Урок математики
Клас: 2-Б
Дата: 18.04.2023
Тема уроку: Вивчаємо ділення з нулем та одиницею. Математичний пазл «Символи України»
Мета: Формування предметних компетентностей: актуалізувати розуміння взаємозв'язку множення та ділення й уміння складати з однієї рівності на множення дві рівності на ділення, а також знання правил множення з нулем та одиницею; ознайомити з правилами ділення рівних чисел, правилом ділення на 1 та правилом ділення нуля на число, з неможливістю ділення на нуль; закріпити знання цих правил; формувати вміння розв'язувати задачі; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, класифікації; учити міркувати за аналогією;
Формування ключових компетентностей:
Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
Загальнокультурну компетентність бажання більше дізнатися про рідну державу; виховувати старанність, товариськість, щедрість.
Обладнання: математичні пазли, картки для групової роботи, ілюстративний та роздавальний матеріал, презентація.
Тип уроку: комбінований урок.
Форма проведення: інтегрований урок-дослідження.
Освітні галузі: математична, я досліджую світ.
Очікувані результати:
Хід уроку
І. Етап орієнтації, мотивації діяльності.
1. Організація класу
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку.
Добрий день, малята,
Хлопчики і дівчата.
З давніх пір і понині
Кажуть в нас в Україні
Здоровенькі були!
Урок наш буде незвичайним: ми подорожуватимемо Україною і доведемо, що в нашій школі навчаються розумні і кмітливі діти, які люблять Україну і навчатимуться добре, аби згодом принести користь своїй державі і прославити її науковими здобутками.
ІІ Етап цілевизначення і планування
Перепусткою до нашої мандрівки буде каліграфічна хвилинка. Ми не просто прописуємо цифри 0 та 1. Сьогодні вони будуть нашими помічниками у дослідженні на уроці. Ми будемо вивчати ділення з нулем та одиницею.
1. Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 0 та 1
— Що позначає число 0? Яку роль виконує цифра 0 у математиці?
2. Актуалізація опорних знань
На нашому шляху з’явилася перешкода – річка, найбільша річка України - Дніпро. Довжина річки – 2201 км. Вона приготувала для вас завдання.
1) Усні обчислення. Гра «Обчислюю з Лего».
Повторення множення з нулем і одиницею, додавання та віднімання двоцифрових чисел.
2) Усне опитування.
— З якою арифметичною дією пов'язане множення? ділення?
— Який знак потрібно використати, аби записати добуток/частку чисел?
— Назвіть компоненти множення/ділення.
— На що вказує перший множник? другий множник?
— Який закон множення ви знаєте? (Переставний закон множення.) Сформулюйте його.
— Як пов'язані множення і ділення? Поясніть, наведіть приклад.
3) Повторення знань про взаємозв'язок множення і ділення. Гра «Склади пазл». Робота в парах. Робота в зошитах ст. 16 завдання 1 Коментоване виконання завдання
ІІ. Етап цілереалізації
Час промайнув непомітно і ми відправляємося в мальовничий куточок Західної частини України, де розташовані Карпатські гори.
Найвищою точкою Карпат є гора під назвою Говерла, її висота 2061 м.
Але подорож Карпатами на цьому у нас не завершується, ми будемо долати гірські схили працюючи у парах.
1. Ознайомлення з діленням на рівне число та на 1 на основі знань про взаємозв'язок множення і ділення. Дослідження (с. 16, № 1)
— Обчисліть значення добутків. З кожної рівності на множення склади дві рівності на ділення.
— Розгляньте останні два стовпчики рівностей. Що одержимо при діленні на 1? Що одержимо при діленні числа на рівне йому число?
Висновок. При діленні числа на рівне йому число отримуємо 1. При діленні на 1 отримуємо те саме число.
2. Первинне закріплення. Математика з другом. Завдання 2 ст.16
Діти перекидають одне одному м'яч і називають придуманий приклад на ділення на 1 чи ділення рівних чисел.
3. Ознайомлення з випадками ділення з нулем. Дослідження (с. 16, № 3)
— Складіть рівності на ділення на число, яке відмінне від нуля і подумайте, чому не можна скласти рівності на ділення на нуль. (Ділити на нуль не можна, оскільки не існує такого числа, яке при множенні на нуль дає число, відмінне від нуля.)
Висновок. У результаті ділення 0 на будь-яке число отримуємо 0. Ділити на 0 не можна!
4. Закріплення вивченого (с. 17, № ) Щоденні 3, математика письмово.
1-2 стовпчики розв'язують з коментуванням; 3-4 стовпчики — самостійна робота.
Перевірка
— Назвіть вирази зі значенням 0.
— У яких прикладах отримали відповідь 1?
— Яке значення має частка чисел 6 і 1?
Фізкультхвилинка Танок з українцем
5. Удосконалення обчислювальних навичок. Дослідження (с. 17, № 5) усно
З часів правління Ярослава Мудрого прекрасно зберігся архітектурний та історичний пам'ятник — Золоті Ворота. Він може розповісти найцікавіші факти про оборонну архітектуру того часу.
— Зіставте вирази в кожному стовпчику. Чим вони відрізняються? Як ця відмінність впливає на значення виразів?
6. Формування вміння розв'язувати задачі (с. 113, № 6)
Наступною нашою зупинкою буде місто Запоріжжя – колиска козацького краю. Які події відбуваються на сході нашої країни?
- Як ми допомагаємо нашим захисникам?
коробки печива по 6 кг у кожній. Скільки всього кілограмів печива зібрали учні для захисників?
7. Удосконалення обчислювальних навичок. Гра «Символи України». Робота в групах
1 група малюнок верби
2 група малюнок мальви
3 група малюнок калини
4 група малюнок лелеки
5 група малюнок віночка
0 : 5 |
45 : 45 |
96 : 1 |
77 : 1 |
53 ∙ 1 |
77 - 0 |
1 ∙ 25 |
27+0 |
67 ∙ 1 |
ІІІ. Етап рефлексивно-оцінювальний
1. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»
— Які знання допоможуть легко розв'язати приклад на ділення на 1, на рівне число, на 0? Як це зробити?
— Чи можна ділити на 0?
— Які завдання для вас були легкими? Які — змусили замислитися?
Хто все зрозумів на уроці та може поділитися своїми знаннями приклейте на галявину синю волошку, в кого виникали труднощі приклейте жовтий сонях, а якщо зовсім нічого не вдалося червоний мак.