УРок математики у 1 класі. На тему: "Додавання і віднімання чисел частинами. Побудова чотирикутника за зразком."

Про матеріал
продовжити роботу з формування обчислювальних навичок учнів; розкрити прийом додавання й віднімання чисел частинами.
Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання чисел частинами. Побудова чотирикутника за зразком.

Мета:  продовжити роботу з формування обчислювальних навичок учнів; розкрити прийом додавання й віднімання чисел частинами.

Обладнання:  предметні малюнки, цифри.

Хід уроку

  1.        Організаційний момент

Створення позитивного настрою на урок

Хвилинка-цікавинка

Курка півню каже «Друже»

Бачу ти поправився дуже

Він погодився «Угу»

І подибав на вагу

Став Петька двома ногами

 І затяг три кілограми

Ого-го,- гукнув,- ану

Стану тільки на одну…

Скільки зараз півень важить?

Хто нам діточки підкаже?

  1.     Актуалізація знань учнів

1. Повторення вивченого

Обчисліть приклади.

7 – 1 – 1 – 1 =                                             5 + 1 + 1 + 1 + 1 =

— Скільки всього одиниць відняли? Скільки всього одиниць додали?

  1.      Вправа «Мовчана»
  •          4 – наступне …,
  •          3 – попереднє…,
  •          7 – наступне…,
  •          2 – попереднє…,
  1.      Знайдіть суму чисел: 7 і 3, 8 і 2, 2 і 1; різницю чисел: 8 і 4, 9 і 8; 5 і 3.

Перший доданок 7, сума 7. Чому дорівнює другий доданок?

Другий доданок 7,сума 10.чому дорівнює перший доданок?

Зменшуване 9, різниця 5. Чому дорівнює від’ємник?

Зменшуване 5 різниця 3. Чому дорівнює від’ємник?

  1.      Гра «Кращий обчислювач»

Хто швидше знайде приклади з відповіддю 5?

4 + 0

10 – 5

3 + 4

2 + 3

7 – 2

4 + 3

Фізкультхвилинка

Раз! Два! Всі присіли,

 Потім в гору полетіли.

 Три! Чотири! Нахилились,

 Із струмочка гарно вмились.

 П'ять! Шість! Всі веселі

 Кружимось на каруселі.

 Сім! Вісім! В поїзд сіли,

 Ніжками затупотіли.

 Дев'ять! Десять! Відпочили

 І за парти дружно сіли.

II. Вивчення нового матеріалу

1. Практична робота з елементами гри

— Уявіть собі, що ви чергуєте в їдальні. На столі є 4 чашки. Потрібно принести ще 3. Як це можна зробити?

1) Принести одразу 3 чашки. (4 + 3 = 7)

2) Спочатку принести 2 чашки, а потім ще 1. (4 + 2 + 1 = 7)

3) Спочатку принести 1 чашку, а потім ще 2. (4 + 1 + 2 = 7)

4) Принести по 1 чашці 3 рази. (4 + 1 + 1 + 1 = 7)

— Розгляньте приклади. Чи однакові результати в нас вийшли? Як ми додавали

число 3 кожного разу — однаково чи по-різному?

— Отже, число можна додавати частинами.

2. Пояснення додавання числа частинами за числовим відрізком (С. 77, № 1)

3. Робота з геометричним матеріалом

Їжачок знайшов 5 грибів. А в нірці у нього уже 3 грибочки. Як їжачок може перенести 5 грибочків до себе в нірку? Складання різноманітних способів додавання числа 5 до 3.

Висновок: віднімати число можна також частинами.

4. Робота за підручником

Розв’язання прикладів на основі прийому додавання й віднімання числа частинами

  1.      Фізкультхвилинка

Щось втомились ми сидіти,

 Треба трохи відпочити:

 Руки вгору, руки вниз,

 На сусіда подивись.

 Руки вгору, руки в боки,

 І зроби чотири скоки.

 Ось так, ось так, ось так!

 Плесніть у долоньки раз.

 За роботу! Все гаразд.

III. Закріплення вивченого раніше матеріалу

1. Гра «Яке число сховалось за хмаринками?»

4 +     = 9                    3 +     = 7              + 2 = 10

— Як ви знаходили число, що сховалось?

2. Розв’язання задач на знаходження суми та на знаходження невідомого доданка за малюнками

3. Завдання з логічним навантаженням

Хто з тваринок заб’є гол? (№ 3)

  1.        Підсумки уроку
  •          Яким способом ми вчилися додавати і віднімати числа сьогодні на уроці?

 

 

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
4638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку