Календарно-тематичне планування з математики для 5 класу
за модельною навчальною програмою (автори Бурда М.І., Васильєва Д.В., підручник Григорій Бевз, Валентина Бевз, Дарина Васильєва, Наталія Владімірова)
5 годин на тиждень
№ |
Дата |
Корекція дати |
Тема |
Примітка |
І СЕМЕСТР |
||||
ТЕМА 1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ДОСВІДУ І ОПОРНИХ ЗНАНЬ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Наводить приклади: натуральних чисел до мільйону; об’єктів довкілля, що мають форму геометричних фігур, вказаних у змісті. Має уявлення про: геометричні фігури, вказані у змісті;довжину, час, швидкість, масу, температуру, площу, вартість, об’єм (місткість) тощо; взаємозв’язок місткості та об’єму. Розрізняє: плоскі і об’ємні геометричні фігури; числові і буквені вирази. рівняння і нерівності. величини та одиниці величин. Конструює геометричні фігури. Будує у зошиті плоскі геометричні фігури. Виконує дії з натуральними числами в межах мільйону. Розв’язує найпростіші рівняння; Складає вирази для розв’язування задач життєвого змісту. Помічає закономірності, утворює та доповнює числові послідовності. Знаходить значення числових і буквених виразів. Оперує терезами чи їх малюнками як моделлю розв’язування рівнянь і нерівностей. Вимірює величин у довкіллі стандартними і нестандартними одиницями. |
||||
1 |
|
|
Геометричні фігури. Конструювання геометричних фігур. |
|
2 |
|
|
Натуральні числа. Розв’язування та складання магічних квадратів. |
|
3 |
|
|
Числові і буквені вирази. Складання і розв’язування задач життєвого змісту. |
|
4 |
|
|
Рівняння і нерівності. Терези як модель розв’язування рівнянь і нерівностей. |
|
5 |
|
|
Величини. Вимірювання величин. |
|
ТЕМА 2. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА, ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ, ВЕЛИЧИНИ, РІВНЯННЯ І НЕРІВНОСТІ Наводить приклад та має уявлення про: цифри; натуральні числа; число 0; шкалу; координатний промінь; числовий та буквений вираз; парні і непарні числа; умови, за яких сума, різниця чи добуток чисел буде парним; прості і складені числа; степінь числа з натуральним показником; рівняння; нерівності; комбінаторні задачі. Розпізнає числа, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10; Розрізняє: цифри і числа; мільйон та мільярд; числові і буквені вирази; прості і складені числа; квадрат і куб натурального числа; рівняння і нерівності. Читає і записує: натуральні числа в межах мільярда; числові і буквені вирази; координати точок на координатному промені; степінь числа з натуральним показником. Знає: назви розрядів і класів натуральних чисел в межах мільярда; правила порівняння і округлення натуральних чисел; властивості арифметичних дій з натуральними числами; як знайти невідомі компоненти дій. Формулює ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10. Зображує: координатний промінь, натуральні числа на координатному промені. Вміє: додавати, віднімати, множити, ділити, порівнювати натуральні числа; виконувати ділення з остачею; округлювати натуральні числа; встановлювати правильний порядок дій у виразах; підставляти у формули відомі значення величин; розв’язувати рівняння на основі залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; розв’язувати текстові задачі, зокрема комбінаторні; перевірити чи є розв’язком нерівності задане число; підібрати декілька розв’язків нерівності; розв’язувати комбінаторні задачі на основі логічних міркувань. Розв’язує завдання, що передбачають: запис числа у вигляді суми розрядних доданків; піднесення натурального числа до степеня з натуральним показником; обчислення значень числових і буквених виразів, використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10; розкладання натуральних чисел на прості множники; застосування відомих формул (периметр і площа прямокутника і квадрата, швидкість-відстань-час тощо). Інтерпретує розв’язок абстрактної задачі відповідно до умови прикладної
|
||||
ТЕМА 2.1 ДІЇ ПЕРШОГО СТУПЕНЯ З НАТУРАЛЬНИМИ ЧИСЛАМИ |
||||
6 |
|
|
Натуральні числа і цифри. Мільйон. |
|
7 |
|
|
Нуль і мільярд. |
|
8 |
|
|
Порівняння натуральних чисел. Нерівності. |
|
9 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
10 |
|
|
Додавання натуральних чисел. |
|
11 |
|
|
Додавання натуральних чисел. Закони додавання. |
|
12 |
|
|
Віднімання натуральних чисел. |
|
13 |
|
|
Віднімання натуральних чисел. |
|
14 |
|
|
Округлення чисел. |
|
15 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
16 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань. |
|
17 |
|
|
Контрольна робота. |
|
18 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
ТЕМА 2.2.МНОЖЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. КООРДИНАТНІ ПРОМЕНІ І ШКАЛИ |
||||
19 |
|
|
Пряма. Площина. Відрізки, ламані та їх довжини. |
|
20 |
|
|
Пряма. Площина. Відрізки, ламані та їх довжини. |
|
21 |
|
|
Координатні промені і шкали. |
|
22 |
|
|
Координатні промені і шкали. |
|
23 |
|
|
Кути та їх міри. Вимірювання та побудова кутів. |
|
24 |
|
|
Кути та їх міри. Вимірювання та побудова кутів. |
|
25 |
|
|
Взаємне розміщення прямих. |
|
26 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
27 |
|
|
Множення натуральних чисел. |
|
28 |
|
|
Множення натуральних чисел. |
|
29 |
|
|
Закони множення. |
|
30 |
|
|
Розв’язування комбінаторних задач. |
|
31 |
|
|
Розв’язування комбінаторних задач. |
|
32 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
33 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань. |
|
34 |
|
|
Контрольна робота. |
|
35 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
ТЕМА 2.3. ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ОЗНАКИ ПОДІЛЬНОСТІ. СТЕПІНЬ ЧИСЛА З НАТУРАЛЬНИМ ПОКАЗНИКОМ |
||||
36 |
|
|
Ділення натуральних чисел. |
|
37 |
|
|
Ділення натуральних чисел. |
|
38 |
|
|
Ділення з остачею. |
|
39 |
|
|
Ділення з остачею. |
|
40 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
41 |
|
|
Ознаки подільності на 2, 5, 10. |
|
42 |
|
|
Ознаки подільності на 3 і 9. |
|
43 |
|
|
Прості та складені числа. Розкладання чисел на прості множники. |
|
44 |
|
|
Прості та складені числа. Розкладання чисел на прості множники. |
|
45 |
|
|
Квадрат і куб числа. Степінь числа з натуральним показником. |
|
46 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
47 |
|
|
Числові й буквені вирази. Порядок дій у виразах. Формули. |
|
48 |
|
|
Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь. |
|
49 |
|
|
Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь. |
|
50 |
|
|
Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь. |
|
51 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
52 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань. |
|
53 |
|
|
Контрольна робота. |
|
54 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
ТЕМА 3. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ ТА ВЕЛИЧИНИ Наводить приклади: об’єктів довкілля, що мають форму геометричних фігур, вказаних у змісті; об’єктів довкілля, що мають вісь симетрії чи центр симетрії. Має уявлення: на наочно-оперативному рівні про вказані у змісті фігури та їх властивості; про рівні фігури; про градусну міру кута; про нерівність трикутника; про суму кутів трикутника; нерівність чотирикутника; суму кутів чотирикутника; про різні форми запису одиниць швидкості (м/с, м, с); взаємозв’язок між дм3 і л.; про різні види симетрії; центр симетрії та вісь симетрії геометричної фігури. Розрізняє: замкнуті на незамкнуті ламані; паралельні і перпендикулярні прямі; гострі, прямі, тупі і розгорнуті кути; різносторонні і рівнобедрені трикутники; величини та їх одиниці. Знаходить на малюнках: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті; фігури, що мають вісь симетрії чи центр симетрії. Знає: назви геометричних фігур, вказаних у змісті, та їх основних елементів; види кутів; види трикутників; такі величини як довжина, міра кута, швидкість, час, маса, вартість, периметр, площа, об’єм та відповідні їм одиниці; формули периметра і площі для прямокутника і квадрата. Вміє: розпізнавати зазначені у змісті геометричні фігури; вимірювати і порівнювати довжини відрізків; вимірювати і порівнювати градусні міри кутів; знаходити периметр многокутника; знаходити площу прямокутника і квадрата; вміє застосовувати формули до розв’язування прикладних задач; розпізнавати чи є фігура симетричною відносно прямої чи точки. Класифікує: кути за градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів. Будує: паралельні і перпендикулярні прямі; геометричні фігури за допомогою лінійки і косинця; відрізок даної довжини; кут даної градусної міри за допомогою транспортиру. Розв’язує завдання, що передбачають: створення моделей у вигляді геометричних фігур; текстові задачі, зокрема задачі, в яких фігурують такі величини як довжина, маса, вартість, температура, швидкість, час, площа тощо |
||||
55 |
|
|
Многокутники. Трикутники і чотирикутники. |
|
56 |
|
|
Многокутники. Трикутники і чотирикутники. |
|
57 |
|
|
Кути трикутника і чотирикутника. |
|
58 |
|
|
Кути трикутника і чотирикутника. |
|
59 |
|
|
Рівні фігури. Симетрія. |
|
60 |
|
|
Величини та їх значення. |
|
61 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
62 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань. |
|
63 |
|
|
Контрольна робота. |
|
64 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
ТЕМА 4. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ Наводить приклади: звичайних дробів (правильних і неправильних; скоротних і нескоротних); мішаних чисел. Розрізняє: правильні і неправильні дроби; скоротні і нескоротні дробів; задачі на дріб від числа та числа за значенням його дробу. Пояснює, що таке: чисельник і знаменник дробу; мішане число. Читає і записує: звичайні дроби; мішані числа. Формулює означення правильного і неправильного дробу; основну властивість дробу. Розв’язує завдання, що передбачають: порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число; скорочення дробів знаходження дробу від числа та числа за його дробом (на основі означення дробу). |
||||
65 |
|
|
Дробові числа і звичайні дроби. |
|
66 |
|
|
Порівняння звичайних дробів. |
|
67 |
|
|
Задачі на знаходження дробу від числа і числа за значенням його дробу. |
|
68 |
|
|
Задачі на знаходження дробу від числа і числа за значенням його дробу |
|
69 |
|
|
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. |
|
70 |
|
|
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. |
|
71 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
72 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
73 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації. |
|
74 |
|
|
Контрольна робота. |
|
75 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
ТЕМА 5. СТВОРЕННЯ МОДЕЛЕЙ ДО ЗАДАЧ ТА ЖИТТЄВИХ СИТУАЦІЙ. РОБОТА НАД ПРОЄКТАМИ У ГРУПАХ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЦІКАВИХ ЗАДАЧ Розв’язує: текстові задачі, моделями до яких є геометричні фігури; задачі на перегинання і розрізання геометричних фігур; текстові задачі на подільність чисел текстові задачі, в яких фігурують звичайні дроби; задачі на знаходження дробу від числа та на знаходження числа за значенням його дробу (на основі означення дробу ). Створює моделі для ілюстрації звичайних дробів. Складає свої власні задачі. |
||||
76 |
|
|
Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Розв’язування цікавих задач. |
|
77 |
|
|
Робота в групах над проектами. |
|
78 |
|
|
Робота в групах над проектами. |
|
79 |
|
|
Робота в групах над проектами . Захист проектів. |
|
80 |
|
|
Робота в групах над проектами . Захист проектів. |
|
ІІ СЕМЕСТР |
||||
ТЕМА 6. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ МАТЕРІАЛУ, ВИВЧЕНОГО В І СЕМЕСТРІ |
||||
81 |
|
|
Натуральні числа і дії з ними. |
|
82 |
|
|
Найпростіші геометричні фігури у задачах. |
|
83 |
|
|
Многокутники. Задачі на перегинання і розрізання геометричних фігур. Симетрія у побуті і природі. |
|
84 |
|
|
Числові і буквені вирази. Нерівності. Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь. |
|
85 |
|
|
Звичайні дроби. Створення моделей для ілюстрації звичайних дробів. Скорочення дробів. Порівняння. Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковим знаменниками. Задачі на дроби. |
|
ТЕМА 7. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ Має уявлення та наводить приклад десяткових дробів. Читає і записує десяткові дроби. Знає: назви розрядів десяткових знаків у запису десяткового дробу; взаємозв’язок деяких звичайних дробів і десяткових дробів. Розрізняє: звичайні і десяткові дроби задачі на знаходження десяткового дробу від числа і числа за значенням його десяткового дробу. Розв’язує завдання, що передбачають: порівняння, округлення, додавання, множення і ділення десяткових дробів; знаходження десяткового дробу від числа і числа за значенням його десяткового дробу. Інтерпретує розв’язок абстрактної задачі відповідно до умови прикладної (округлення з надлишком і з недостачею). |
||||
ТЕМА 7.1 ДЕСЯТКОВИЙ ДРІБ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ |
||||
86 |
|
|
Десяткові дроби. |
|
87 |
|
|
Десяткові дроби. |
|
88 |
|
|
Порівняння десяткових дробів. |
|
89 |
|
|
Порівняння десяткових дробів. |
|
90 |
|
|
Додавання десяткових дробів. |
|
91 |
|
|
Додавання десяткових дробів. |
|
92 |
|
|
Віднімання десяткових дробів. |
|
93 |
|
|
Віднімання десяткових дробів. |
|
94 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
95 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації. |
|
96 |
|
|
Контрольна робота. |
|
97 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
ТЕМА 7.2 МНОЖЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ |
||||
98 |
|
|
Множення десяткових дробів. |
|
99 |
|
|
Множення десяткових дробів. |
|
100 |
|
|
Окремі випадки множення. |
|
101 |
|
|
Окремі випадки множення. |
|
102 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
103 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
104 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації. |
|
105 |
|
|
Контрольна робота. |
|
106 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
ТЕМА 7.3 ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ |
||||
107 |
|
|
Ділення десяткового дробу на натуральне число. |
|
108 |
|
|
Ділення десяткового дробу на натуральне число. |
|
109 |
|
|
Ділення натуральних чисел і дробів. |
|
110 |
|
|
Ділення натуральних чисел і дробів. |
|
111 |
|
|
Ділення на десятковий дріб. |
|
112 |
|
|
Ділення на десятковий дріб. |
|
113 |
|
|
Ділення на десятковий дріб. |
|
114 |
|
|
Ділення на десятковий дріб. |
|
115 |
|
|
Округлення чисел. |
|
116 |
|
|
Задачі на дроби (знаходження десяткового дробу від числа і числа за значенням його десяткового дробу. |
|
117 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
118 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації. |
|
119 |
|
|
Контрольна робота. |
|
120 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
ТЕМА 8. ОБ’ЄМНІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ Розпізнає у просторі та співвідносить з об’єктами навколишньої дійсності: куб, прямокутний паралелепіпед, призму, піраміду. Має уявлення про: вершини; грані і ребра призми, піраміди, прямокутного паралелепіпеда, куба; розгортки прямокутного паралелепіпеда і куба. Знає: формули об’єму прямокутного паралелепіпеда і куба; одиниці об’єму. Вміє обчислювати: об’єм прямокутного паралелепіпеда й куба; суму довжин усіх ребер прямокутного паралелепіпеда й куба. площу поверхні прямокутного паралелепіпеда й куба. Розв’язує текстові задачі, моделями до яких є геометричні фігури описані у змісті. |
||||
121 |
|
|
Об’ємні фігури. Види об’ємних фігур (призма, піраміда, прямокутний паралелепіпед, куб). Елементи об’ємних фігур. |
|
122 |
|
|
Прямокутний паралелепіпед. Його зображення. Об’єм прямокутного паралелепіпеда. |
|
123 |
|
|
Розгортка прямокутного паралелепіпеда. Площа поверхні прямокутного паралелепіпеда. |
|
124 |
|
|
Куб. Його зображення. Об’єм куба. |
|
125 |
|
|
Розгортка куба. Площа поверхні куба. |
|
126 |
|
|
Розв’язування текстових задач (з врахуванням округлення значень величин відповідно до прикладної задачі). |
|
127 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
128 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації. |
|
129 |
|
|
Контрольна робота. |
|
130 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
ТЕМА 9. ЗАСТОСУВАННЯ МАТЕМАТИКИ Має уявлення про: відсоток; масштаб; середнє арифметичне; середнє значення величини; діаграму. Розрізняє: різні види масштабу; середнє арифметичне та середнє значення величини; лінійні і стовпчасті діаграми. Вміє: користуватися масштабом; записувати відсотки у вигляді десяткового дробу; записувати десятковий дріб у вигляді відсотку; знаходити середнє арифметичне кількох чисел; знаходити середнє значення величин. Читає і будує стовпчасті та лінійні діаграми. Розв’язує текстові задачі, що передбачають знаходження: відсотка від числа та числа за його відсотком; середнього арифметичного кількох чисел; середнього значення величини |
||||
ТЕМА 9.1 ВІДСОТКИ |
||||
131 |
|
|
Відсотки. |
|
132 |
|
|
Відсотки. |
|
133 |
|
|
Задачі на знаходження відсотку від числа. |
|
134 |
|
|
Задачі на знаходження числа за його відсотком. |
|
135 |
|
|
Задачі на відсотки. |
|
136 |
|
|
Задачі на відсотки. Задачі на рух. |
|
137 |
|
|
Задачі на відсотки. Задачі на рух. |
|
138 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
139 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації. |
|
140 |
|
|
Контрольна робота. |
|
141 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
ТЕМА 9.2 МАСШТАБ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ. ДІАГРАМИ |
||||
142 |
|
|
Масштаб та його використання. Знаходження відстаней на карті. |
|
143 |
|
|
Масштаб та його використання. Знаходження відстаней на карті. |
|
144 |
|
|
Масштаб та його використання. Знаходження відстаней на карті. |
|
145 |
|
|
Середнє арифметичне. Його використання для розв’язування задач. |
|
146 |
|
|
Середнє арифметичне. Середнє значення величини. |
|
147 |
|
|
Середнє арифметичне. Середнє значення величини. |
|
148 |
|
|
Середнє арифметичне. Середнє значення величини. |
|
149 |
|
|
Діаграми та їх види. Лінійні і стовпчасті діаграми. Їх читання. |
|
150 |
|
|
Побудова лінійних і стовпчастих діаграм. |
|
151 |
|
|
Побудова лінійних і стовпчастих діаграм. |
|
152 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
153 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації. |
|
154 |
|
|
Контрольна робота. |
|
155 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
ТЕМА 10. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ |
||||
156 |
|
|
Натуральні числа. Дії з натуральними числами. Ознаки подільності. |
|
157 |
|
|
Дробові числа |
|
158 |
|
|
Розв’язування задач з дробами. |
|
159 |
|
|
Розв’язування задач з дробами. |
|
160 |
|
|
Задачі геометричного змісту (плоскі фігури). |
|
161 |
|
|
Задачі геометричного змісту (об’ємні фігури). |
|
162 |
|
|
Рівняння. Задачі, що зводяться до простіших рівнянь. |
|
163 |
|
|
Відсоткові розрахунки. |
|
164 |
|
|
Величини. Середнє арифметичне. Середнє значення величини. |
|
165 |
|
|
Масштаб. Діаграми. |
|
166 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
167 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації. |
|
168 |
|
|
Контрольна робота. |
|
169 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
ТЕМА 11. СТВОРЕННЯ МОДЕЛЕЙ ДО ЗАДАЧ ТА ЖИТТЄВИХ СИТУАЦІЙ. РОБОТА НАД ПРОЄКТАМИ У ГРУПАХ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЦІКАВИХ ЗАДАЧ |
||||
170 |
|
|
Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. |
|
171 |
|
|
Розв’язування цікавих задач. |
|
172 |
|
|
Робота над проєктами у групах. |
|
173 |
|
|
Робота над проєктами у групах. Захист проектів. |
|
174 |
|
|
Робота над проєктами у групах. Захист проектів. |
|
175 |
|
|
Захист проектів. Підсумковий урок. |
|