Урок математика у 1 класі
Тема уроку. Обчислення на основі нумерації. Знаходження невідомого доданка. Обчислення довжини шляху. Розпізнавання об’ємних геометричних фігур.
Мета уроку:
формування предметних компетентностей: оволодіти навичками обчислення на основі нумерації; навчитися знаходити невідомий доданок; удосконалювати вміння знаходити довжину ламаних і порівнювати їх; розпізнавати об’ємні геометричні фігури;
розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; математичне мовлення; дрібну моторику, пізнавальний інтерес до навчання; увагу, критичне мислення; прищеплювати інтерес до вивчення математики;
виховувати культуру поведінки під час роботи в парі та групі; формувати вміння раціонально та з користю витрачати свій час;
виховувати обережність, відповідальність та обачливе ставлення до власного життя та здоров'я.
Очікуванні результати навчання
Змістова лінія «Числа, дії з числами. Величини»:
- відтворює послідовність чисел у межах сотні;
- визначає десятки й одиниці у складі двоцифрового числа;
- виконує додавання та віднімання на основі нумерації;
- використовує у мовленні назви компонентів та результатів арифметичних дій додавання і віднімання;
- коментує виконання обчислень;
- встановлює взаємозв’язок між діями додавання і віднімання;
- використовує короткі позначення величин (сантиметр);
- користується інструментами й допоміжними засобами для вимірювання величин.
Змістова лінія «Вирази, рівності, нерівності»:
- обчислює значення виразів;
- установлює відношення рівності й нерівності між числами й числовими виразами;
Змістова лінія «Геометричні фігури»:
- розпізнає геометричні фігури за істотними ознаками;
- співвідносить реальні об’єкти з моделями та зображеннями геометричних фігур;
- вимірює довжину відрізка;
Змістова лінія «Робота з даними»:
- читає дані, вміщені на схематичному рисунку.
Змістова лінія «Математичні задачі і дослідження»:
- розв’язує прості сюжетні задачі, які є моделями реальних ситуацій:
- створює допоміжну модель задачі різними способами
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: розвивати математичне мислення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників;
здоров’язберігаючої: виховання почуття відповідальності за своє життя та життя інших людей, формування у дітей пильності та спостережливості до предметів, що їх оточують: на вулиці, в транспорті, в приміщеннях; донесення інформації про вибухонебезпечні предмети й речовини, про їхню загрозу життю та здоров'ю.
інформаційної:. розширити знання про значення математики для кожного з нас;
математична: вміння оперувати текстовою та числовою інформацією;
спілкування іноземними мовами;
ініціативність і підприємливість: вирішувати життєві проблеми, аналізувати , прогнозувати.
Тип уроку. Урок формування навичок і вмінь.
І. Організація класу.
Ось дзвенить дзвінок, в гості йде до нас урок.
Сядьте зручно! Усміхніться і на мене подивіться!
Очікування.
- Що ви очікує від уроку?
- Навіщо нам вивчати математику?
- Що вона розвиває? (мислення) (Залучення учнів до роботи.)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Ми живемо у світі інформації. Інформація впливає на наше мислення, поведінку. Ми повинні вміти працювати з інформацією, тобто фільтрувати , яка є правдива, а яка хибна.
Гра Так чи ні!
( міжпред.зв. змістова лінія «досліджуємо медіа», кл.к. інформаційно- цифрова, розвиток критичного мислення).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку .
- Сьогодні до нас завітав незвичайний гість. Хто ж це?
Щоб дізнатися, потрібно каліграфічно правильно записати числа в порядку зростання.
54 58 61 77 89 92
П А Т Р О Н
(Очікуванні результати. Відтворює послідовність чисел у межах сотні.
Міжпредметні зв’язки: з навчанням грамоти, кл.к. спілкуваня держ.мовою))
- Хто такий Патрон? (Це-Пес Патрон (нар. 2019) — український собака-винюхувач вибухівки, джек-рассел-тер'єр, талісман Служби України з надзвичайних ситуацій.
- Діти, крім української мови, яку мову ви ще вивчаєте? Так ви повинні вміти спілкуватися іноземними мовами, а як звучить слово собака на англійській мові? (кл.к. спілкування іноземними мовами)
Повідомлення теми уроку
- Сьогодні на уроці ми будемо виконувати обчислення на основі нумерації, порівнювати вираз і число або число і вираз, розв’язувати задачу на знаходження невідомого доданка; пригадаємо об’ємні фігури і порівняємо їх кількість; навчимося обчислювати довжину шляху.
Поговоримо про правила поводження з вибухонебезпечними предметами .
Разом з Патроном ви опануєте 4 суперздібності, які допоможуть вберегти себе і ваших друзів від небезпеки.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Математичний диктант.
- Діти, чи знаєте ви , що це за предмети?
- Так. Це вибухонебезпечні предмети.
- Чому вони так називаються?
- Вони становлять загрозу життю людини та оточуючих.
- На які природні об’єкти схожі? (метелик, банка )
- Виконуючи математичний диктант ви отримаєте інформацію про вибухонебезпечні предмети.
К.к природничі науки.(між предметні зв’язки з Я досліджую світ)
1.Запишіть, яке складається 1 дес. 5 од. (15)
2.Запишіть скільки одиниць у числі 45 (5)
3.Запишіть число, наступне за числом 49. (50)
4.1 дм і 2 см становить скільки см (12)
Робота в парі.
Взаємоперевірка. (обмін зошитами) Взаємоперевірка. (соц.. комп. – вміння працювати в парі
Підсумок. Отже, ви дізналися, що вибухонебезпечні предмети за розміром невеликі, але становлять загрозу нашому життю.
Порівняння (Диференційований підхід)
- Щоб отримати першу суперздібність, потрібно порівняти вираз і число.
Ів. (З коментуванням біля дошки).
65- 60 50 33 40 -1
26 – 6 2 100 20 + 50
ІІ в. виконує самостійно.
За підручником с. 112 №1
45- 40 50 66 70 -1
67 – 7 6 100 50 + 40
Суперздібність №1. Будь уважним!
Фізкультхвилинка від Патрона.
(к. здоровязберігаюча)
- Діти, ви бачите поля та стежку поміж ними. Чи безпечно там ходити? Чому?
Робота за підручником
Завдання с. 112 №2
Наш Михась і Миколка схематично зобразили свій безпечний шлях до школи.
- Яку фігуру нагадує їх шлях ? (ламану)
- Як же дізнатися чий шлях довший? (Потрібно обчислити довжину ламаної)
- А щоб обчислити довжину ламаної, яке приладдя потрібно взяти?
Обчислюємо самостійно дотримуючись академічної доброчесності.
(розвиток самостійності, математична комп. (вміння оперувати числовою інформацією.)
Михасик 4+ 1= 5 (см)
Миколка 4+ 2= 6 (см)
- Чий шлях довший? (У Миколки)
Суперздібність № 2 Не підходь!
Задача від Патрона.
За день пес Патрон знайшов 15 мін. Скільки мін він знайшов до обіду, якщо після обіду він знайшов 5 мін.
15 - 5 = 10 (м.) – до обіду.
+ 5 = 15
Суперздібність №3. Не чіпай!
У вихідний день пес Патрон вибіг на прогулянку і побачив на майданчику фігуру, як склали діти.
- Що це за фігура? (Піраміда)
- З чого вона складена? (кубів, конусів, циліндрів)
Геометрична задача с. 112 № 3
- Пес Патрон пропонуємо вам виконати тест і знайти правильну відповідь.
- Зі скількох фігур складено піраміду?
- В парі перевірте, чи співпала ваша відповідь.
- Яка правильна відповідь? (в)
- На скільки менше циліндрів, ніж кубів? (на 2, 8-6 =2)
- На скільки більше циліндрів, ніж конусів? (на 5, 6-1 = 5)
- Діти, а чи можуть іграшки бути небезпечними?
- Окупанти мінують все: і телефони і іграшки та інші предмети.
Суперздібність № 4. Поклич дорослого і зателефонуй 101.
- Як що ви побачити підозрілий предмет, поклич дорослого і зателефонуй 101.
Логічне завдання.
Заміновану територію позначають червоно-білою стрічкою або спеціальними знаками: червоними трикутниками чи квадратами. Якщо натрапиш на такий знак або напис “Обережно, міни!”, знай — там дуже небезпечно. Негайно повертайся назад тією ж дорогою.
Завдання від Патрона на логічне мислення. Яка фігура є зайвою і чому?
В парі.
Робота в групі.
- Допоможіть Патрону розмінувати територію, щоб ніхто не постраждав.
- Знайдіть вирази, які обчисленні не правильно.
5 + 50 = 55
56 – 50 = 6
70 + 3 = 37
66 - 6 = 6
- Молодці! Ви можете бути рятувальниками.
- Такі люди працюють у Державній службі з надзвичайних ситуацій. Саме вони проводять розмінування, щоб ніхто не постраждав від небезпек і допомагає їм…
V. Рефлексія.
Метод «Рюказак» (к. к. уміння вчитися впродовж життя (визначати мету, вміння застосовувати потрібні знання)
- Подивіться на виконанні завдання і скажіть, які знання і вміння сьогоднішнього уроку ви використаєте на інших уроках.
- Оцініть свої знання.
1. Був неактивним, було нецікаво.
2. Працював неповну міру своїх сил.
3. Працював старанно.
- Якими суперздібностями ви зможете скористатися?
- Вони вам знадобляться у житті? (так)
- Отже, ми досягнули мети нашого уроку?
Від Патрона вам бедж. За чудову роботу і співпрацю!
Тепер ви знаєте як вберегти себе і своїх рідних. Обов’язково розкажіть своїм молодшим братам чи сестрам ці правила, про які ви дізналися на сьогоднішньому уроці!