Тема: Розв’язування задач на всі дії з натуральними числами.
Формування компетентностей:
-
предметна компетентність: удосконалити вміння розв’язувати задачі, що передбачають застосування правил і властивостей дії із натуральними числами.
-
ключові компетентності:
-
спілкування державною мовою – розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач, грамотно висловлюватись рідною мовою;
-
математична компетентність – розв’язувати задачі практичного змісту, використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях;
-
компетентності у природничих науках і технологіях – розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі і які можна розв’язати засобами математики;
-
ініціативність та підприємливість – використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання.
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
«Цифри не правлять світом,
але вони показують, як живе світ.»
Й.В.Гете
«Математика це мова природи.»
Д. Гіббс
Хід уроку
І Організаційний етап.
ІІ Перевірка домашнього завдання
-
Перевірка завдання заданого за підручником.
-
Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою і взаємооцінюванням.
І варіант
|
ІІ варіант
|
Розв’язати рівняння:
х * 16 = 240
х : 19 = 11
16 9: х = 13
|
Розв’язати рівняння:
14 * х = 210
209 : х = 11
х : 15 = 15
|
І варіант
|
ІІ варіант
|
х = 15
х = 209
х = 13
|
х = 15
х = 19
х = 225
|
ІІІ Удосконалення знань і вмінь. Розв’язування задач.
-
Робота з підручником: № 490.
-
Додаткові завдання:
-
Вторинна переробка 1 т паперу зберігає близько 6 т деревини. Підрахуйте, скільки збережеться деревини, якщо ви здасте 40 кг макулатури?
-
Як зміниться кількість вуглекислого газу за 1 урок, якщо у класі 20 учнів і кожен з них протягом однієї хвилини виділяє у процесі дихання 250 мл вуглекислого газу?
-
1 га соснового лісу 20-річного віку вбирає за рік 9350 кг вуглекислого газу і виділяє 7200 кг кисню, що достатньо для дихання 200 чоловік. Скільки кілограмів кисню потрібно за рік для дихання учнів вашого класу?
IV Підбиття підсумків уроку, рефлексія «Мікрофон».
дізнався…
зрозумів…
навчився…
-
найбільші труднощі я відчув…
-
я змінив своє ставлення до…
-
на наступному уроці я хочу…
V Домашнє завдання.
Повторити п. 18
Розв’язати №№ 494, 498.
Підручник: Математика 5, А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір, Харків, «Гімназія», 2018.