Тема уроку :
«Повторення вивчених таблиць множення і ділення»
Мета :- повторити вивчені таблиці множення і ділення ,формувати вміння розв’язувати задачі , закріплювати уміння знаходити невідомий доданок ,зменшуване і від’ємник; розвивати обчислювальні навички , логічне мислення , увагу , математичне мовлення; виховувати старанність у роботі , охайність у записах , бажання вивчати математику.
Обладнання : формула уроку , мультимедійний проектор,магнітофон, цибуля, часник , перець гіркий , виноград , горішки , груші , цукерки,яблука , пиріжки, стрічки , іграшка-свистунець,бублики,геометричне поросятко,диференційовані картки-яблучка,монетки для змагання.
Хід уроку
I.Організація класу.
Ми прийшли сюди навчатись,
Нам не можна лінуватись.
Будемо активно руку підіймати,
Голосно і чітко відповідати,
Місця суму не давати.
Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож у сиву давнину , коли життя наших предків було дуже важким. Багато роботи випало в той час на їх руки й долю .Та народ наш – невтомний трудар. Але сірі будні скрашувалися святами.
А робота і свято часом перепліталися на ярмарку.
- Що ж таке ярмарок ?
Ярмарок – це торг , який влаштовували у певному місці і в певну пору для того ,щоб продавцям продати товар , а покупцям – купити.
ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку
Чи хочете і ви побувати на такому ярмарку ?
Сьогодні ми відвідаємо ярмарок , але ярмарок незвичний , а математичний. На ярмарку нас чекає багато всього цікавого і корисного. Ми повторимо вивчені таблички множення і ділення,будемо розв’язувати задачі ,обчислювати вирази, пригадаємо математичну термінологію і повторимо матеріал про геометричні фігури .
IУ.Актуалізація опорних знань
Для поїздки на ярмарок ми , як і наші предки ,використаємо дерев’яний віз,але щоб підготувати його до руху, нам треба змастити колеса возів, Тому нам потрібно повторити математичну термінологію, якою будемо користуватись протягом подорожі у минуле. Компоненти чисел
2.КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
Екіпаж готовий, транспортні засоби працюють .Підготовчі завдання виконані чітко. Відкриваємо зошити , перевіряємо правильність їх положення, порядок на робочому місці,правильну посадку під час письма .Пропускаємо 4 клітинки ,записуємо сьогоднішню дату , класна робота .І вирушаємо у путь.
Нарешті дісталися на ярмарок. Але виявилось , що ворота зачинені і відчиняться тільки за умови виконання завдання на логічне мислення і уважність .
Готові ви відкрити ворота ?
Вам треба не тільки виконати завдання , але і запам’ятати відповіді, бо вони знадобляться для виконання наступного завдання.
1. У бідоні 4 л молока. Скільки молока в 2 таких бідонах. (8)
2.Чебурашка, Крокодил Гена і Шапокляк дуже хотіли відправитися у подорож разом з нами . Вони чекали нас 3 год. Скільки годин чекав кожен з них ? ( 3 год)
3- 8 ваз у Катерини
В кожній вазі апельсини
По 3 в кожній вазі
Скільки апельсинів разом(24)
А зараз ми з вами каліграфічно запишемо число, яке ділиться на 3
3. МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ
Отже , ворота відкриваються , а за ними на нас чекає справжній ярмарок.
Для того , щоб дізнатися скільки коштують товари на ярмарку , потрібно провести математичний диктант. Ваше завдання, у рядочок через клітинку записати тільки відповіді на вирази і тоді ви дізнаєтеся вартість запропонованих вам товарів.
Погляньте, цибуля яка уродила
Велика , ріпчаста , ну справжнє диво .
Скільки коштує цибуля , запишіть. — 3*5-12(=3)
Хто гострого хоче, часник хай придбає
Він всякі мікроби вогнем випікає .
Часник , як добрий кулак – і зубці добірні .
Скільки коштує часничок , запишіть (25-1)/3(=8)
Перець гіркий! Перець червоний!
Добра із нього приправа для квашеної капусти, огірків, помідорів.!
Не завадить і м’ясо приперчити.
Продаю недорого 2*7-9(=5)
На лозі, росою вмиті,
зріли грона соковиті.
Він солодкий, соковитий,
Теплим сонечком налитий..
Купуйте золотистий виноград(21+9 )/3 (10)
- Купуйте ці груші – солодкі, духмяні,
2*2+15(=19)
Купляйте, не минайте, пиріжки!
Свіженькі, тепленькі, смачненькі! 9/3+22(=25)
- Перевіримо , чи правильно вирахували вартість товарів :
ЗАКРІПЛЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.Ознайомлення з елементами економіки
Вчитель
За допомогою чого можна купити товар ?
Раніше користувалися так званими товарними грошима, коли товар не купляли , а обмінювали на інші потрібні речі, такі як сіль ,риба чи худоба. Але потім так розраховуватися стало дуже незручно (, бо ніяк було давати здачу , не зручно було постійно худобу на ярмарок водити і так далі.)І тоді люди придумали гроші. Спочатку це були злитки або бруски , а пізніше монети круглої форми з міді , бронзи, золота чи срібла. Але металеві гроші були важкі , тому на зміну їм прийшли паперові.
Яка грошова одиниця використовується в Україні?
Назва гривні походить від назви шийної прикраси –гривня. Згодом гривнею стали називати злиток срібла, а у 1992 році вона стала офіційною одиницею вартості в Україні.
А хто мені скаже скільки копійок в гривні?
- Але сьогодні у нас ярмарок незвичний , нам знадобляться не гроші, щоб щось купити , а математичні знання – наш розум , кмітливість , винахідливість .
Фізкультхвилинка
3.Колективне письмове розв’язування задач №593
Читаємо задачу вголос
Про кого йде мова у задачі ?
Скільки купюр у покупця було?
Якої вони вартості?
Скільки грошей покупець витратив на книжку?
Про що запитується у задачі?
Чи можемо одразу дати відповідь на запитання задачі? Чому?
А чи можемо дізнатися ? Як?
Якщо ми знаємо, скільки грошей було у покупця спочатку і знаємо , скільки він витратив,то чи можемо дізнатися,скільки грошей у нього залишилося?
На скільки дій задача?
Про що дізнаємося у першій дії?
Про що дізнаємося у 2 дії?
Записуємо задачу
4. Приклади №596
– Купуйте яблучка червоненькі,
Вітамінні ,чепурненькі,
На смак солодкі , а не кислі…
Вживати яблучка – корисно!
А придбати яблучка зможемо лише обчисливши вирази.
Підсумок уроку
На доброму ярмарку ми побували,
Одні продавали —а ми ось – знання здобували,
Співали, сміялись та ще йтанцювали,
Та про предків наших славних з шаною згадали.
Наш ярмарок закінчується .
Ми бажаємо всім, щоб у ваших родинах завжди був достаток, щоб було що продавати і було за що купувати. А щоб ви ніколи не стали жертвою шахраїв потрібно вчити математику і завжди виконувати домашнє завдання.Д/з:599,600