Урок математики на тему: " Письмове додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд"

Про матеріал
Розробка містить гру "Незакінчене речення", роботу над твердженнями (знайди помилку), роботу в парах змінного складу, диференційовані завдання
Перегляд файлу

Тема: Письмове додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток

Мета: Закріплювати навички виконання письмового додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток;

розвивати усне зв’язне математичне мовлення, логічне мислення, увагу;

виховувати інтерес до математики

Тип: Застосування знань, умінь і навичок (прикладний урок)

Обладнання: Зоровий план уроку, картки для усного рахунку, дошка, сигнальні картки,       таблиці із додатковим завданням, енциклопедія «Про все на світі»

 

Хід уроку

  1.           Організаційний момент
  1.          Вступне слово вчителя.

-                Станьте струнко, схаменіться.

      Один одному всміхніться.

      Приготуйте без мороки все,

      Що треба, до уроку.

      Приготувались? Добре.

 Тоді розпочнемо математичний наш урок.

  1.          Зоровий план уроку.

-                Чи погоджуєтесь із планом уроку?

-                Можливо, хочете щось доповнити?

-                Завдань багато, щоб встигнути їх виконати, якими ви повинні бути?

-                Отже,

Девіз уроку:

               Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – точно!

Лічимо – правильно!

Пишемо – гарно!

II. Актуалізація опорних знань

-                Для того, щоб перевірити, як ви вмієте відповідати точно, пограємо в гру.

  1.          Гра «Незакінчене речення».

-                Знайти суму, значить…

-                Знайти різницю, значить…

-                Щоб знайти невідомий доданок, треба…

-                1 десяток – це…

-                Фігура, в якої всі кути прямі, називається…

-                Щоб перевірити, чи вмієте ви міркувати, попрацюємо над твердженнями, і ви скажете, в чому помилка.

  1.          В чому помилка?

-                20 більше 50 на 30;

-                В бідон налили 15 метрів води;

-                Тиждень складається із 7 днів;

-                Щоб знайти суму чисел, треба виконати дію «-«;

-                Квадрат не є прямокутником;

-                В 1 дм – 10м.

-                А чи вмієте ви правильно і швидко лічити, визначимо, коли попрацюємо в парах змінного складу. Ці вміння знадобляться вам у подальшій роботі.

  1.          Робота в парах змінного складу.

-                З ким було приємно працювати? Чому?

-                В кого виникли труднощі? Щоб ви їм порадили?

  1.          Математичний диктант (по варіантах – робота в парах).

-                Я вже побачила, як ви вмієте швидко і правильно лічити, відповідати точно і міркувати.

-                А тепер перевіримо, чи вмієте ви застосовувати свої вміння на практиці.

      1)   1 в.  Знайти суму чисел 8 і 5 (13);

             2 в.  Збільшити це число на 12 (25);

      2)   1 в.  Записати число, в якому 7 дес. 1 од. (71);

             2 в.  Записати попереднє (70);

      3)   1 в.   Знайти половину числа 18 (9);

             2 в.  Знайти суму з числом 5 (14);

      4)    1 в.  Знайти різницю чисел 31 і 4 (27);

              2 в.  Зменшити в 3 рази (9);

      5)    1 в.  Записати в см 3дм 8см (38см);

              2 в.  Зменшити на 2дм (18см).

                    Взаємоперевірка.

1 в. 13  71  9  27  38см

2 в.  25  70  14  9  18см

- Яке число найменше? Найбільше?

- Яке подобається? Чому?

- Яке «зайве»? Чому? ( 9 – одноцифрове, а всі інші – двоцифрові.)

9 – число чарівне, бо саме стільки планет знаходиться у Сонячній системі, до якої належить і наша планета Земля. Про це більш докладніше ви дізнаєтесь у старших класах при вивченні астрономії. (Демонстрація ілюстрацій Сонячної системи із енциклопедії «Про все на світі».)

III. Мотивація навчальної діяльності

-          Де в своєму житті ви зустрічаєтесь із двоцифровими числами?

-          Що ви повинні вміти?

-          Сьогодні  будемо закріплювати вміння додавати письмово двоцифрові числа з переходом через десяток.

Тема уроку: «Письмове додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток»

- Ви повинні:

ЗНАТИ:                                                                              ВМІТИ:

- алгоритм письмового додавання                      - правильно записувати двоцифрові

двоцифрових чисел з переходом                         числа при додаванні в стовпчик;

через десяток.                                                         – виконувати письмове додавання

                                                                                 двоцифрових чисел з переходом

                                                                                 через десяток.

IV. Застосування знань, умінь і навичок

-                Для чого потрібно вміти додавати двоцифрові числа саме в стовпчик?

  1.          Пояснення (учні в ролі вчителя).
  1.                                                  53
  1.                                                  28

 

  1.          Робота в парах.
  1.                                                  68
  1.                                                  24

 

  1.          Визначення варіантів.

34        46       28

29        27       36

 

  1.          Завдання за вибором.

I етап

         1 в. (3 бали)                         2 в.(2 бали)                                     3 в.

       (самостійно)                        (з допомогою)                           (біля дошки)

                                                1                1

46        27                                37              53                                 38           27

35        38                                25              28                                 23           35

                                                *2              *1

- Ми з вами закінчуємо 2 клас і переходимо до 3. Я хочу подивитись, чи ви готові до навчання

 в 3 класі. За кожне виконане завдання ви будете отримувати певну кількість балів і в кінці уроку ми побачимо, хто як підготувався до 3 класу.

- Хто буде працювати швидше, на окремих листочках виконуватиме додаткові завдання:

1. 25 - *3 = *2                2. «Чарівний квадрат»                  3.          9                           8

    73 + *7 = ***                    14  11    

    4* - *0 = 27                             17                                              3 0 6                     7 1 2

                                                          20

                                          Перевірка.

Фізкультхвилинка

  1.             Веселий рахунок.

         13 – 10 – скільки раз ногою тупнем?

         12 – 4 -  скільки раз руками хлопнем?

         15 :  3 – ми присядем стільки раз

         11 – 3 – і нахилимось в цей час,

          9 + 3 – і підстрибнем рівно стільки.

Ось такий рахунок – гра і тільки!

-                Поступово завдання будуть ускладнюватись, тому, щоб їх виконати, треба бути уважними.

  1.             Гра на увагу «Зроби навпаки».

-                Руки вперед.

-                Руки вгору.

-                Стоїмо на двох ногах.

-                Ліва рука – вгору, права – вниз.

-                Всі встали.

II етап

            1 в.(3 бали)                           2 в.(3 бали)                          3 в.(2 бали)

Обчисли письмово                         (самостійно)                       (з допомогою)

суму чисел                                                                                       1            1

36 і 46                                               46          34                              24          36

27 і 35                                               29          28                              38          27

                                                                                                          *2          *3

                                                      Перевірка.

III етап

            1 в.(3 бали)                           2 в.(3 бали)                           3 в.(3 бали)

Добери цифри                         Обчисли письмово                     (самостійно)

*6          *7                                  суму чисел                                 підручник

3*          **                                   42 і 29                                         с. 79 №441

81          54                                   28 і 35                                     (1 і 2 приклади)

                                                      Перевірка.

IV етап (3 бали)

Знайди «помилку» і обчисли вірно (спільне завдання)

64       27       46        74         14

29       28       24        19         77

93       56       60        93         92

Перевірка. Підрахунок отриманих балів.

-                Хто отримав 10 – 12 балів – добре вміє рахувати, логічно мислити і гарно підготувався

 до навчання в 3 класі

-                Хто отримав 8 -9 балів – добре рахує, але має ще деякі труднощі.

-                Хто отримав менше 8 балів – повинен попрацювати, щоб в подальшому навчанні у вас не виникало труднощів.

-                З прикладами ви впорались добре і тому у вас, мабуть, не виникне труднощів у розв’язуванні задач.

Цікава задача.

До школи поспішало 15 хлопчиків, а назустріч їм – 16 дівчаток і 2 вчителя. Скільки всього людей поспішало до школи?

V. Підсумок уроку

- Які вміння закріплювали сьогодні на уроці?

- Як правильно треба додавати письмово двоцифрові числа з переходом через десяток?

- Що найбільше сподобалось на уроці?

- Яке завдання викликало труднощі?

- Які б дії над двоцифровими числами ви б ще хотіли вивчити у майбутньому?

Інтерв’ю «Який настрій»

VI. Домашнє завдання

1 в. – скласти своїх 4 подібних приклади;

2 в. – «Мій помічник» с. 55 №8 (3 приклади з пропущеними цифрами);

3 в. – «Мій помічник» с. 55 №5 (2 рядок).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 лютого
Переглядів
206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку