Тема: Письмове додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток
Мета: Закріплювати навички виконання письмового додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток;
розвивати усне зв’язне математичне мовлення, логічне мислення, увагу;
виховувати інтерес до математики
Тип: Застосування знань, умінь і навичок (прикладний урок)
Обладнання: Зоровий план уроку, картки для усного рахунку, дошка, сигнальні картки, таблиці із додатковим завданням, енциклопедія «Про все на світі»
Хід уроку
- Станьте струнко, схаменіться.
Один одному всміхніться.
Приготуйте без мороки все,
Що треба, до уроку.
Приготувались? Добре.
Тоді розпочнемо математичний наш урок.
- Чи погоджуєтесь із планом уроку?
- Можливо, хочете щось доповнити?
- Завдань багато, щоб встигнути їх виконати, якими ви повинні бути?
- Отже,
Девіз уроку:
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – точно!
Лічимо – правильно!
Пишемо – гарно!
II. Актуалізація опорних знань
- Для того, щоб перевірити, як ви вмієте відповідати точно, пограємо в гру.
- Знайти суму, значить…
- Знайти різницю, значить…
- Щоб знайти невідомий доданок, треба…
- 1 десяток – це…
- Фігура, в якої всі кути прямі, називається…
- Щоб перевірити, чи вмієте ви міркувати, попрацюємо над твердженнями, і ви скажете, в чому помилка.
- 20 більше 50 на 30;
- В бідон налили 15 метрів води;
- Тиждень складається із 7 днів;
- Щоб знайти суму чисел, треба виконати дію «-«;
- Квадрат не є прямокутником;
- В 1 дм – 10м.
- А чи вмієте ви правильно і швидко лічити, визначимо, коли попрацюємо в парах змінного складу. Ці вміння знадобляться вам у подальшій роботі.
- З ким було приємно працювати? Чому?
- В кого виникли труднощі? Щоб ви їм порадили?
- Я вже побачила, як ви вмієте швидко і правильно лічити, відповідати точно і міркувати.
- А тепер перевіримо, чи вмієте ви застосовувати свої вміння на практиці.
1) 1 в. Знайти суму чисел 8 і 5 (13);
2 в. Збільшити це число на 12 (25);
2) 1 в. Записати число, в якому 7 дес. 1 од. (71);
2 в. Записати попереднє (70);
3) 1 в. Знайти половину числа 18 (9);
2 в. Знайти суму з числом 5 (14);
4) 1 в. Знайти різницю чисел 31 і 4 (27);
2 в. Зменшити в 3 рази (9);
5) 1 в. Записати в см 3дм 8см (38см);
2 в. Зменшити на 2дм (18см).
Взаємоперевірка.
1 в. 13 71 9 27 38см
2 в. 25 70 14 9 18см
- Яке число найменше? Найбільше?
- Яке подобається? Чому?
- Яке «зайве»? Чому? ( 9 – одноцифрове, а всі інші – двоцифрові.)
9 – число чарівне, бо саме стільки планет знаходиться у Сонячній системі, до якої належить і наша планета Земля. Про це більш докладніше ви дізнаєтесь у старших класах при вивченні астрономії. (Демонстрація ілюстрацій Сонячної системи із енциклопедії «Про все на світі».)
III. Мотивація навчальної діяльності
- Де в своєму житті ви зустрічаєтесь із двоцифровими числами?
- Що ви повинні вміти?
- Сьогодні будемо закріплювати вміння додавати письмово двоцифрові числа з переходом через десяток.
Тема уроку: «Письмове додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток»
- Ви повинні:
ЗНАТИ: ВМІТИ:
- алгоритм письмового додавання - правильно записувати двоцифрові
двоцифрових чисел з переходом числа при додаванні в стовпчик;
через десяток. – виконувати письмове додавання
двоцифрових чисел з переходом
через десяток.
IV. Застосування знань, умінь і навичок
- Для чого потрібно вміти додавати двоцифрові числа саме в стовпчик?
34 46 28
29 27 36
I етап
1 в. (3 бали) 2 в.(2 бали) 3 в.
(самостійно) (з допомогою) (біля дошки)
1 1
46 27 37 53 38 27
35 38 25 28 23 35
*2 *1
- Ми з вами закінчуємо 2 клас і переходимо до 3. Я хочу подивитись, чи ви готові до навчання
в 3 класі. За кожне виконане завдання ви будете отримувати певну кількість балів і в кінці уроку ми побачимо, хто як підготувався до 3 класу.
- Хто буде працювати швидше, на окремих листочках виконуватиме додаткові завдання:
1. 25 - *3 = *2 2. «Чарівний квадрат» 3. 9 8
73 + *7 = *** 14 11
4* - *0 = 27 17 3 0 6 7 1 2
20
Перевірка.
Фізкультхвилинка
13 – 10 – скільки раз ногою тупнем?
12 – 4 - скільки раз руками хлопнем?
15 : 3 – ми присядем стільки раз
11 – 3 – і нахилимось в цей час,
9 + 3 – і підстрибнем рівно стільки.
Ось такий рахунок – гра і тільки!
- Поступово завдання будуть ускладнюватись, тому, щоб їх виконати, треба бути уважними.
- Руки вперед.
- Руки вгору.
- Стоїмо на двох ногах.
- Ліва рука – вгору, права – вниз.
- Всі встали.
II етап
1 в.(3 бали) 2 в.(3 бали) 3 в.(2 бали)
Обчисли письмово (самостійно) (з допомогою)
суму чисел 1 1
36 і 46 46 34 24 36
27 і 35 29 28 38 27
*2 *3
Перевірка.
III етап
1 в.(3 бали) 2 в.(3 бали) 3 в.(3 бали)
Добери цифри Обчисли письмово (самостійно)
*6 *7 суму чисел підручник
3* ** 42 і 29 с. 79 №441
81 54 28 і 35 (1 і 2 приклади)
Перевірка.
IV етап (3 бали)
Знайди «помилку» і обчисли вірно (спільне завдання)
64 27 46 74 14
29 28 24 19 77
93 56 60 93 92
Перевірка. Підрахунок отриманих балів.
- Хто отримав 10 – 12 балів – добре вміє рахувати, логічно мислити і гарно підготувався
до навчання в 3 класі
- Хто отримав 8 -9 балів – добре рахує, але має ще деякі труднощі.
- Хто отримав менше 8 балів – повинен попрацювати, щоб в подальшому навчанні у вас не виникало труднощів.
- З прикладами ви впорались добре і тому у вас, мабуть, не виникне труднощів у розв’язуванні задач.
Цікава задача.
До школи поспішало 15 хлопчиків, а назустріч їм – 16 дівчаток і 2 вчителя. Скільки всього людей поспішало до школи?
V. Підсумок уроку
- Які вміння закріплювали сьогодні на уроці?
- Як правильно треба додавати письмово двоцифрові числа з переходом через десяток?
- Що найбільше сподобалось на уроці?
- Яке завдання викликало труднощі?
- Які б дії над двоцифровими числами ви б ще хотіли вивчити у майбутньому?
Інтерв’ю «Який настрій»
VI. Домашнє завдання
1 в. – скласти своїх 4 подібних приклади;
2 в. – «Мій помічник» с. 55 №8 (3 приклади з пропущеними цифрами);
3 в. – «Мій помічник» с. 55 №5 (2 рядок).