Урок математики в 2 класі "Закріплення випадків додавання та віднімання двоцифрових чисел з переходом чяерез розряд"

Про матеріал
Урок розроблений з використанням технології "Навчання в русі" та містить вправи дихальної гімеастики для зменшення навантаження на учнів.
Перегляд файлу

Урок з математики в 2 класі з використанням технології «Навчання в русі»

Тема. Закріплення випадків додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд

Мета.  Повторити і закріпити прийоми усного додавання та віднімання двоцифрових чисел з переходом  через розряд; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі; розвивати увагу, уяву, математичне мовлення, мислення учнів; виховувати бажання допомагати птахам взимку. 

Хід уроку

- Діти, подивіться, будь ласка у вікно.

Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі

Поля причепурила

Пухнастим снігом вкрила

Вгадайте: хто вона

Звичайно ж це ….(Зима)

 

  • Тож і урок у нас сьогодні з вами буде зимовий. Ми будемо додавати  і віднімати двоцифрові числа, розв’язувати задачі, виконувати цікаві завдання. І все це будемо намагатися робити якомога більше рухаючись.

 

  • А починаємо урок як завжди , з дихальної гімнастики. Ви знаєте, що

дихальні вправи збагачують кров киснем, який несе вона до нашого мозку. І мозок тоді буде краще працювати, а нам це дуже потрібно, особливо на уроці математики.

Тож швиденько встали. Наша перша вправа «Вітерець». Обрали свою улюблену літеру, зробили глибокий вдих і видихнули на літеру, імітуючи вітерець. Зробили так ще двічі. (Літери  в класі постійно прикріплені на нитках і звисають зі стелі).

 

Сіли на місця. Відкрили зошити, записали число, класна робота.

  1. Наша перша вправа , як завжди, каліграфічна хвилинка.

(На дошку вішаю плакат з цифрами)

  • Напишіть парні числа третього десятка.
  • Швидко попрацюємо з цими числами і перевіримо чи правильно ви написали.
  • Скільки чисел записали?
  • Назвати попереднє до першого числа.
  • Назвати наступне до другого числа.
  • Третє число зменшити на 10.
  • Четверте збільшити на 20
  • Знайти суму четвертого і п’ятого чисел.

 

Швиденько встали. Завдання виконуємо хором

  • Назвати компоненти при дії додавання
  • Яку дію треба виконати коли треба знайти різницю
  • Яку дію треба виконати коли треба порівняти числа
  • Яку дію виконуємо коли в задачі сказано «на менше»
  • Яку дію виконуємо коли в задачі сказано «на більше

 

 Вправа дихальної гімнастики.

  • Встаньте, ніжки поставте на ширині плечей.

Розслабте плечі, підніміть голову. Поставте руки на рівні пояса, стиснувши їх у кулачки.
На вдиху різко опускаємо ручки вниз до підлоги. Віджимаємо кулачки і розчепірюємо  пальчики .
Робимо  вдих на 8 рахунків
Повертаємось у вихідне положення, повільно видихаючи.

3-4 секунди відпочинемо і зробимо вправу ще 2 рази.

 

  1. Усний рахунок.
  • Діти, цілу ніч  на вулиці йшов сніг. Вранці можна було побачити величезні кучугури снігу. Давайте допоможемо розчистити сніг.

Гра «Кучугури»  ( на дошці висять сніжинки з прикладами, діти їх розв’язують , вибігають і знімають сніжинку)

 

  • Продовжуємо наш усний рахунок. І зараз ми пограємо з м’ячем і

згадаємо додавання і віднімання в межах 20. В таку гру ми з вами грали , тому її правила ви знаєте, а для наших гостей я поясню.

Діти шикуються в дві шеренги між рядами навпроти один одного.  

 (Учень кидає м’яч сусіду . який стоїть навпроти і говорить приклад. Дитина ловить м’яч, дає правильну відповідь і кидає м’яч наступному учню навпроти.)

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.
  • Взимку діти дуже люблять кататися з гірки. Отож і ми з вами зараз

спустимося з гірки, розв’язуючи наші приклади.

Але спочатку вправа дихальної гімнастики «Катання з гірки»

(Діти роблять глибокий вдих і на видиху промовляють «Ух-х-х-х»)

Гра «Спустимося з гірки». ( на правій дошці – гірка з прикладами)

  • Записуємо приклади в зошит . Хто розв’язав приклад – швидко встає.

По команді вчителя вибігає до дошки і записує результат.

  • Покаталися на гірці. Замерзли ручки . Давайте їх погріємо.

Вправа дихальної гімнастики «Морозець»

(Діти дихають на долоньки, наче зігрівають їх).

Фізкульхвилинка «Австралійський дощ»

 

  • Діти взимку холодно не тільки людям але й пташкам. А ще більше

пташки хочуть взимку їсти. Я знаю , що ви майструєте для них годівнички.

Завдання «Допомога пташкам»

Знайти до якої годівнички прилетить пташка. Робота в групах. Діти біля дошки розв’язують приклад на годівничці і пташку з відповіддю садять на потрібну годівничку. (Все це біля дошки по 4 учні в групах)

 

  • Яке ваше улюблене зимове свято . Взимку ми дуже чекаємо Нового

року. І атрибутом цього свята є новорічна ялинка. У нас теж є така ялинка, яку ми зараз прикрасимо іграшками. У вас на партах ялинкова прикраса, розв’яжіть приклад на ній і прикрасьте нашу ялинку.(Хто справився встає і по команді вчителя вішає іграшку на ялинку) Іграшку вішаємо на число, яке є на ялинці і відповідає відповіді прикладу. Працюємо в парах.

 

  • А зараз попрацюємо самостійно

На ваших партах відривні календарики , які ведуть відлік  - а скільки ж днів залишилось до Нового року. Кожен з вас розв’яже приклад прямо на календарику. Хто справився з завданням  - встає.

 

  • А скажіть мені чому ви чекаєте свято Нового року ? Звичайно,  хочете

отримати подарунки, які принесе Дід Мороз та Снігурка. На зворотній стороні вашого календарика написано номер задачі, яку ви повинні розв’язати, щоб отримати подарунок вже в кінці нашого уроку.

Відкриваємо підручник. Читаємо вголос задачу.

Аналіз і запис задачі.

 

Вправа дихальної гімнастики «Де пахне» (Діти вдихають носиком , шукаючи  по запаху мандаринку, що повісили на ялинку.)

 

  • Діти і на кінець уроку я приготувала для вас  чарівні яблучка. Ваше

завдання обрати собі яблучко і  порівняти вираз на ньому. Виконавши правильно завдання ви знімете з нього чари.

(Діти підбігають до дошки, беруть яблучко, працюють в парах . Записавши вираз встають. Вибіркова перевірка.)

 

  • Діти, а у вас не виникло питання, чому на зимовому уроці у нас були

яблучка. Правильно. Це фрукти ,які є у нас зимою і які мають багато корисних вітамінів. Я дякую вам за урок і даю подарунок від Діда Мороза і Снігуроньки – яблучка, з яких ви зняли чари.

(Вчитель пригощає дітей і гостей на уроці яблуками).

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 жовтня 2021
Переглядів
670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку