Розробка містить конспект уроку з математики 5 клас по темі "Відрізок і його довжина" та презентацію до уроку. В конспекті запропоновані різні методичні прийоми, які допоможуть урізноманітнити урок, зробити його динамічним та цікавим для учнів.
Урок математики в 5 класі
Тема: Відрізок і його довжина
Мета: закріпити навички побудови і вимірювання відрізків, знаходження довжин відрізку та його частин, поглибити знання про одиниці вимірювання довжин; розвивати пізнавальний інтерес учнів, виховувати наполегливість при навчанні.
Тип уроку: формування нових знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І Організаційний етап: привітання, перевірка присутніх, готовності учнів до уроку (наявність креслярських приладів, зошитів із виконаним д/з тощо).
Вступне слово
Ми разом з Вами мандруємо країною геометричних фігур. Пропоную зарядити один одного позитивом на вдачу та гарні результати (утворюємо ланцюжок рук – передаємо позитивну енергію).
Щоб наш урок був плідним, будемо:
не просто слухати, а чути;
не просто дивитися, а бачити;
не просто відповідати, а міркувати;
дружно й плідно працювати!
ІІ Актуалізація опорних знань
2.1. Перевірка Д/з (за зразком на екрані)
2.2. Виконання графічних вправ (можна викликати декілька учнів до дошки, решта учнів працюють у зошитах; можна спроектувати потім на екран рисунок до даних вправ – на розсуд вчителя)
2.3. Питання на повторення
2.4. Виконання усних вправ
1. Назвати всі відрізки, які є на рисунку.
2. Назвати найкоротший та найдовший відрізок.
3. Порівняти відрізки АК та ОМ, якщо АК = 9 дм, ОМ = 900 мм.
4. Заповнити пропуски
3 см 5 мм = … мм
8 дм 9 см = … см
1 дм 3 мм = … мм
7 км 80 м = … м
5. Задача про Вінні
Вінні Пух товаришує з кроликом і совою. Відстань між будиночками кролика та сови становить 70 м. Де розмістити будиночок Вінні, щоб не образити жодного друга?
ІІІ Виконання тренувальних вправ (за підручником авторів Мерзляк А., Полонський В., Якір М. «Математика 5», 2013 р.)
С. 26 № 59 (середній рівень), 61(достатній рівень), 77(творчій рівень)
Фізкультхвилинка на тему «Ягоди і фрукти»
Вчитель по черзі називає ягоди та фрукти, а діти показують як треба їх збирати. Називаю: шовковиця, суниця, малина, вишня, банани, чорниця, калина, ананас.
На слові «ананас» зупиняємося і з’ясовуємо, що це за культура, як її вирощують та збирають.
IV. Виконання творчих вправ
4.1. Розв’яжи задачу
На алеї парку ростуть клени і берези так, що між будь-яким двома кленами росте береза. Відстані між деревами однакові, дорівнюють 2 м. Знайти відстань між 5-м кленом та 16-ю березою.
Відповідь: (31-8)*2= 46 м
4.2. «Виміряй удава» Перегляд фрагменту мультфільму «38 папуг». Завдання: як, не маючи жодного вимірювального засобу, визначити довжину удава? (Заслуховую пропозиції учнів.)
А допоможе нам в цьому математична скриня.
Діти по черзі витягують такі слова: сажень, аршин, лікоть, п’ядь, вершок.
Завдання: пояснити значення цих слів згідно теми сьогоднішнього уроку.
(Підводимо до старовинних одиниць вимірювання довжини) Для деяких учнів це знайомі слова, разом обговорюємо застосування цих одиниць до поняття «метр». Знайомимось з «милею» морською і сухопутною та «кінським черевиком».
Розв’язування старовинних задач
IV. Підбиття підсумків уроку, оголошення д/з
Учні, по черзі, підходять до дошки та прикріплюють промінчик до сонечка зі словами «мені вдалося…», «я зрозумів…», або хмаринку (див рисунок).
1