Урок математики у 5 класі "Відсотки"

Про матеріал
У розробленому уроці математики застосовано кейс-метод, кооперативну форму навчання – робота в групах. Сформовані компетентності : здоров`язберігаюча, підприємливість і фінансова грамотність. Використано: презентацію, крос сенс, вікторину в інтернет- додатку learnangapps.org
Перегляд файлу

Урок математики у 5 класі.

Тема: «Відсотки».

Мета: навчити учнів застосовувати отримані знання , навички та вміння в життєвих ситуаціях, удосконалити вміння розв’язувати задачі на відсотки, розвивати пізнавальну самостійність, стимулювати активну пізнавальну діяльність,створити емоційний настрій і ситуації зацікавленості, виховувати виконавську дисципліну, розуміння ролі в житті, творчу активність у рішенні різноманітних виробничих завдань і життєвих проблем.

Сформовані компетентності : здоров`язберігаюча, підприємливість і фінансова грамотність

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.  Кейс-метод

Обладнання: презентація, кроссенс, картки для роботи в групах, інтерактивна дошка, додаток learnangapps.org

 І.  Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку.  Мотивація навчальної діяльності .

Слово вчителя: Сьогодні у нас буде трішки незвичайний урок. Ви спробуєте себе в ролі дорослих і побачите, як важливо мати ті знання з математики, які ви отримуєте на уроках.

Отже ми ніби - то попрацюємо у фірмі. Наша фірма буде виготовляти чіпси. Але не ті чіпси, які ви зазвичай купуєте в магазині і які дуже шкодять вашому здоров`ю.  Це будуть дуже корисні фруктові чіпси.

У кожної фірми повинна бути назва. Вона буде пов’язана з темою нашого уроку. Давайте ми розгадаємо кроссенс, який підкаже, що ми вивчаємо і як назвати нашу фірму.

Кроссенс.

 

 

 

 

 

У нашому кроссенсі зашифровано слово відсоток. Отже на сьогоднішньому уроці ми удосконалимо наші  вміння працювати з відсотками. А оскільки ми будемо виготовляти корисні для здоров'я чіпси, то давайте оберемо назву

«100 % здоров`я».

ІІ. Актуалізація опорних знань. Усні вправи. Вікторина в інтернет- додатку learnangapps.org

Слово вчителя: При наборі працівників керівник з`ясовує, наскільки вони компетентні, тобто можуть добре виконувати свої посадові обов’язки. Давайте ми перевіримо, як ви орієнтуєтесь у перетворенні відсотків.

 Учні виконують усні вправи. Посилання на вікторину : https://learningapps.org/watch?v=p6zb3jvhk19

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Практичне застосування знань і вмінь. Робота в групах. Кейс-метод.

Слово вчителя: у нашій фірмі працює чотири відділи. Це відділ маркетингу (дослідження та удосконалення виробництва), виробничий відділ                         ( безпосередньо займається виготовленням продукції ), промо - відділ (займається рекламою), економічний  (працює з фінансами).

Діти об’єднуються у 4 групи.

  1. 1 група – маркетологи
  2. 2 група – майстри дільниці
  3. 3 група – промоутери
  4. 4 група –економісти

Кожна група ( відділ ) повинна виконати  виробниче завдання і презентувати його вирішення.

 

Завдання

1 група  (маркетологи)

  1. Відділ маркетингу провів дослідження і опитав 345 учнів 5 класів. 15% сказали, що полюбляють бананові чіпси. Скільки учнів полюбляють бананові чіпси?
  2. Учень 5 класу з`їв 200 г корисних фруктових чіпсів, що становить 80% чіпсів, що були у пачці і наївся.  На скільки меншою по вазі треба робити пачку?

2 група (промоутери)

  1. Промоутер  отримує на день 858 рекламних листівок. Щоб отримати премію 50 грн (крім зарплати), йому треба роздати 93% цієї кількості. Скільки працівник повинен роздати рекламних листівок, щоб отримати премію?
  2. Рекламний агент отримує 2% від продажу прорекламованих ним чіпсів. На яку суму повинні купити продукції, щоб рекламний агент отримав 8000 зарплати?

3 група (майстри виробництва)

  1. На завод завезли 350 кг солодких яблук. З них виходить 21% готових чіпсів. Скільки кілограмів чіпсів отримають з цієї кількості яблук?
  2. Відділ виробництва почав виготовляти чіпси з ананасів, манго та папайї, які користуються шаленим попитом. Маса чіпсів становить лише 15% від свіжих фруктів. Скільки треба закупити фруктів, щоб задовольнити попит і виготовити 6 т чіпсів?

4 група (бухгалтери)

  1. Дохід фірми за день складає 5335  гривень. З них 45% витрачається на заробітну плату. Скільки грошей фірма витрачає на заробітну плату за місяць?
  2. Також в цьому місяці фірма заплатила 32010 гривень податку, що становить 20% всього доходу. Який дохід у фірми у цьому місяці?

IV. Удосконалення вмінь.

Колективне розв`язування :

До нас прийшла пропозиція виготовляти напій з фруктових чіпсів. Експериментальні зразки показали, що він занадто солодкий. Концентрація (кількість) цукру в цьому розчині становить 12% на 7,5 л. Нам як спеціалістам по відсоткам треба з`ясувати, скільки літрів води треба долити в напій, щоб концентрація цукру зменшилась до 10%? ( так він буде не надто солодкий.)

V. Підсумок уроку. Рефлексія. Домашнє завдання.

Слово вчителя: Закінчується робочий день. Давайте поділимося враженнями від сьогоднішнього уроку.

Метод мікрофон. Закінчіть речення.

Я знаю…

Я вмію…

Я можу…

Ви отримуєте зарплатню у вигляді оцінок. Вирішіть у групах, хто на яку заслуговує та надайте мені відомості. (Картки самооцінювання)

Домашнє завдання

1. Створити математичну рекламну листівку

2. Скласти задачу на відсотки.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 травня 2020
Переглядів
550
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку