Тема: Закріплення знань, умінь і навичок з теми «Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд».
Гра: «Пошуки скарбів»
Мета: узагальнити знання школярів з даної теми, розвивати математичні здібності учнів, виховувати старанне ставлення до навчання,перевірка умінь застосувати вивчене у знайомих і змінених (нових) ситуаціях.
Очікувані результати:
- дотримується режиму розумової праці під час виконання навчальних завдань;
- дотримується правил поведінки на уроці;
- співпрацює в команді;
- може обчислити вартість покупки;
- знаходить периметр геометричної фігури;
- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через розряд;
- порівнює іменовані числа;
- обґрунтовує вибір арифметичної дії, якою розв'язується задача;
- визначає час за годинником;
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок учнів.
Форма уроку: урок - гра.
Обладнання: мультимедійна дошка, відео, предметні картки ,карта скарбів,солодощі, годинник.
Етапи уроку:
1. Актуалізація мотивації навчання учнів. Повідомлення теми, цілей і завдань уроку.
2. Осмислення змісту й послідовності застосування способів виконання дій.
Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.
3. Підсумок уроку.
Хід уроку:
І . Організаційний момент. Актуалізація мотивації навчання учнів.
Повідомлення теми, цілей і завдань уроку.
Вчитель розповідає учням,що знайшов на робочому столі на комп”ютері нову папку,яка підписана «Запрошення у подорож за скарбами» і пропонує переглянути матеріали цієї папки. Вмикається відео1.(Звернення пірата Чорний Сем до учнів класу)
Пірат.Моє послання для найкмітливіших і винахідливих. До вас звертається пірат і капітан корабля «Чорний Сем»
У житті кожної людини настає той період або випробування,під час якого вона може зрозуміти: «Як багато я знаю?» , «Чого я навчився?» і «Чи допоможуть саме ці знання мені в легкі і важкі моменти мого життя?».
Саме це сьогодні кожен з вас зможе зрозуміти.
Я проведу вас тим же шляхом,яким пройшли я із своїми 5 товаришами ,щоб знайти на острові скарб ,який залишив у спадок мені мій прадід.
Вчитель Ну що,діти,вирушимо в подорож в пошуках скарбів?
Наша задача уважно слухати завдання пірата і правильно їх виконувати.
Тож вирушаємо.
ІІ. Осмислення змісту й послідовності застосування способів виконання дій. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.
(Діти слухають аудіозапис монологу пірата і отримують перше завдання)
(1завдання) Пірат. Отже, вирушаємо у подорож !
Враховуючи наш досвід, необхідно вирішити декілька важливих питань з правильного використання ваших коштів.
Для ведення бортового журналу вам знадобиться лінійка ,олівець і папір . Порахуйте скільки коштуватиме ця покупка,бо решта коштів буде витрачена на оренду човна,яким ви дістанетесь до острова.
Діти самостійно,при необхідності з допомогою вчителя виконують завдання. 69+12+15= 96грн
(2 завдання) Пірат.Наступне завдання:перед вашими очима декілька човнів,але не кожен з них витримає вантаж вашої кількості людей і сундук. Потрібно виміряти периметр кожного човна і вибрати човен у якого найбільший периметр. Порівняйте периметри і виберіть найбільший.
(Діти обчислюють периметр човнів і обирають найбільший.)
(3 завдання)Пірат Молодці,човен обрано,ви можете вирушати до острова.
Поки ми пливли на човні всі розмови були тільки про скарб. У сундуку знаходиться 90 золотих монет. Було прийнято рішення всі монети поділити порівну.Я сказав ,що кожен учасник подорожі отримає 15 золотих. Це було правильно і справедливо. Запитання для вас:
Якщо із 90 золотих я отримаю 15 ,то скільки золотих залишиться ?
90-15= 75.(Учні виконують завдання)
Вчитель Діти,давайте перед висадкою на острів розімнемося.(Руханка)
Висаджуємося на острів і слухаємо далі Чорного Сема.
(4 завдання) Пірат Коли ми прибули на острів на нас чекало непросте завдання. З’ясувалося,що на острові було декілька сундуків і тільки в одному золоті монети. На карті шлях до сундуків було складено за допомогою стрілок годинника. Мій прадід був дуже вимогливий і в ніякому разі не віддав би скарб людині,яка любить гроші більше за знання.
Тож завдання таке : на карті прокладені маршрути за напрямком великої стрілки годинника Деякі маршрути дуже схожі і справжній маршрут відкриється нам в останню мить. Якщо ми помилимося,то повернемося додому з порожнім сундуком.
(Діти виконують завдання)
(5 завдання) Пірат Я не помилився обираючи саме вашу команду. І на вас чекає скарб. Знайти його ви зможете розгадавши загадку.
(На екрані фото дітей класу)
Єгор, Даніл, Олександр Т., Софія, Тимур, Олександр Р.
Ваш скарб знаходиться у шафі учня,який
а)не стоїть між Софією і Олександром Р.,(не Тимур)
б)не має рожевих кросівок;(не Софія)
в) не стоїть у ряду першим зліва;(не Єгор)
г)Не одягнений у піджак;(не Даніл)
д)не в білій сорочці.(не Олександр Р.)
наш скарб у шафі... Олександра Терещенко.(Діти знаходять скарб)
ІІІ. Підсумок уроку.Мої розумні шукачі скарбів ,ви не просто виконали завдання, але й отримали знання, що знадобляться кожному у повсякденному житті.
Давайте повернемося і пригадаємо,які знання нам допомогли в досягненні мети.(З допомогою вчителя робимо висновок)
-Зможу порахувати вартість покупки і порахувати решту,яку потрібно отримати.
-Зможу виміряти і знайти периметр геометричної фігури зі сторонами.
-Зможу визначати час за годинником.
Вчитель. Тепер ви розумієте,що на уроках математики ми отримуємо знання необхідні в повсякденному житті.
Рефлексія
1.На уроці мені особливо сподобалося...
2.Я хочу похвалити себе за те, що на сьогоднішньому уроці я...