Урок математики у 1 – А класі.
Тема: Число і цифра 6.
Мета: ознайомити учнів із утворенням числа 6 та цифрою 6, вчити називати сусідів числа, писати цифру 6; розвивати логічну та мовленнєву компетенції, увагу, мислення; виховувати любов до природи.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: лічильний матеріал, лего, малюнок осені, фізкультхвилинка, мікрофон, презентація.
Структура уроку
Дружно візьмемось за руки ,
І приступим до науки.
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Хочем все на світі знать.
- Починається урок…математики.
- До уроку я приготував…підручник, зошит, пенал.
- На уроці сидітиму тихо.
- Буду слухати…уважно.
-Писатиму …каліграфічно.
- Зошит …триматиму правильно
-Рахуватиму…швидко
- Відповідатиму …чітко
-Діти, а яка зараз пора року?
-Сьогодні до нас на урок завітала осінь, яка принесла нам багато цікавих завдань.
2. Актуалізація опорних знань.
2.1. Розшифрування слова
Осінь дещо цікаве принесла для нас, але ви дізнаєтесь що саме коли розставите числа у порядку зростання, від найменшого до найбільшого, а під цифрами заховались літери. Прочитаємо, яке слово утворилось?
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
л |
и |
с |
т |
о |
к |
2.2. Усний рахунок
- Є різні види листочків.
- Порахуйте кленові листочки.
2.3. Робота в парах. (1 пара біля дошки)
- Осінь хоче перевірити, чи ви знаєте числа, які ви вивчили?
Відновіть числовий ряд.
1 |
|
3 |
|
|
3. Вивчення нового матеріалу.
3.1. Утворення числа 6. Робота з Лего.
- У вас на партах є Лего.
- Поставте на парту 5 цеглинок зліва, докладіть справа ще 1 цеглинку.
- Порахуйте скільки є цеглинок.
- То, яке число утворилось?
- Складіть числовий вираз.
- Який результат числового виразу?
- Як ви гадаєте, яку геометричну фігуру можна скласти з 6 цеглинок?
3.2. Повідомлення теми уроку.
- Отже сьогодні будемо вивчати число і цифру 6.
3.3.Робота з підручником. (с.33 з.1)
1) Скільки є сніжинок?
- За наступною групою малюнків складіть запитання починаючи словом «скільки».
- Яку годину показує годинник?
2) Поглянемо на друковану цифру 6.
- На що вона схожа?
Цифра 6 – немов замок:
Знизу - круг, вгорі гачок.
(Цифра 6 складається з великого лівого і малого правого півовалів. Починають писати цифру трохи нижче за верхній правий кут клітини. У правому верхньому кутку клітини роблять заокруглення, пишуть великий лівий півовал, торкаються середини нижньої сторони клітини, ведуть лінію вгору, заокруглюючи її ліворуч, трохи вище за середину клітини.)
3.4. Робота в зошиті з друкованою основою. (с.33)
1)Написання цифри 6 в зошиті 2 завдання.
Фізкультхвилинка.
2) Самостійна робота 1 з.
- Закресліть зайві предмети. У кожній групі має бути тільки 6 предметів.
- Скільки закреслили рукавичок? 2
- Скільки закреслили листочків? 1
- Скільки закреслили кружечків? 2
Молодці! Осінь дуже задоволена вашою роботою. Тому щоб закріпити всі наші знання пропонує попрацювати у групах.
4. Закріплення вивченого матеріалу.
4.1. Робота в підручнику 5 завд. Творче завдання.
Скажіть що це за комахи?
Порахуйте скільки є сонечок?
Поділіть їх на дві групи двома способами.
4.2. Робота в групах
1 група
Знайди помилку
2 + 2 = 3 3 + 3 = 6
2 + 4 = 5 6 – 2 = 4
5 + 1 = 5 6 – 1 = 5
2 група
Обчисли вирази
5 + 1 = 6 – 1 =
4 + 1 = 6 – 2 =
4 + 2 = 3 + 2 =
3 група
Порівняй > < =
1 . 2 3 . 6
4 . 2 5 . 6
6 . 3 2 . 4
4 група
Знайди правильний результат
1 + 3 = 1
4 – 2 = 2
5 + 1 = 3
6 – 1 = 4
6 – 5 = 5
2 + 1 = 0
5 група
Обчисли вирази тільки на суму чисел
4 + 2 = 3 – 1=
6 – 2= 4 + 1 =
3 + 3 = 6 – 3 =
6 група
Обчисли вирази тільки на різницю чисел
4 + 2 = 6 – 1=
6 – 2= 5 + 1 =
3 + 3 = 6 – 3 =
7 група
Віднови числовий ряд
|
2 |
|
4 |
|
|
Презентація груп.
4.3. Цікаві завдання.
- Осінь на кінець принесла ще одне цікаве завдання.
Чебурашка, крокодил Гена та шапокляк чекали поїзда 6 годин. Скільки годин чекали поїзда кожен із них?
5. Підсумок уроку.
Відновіть числовий ряд.
1 |
|
3 |
|
|
Відновіть числовий ряд.
1 |
|
3 |
|
|
Відновіть числовий ряд.
1 |
|
3 |
|
|
Відновіть числовий ряд.
1 |
|
3 |
|
|
Відновіть числовий ряд.
1 |
|
3 |
|
|
Відновіть числовий ряд.
1 |
|
3 |
|
|
Відновіть числовий ряд.
1 |
|
3 |
|
|