Урок математики
Тема: Ознайомлення з дією множення. Знак множення.
Мета: дати поняття про множення як суму однакових доданків , ознайомити з дією множення, знаком множення; вчити замінювати вирази на додавання, виразами на множення; закріпити обчислювальні прийоми додавання та віднімання, вміння розв’язувати задачі; формувати в учнів уміння самонавчання; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, увагу, оперативність у виконанні завдань; виховувати акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку: комбінований урок
Форма проведення: урок – подорож
Методико – дидактичне забезпечення уроку: презентація «Космічна подорож», мультимедійний підручник «Математика, 2 клас»(ТМ «Нова школа»), мультимедійний проектор, нарізка з електронної енциклопедії для малят «Астрономія», відеоролік « То не є проблема», малюнки-картки ракет, малюнки планет, підручник для 2 класу Математика/ М.В. Богданович, Г.П. Лишенко– К.: Генеза, 2012.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку. СЛАЙД №2
І знов покликав дзвоник у клас,
Знання нові чекають нас.
Який девіз, діти, у нас?
(діти відповідають)
До праці мерщій!
Усі перешкоди здолати зумій.
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб кожна хвилина не втратилась марно.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ (СЛАЙД №3)
- Дорогі діти!Сьогодні в нас незвичайний урок математики.
- Ми з вами відправимося в захоплюючу подорож у космос .
- Наша подорож буде проходити через планети сонячної системи (Макет сонячної системи на дошці)
- Дружба з математикою допоможе здійснити цей політ.
- Вашими вірними друзями під час польоту повинні бути уважність, кмітливість, взаємодопомога, винахідливість.
- На кожній планеті вас очікує маса цікавих завдань – це і ознайомлення з новою математичною дією, і обчислювання прикладів, складання та розв’язання задачі.
- З цього моменту ви стаєте справжніми космонавтами.(Слайд4)
Очікувані результати :
-А чого ви очікуєте від нашого уроку? (Відповіді дітей)
- Протягом уроку буде видно, який екіпаж корабля працював найкраще, тому давайте поділимося на 3 екіпажі.(поділ на екіпажі)
- За правильні відповіді ви будете отримувати космічні дарунки,які наприкінці уроку допоможуть вас оцінити.
- У кожного космонавта є бортовий журнал, де він записує свої спостереження – це ваші зошити. Дороговказом буде підручник.
- Починаємо працювати в бортових журналах, вказуємо час відльоту.
- Веде…(один з учнів називає і пише разом з учнями число, класна робота).
Класна робота
Хвилинка каліграфії 3 33.( повторити пояснення написання за мультимедійним підручником)
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1. Перевірка домашнього завдання. «Зворотній відлік»(два учні працюють біля дошки)(СЛАЙД 5)
- І як кажуть, щоб вирушити у подорож - треба завершити всі домашні справи. А вдома ви обчислювали приклади і розв’язували задачу. Давайте перевіримо. Штурман розв’яже кругові приклади – прокладе маршрут нашої мандрівки.( на дошці)
- Бортмеханіки перевірять готовність двигунів, розв’язавши задачу виразом.
Задача № 402
2.Усні обчислення. Тренажер «Знайди зореліт»( СЛАЙДИ №6-13)
(6-й слайд)
- Щоб успішно стартувати у космічний простір, нам потрібно вибрати зореліт. Розв’яжіть приклади та знайди свій космічний корабель. (За допомогою мобільної мишки діти обчислюють приклади)
- Молодці! Ми готові до польоту!!!
3. Гра « На старт » ( робота в групах) (СЛАЙД№14)
- Ракети готові до відльоту і щоб успішно стартувати у космічний простір, нам потрібно уважно перевірити показання всіх приладів, як вони працюють. А щоб ввійти в систему треба набрати код.
І ось завдання.
На 1-их партах лежать картки із завданнями - «Ракети»: обчисліть приклади, кожна відповідь - це певна буква. На кожній парті розв’яжіть 1 приклад і запишіть букву до відповідного числа внизу таблиці. Розшифрувавши закодовані слова, ми зможемо відкрити доступ до панелі управління польотом.
КОД: дружно, швидко, якісно.
-Молодці! Всі прилади функціонують нормально, двигуни розігріті. Команда готова до старту. Ми відправляємося в політ на космічному кораблі. Займайте свої місця, полетіли.(Уривок з мультфільму №1)(СЛАЙД№15)
4. Числовий ланцюжок «Сплети мереживо»
- Що це? По дорозі нас застав метеоритний дощ. Але він нас не злякає. Для того, щоб врятуватися від дощу потрібно продовжити ряд чисел:
2,4, 6,…до 20
–Молодці! Ми подолали метеоритний дощ. Залишаємо нашу планету. Згадайте , як вона називається?
ІV. Вивчення нового матеріалу .
1.Скільки крил у трьох горобців?( 2+2+2= 6)
2. Скільки ніг у п’яти страусів?(2+2+2+2+2=10)
3. Скільки лап у чотирьох зайчиків? (4+4+4+4=16)
Групи презентують свою роботу, склавши та розв’язавши приклади.
- Цікаво, діти , а чи є життя на інших планетах? Хочете дізнатися (Фільм про Венеру №2)(СЛАЙД№19)
2. Пояснення нового матеріалу. Ознайомлення з поняттям множення. Робота з мультимедійним підручником.
- Хутчіше з цієї планети Венера. Та для цього треба дізнатися про дію множення. А допоможуть нам Сонечко та Равлик .
- Додавання однакових доданків у математиці називають множенням. Наприклад, цю суму:
2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2, можна записати так: 2 помножити на 8, буде 16.
Число 2 в сумі є доданком. Число 8 показує, скільки разів число 2 взяли доданком. Крапка означає знак множення.
Спробуйте прочитати цей вираз.
2 • 8 = 16
Цей вираз читаємо так: 2 помножити на 8, дорівнює 16.
- Ось ми і злетіли. Летимо далі.
3. Первинне закріплення нового матеріалу. Тренувальні вправи.
а) Робота з мультимедійним підручником.
- А ось і планета МАРС.
Марс називають червоною планетою. Там багато піску червоного кольору. На Марсі дуже холодно. Поверхня його – це гори, пустелі, вулкани, кратери, каміння. На Марс уже кілька разів прилітали справжні космічні кораблі і сьогодні ми теж тут. (Фільм про Марс №3)( СЛАЙД№20)
Продовження роботи за мультимедійним підручником.
Замініть приклади на додавання прикладами на множення. (на дошці)
5+ 5 + 5 = 5 • 3
7+ 7 + 7 + 7 = 7 • 4
8+ 8 + 8 + 8 + 8 = 8 • 5
4+ 4 + 4 = 4 • 3
б) Робота з підручником. с. 66 № 406 1-3 приклади (біля дошки)
- Перед нами Уран ( Фільм про Уран №4) ( СЛАЙД№21)
Заміна множення додаванням за зразком.
Фізхвилинка. Відеоролік « То не є проблема»( СЛАЙД№22)
V. Розвиток математичних знань. Закріплення та узагальнення набутих знань в процесі практичної діяльності.
( с. 66 №406,4-6 приклади). Самостійна робота . «Математичний бій»(СЛАЙД№23)
- Щоб познайомитись ближче з наступною планетою, потрібно подолати кільця - виконати певну роботу. Щоб не заблукати, звернемося до нашого дороговказа - підручника.
Вибіркова перевірка.
-Молодці! Подоли перешкоди, які оточували планету Сатурн.(Демонстрація фільма про Сатурн №5)(СЛАЙД№23, клик)
а) «Космічний магазин»( СЛАЙД№ 24)
- А зараз настав час перевірити запаси їжі на борту.
Задача № 408
а) Читання задачі учнем.
б) Розбір від умови до питання. (Поступово з’являється коротка умова)
- Скільки батонів завезли до кіоску?
- Скільки продали до обіду? А скільки після обіду?
- Про що питається в задачі?
- Чи можемо зразу відповісти на питання задачі?
- Чому? Як ми можемо знайти скільки продали?
- Якою дією взнаємо скільки залишилося?
в)Запис розв’язання задачі на дошці.
Учні групи А можуть розв’язати задачу виразом.
Перевірка.
- Нас чекає наступна планета, на якій ми можливо поповнимо свої запаси. (Демонстрація фільму про Меркурій №6)(СЛАЙД№24, клик)
б) Розв’язування задач на множення. «Спробуй, як я»
Робота з мультимедійним підручником.
Розв’яжіть задачу. На столі стоять три вази. У кожній лежить 4 яблука. Скільки яблук усього?
Для того, щоб дізнатися, скільки яблук усього, потрібно їх усі додати.
Якщо ми додамо всі яблука, разом їх буде 12.
Це розв’язок задачі за допомогою дії додавання.
Ми отримали вираз: до 4 додати 4 і додати 4, буде 12 яблук.
4 + 4 + 4 = 12 (ябл.)
4 • 3 = 12 (ябл.)
Гра «Хто швидше?»( усно)
Розв’яжіть задачу. Маса одного зайчика 4 кг. Яка маса 4 зайчиків?
Один зайчик важить 4 кг, а таких зайчиків є 4. Отож, потрібно взяти число 4 по 4, буде 16.
4 • 4 = 16 (кг)
Перевірка.
Самостійна робота «Пошук самостійних рішень.» .(СЛАЙД№26)(Резервна)
І екіпаж перевіряє навігаційну систему, розв’язуючи задачу №407
ІІ екіпаж перевіряє двигун, розв’язуючи задачу № 409
ІІІ екіпаж відправиться у відкритий космос перевірити обшивку корабля, склавши задачу за таблицею та розв’язавши її.
Взаємоперевірка за комп’ютером.(СЛАЙД№27)
Задача: Вероніка і Люба мають прізвища Рибальченко і Дев'яткина. Яке прізвище у кожної дівчинки, якщо відомо, що Люба і Рибальченко однокласниці . (Демонстрація на комп’ютері.)
VIII. Підсумок уроку.
1. Рефлексія.
- Ми виконали свою місію і нам час повертатися додому. Як називається планета, на якій ми живемо? ( Демонстрація фільма про Землю №9) .
- Давайте передивимось свої бортові журнали та підведемо підсумки нашої подорожі.
- Що ми робили на уроці? Чи досягли ви особисто очікуваних результатів? Чому ви так вважаєте?
2. Гра «Мікрофон». Самооцінка та оцінювання.
Я
ЗУМІВ НАВЧИВСЯ
Центр управління польотами оголошує йому подяку.
(Оцінювання роботи учнів)
- З яким настроєм повернулися додому?
Час нашого польоту закінчився. Є галактики, в яких ми сьогодні не побували. Але ми обов’язково відправимось до них наступного разу.
2. Домашнє завдання .
- Зробимо останній запис в бортовому журналі-щоденнику.
С. 67 №410, 411, А - с.65 №6
Методичний кабінет КЗШ І-ІІІ ступенів №55
Урок з мультимедійною підтримкою
«Ознайомлення з дією множення. Знак множення»
Підготувала вчитель початкових класів вищої категорії
Старікова Н.А.
м. Кривий Ріг
2014-2015н.р.