Урок математики у 5 класі "Трикутники навколо нас"

Про матеріал
Урок математики з використанням проектних технологій, на якому учні захищали свої проекти "Трикутники навколо нас" - для підготовки були утворені групи "Теоретики", "Історики", "Дослідники", "Екологи", "Будівельники" та "Мистецтвознавці"
Перегляд файлу

Тема: Трикутники навколо нас.(5 клас)

 

Мета дидактична: подальше закріплення знань учнями класифікації трикутників; формувати вміння самостійно застосовувати знання до вирішення практичних завдань;

 

Мета виховна: виховувати  взаємоповагу, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, уміння вислухати інших,  активність, дисциплінованість, любов до рідної Батьківщини.

 

Корекційно-розвиваюча мета: розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток, зорово-слухову| пам'ять, увагу, логічне мислення, уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи.

 

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань

 

Форма проведення: урок з використанням проектних технологій.

 

Обладнання: ноутбук,  проектор, презентація, роздатковий матеріал(конверти з трикутниками різних видів), лінійка, косинець.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

-  Доброго дня,  діти! Сьгодні у нас на уроці гості, тож давайте зігріємо  їх своєю доброю посмішкою. Посміхніться і один одному, і будьте готові до роботи.

  • Виберіть смайлик, який відповідає вашому настрою зараз, запишіть його на полях зошита.(Слайд 1)

  • Сьогодні на уроці ми узагальнимо знання про види трикутників, і презентуємо проекти «ТРИКУТНИКИ НАВКОЛО НАС». які ви готували  вдома.

 

Девізом нашого уроку   я обрала слова знаменитого математика Рене Декарта:

НЕДОСТАТНЬО МАТИ ДОБРИЙ РОЗУМ, ГОЛОВНЕ – ЦЕ РАЦІОНАЛЬНО ЗАСТОСОВУВАТИ ЙОГО.

 

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

(за правильними відповідями, якщо є питання, відповідаю на них)

IIІ. Актуалізація опорних знань

  • Діти, про що ви дізналися на попередньому уроці?

Відповіді:  - які існують види трикутників;

   - як знайти периметр трикутника;

- як побудувати трикутник певного виду;

- чому дорівнює сума кутів трикутника.

 

  • Давайте згадаємо види трикутників за кутами.(Слайд 2)

  • Чому дорівнює сума кутів будь-якого трикутника?
  • Які ви знаєте види трикутників за сторонами?(Слайд 3)

 

 

ІV.  Систематизація та узагальнення знань.

  1.  А зараз пограємо в гру  «Знайди трикутник»
  • У вас на партах лежать конверти, в яких містяться трикутники різних видів.

Відкрийте  конверти, знайдіть і покажіть трикутники, що відповідають заданому виду:

  1. Прямокутний різносторонній
  2. Гострокутний різносторонній
  3. Тупокутний різносторонній
  4. Рівнобедрений тупокутний
  5. Рівносторонній
  6. Рівнобедрений гострокутний
  7. Рівнобедрений прямокутний
  • Давайте дослідимо, який же трикутник може стати Королем.

(зачитую КАЗКУ)

  •      Зібралися представники всіх видів трикутників на лісовій галявині і стали обговорювати питання про вибір свого Короля. Довго сперечалися і ніяк не могли прийти до єдиної думки. І ось один Старий трикутник сказав: “ Давайте всі підемо до царства трикутників. Хто першим прийде, той і буде Королем ”.

      Всі погодилися. Рано вранці трикутники відправилися в далеку подорож. На дорозі мандрівників зустрілася Річка, яка сказала: “ Перепливуть мене лише ті, у кого всі кути гострі ”.

      Частина трикутників залишилися на березі, інші перепливли і відправилися далі. Перегородила дорогу їм  висока Гора, яка сказала, що дасть пройти лише тим, у кого хоч би дві сторони рівні.

Ті, що здолали другу перешкоду, продовжили дорогу. Дійшли до великого обриву, де був вузький Міст. Міст сказав, що пропустить тих, у кого всі сторони рівні. По Мосту пройшов лише один трикутник, який першим дістався до царства і був проголошений Королем.

 

Питання: 

  • Хто став Королем?
  • Хто був основним суперником?
  •  Хто першим вийшов із змагання?

 

  1. Усні вправи. (Слайд 4,  Слайд 5)

 

  1. Письмові вправи №385 (задача практичного змісту з підручника)

 (Слайд 6)  - самостійно

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА(«Запорізький марш»)

 

V.  Захист проектів  «ТРИКУТНИКИ НАВКОЛО НАС»

 

  1. Група «Теоретики» (систематизують трикутники за допомогою таблиці)

Після вимірювання учні обмінюються картками і перевіряють
роботу товариша. Таким чином, встановлюють, що трикутник КMN
- т...

  1. Група  «Історики» - Цікаві трикутники(рівносторонній трикутник, його використання нашими предками, християнська трійця, єгипетський трикутник, Бермудський трикутник - презентація)

 

  1. Група «Дослідники» - Трикутники в домашньому вжитку( домашнє відео – іграшки, посуд, одяг, віник, меблі(полички, столики, пуфики), продукти – чай, молоко, сир, печиво, випічка; дослідження, трикутники  яких видів  трапляються найчастіше)

 

 

  1. Група «Екологи» - Трикутники в природі (шишки, листки, дерева, клумби, овочі(морква, перець, виноград, груша),   - підібрати загадки,  книжечка)  

 

 

 

  1. Група «Будівельники» - Трикутники в архітектурі (фото у вигляді розкладки-гармошки)

 

  1. Група «Мистецтвознавці» - Трикутна мозаїка(у вигляді казки  «Трикутне місто»– через малюнки, аплікації, орнаменти),  модульне орігамі(принести фігурки)

 

VІ. Підсумок уроку.

 

  • Згідно з  дослідженнями та створеними проектами  ми побачили, що трикутник є невід'ємною частиною нашого побуту і життя.

 

  • Вивчення трикутника та його видів дає змогу відтворювати його в реальному житті.

 

 

VІІ. Домашнє завдання (Слайд 7)

 

 

 

VІІІ. РЕФЛЕКСІЯ (Слайд 8)

  • Чи сподобався вам урок? Виберіть номер смайлика, який відповідає вашому настрою в кінці уроку. Чи співпадає він з початковим?

doc
Додано
6 вересня 2019
Переглядів
188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку