Урок математики «Повторення вивчених таблиць множення і ділення»

Про матеріал
повторити вивчені таблиці множення і ділення ,формувати вміння розв’язувати задачі , закріплювати уміння знаходити невідомий доданок ,зменшуване і від’ємник; розвивати обчислювальні навички , логічне мислення , увагу , математичне мовлення; виховувати старанність у роботі , охайність у записах , бажання вивчати математику.
Перегляд файлу

Тема уроку :

«Повторення вивчених таблиць множення і ділення»

 

Мета :- повторити  вивчені таблиці множення і ділення  ,формувати вміння розв’язувати  задачі , закріплювати уміння знаходити невідомий доданок ,зменшуване і від’ємник; розвивати обчислювальні навички , логічне мислення , увагу , математичне мовлення; виховувати старанність у роботі , охайність у записах , бажання вивчати математику.


Обладнання : формула уроку , мультимедійний проектор,магнітофон, цибуля, часник , перець гіркий , виноград , горішки , груші , цукерки,яблука , пиріжки, стрічки , іграшка-свистунець,бублики,геометричне поросятко,диференційовані картки-яблучка,монетки для змагання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     Хід  уроку

I.Організація класу.
Ми прийшли сюди навчатись,
Нам не можна лінуватись.
Будемо активно руку підіймати,
Голосно і чітко відповідати,
Місця суму не давати.

Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож у сиву давнину , коли життя наших предків було дуже важким. Багато роботи випало в той час на їх руки й долю .Та народ наш – невтомний трудар. Але сірі будні скрашувалися святами.
А робота і свято часом перепліталися на ярмарку. 
- Що ж таке ярмарок ?
Ярмарок – це торг , який влаштовували у певному місці і в певну пору для того ,щоб продавцям продати товар , а покупцям – купити.

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку
Чи хочете і ви побувати на такому ярмарку ? 

Сьогодні ми відвідаємо ярмарок , але ярмарок незвичний , а математичний. На ярмарку нас чекає багато всього цікавого і корисного. Ми повторимо вивчені таблички множення і ділення,будемо розв’язувати задачі ,обчислювати вирази, пригадаємо математичну термінологію і повторимо матеріал про геометричні фігури .

IУ.Актуалізація опорних знань
Для поїздки на ярмарок ми , як і наші предки ,використаємо дерев’яний віз,але щоб підготувати його до руху, нам треба змастити колеса возів, Тому нам потрібно повторити математичну термінологію, якою будемо користуватись протягом подорожі у минуле. Компоненти чисел


 

2.КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
Екіпаж готовий, транспортні засоби працюють .Підготовчі завдання виконані чітко. Відкриваємо зошити , перевіряємо правильність їх положення, порядок на робочому місці,правильну посадку під час письма .Пропускаємо 4 клітинки ,записуємо сьогоднішню дату , класна робота .І вирушаємо у путь.
      Нарешті дісталися на ярмарок. Але виявилось , що ворота зачинені і відчиняться тільки за умови виконання завдання на логічне мислення і уважність .

Готові ви відкрити ворота ?

 Вам треба не тільки виконати завдання , але і запам’ятати відповіді, бо вони знадобляться для виконання наступного завдання.

1. У бідоні 4 л молока. Скільки молока в 2 таких бідонах. (8)
2.Чебурашка, Крокодил Гена і Шапокляк дуже хотіли відправитися у подорож разом з нами . Вони чекали нас 3 год. Скільки годин чекав кожен з них ? ( 3 год)
3- 8 ваз у Катерини

В кожній вазі апельсини

По 3 в кожній вазі

Скільки апельсинів разом(24)

А зараз ми з вами каліграфічно запишемо число, яке ділиться на 3
3. МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ
Отже , ворота відкриваються , а за ними на нас чекає справжній ярмарок.
Для того , щоб дізнатися скільки коштують товари на ярмарку , потрібно провести математичний диктант. Ваше завдання, у рядочок через клітинку записати тільки відповіді на вирази і тоді ви дізнаєтеся вартість запропонованих вам товарів. 

Погляньте, цибуля яка уродила

Велика , ріпчаста , ну справжнє диво .
Скільки коштує цибуля , запишіть. —  3*5-12(=3)

Хто гострого хоче, часник хай придбає
Він всякі мікроби вогнем випікає .

Часник , як добрий кулак – і зубці добірні .
Скільки коштує часничок , запишіть  (25-1)/3(=8)


Перець гіркий! Перець червоний!

Добра із нього приправа для квашеної капусти, огірків, помідорів.!
Не завадить і м’ясо приперчити.
Продаю недорого  2*7-9(=5) 

На лозі, росою вмиті,
зріли грона соковиті.
Він солодкий, соковитий,
Теплим сонечком налитий.. 
Купуйте золотистий виноград(21+9 )/3 (10) 
 

- Купуйте ці груші – солодкі, духмяні,
2*2+15(=19) 
Купляйте, не минайте, пиріжки! 

Свіженькі, тепленькі, смачненькі! 9/3+22(=25)
 


- Перевіримо , чи правильно вирахували вартість товарів :

ЗАКРІПЛЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Ознайомлення з елементами економіки
Вчитель

 За допомогою чого можна купити товар ?
Раніше користувалися так званими товарними грошима, коли товар не купляли , а обмінювали на інші потрібні речі, такі як сіль ,риба чи худоба. Але потім так розраховуватися стало дуже незручно (, бо ніяк було давати здачу , не зручно було постійно худобу на ярмарок водити і так далі.)І тоді люди придумали гроші. Спочатку це були злитки або бруски , а пізніше монети круглої форми з міді , бронзи, золота чи срібла. Але металеві гроші були важкі , тому на зміну їм прийшли паперові.

Яка грошова одиниця використовується в Україні?

Назва гривні походить від назви шийної прикраси –гривня. Згодом гривнею стали називати злиток срібла, а у 1992 році вона стала офіційною одиницею вартості в Україні.

А хто мені скаже скільки копійок в гривні?
- Але сьогодні у нас ярмарок незвичний , нам знадобляться не гроші, щоб щось купити , а математичні знання – наш розум , кмітливість , винахідливість .

Фізкультхвилинка

3.Колективне письмове розв’язування задач №593
Читаємо задачу вголос
Про кого йде мова у задачі ?
Скільки купюр у покупця було?

Якої вони вартості?
Скільки грошей покупець витратив на книжку?
Про що запитується у задачі?
Чи можемо одразу дати відповідь на запитання задачі? Чому?
А чи можемо дізнатися ? Як?
Якщо ми знаємо, скільки грошей було у покупця спочатку і знаємо , скільки він витратив,то чи можемо дізнатися,скільки грошей у нього залишилося?
На скільки дій задача?
Про що дізнаємося у першій дії?
Про що дізнаємося у 2 дії?
Записуємо задачу

4. Приклади  №596
– Купуйте яблучка червоненькі,
Вітамінні ,чепурненькі,
На смак солодкі , а не кислі…
Вживати яблучка – корисно!
А придбати яблучка зможемо лише обчисливши  вирази.


Підсумок уроку

На доброму ярмарку ми побували,
Одні продавали —а ми ось – знання здобували,
Співали, сміялись та ще йтанцювали,
Та про предків наших славних з шаною згадали.
Наш ярмарок закінчується .
 Ми бажаємо всім, щоб у ваших родинах завжди був достаток, щоб було що продавати і було за що купувати. А щоб ви ніколи не стали жертвою шахраїв потрібно вчити математику і завжди виконувати домашнє завдання.Д/з:599,600

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку