Урок математики у класі на тему:"Таблиця множення числа 8. Задачі на збільшення (зменшення) числа в кілька разів чи на кілька одиниць."

Про матеріал
Урок-подорож "Таблиця множення числа 8. Задачі на збільшення (зменшення) числа в кілька разів чи на кілька одиниць." - Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми помандруємо до країни Знань, відвідаємо палац Мудрості , де живе королева Математика. До речі, королева залишила для вас лист.
Перегляд файлу

Тема: Таблиця множення числа 8. Задачі на збільшення (зменшення) числа в кілька разів чи на кілька одиниць.

Мета: Ознайомити учнів з таблицею множення на 8 та її практичним застосуванням;  формувати вміння розв’язувати задачі на збільшення (зменшення) числа в кілька разів чи на кілька одиниць;

           вдосконалювати обчислювальні навички;

           розвивати логічне мислення, математичне мовлення;

           виховувати інтерес до математики.

 

                                                             Хід уроку

  1.                 Організаційний момент.

-                     Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми помандруємо до країни Знань, відвідаємо палац Мудрості , де живе королева Математика. До речі, королева залишила для вас лист.

                                                              Любі другокласники!

Я, королева Математики, запрошую до країни Знань! Найкращим учням я відкрию свою таємницю, яка допоможе у навчанні. Щоб потрапити до палацу Мудрості, треба виконати мої завдання. Успіхів вам!

  1.              Актуалізація опорних знань.

Щоб піднятися до палацу потрібно виконати завдання.

  1.               Математичний диктант.

Перше завдання королеви – записати математичний диктант.

-                     Число 28 зменшити у 7 разів.

-                     Ділене – 49, дільник – 7. Знайти частку.

-                     Другий множник – 7. Добуток – 35. Чому дорівнює перший множник?

-                     Доповнити частку чисел 63 і 7 до 60.

-                     Суму чисел 29 і27 зменшити в 7 разів.

-                     Різницю чисел 22 і 15 збільшити в 6 разів.

-                     На скільки 43 менше від добутку чисел 7 і7 ?

-                     Перший множник – 7, другий – різниця чисел 44 і 35. Чому дорівнює добуток?

-                     Маса поросяти 7 кг, а вівці – в  6 разів більше. Яка маса вівці?

-                     Для виготовлення 6 кг цукру використали 36 кг цукрового буряка. У скільки разів маса цукру менша маси буряка?

( Відповіді: 4; 7; 5; 51; 8; 42; 6; 63; 42; 6 ).

  1.               Каліграфічна хвилинка.

Установіть закономірність і знайдіть зайві числа.

14,  17,  21,  28,  35,  42,  44,  49,  56,  63.

Запишіть зайві числа ( 17, 44 ).

-                     Дізнаємося перше слово з таємниці королеви. Слухай!

  1.            Повідомлення теми та мети.

-                     Знайдіть суму цифр у числах каліграфічної хвилинки. (8).

Сьогодні на уроці ознайомимося з таблицею множення числа 8.

Допомагатиме  нам у цьому пан Всезнайкін.

  1.           Вивчення нового матеріалу.
  1.               Підготовча робота.

Додай, а потім заміни додавання множенням.

7 + 7 + 7 + 7                                                        8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8

7 ∙ 4                                                                 8 ∙ 7

  1.               Колективне опрацювання матеріалу.

-                     Пан Всезнайкін просить пояснити, яким способом складена таблиця? (Кожна наступна відповідь більша попередньої на 8).

-                     Які приклади таблиці вам уже знайомі?

-                     Яку властивість множення використали? (Від перестановки множників добуток не змінюється)

-                     Назвіть нові ще не вивчені випадки.

Запам’ятай!

8 ∙ 8 = 64                                 8 ∙ 9 = 72

  1.               Первинне закріплення.
  1.                 Робота з підручником.

4 вирази – колективно;

інші 4 вирази – самостійно.

  1.                 Робота в зошиті (самостійно).

Дізнаємось друге слово таємниці королеви. Дивись!

  1.              Фізкультхвилинка.
  2.           Розвиток математичних знань.

-                     Ми зустріли професора Задачкіна. Він допоможе дізнатися наступне слово з таємниці королеви.

  1.               Робота з підручником.

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та план розв’язання:

  1.                 Скільки шаф виготовив за день другий цех?
  2.                 Скільки всього шаф виготовили за день два цехи?
  3.                 Скільки шаф навантажили на один автомобіль?
  1.               Задача .

Аналіз задачі, складання короткого запису.

Було – 28 гр.

Узяли – 8 скл. по 3 гр.

Залишилося - ?

Розв’язування задачі за планом.

                                                      План

  1.                 Скільки грудочок цукру поклали у 8 склянок?
  2.                 Скільки грудочок цукру залишилося у цукорниці?

Після розв’язку задачі учні відповідають на питання: «У скільки разів більше взяли цукру, ніж залишилось?»

Дізнаємось наступне слово таємниці королеви. Думай!

  1.               Офтальмологічна пауза.

V. Узагальнення та систематизація знань.

1. Складання виразів.

Робота з зошитом.

Різницю чисел 12 і 7 збільшити у 8 разів.

(12-7) ∙ 8=40

Суму чисел 37 і 26 поділити на різницю чисел 24 і 15.

(37+26) : (24-15)=7

  1.               Геометричний матеріал.

Робота з підручником.

Під час відтворення змісту учні на дошці зображують умову задачі. Після цього діти працюють самостійно, один учень – за закритою дошкою.

  1.               Розв’язування логічних завдань.
  1.                 Робота з підручником.

Як зміниться частка, якщо ділене 18 зменшити у 2 рази і дільник 6 теж зменшити у 2 рази? (Не зміниться: 18 : 2 = 3; 18 : 2 = 9; 6 : 2 = 3; 9 : 3 = 3)

  1.                 Поставте, де необхідно, знаки дій, щоб відновити рівність.

8 □ 2□ 4 = 4                                                      8 ∙ 2 : 4 = 4

10 □ 5 □ 2 = 10                                                 ( 10 – 5 ) ∙ 2=10

7 □ 4 □ 19 =9                                                     7 ∙ 4 – 19 = 9

80 □ 40 □ 5 =8                                                   ( 80 – 40 ) : 5 = 8

  1.                 Задача. 

Дідові 60 років, а онукові 10. Коли дід буде втричі старший за онука? (через 15 років ).

Дізнаємось ще одне слово таємниці королеви. Виконуй!

  1. Підбиття підсумків. Рефлексія.

Бесіда за таблицею.

Знаю

Дізнався нове

Хочу дізнатися детальніше

Королева Математика бажає вам успіхів. Не забувайте її таємницю!

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку