Урок математики у 5 класі
Тема уроку: Додавання і віднімання десяткових дробів.
Мета: закріпити вміння здобувачів освіти виконувати додавання й віднімання десяткових дробів та удосконалювати навички застосування одержаних знань при розв’язуванні вправ та задач прикладного змісту; розвивати логічну пам’ять, мислення, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві.
Формування компетентностей:
- математична компетентність: вдосконалити вміння здобувачів освіти користуватися правилами додавання і віднімання десяткових дробів, округлення і порівняння дробів, розвивати вміння розв’язувати задачі і вправи на додавання і віднімання десяткових дробів, що мають практичний зміст;
ключові компетентності:
мовою, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; доречно та
коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
усвідомлювати важливість математики як універсальної науки;
аналізувати і застосовувати потрібні знання та способи для досягнення
поставленої мети; контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; формувати свідоме ставлення до навчання;
Інтернетом, застосовувати онлайн-сервіси для навчального процесу.
Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь і навичок.
Обладнання та електронні ресурси:
1.Ґаджети учнів, програма Zoom, віртуальна дошка Jamboard.
2. Дидактичні електронні матеріали до уроку:
- вікторини у інтерактивному сервісі Wordwall:
- https://wordwall.net/uk/resource/53841016
- https://wordwall.net/uk/resource/53839692
- https://wordwall.net/uk/resource/53843386
Оформлення уроку: написані тема уроку, епіграф.
Епіграф уроку: «Знання збираються по краплині, як вода в долині»
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Перевірка готовності здобувачів освіти до уроку, налаштування на урок.
ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
- Доброго дня, мої юні математики. Сьогодні у нас з вами не зовсім звичайний урок. Ви, мабуть, чули про найдавніші і нові чудеса світу?
- А я хочу познайомити вас і сімома чудесами Запорізького краю. Ви всі тут народилися, живете в цій місцевості і, мабуть, знайомі із ними? Якщо не знаєте, то для цього я пропоную вам виконати сім математичних завдань і познайомитися із ними.
ІV. Актуалізація опорних знань.
- Для початку згадаємо правила і виконаємо вправу «Мікрофон».
V. Вдосконалення вмінь і навичок.
1) Інтерактивна вправа «Наведіть порядок» сервісу Wordwall https://wordwall.net/uk/resource/53841016
Розташуйте дроби у порядку спадання : 9,3333; 0,41178; 9,4; 4,10999; 6,45; 0,0999991; 3; 0,42; 6,895; 6,887; 68,0543; 4,10006.
Молодці, ви впоралися, тому переглянемо перший сюжет про 1 чудо Запорізької області – ДніпроГЕС (https://youtu.be/5_UbkxA-4lg). Відскануємо QR-код.
2) Записати чотири десяткові дроби, для яких нерівність буде вірною:
А) 3,45х3,46; Б) 0,998х0,999.
Молодці, а ось і винагорода. Вас чекає зустріч із архітектурною спадщиною – Замок Попова, м. Василівка. (https://youtu.be/BIHGaVq5OX8 )
3) Інтерактивна вправа «Округли десяткові дроби до сотих» сервісу Wordwall https://wordwall.net/uk/resource/53839692
- Ми добре знаємо правило округлення десяткових дробів, тому пропоную вам виконати інтерактивну вправу «Джунглі».
- Вітаю з перемогою у грі «Джунглі».
- А яка пам’ятка у місті Запоріжжя, що пов’язана із ліанами, кактусами, пальмами, декоративними квітами…?
- Це Запорізький міський дитячий ботанічний сад. Зараз ми туди потрапимо, відсканувавши третій QR-код (https://youtu.be/-XknYe8QaUU )
4) Нас чекає нове випробування: використовуючи властивості додавання і віднімання, необхідно обчислити вирази і вписати у таблицю відповіді у порядку зростання.
1. 130,7 + (52,476 +69,3)= --------- Б
2. 256,32- (85+156,32)= -----------------Д
3. (347,456+ 67,3) – 247,456 = -----------У
Дроби за зростанням |
|
|
|
Букви |
|
|
|
Так, це слово ДУБ і звісно у нашому Запорізькому краю є відома пам’ятка – Запорізький дуб і тому переглянемо відео про нього за QR-кодом.
(https://youtu.be/DYy2Y-EwuJU)
- Половину завдань ми з вами зробили, треба і відпочити.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ (https://youtu.be/jTWryZ8fDww )
5) Щось дощем запахло у повітрі, треба розігнати хмаринки. Виконаємо інтерактивну вправу «Відповідність» сервісу Wordwall https://wordwall.net/uk/resource/53843386
на додавання і віднімання десяткових дробів.
- Молодці, я хочу вас познайомити із музеєм під відкритим небом «Кам’яна могила» ( https://youtu.be/_B0pYTBK2XY )
6) - Скоро у нас літо і нашій дружній родині треба їхати до моря на відпочинок. Складемо маршрут .
Задача: Відстань від Запоріжжя до Василівки 61 км 642 м, від Василівки до Токмаку 45 км 318 м, з Василівки до Мелітополя 71 км 624 м, від Мелітополя до Кирилівки 67 км 365 м, з Токмаку до Бердянська 103 км 264 м.
- Переведіть відстань у кілометри.
- Знайдіть відстань маршруту за схемами:
- Округліть до десятих значення шуканих відстаней двох маршрутів і скажіть на скільки кілометрів вигідніше один із них.
- А чим знаменитий наш проспект Соборний?
– Він найдовший проспект в Україні, який має протяжність 10,8 км. Зробимо подорож нашим проспектом https://youtu.be/jFW8JtOHXLk
7) – Пропоную розв`язати рівняння і знайти значення площі перлини Запорізького краю .
43,67 – ( х +7,13)= 12,95
Х = 23,59
- Цей є площа острова Хортиця. Прошу переглянути відео за QR-кодом (https://youtu.be/jqSkfShpwU4)
V. Підсумок уроку.
Звісно, це не всі перлини нашого Запорізького краю, а також математичні дії з математики для десяткових дробів ми знаємо, але кому цікаво, той знайде ці перлини. А я допоможу здобути нові знання.
- Дякую вам за роботу на уроці. Сподіваюсь, що знань багато не буває.
VI. Домашнє завдання.
Виконати завдання на інтерактивному аркуші онлайн https://www.liveworksheets.com/rv3381433ud
(Посилання додається до GoogleClassroom). Пояснивши учням: