Урок математики на тему: ". Обчислення на основі нумерації. Знаходження невідомого доданка. Обчислення довжини шляху. Розпізнавання об’ємних геометричних фігур".

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та основ здоров'я в 1 класі, що побудовано на міжпредметних зв'язках, з використанням мультимедійного обладнання, інноваційних технологій із інтерактивними методами навчання. Урок допоможе оволодіти навичками обчислення на основі нумерації; знаходити невідомий доданок; удосконалювати вміння знаходити довжину ламаних і порівнювати їх; розпізнавати об’ємні геометричні фігури, а також вивчити правила поводження з вибухонебезпечними предметами.
Перегляд файлу

Урок математика у 1 класі

Тема уроку. Обчислення на основі нумерації. Знаходження невідомого доданка. Обчислення довжини шляху. Розпізнавання об’ємних геометричних фігур.

Мета уроку:

формування предметних компетентностей: оволодіти навичками обчислення на основі нумерації; навчитися знаходити невідомий доданок; удосконалювати вміння знаходити довжину ламаних і порівнювати їх; розпізнавати об’ємні геометричні фігури;

розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; математичне мовлення; дрібну моторику, пізнавальний інтерес до навчання; увагу, критичне  мислення; прищеплювати інтерес до вивчення математики;

виховувати культуру поведінки під час роботи в парі та групі; формувати вміння раціонально та з користю витрачати свій час;

виховувати обережність, відповідальність та обачливе ставлення до власного життя та здоров'я.

Очікуванні результати навчання

Змістова лінія «Числа, дії з числами. Величини»:

- відтворює послідовність чисел у межах сотні;

- визначає десятки й одиниці у складі двоцифрового числа;

- виконує додавання та віднімання на основі нумерації;

- використовує у мовленні назви компонентів та результатів арифметичних дій додавання і віднімання;

- коментує виконання обчислень;

- встановлює взаємозв’язок між діями додавання і віднімання;

- використовує короткі позначення величин (сантиметр);

-  користується інструментами й допоміжними засобами для вимірювання величин.

Змістова лінія «Вирази, рівності, нерівності»:

- обчислює значення виразів;

- установлює відношення рівності й нерівності між числами й числовими виразами;

Змістова лінія «Геометричні фігури»:

- розпізнає геометричні фігури за істотними ознаками;

- співвідносить реальні об’єкти з моделями та зображеннями геометричних фігур;

- вимірює довжину відрізка;

Змістова лінія «Робота з даними»:

- читає дані, вміщені на схематичному рисунку.

Змістова лінія «Математичні задачі і дослідження»:

- розв’язує прості сюжетні задачі, які є моделями реальних ситуацій:

- створює допоміжну модель задачі різними способами

Формування ключових компетентностей:

 

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;

комунікативної: розвивати математичне мислення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників;

здоров’язберігаючої: виховання почуття відповідальності за своє життя та життя інших людей, формування у дітей пильності та спостережливості до предметів, що їх оточують: на вулиці, в транспорті, в приміщеннях; донесення інформації про вибухонебезпечні предмети й речовини, про їхню загрозу життю та здоров'ю.

інформаційної:. розширити знання про значення математики для кожного з нас;

математична: вміння оперувати текстовою та числовою інформацією;

 спілкування іноземними мовами;

ініціативність і підприємливість: вирішувати життєві проблеми, аналізувати , прогнозувати.

Тип уроку.  Урок формування навичок і вмінь.

 

І. Організація класу.

 Ось дзвенить дзвінок,   в гості йде до нас урок.

Сядьте зручно!  Усміхніться  і на мене подивіться!

 Очікування.

- Що ви очікує від уроку? 

- Навіщо нам вивчати математику?

- Що вона розвиває? (мислення) (Залучення учнів до роботи.)

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

- Ми живемо у світі інформації. Інформація впливає на наше мислення, поведінку. Ми повинні вміти  працювати з інформацією, тобто фільтрувати , яка є правдива, а яка  хибна.

Гра Так чи ні!

  1. Щоб знайти довжину ламаної, потрібно виконати дію додавання (+).
  2. Щоб знайти невідомий доданок,  треба до суми додати відомий доданок (-).
  3. Щоб порівняти, треба завжди віднімати. (+)

( міжпред.зв. змістова лінія «досліджуємо медіа», кл.к. інформаційно- цифрова, розвиток критичного мислення).

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку .

- Сьогодні до нас завітав незвичайний гість. Хто ж це?

Щоб дізнатися,   потрібно каліграфічно правильно записати числа в порядку зростання.

54   58   61    77     89   92     

П    А     Т     Р     О      Н

(Очікуванні результати. Відтворює послідовність чисел у межах сотні.

Міжпредметні зв’язки: з навчанням грамоти, кл.к. спілкуваня держ.мовою))

 

- Хто такий Патрон? (Це-Пес Патрон (нар. 2019) — український собака-винюхувач вибухівки, джек-рассел-тер'єр, талісман Служби України з надзвичайних ситуацій.

- Діти, крім української мови, яку мову ви ще вивчаєте? Так ви повинні вміти спілкуватися іноземними мовами, а як звучить слово собака на англійській мові?  (кл.к. спілкування іноземними мовами)

Повідомлення теми уроку

- Сьогодні на уроці ми будемо виконувати обчислення  на основі нумерації, порівнювати вираз і число або число і вираз,  розв’язувати задачу на знаходження невідомого доданка;  пригадаємо  об’ємні фігури і порівняємо їх кількість;   навчимося обчислювати довжину шляху.

Поговоримо про правила поводження з вибухонебезпечними предметами .

Разом з Патроном ви опануєте  4 суперздібності,  які допоможуть вберегти себе і ваших друзів від небезпеки.

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Математичний диктант.

- Діти, чи знаєте ви , що це за предмети?

- Так. Це вибухонебезпечні предмети.

- Чому вони так називаються?

- Вони становлять загрозу життю людини та оточуючих.

- На які природні об’єкти схожі? (метелик, банка )

- Виконуючи математичний диктант ви  отримаєте інформацію про вибухонебезпечні предмети.

К.к природничі науки.(між предметні зв’язки з Я досліджую світ)

 

1.Запишіть, яке складається 1 дес. 5 од. (15)

2.Запишіть скільки одиниць у числі 45 (5)

3.Запишіть  число, наступне за числом 49. (50)

4.1 дм і 2 см становить скільки см (12)

Робота в парі.

Взаємоперевірка. (обмін зошитами) Взаємоперевірка.  (соц.. комп. – вміння працювати в парі

 

  1. За оцінками експертів, на повне розмінування країни потрібно 15 років. (екологічна грамотність) Скільки вам зараз років? Через 15 років, скільки вам буде? (22 роки).
  2. Одна з найнебезпечніших осколкових мін — ОЗМ-72. За розміром вона, як літрова банка. Важить 5 кілограмів.
  3.  Усередині має  осколки, які розлітаються на відстань 50 метрів.
  4. Особливу небезпеку становить міна "Метелик" (також її називають "Пелюстка", — ред.). Принцип дії — нажимний. Потрібно наступити, тоді вона спрацює.Ці міни розміром у 12 сантиметрів. Вони розриваються або при контакті або через кілька годин ця міна може самостійно вибухнути.

Підсумок. Отже, ви дізналися, що вибухонебезпечні предмети за розміром невеликі, але становлять загрозу нашому  життю.

 

Порівняння (Диференційований підхід)

- Щоб отримати першу суперздібність, потрібно порівняти вираз і число.

 Ів. (З коментуванням біля дошки).

65- 60    50                   33     40 -1

26 –  6     2           100   20 + 50

ІІ в. виконує самостійно.

За підручником  с. 112 №1

45- 40    50                       66     70 -1

67 – 7      6           100   50 + 40

Суперздібність №1. Будь уважним!

 

Фізкультхвилинка від Патрона.

(к. здоровязберігаюча)

 

-  Діти, ви бачите поля та стежку поміж ними. Чи безпечно там ходити? Чому?

 

Робота за підручником

Завдання с. 112 №2

Наш Михась і Миколка схематично зобразили свій безпечний  шлях до школи.

- Яку фігуру нагадує їх шлях ? (ламану)

- Як же дізнатися чий шлях довший? (Потрібно обчислити довжину ламаної)

- А щоб обчислити довжину ламаної, яке приладдя потрібно взяти?

Обчислюємо самостійно дотримуючись академічної доброчесності.

(розвиток самостійності, математична комп. (вміння оперувати числовою інформацією.)

Михасик  4+ 1= 5 (см)

Миколка  4+ 2= 6 (см)

- Чий шлях довший? (У Миколки)

 

Суперздібність № 2 Не підходь!

Задача від Патрона.

  1. Задача

За день пес Патрон знайшов 15 мін. Скільки мін він знайшов до обіду, якщо після обіду він знайшов 5 мін.

  15 - 5 = 10 (м.) – до обіду.

 

+ 5 = 15

Суперздібність №3. Не чіпай!

 

У вихідний день пес Патрон вибіг на прогулянку і побачив на майданчику фігуру, як склали діти.

- Що це за фігура? (Піраміда)

- З чого вона складена? (кубів, конусів, циліндрів)

                                   

Геометрична задача с. 112 № 3

- Пес Патрон пропонуємо вам виконати тест і знайти правильну відповідь.

- Зі скількох фігур складено піраміду?

- В парі перевірте, чи співпала ваша відповідь.

- Яка правильна відповідь? (в)

- На скільки менше циліндрів, ніж кубів? (на 2, 8-6 =2)

- На скільки більше циліндрів, ніж конусів? (на 5, 6-1 = 5)

 

-  Діти, а чи можуть іграшки бути небезпечними?

- Окупанти мінують все: і телефони і іграшки та інші предмети.

 

Суперздібність № 4. Поклич дорослого і зателефонуй 101.

 

- Як що ви побачити підозрілий предмет, поклич дорослого і зателефонуй 101.

 

 Логічне завдання.

Заміновану територію позначають червоно-білою стрічкою або спеціальними знаками: червоними трикутниками чи квадратами. Якщо натрапиш на такий знак або напис “Обережно, міни!”, знай — там дуже небезпечно. Негайно повертайся назад тією ж дорогою.

 

Завдання від Патрона на логічне мислення. Яка фігура є зайвою і чому?

В парі.

Робота в групі.

- Допоможіть Патрону розмінувати територію, щоб ніхто не постраждав.

- Знайдіть вирази, які обчисленні не правильно.

5 + 50 = 55

56 – 50 = 6

70 + 3 = 37

66 - 6 = 6

- Молодці! Ви можете бути рятувальниками.

- Такі люди працюють у Державній службі з надзвичайних ситуацій. Саме вони проводять розмінування, щоб ніхто не постраждав від небезпек і допомагає їм…

 

V. Рефлексія.

Метод «Рюказак» (к. к. уміння вчитися впродовж життя (визначати мету, вміння застосовувати потрібні знання)

- Подивіться на виконанні завдання і скажіть, які знання і вміння сьогоднішнього уроку ви використаєте на інших уроках.

 

C:\Users\Валентина\Desktop\001.jpg- Оцініть свої знання.

1. Був неактивним, було нецікаво.

2. Працював неповну міру своїх сил.

3. Працював старанно.

 

- Якими суперздібностями ви зможете скористатися?

- Вони вам знадобляться у житті? (так)

- Отже, ми досягнули мети нашого уроку?

 

Від Патрона вам бедж. За чудову роботу і співпрацю!

Тепер ви знаєте як вберегти себе і своїх рідних. Обов’язково розкажіть своїм молодшим братам чи сестрам ці правила, про які ви дізналися на сьогоднішньому уроці!

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 травня 2023
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку