!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
24 липня 2022
Переглядів
2731
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку