Урок математики в 1 класі "Додаємо і віднімаємо число 4"

Про матеріал
Конспект уроку з математики в 1 класі до підручника С.О. Скворцової. Урок розроблено з завданнями, які спрямовані на формування фінансово-підпрємницької компетентності.
Перегляд файлу

Урок математики в 1 класі

Тема Додаємо і віднімаємо число 4.

Мета:Формування предметних компетентностей:

 -Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби; формування обчислювальних навичок, розвиток вміння учнів додавати і віднімати числа в межах 10 частинами

  • -Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-  Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Формування ключових  компетентностей:

  • - уміння вчитися: розвивати вміння дотримувати режиму навчальної діяльності;
  • -  комунікативної: розвивати вміння висловлювати свої думки, використовуючи для цього мовні та математичні засоби виразності мовлення;
  • - інформаційної: удосконалювати вміння здобувати з навчального зошита необхідну інформацію;
  • - соціальної: вдосконалювати вміння налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі, колективі;
  • фінансової та підприємницької.

Обладнання : підручники, маркери, набори «Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали

Урок формування вмінь.

За формою проведення урок-гра

Хід уроку

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

  • Хто любить рахувати? Прошу потупати ніжками.
  • Хто любить розв’язувати приклади? Поплескайте в долоньки.
  • А хто знає, як правильно сидіти за партами? Той ручки одну на одну положив, ніжки поставили на підлогу, спинки вирівняли.
  • Математика і бізнес нерозривно між собою пов´язані. Сьогодні ви як справжні бізнесмени будете працювати в команді. Тому на уроці вам знадобляться взаєморозуміння, витримка, увага, дисциплінованість, точність, вміння брати відповідальність за прийнятті рішення.

Працювати ви будете в групах і  спробуєте себе в ролі майбутніх підприємців. В кожній групі є «банк»,в якому ви будете накопичувати заощадження, за виконані завдання і зароблені своїми знаннями та вміннями. В кінці уроку ви відкриєте «банк»,  знімете кошти, щоб придбати підприємство, які виставлені сьогодні на продаж.Але для злагодженої роботи та ,щоб заробити більше грошей, необхідні правила.

ІІ Оголошення теми уроку

Загадка для маленьких бізнесменів.

Про яку цифру йде мова?

Відгадайте, діти, милі!

Дружать з нею усі звірі,

Саме стільки  лапок мають,

Вправно ними чеберяють.  ( цифра 4)

 

 

Завдання для уважних бізнесменів. Вони   повинні правильно писати, тому ви зараз візьмете картки та напишете рядок цифри 4.

Ви впевнено крокуєте до своєї мети, але на нас чекає багато роботи.

 

  • Сьогодні на уроці будемо вчитися додавати  і віднімати число 4.
  • І не тільки додавати і віднімати, а й ще розкладати число на зручні доданки.
  • Завдання уроку (слайд).

 

  • Чотири складається з короткої прямої похилої лінії, короткої горизон-тальної лінії та довгої прямої похилої лінії
  • Від середини верхньої сторони клітинки пишеться вниз ліворуч коротка пряма похила лінія, що проводиться нижче середини клітинки. Далі, не відриваючи руки, пишеться горизонтальна пряма лінія праворуч, що не доводиться до правої вертикальної сторони . Від верхнього правого кута вниз проводиться довга пряма похила лінія до середини нижньої сторони клітинки, торкаючись другого елементу цифри.
  •  

ІІ Повторення і систематизація навчального матеріалу.

  1.                   Гра «Бізнес-план»

Для початку створимо бізнес-план, але незвичайний, а за допомогою «шести цеглинок». Ваше завдання побудувати вежу із шести цеглинок, обчислюючи вирази. Якщо група справилася із завданням або допустила одну помилку, то вона отримає 3 монети, якщо 2-3 помилки-2 монети, якщо більше 3- 1 монету.

Підсумок.

  1.                   Гра «Нанизай намистинки». Завдання  для уважних та спритних підприємців.

«Нанизати» геометричні фігури, обчисливши вирази, відповідь записати на звороті. Яка група швидше справиться із завданням, та отримує 1 монету.

Робота з фігурами.

3. Бізнесмени точні у своїх діях та відповідях, тому у наступному завданні ви повинні показати лише правильні відповіді на планшетах. Віршовані задачі. Група показує відповідь на планшетах.

Хвилинка відпочинку.

Всі бізнесмени активно цікавляться спортом для фізичної розрядки. Шановні маленькі бізнесмени , дружно треба всім нам встати, фізкультпаузу почати.

ІІІ. Цілереалізація.

  1.                   Поглиблення навчального   матеріалу.

Бізнесмени весь час займаються розвитком своєї справи, тому постійно щось досліджують і вивчають.ми також з вами будемо досліджувати, якими способами можна додавати та віднімати число 4. На минулому уроці ви вчилися додавати і віднімати число 4. До вас звертається Незнайко за допомогою. Тренер попросив його перенести 4 м´ячі на поличку, де вже лежать 3. Якими способами він може це зробити?

Гра «Допоможи Незнайкові»

Висновок .

Вправа «Побудуй офіс». Заповнити віконечка в будиночку, склад числа 4.

  1.                   Ознайомлення з алгоритмом виконання  дій.
  2.                   Бізнесмени постійно роблять розрахунки та записи, тому зараз і ми запишемо, як можна + і – число 4 , розклавши його на доданки.

На дошці записую вираз 4+4 разом з дітьми проговорюю алгоритм додавання та віднімання числа 4.

  1.                   Первинне  застосування  знань. Робота в зошиті с.12Спробуйте тепер і ви на основі наших досліджень зробити правильні розрахунки в зошиті на с.12.

Ваше завдання закінчити записи.

На дошці записано два вирази 4+4=    і 7-4= . Викликаю по учневі, щоб закінчили запис.

         ІV   Фізкультхвилинка (релаксація). Я вже говорила, що бізнесмени полюбляють активний відпочинок, тому я пропоную вам теж відпочити.

      V Застосування учнями знань і дій з метою засвоєння навичок (тренувальні вправи ).

  1.                   Розв´язувати бізнес-задачі обов´язок кожного підприємця. Відкрийте підручник на с.81 , знайдіть завдання 3. Складіть розповідь за малюнками.

Яка група готова озвучити складену розповідь?

З другою групою ми поспілкуємося жестами. Подивіться на екран і покажіть пальчиками 1,2,3, який вираз підходить до розповіді?

 

 

  1.                     Узагальнення  й систематизація учнями результатів роботи.

Шановні бізнесмени, наш час закінчився. Потрібно зняти готівку. Що потрібно знати, щоб зняти гроші в банкоматі? Для того, щоб дізнатися чотири цифри, необхідно обчислити вирази.

VІ. Рефлексивно-оцінюючий.

Підрахунок монет. «Купівля підприємств».

Рефлексія .

А тепер підсумуємо нашу роботу за такими реченнями.

Якщо молодці, то назвіть склад числа 4. Як можна додавати та віднімати число 4 ? Прокоментуйте  запис на дошці.

 

Картинки по запросу склад числа 4

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ревак Наталія
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 березня 2020
Переглядів
2153
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку