Урок математики в 5 класі на тему "Правильні та неправильні дроби"

Про матеріал

Дана методична розробка уроку для 5 класу відповідає програмі “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів", яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Завдання для уроку використані з підручника “Математика 5 клас" авторів А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір, рік видавництва 2018.

Запропонований урок належить розділу “Звичайні дроби". Дана методична розробка уроку містить різні форми роботи, зокрема фронтальну, індивідуальну, групову, роботу в парах і різні методи та прийоми роботи: бліц-опитування теоретичного матеріалу, математичний диктант, елементи гри. Застосування на уроці мультимедійної презентації дає змогу унаочнити актуалізацію опорних знань учнів та зекономити час при організації роботи в парах.

Дана розробка буде корисною для вчителів, які викладають математику в 5 класі.

Перегляд файлу

Розробка уроку математики в 5 класі

на тему “Правильні та неправильні дроби”

Методичні рекомендації:   Дана методична розробка уроку для 5 класу відповідає програмі “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”, яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Завдання для уроку використані з підручника “Математика 5 клас” авторів А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський,  М.С. Якір, рік видавництва  2018.

Запропонований урок належить розділу  “Звичайні дроби”.  Дана методична розробка уроку містить різні форми роботи, зокрема фронтальну, індивідуальну, групову, роботу в парах і різні методи та прийоми роботи: бліц-опитування теоретичного матеріалу, математичний диктант, елементи гри. Застосування на уроці мультимедійної презентації дає змогу  унаочнити актуалізацію опорних знань учнів та зекономити час при організації роботи в парах.

Дана розробка буде корисною для вчителів, які викладають математику в 5 класі.

Тема: Правильні і неправильні дроби

Мета: познайомити учнів з поняттям правильного і неправильного дробу; формувати навички запису та читання звичайних дробів; формувати уміння розв’язувати задачі на знаходження числа за його дробом; розвивати логічне мислення; виховувати любов до предмету

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація до уроку, завдання для гри

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ Актуалізація опорних знань

1. Бліц – опитування

  1. Що таке звичайні дроби?
  2. Що позначає риска дробу?
  3. Що називається знаменником дробу?
  4. Що показує знаменник дробу?
  5. Що називається чисельником дробу?
  6. Що показує чисельник дробу?

2. Перевірка домашнього завдання (взаємоперевірка за зразком) (слайд 1)

3. Математичний диктант (слайд 2). Записати дробом частину цілого, яка є зафарбованою. Самоперевірка за зразком.

OLE-объектOLE-объект

 ІІІ.Мотивація навчальної діяльності

1. Прочитайте дроби, назвіть чисельники та знаменники:

2. Проблемна ситуація «Розподілити дроби на дві групи». З’ясувати, за яким принципом це можна зробити.

ІV. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу

  1. Робота з підручником стор. 210-211  (вчитель просить порівняти висновки до яких прийшли діти з матеріалом підручника)

Дріб, у якого чисельник менший ніж знаменник називається правильним.

Дріб, у якого чисельник більший або дорівнює знаменнику називають неправильним.

2.  Робота в парах

OLE-объекта) Виписати спочатку правильні, а потім неправильні дроби.

б) Скласти всі правильні дроби із знаменником 11. Скласти всі неправильні дроби із чисельником 9. Скільки всього дробів можна скласти?

3.   Гра «Математична рулетка»

Учні  розв'язують задачі по групам. Кожна група отримує номер задачі, за допомогою обертання рулетки.

 

№708 Маркіз Карабас подарив Коту у чоботях 9 кг 450 г корму «Віскас». За перший тиждень Кіт у чоботях з’їв   подарунку, а за другий тиждень - залишку. Скільки грамів «Віскасу» з’їв Кіт у чоботях за другий тиждень?

РОЗВ'ЯЗАННЯ:  1)

2)   3)

ВІДПОВІДЬ: 4 кг 50 г

 

№710 Фермери Іван, Назар і Тарас виростили 612 т ячменю і розділили врожай між собою. Івану дісталося врожаю, Назару - залишку. Скільки тон ячменю отримав Тарас?

РОЗВ'ЯЗАННЯ:  1)

2)   3)

4)

ВІДПОВІДЬ: 189 т

 

№712 У дитячий санаторій завезли 245 кг бананів, апельсинів - від маси бананів, а мандаринів - від маси апельсинів. Скільки всього кілограмів бананів, апельсинів і мандаринів завезли у санаторій?

РОЗВ'ЯЗАННЯ:  1)

2) 

3)

ВІДПОВІДЬ: 378 кг

OLE-объектV. Повторення раніше вивченого матеріалу

Робота в парах. Складання дробу

Записати дріб, у якому чисельник дорівнює значенню виразу 5883:37-2852:46, а знаменник значенню виразу 43-(95-32):21. Назвати чисельник та знаменник утвореного дробу. Яким буде утворений дріб правильним чи неправильним?

VІ. Підведення підсумків уроку

  1. Рефлексія
  2. Домашнє завдання №724, №726, №732, №711

Творче завдання. Знайти чверть числа, половина третини якого дорівнює 12.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кухтін Юлія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 липня 2018
Переглядів
7047
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку