Урок математики в 1 класі
Тема Додаємо і віднімаємо число 4.
Мета:Формування предметних компетентностей:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби; формування обчислювальних навичок, розвиток вміння учнів додавати і віднімати числа в межах 10 частинами
- Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Формування ключових компетентностей:
Обладнання : підручники, маркери, набори «Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали
Урок формування вмінь.
За формою проведення – урок-гра
Хід уроку
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Працювати ви будете в групах і спробуєте себе в ролі майбутніх підприємців. В кожній групі є «банк»,в якому ви будете накопичувати заощадження, за виконані завдання і зароблені своїми знаннями та вміннями. В кінці уроку ви відкриєте «банк», знімете кошти, щоб придбати підприємство, які виставлені сьогодні на продаж.Але для злагодженої роботи та ,щоб заробити більше грошей, необхідні правила.
ІІ Оголошення теми уроку
Загадка для маленьких бізнесменів.
Про яку цифру йде мова?
Відгадайте, діти, милі!
Дружать з нею усі звірі,
Саме стільки лапок мають,
Вправно ними чеберяють. ( цифра 4)
Завдання для уважних бізнесменів. Вони повинні правильно писати, тому ви зараз візьмете картки та напишете рядок цифри 4.
Ви впевнено крокуєте до своєї мети, але на нас чекає багато роботи.
ІІ Повторення і систематизація навчального матеріалу.
Для початку створимо бізнес-план, але незвичайний, а за допомогою «шести цеглинок». Ваше завдання побудувати вежу із шести цеглинок, обчислюючи вирази. Якщо група справилася із завданням або допустила одну помилку, то вона отримає 3 монети, якщо 2-3 помилки-2 монети, якщо більше 3- 1 монету.
Підсумок.
«Нанизати» геометричні фігури, обчисливши вирази, відповідь записати на звороті. Яка група швидше справиться із завданням, та отримує 1 монету.
Робота з фігурами.
3. Бізнесмени точні у своїх діях та відповідях, тому у наступному завданні ви повинні показати лише правильні відповіді на планшетах. Віршовані задачі. Група показує відповідь на планшетах.
Хвилинка відпочинку.
Всі бізнесмени активно цікавляться спортом для фізичної розрядки. Шановні маленькі бізнесмени , дружно треба всім нам встати, фізкультпаузу почати.
ІІІ. Цілереалізація.
Бізнесмени весь час займаються розвитком своєї справи, тому постійно щось досліджують і вивчають.ми також з вами будемо досліджувати, якими способами можна додавати та віднімати число 4. На минулому уроці ви вчилися додавати і віднімати число 4. До вас звертається Незнайко за допомогою. Тренер попросив його перенести 4 м´ячі на поличку, де вже лежать 3. Якими способами він може це зробити?
Гра «Допоможи Незнайкові»
Висновок .
Вправа «Побудуй офіс». Заповнити віконечка в будиночку, склад числа 4.
На дошці записую вираз 4+4 разом з дітьми проговорюю алгоритм додавання та віднімання числа 4.
Ваше завдання закінчити записи.
На дошці записано два вирази 4+4= і 7-4= . Викликаю по учневі, щоб закінчили запис.
ІV Фізкультхвилинка (релаксація). Я вже говорила, що бізнесмени полюбляють активний відпочинок, тому я пропоную вам теж відпочити.
V Застосування учнями знань і дій з метою засвоєння навичок (тренувальні вправи ).
Яка група готова озвучити складену розповідь?
З другою групою ми поспілкуємося жестами. Подивіться на екран і покажіть пальчиками 1,2,3, який вираз підходить до розповіді?
Шановні бізнесмени, наш час закінчився. Потрібно зняти готівку. Що потрібно знати, щоб зняти гроші в банкоматі? Для того, щоб дізнатися чотири цифри, необхідно обчислити вирази.
VІ. Рефлексивно-оцінюючий.
Підрахунок монет. «Купівля підприємств».
Рефлексія .
А тепер підсумуємо нашу роботу за такими реченнями.
Якщо молодці, то назвіть склад числа 4. Як можна додавати та віднімати число 4 ? Прокоментуйте запис на дошці.