Урок 45
Математика 1 клас
Тема: Плоскі і просторові геометричні фігури.
Мета: Актуалізувати назви геометричних фігур: трикутник, чотирикутник, п’ятикутник, коло, круг. Дати уявлення про просторові геометричні фігури: куб, куля, піраміда, конус, циліндр. Розвивати вміння визначати спільні і відмінні ознаки, порівнювати. Формувати уміння орієнтуватися на площині.Вчити креслити прямокутник і квадрат. Виховувати пізнавальний інтерес.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учнів
- Світ навколо нас різноманітний. Сьогодні ми досліджуватимемо одну із властивостей об’єктів навколишнього середовища – форму об’єктів.
В давнину люди помітили, що деякі предмети навколишнього середовища мають однакову форму. Зосередившись на формі предметів, абстрагуючись від інших властивостей люди винайшли геометричні фігури.
Отже, сьогодні ми продовжуємо цікаву подорож у світ геометричних форм. Але спочатку ми повторимо, що ми знаємо про геометричні фігури.
ІІ.Актуалізація опорних знань і способів дій
- Подивіться навколо себе і скажіть яку форму має
Дошка? (прямокутник)
Вікно - ? (квадрат)
Обруч - ? (коло)
Лампа -? (круг)
- Що таке квадрат, прямокутник, трикутник, круг, коло? (геометричні фігури)
1 група – 3 група -
2 група - 4 група –
Учасники групи, взявшись за руки моделюють фігуру. Інші учні відгадують назву утвореної групою геометричної фігури.
Вправа «Мозковий штурм»
- Що ви знаєте про трикутник? (1 група)
- Яка особливість квадрати? (2 група)
- Чому прямокутник так називається? (3 група)
- Чим відрізняється коло від круга? (4 група)
… ?
- Накресли прямокутник і квадрат.
Фізкультхвилинка з ЛЕГО
Учні повторюють вправи за вчителем.
Ми цеглиночки візьмемо,
Руханочку дружньо проведемо.
Синя в ручку – покружляєм,
З жовтою поприсідаєм.
Голубенька у руках – політаємо як птах.
Вже зелену брати час, бо робота є у нас.
ІІІ. Робота над темою уроку.
- Предмети оточуючого світу не завжди плоскі. Вони можуть бути об’ємними. Погляньте на барабан, мяч, кубик-рубик, ріжок морозива. На які фігури вони схожі? Виберіть ті геометричні просторові фігури, які схожі із цими предметами і встановіть відповідність.
Учні по черзі кладуть відповідну геометричну об’ємну фігуру біля вибраного предмета.
Барабан – циліндр,
М’яч – куля,
Кубик-рубик – куб,
Ріжок – конус.
- Це просторові геометричні фігури. Вони мають свої назви: куб, куля, конус, циліндр.
Завдання 1
- Погляньте на об’ємні геометричні фігури. Скажіть, яка іграшка, що розміщена зверху схожа на кулю?, на куб?, на циліндр?, на конус?.
- Назвіть ще декілька предметів із навколишнього середовища, що схожі на ці геометричні фігури.
Завдання 2
- Назвіть плоскі геометричні фігури. Скільки їх?
- Назвіть об’ємні геометричні фігури. Скільки їх?
- Яких більше? На скільки?
Завдання 3
Робота над задачею
Завдання 4
Робота над математичним кросвордом
Музична фізкультхвилинка. Пісня «Мушка лапки рахувала»
ІV. Закріплення і систематизація знань
Завдання 2 . Робота в парах
Завдання 1. Самостійна робота.
V. Підсумок уроку
- Якою мовою з нами «спілкувалася» математика? (мовою геометричних фігур)
- З якими геометричними фігурами ми мали справу?
- Які геометричні фігури вам трапилися вперше?
- Яка робота на уроці вас зацікавила?
- Які завдання для вас були незвичними?