Урок математики в 5 класі НУШ :" Додавання і віднімання десяткових дробів."

Про матеріал
Конспект уроку розроблений за підручником О. Істер з використанням інтерактивних вправ
Перегляд файлу

Урок математики у 5 класі

Тема уроку: Додавання і віднімання десяткових дробів.

Мета: закріпити вміння здобувачів освіти виконувати додавання й віднімання десяткових дробів та удосконалювати навички застосування одержаних знань при розв’язуванні вправ та задач прикладного змісту; розвивати логічну пам’ять, мислення, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві.

Формування компетентностей:

- математична компетентність: вдосконалити вміння здобувачів освіти користуватися правилами додавання і віднімання десяткових дробів, округлення і порівняння дробів, розвивати вміння розв’язувати задачі і вправи на додавання і віднімання десяткових дробів, що мають практичний зміст;

ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою – грамотно висловлюватися українською

мовою, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; доречно та

коректно вживати в мовленні математичну термінологію;

  • основні компетентності у природничих науках та технологіях –

усвідомлювати важливість математики як універсальної науки;

  • уміння вчитися впродовж життя – визначати мету своєї діяльності,

аналізувати і застосовувати потрібні знання та способи для досягнення

поставленої мети; контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; формувати свідоме ставлення до навчання;

  • інформаційно-цифрова компетентність – вміння безпечно користуватися

Інтернетом, застосовувати онлайн-сервіси для навчального процесу.

Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь і навичок.

Обладнання та електронні ресурси:

1.Ґаджети учнів, програма Zoom, віртуальна дошка Jamboard.

2. Дидактичні електронні матеріали до уроку:

-  вікторини у інтерактивному сервісі Wordwall:

- https://wordwall.net/uk/resource/53841016

- https://wordwall.net/uk/resource/53839692

-  https://wordwall.net/uk/resource/53843386

3.YouTube сервіс:

- Відео «Дніпровська ГЕС. Україна. Моя країна»

https://youtu.be/5_UbkxA-4lg

- Відео «Подорожуємо Україною. Замок Попова у місті Василівка Запорізької області»  https://youtu.be/BIHGaVq5OX8

- Відео «Чим може здивувати Запорізький ботанічний сад»

https://youtu.be/-XknYe8QaUU

- Відео «Запорізький дуб» https://youtu.be/DYy2Y-EwuJU

-Відео «Кам'яна могила – український стоунхендж на Запоріжжі» https://youtu.be/_B0pYTBK2XY

- Відео «Проспект Соборний з висоти 300 м» https://youtu.be/jFW8JtOHXLk

- Відео «Хортиця. Заповідник серед міста» https://youtu.be/jqSkfShpwU4

- Відео «Ми українці» https://youtu.be/jTWryZ8fDww

4. Інтерактивний робочий аркуш в Liveworksheets

https://www.liveworksheets.com/rv3381433ud

Оформлення уроку: написані тема уроку, епіграф.

Епіграф уроку: «Знання збираються по краплині, як вода в долині»

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Перевірка готовності здобувачів освіти до уроку, налаштування на урок.

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

- Доброго дня, мої юні математики. Сьогодні у нас з вами не зовсім звичайний урок. Ви, мабуть,  чули про найдавніші і нові чудеса світу?

-                А я хочу познайомити вас і сімома чудесами Запорізького краю. Ви всі тут народилися, живете в цій місцевості і, мабуть, знайомі із ними? Якщо не знаєте, то для цього я пропоную вам виконати сім математичних завдань і познайомитися із ними.

ІV. Актуалізація опорних знань.

-                Для початку згадаємо правила і виконаємо вправу «Мікрофон».

  1. Як записується десятковий дріб?
  2. Як порівняти десяткові дроби?
  3. Чи зміниться десятковий дріб, якщо справа до нього дописати нуль? Три нуля? Десять нулів?
  4. Сформулюйте правило округлення десяткових дробів.
  5. Які властивості додавання виконуються для десяткових дробів?
  6. Які властивості віднімання виконуються для десяткових дробів?
  7. Сформулюйте правило додавання і віднімання у стовпчик десяткових дробів.

V. Вдосконалення вмінь і навичок.

1) Інтерактивна вправа «Наведіть порядок» сервісу Wordwall https://wordwall.net/uk/resource/53841016

Розташуйте дроби у порядку спадання : 9,3333;  0,41178;  9,4;  4,10999;  6,45;  0,0999991;  3; 0,42;  6,895;  6,887; 68,0543; 4,10006.

Молодці, ви впоралися, тому переглянемо перший сюжет про 1 чудо Запорізької області – ДніпроГЕС (https://youtu.be/5_UbkxA-4lg). Відскануємо QR-код.

2) Записати чотири десяткові дроби, для яких нерівність буде вірною:

А) 3,45х3,46;             Б)        0,998х0,999.

Молодці, а ось і винагорода. Вас чекає зустріч із архітектурною спадщиною – Замок Попова, м. Василівка. (https://youtu.be/BIHGaVq5OX8 )

3) Інтерактивна вправа «Округли десяткові дроби до сотих» сервісу Wordwall https://wordwall.net/uk/resource/53839692

- Ми добре знаємо правило округлення десяткових дробів, тому пропоную вам виконати інтерактивну вправу «Джунглі».

- Вітаю з перемогою у грі «Джунглі».

- А яка пам’ятка у місті Запоріжжя, що пов’язана із ліанами, кактусами, пальмами, декоративними квітами…?

- Це Запорізький міський дитячий ботанічний сад. Зараз ми туди потрапимо, відсканувавши третій QR-код (https://youtu.be/-XknYe8QaUU )

4) Нас чекає нове випробування: використовуючи властивості додавання і віднімання, необхідно  обчислити вирази і вписати у таблицю відповіді у порядку зростання.

1. 130,7 + (52,476 +69,3)=          --------- Б

2. 256,32- (85+156,32)=    -----------------Д

3. (347,456+ 67,3) – 247,456 =  -----------У

Дроби за зростанням

 

 

 

Букви

 

 

 

 

 

 

 

 

Так, це слово ДУБ і звісно у нашому Запорізькому краю є відома пам’ятка – Запорізький дуб і тому переглянемо відео про нього за QR-кодом.

(https://youtu.be/DYy2Y-EwuJU)

 

- Половину завдань ми з вами зробили, треба і відпочити.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ (https://youtu.be/jTWryZ8fDww )

5) Щось дощем запахло у повітрі, треба розігнати хмаринки. Виконаємо інтерактивну вправу «Відповідність» сервісу Wordwall  https://wordwall.net/uk/resource/53843386

на додавання і віднімання десяткових дробів.

 

-                Молодці, я хочу вас познайомити із музеєм під відкритим небом «Кам’яна могила» ( https://youtu.be/_B0pYTBK2XY )

6) - Скоро у нас літо і нашій дружній родині треба їхати до моря на відпочинок. Складемо маршрут .

Задача: Відстань від Запоріжжя до Василівки 61 км 642 м, від Василівки до Токмаку 45 км 318 м, з Василівки до Мелітополя 71 км 624 м, від Мелітополя до Кирилівки 67 км 365 м, з Токмаку до Бердянська 103 км 264 м.

- Переведіть відстань у кілометри.

- Знайдіть відстань маршруту за схемами:

 

- Округліть до десятих значення шуканих відстаней двох маршрутів і скажіть на скільки кілометрів вигідніше один із них.

- А чим знаменитий наш проспект Соборний?

– Він найдовший проспект  в Україні, який має протяжність 10,8 км. Зробимо подорож нашим проспектом https://youtu.be/jFW8JtOHXLk

 

7) – Пропоную розв`язати рівняння і знайти значення площі перлини Запорізького краю .

43,67 – ( х +7,13)= 12,95

Х = 23,59

- Цей є площа острова Хортиця. Прошу переглянути відео за QR-кодом (https://youtu.be/jqSkfShpwU4)

 

V. Підсумок уроку.

 Звісно, це не всі перлини нашого Запорізького краю, а також математичні дії з математики для десяткових дробів ми знаємо, але кому цікаво, той знайде ці перлини. А я допоможу здобути нові знання.

- Дякую вам за роботу на уроці. Сподіваюсь, що знань багато не буває.

VI. Домашнє завдання.

Виконати завдання на інтерактивному аркуші онлайн https://www.liveworksheets.com/rv3381433ud

(Посилання додається до GoogleClassroom). Пояснивши учням:

  1. Розв’язати завдання, вписати відповіді у таблицю.
  2. Відгадати слово.
  3. Натиснути кнопку і вибрати піктограму.
  4. Отримайте оцінку.

 

docx
Додав(-ла)
Топалова Оля
Додано
20 лютого
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку