Урок математики у 1 класі ,,Плоскі і просторові геометричні фігури"

Про матеріал
Урок допоможе навчити дітей розрізняти математичні фігури і об'ємні тіла, знаходити серед предметів природи і побуту об'єкти, які мають певну форму, креслити фігури. Діти вчитимуться аналізувати, порівнювати, робити висновки.
Перегляд файлу

Урок 45

Математика 1 клас

Тема: Плоскі і просторові геометричні фігури.

Мета: Актуалізувати назви геометричних фігур: трикутник, чотирикутник, п’ятикутник, коло, круг. Дати уявлення про просторові геометричні фігури: куб, куля, піраміда, конус, циліндр. Розвивати вміння визначати спільні і відмінні ознаки, порівнювати. Формувати уміння орієнтуватися на площині.Вчити креслити прямокутник і квадрат. Виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності учнів

- Світ навколо нас різноманітний. Сьогодні ми досліджуватимемо одну із властивостей об’єктів навколишнього середовища – форму об’єктів.

В давнину люди помітили, що деякі предмети навколишнього середовища мають однакову форму. Зосередившись на формі предметів, абстрагуючись від інших властивостей люди винайшли геометричні фігури.

Отже, сьогодні ми продовжуємо цікаву подорож у світ геометричних форм. Але спочатку ми повторимо, що ми знаємо про геометричні фігури.

ІІ.Актуалізація опорних знань і способів дій

  1.     Актуалізація знань про плоскі фігури. Фронтальна робота.

-         Подивіться навколо себе і скажіть яку форму має

Дошка? (прямокутник)

Вікно - ? (квадрат)

Обруч - ? (коло)

Лампа -?  (круг)

-         Що таке квадрат, прямокутник, трикутник, круг, коло? (геометричні фігури)

  1.     Моделювання геометричних фігур. Робота в групах.

1 група                        3 група -

 

2 група -                        4 група –

 

Учасники групи, взявшись за руки  моделюють фігуру. Інші учні відгадують  назву утвореної групою  геометричної фігури.

Вправа «Мозковий штурм»

-         Що ви знаєте про трикутник? (1 група)

-         Яка особливість квадрати? (2 група)

-         Чому прямокутник так називається? (3 група)

-         Чим відрізняється коло від круга? (4 група)

  1.     Робота з картками. Робота в групах.
  1. Закресли зайву фігуру. Обґрунтуй відповідь.

 

 

 

  1. Продовж ряд фігур.

                                                                   

                                                                       ?

  1.     Робота в зошиті. Самостійна робота.

-         Накресли прямокутник і квадрат.

Фізкультхвилинка з ЛЕГО

Учні повторюють вправи за вчителем.

Ми цеглиночки візьмемо,

 Руханочку дружньо проведемо.

Синя в ручку – покружляєм,

З жовтою поприсідаєм.

Голубенька у руках – політаємо як птах.

Вже зелену брати час, бо робота є у нас.

 

ІІІ. Робота над темою уроку.                                                                                                                       

  1. Актуалізація знань про об’ємні фігури

-         Предмети оточуючого світу не завжди плоскі. Вони можуть бути об’ємними. Погляньте на барабан, мяч, кубик-рубик, ріжок морозива. На які фігури вони схожі? Виберіть ті геометричні просторові фігури, які схожі із цими предметами і встановіть відповідність.

Учні по черзі кладуть відповідну геометричну об’ємну фігуру біля вибраного предмета.

Барабан – циліндр,

М’яч – куля,

Кубик-рубик – куб,

Ріжок – конус.

-         Це просторові геометричні фігури. Вони мають свої назви: куб, куля, конус, циліндр.

  1. Робота з підручником

Завдання 1

-         Погляньте на об’ємні геометричні фігури. Скажіть, яка іграшка, що розміщена зверху схожа на кулю?, на куб?, на циліндр?,  на конус?.

-         Назвіть ще декілька предметів із навколишнього середовища, що схожі на ці геометричні фігури.

Завдання 2

-         Назвіть плоскі геометричні фігури. Скільки їх?

-         Назвіть об’ємні геометричні фігури. Скільки їх?

-         Яких більше? На скільки?

Завдання 3

Робота над задачею

Завдання 4

Робота над математичним кросвордом

Музична фізкультхвилинка. Пісня «Мушка лапки рахувала»

ІV. Закріплення і систематизація знань

  1. Робота у друкованому зошиті (ст.29)

Завдання 2 . Робота в парах

Завдання 1. Самостійна робота.

V. Підсумок уроку

- Якою мовою з нами «спілкувалася» математика? (мовою геометричних фігур)

- З якими геометричними фігурами ми мали справу?

- Які геометричні фігури вам трапилися вперше?

- Яка робота на уроці вас зацікавила?

- Які завдання для вас були незвичними?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
1206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку