Урок математики "Відрізок і його довжина"

Про матеріал

Розробка містить конспект уроку з математики 5 клас по темі "Відрізок і його довжина" та презентацію до уроку. В конспекті запропоновані різні методичні прийоми, які допоможуть урізноманітнити урок, зробити його динамічним та цікавим для учнів.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відрізок і його довжина

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Тема. Відрізок і його довжина

Номер слайду 4

Прилади для вимірювання довжини

Номер слайду 5

Скільки відрізків ви бачите?

Номер слайду 6

Назвати найкоротший та найдовший відрізки

Номер слайду 7

Порівняйте відрізки

Номер слайду 8

Заповнити пропуски3 см 5 мм = … мм8 дм 9 см = … см1 дм 3 мм = … мм7 км 80 м = … м

Номер слайду 9

70 м

Номер слайду 10

Виконання вправ за підручником. С. 26 № 59, 61, 77.

Номер слайду 11

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Знайти відстань між п'ятим кленом та шістнадцятою березою.2 м

Номер слайду 14

Старовинні міри довжинисажень(крутеневий, косий) Крутеневий сажень – 1 м 76 см - відстань між розкинутими в сторони руками. Косий сажень – 2 м 48 см - відстань від каблука правої ноги до кінчиків пальців витягнутої вверх лівої руки.

Номер слайду 15

Аршин - це слово прийшло зі сходу(з персидського - "лікоть"). Аршин рівний 71см. Лікоть - відстань від кінця пальців до зігнутого ліктя.

Номер слайду 16

П’ядь - рівна відстані між розтягнутими великим і вказівним пальцями. Вершок - спочатку дорівнювала довжині фаланги вказівного пальця.

Номер слайду 17

У Римі у вживанні була міра, рівна тисячі подвійних кроків, що дістала назву миля.1 морська миля дорівнює 1 км 852 м.

Номер слайду 18

У Японії існувала міра, що називається кінським черевиком. Вона дорівнювала шляху, впродовж якого зношувалася солом'яна підошва, прив'язана до копит коня.

Номер слайду 19

Спробуйте вирішити старовинні завдання: Селянин поїхав зі свого села в місто на ярмарок. Від'їхавши 30 верст, він зупинився на заїжджому дворі погодувати коня. Звідси до міста ще 19верст. Скільки всього верст повинен проїхати селянин, щоб потрапити в місто на ярмарок?Біля хати ростуть дві берези. Хата висотою 6 аршинів, одна береза вище за хату на 2 аршини, а інша береза на два аршинами вище за першу. Якої висоти інша береза?

Номер слайду 20

Домашнє завдання. Повідомлення про дюйм і фут. Потрібно повторити…Я не зрозумів… Маю труднощі з…

Номер слайду 21

ДЯКУЮ ЗА УРОК!

Перегляд файлу

Урок математики в 5 класі

Тема: Відрізок і його довжина

Мета: закріпити навички побудови і вимірювання відрізків, знаходження довжин відрізку та його частин, поглибити знання про одиниці вимірювання довжин; розвивати пізнавальний інтерес учнів, виховувати наполегливість при навчанні.

Тип уроку: формування нових знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І  Організаційний етап: привітання, перевірка присутніх, готовності учнів до уроку (наявність креслярських приладів, зошитів із виконаним д/з тощо).

Вступне слово

Ми разом з Вами мандруємо країною геометричних фігур. Пропоную зарядити один одного позитивом на вдачу та гарні результати (утворюємо ланцюжок рук – передаємо позитивну енергію).

Щоб наш урок був плідним, будемо:

не просто слухати, а чути;

не просто дивитися, а бачити;

не просто відповідати, а міркувати;

дружно й плідно працювати!

ІІ Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка Д/з (за зразком на екрані)

2.2. Виконання графічних вправ (можна викликати декілька учнів до дошки, решта учнів працюють у зошитах; можна спроектувати потім на екран рисунок до даних вправ – на розсуд вчителя)

  1.     Побудувати точки А, М.
  2.     Побудувати відрізок АМ.
  3.     На відрізку АМ відмітити точку С.
  4.     Побудувати точку К, що не лежить на відрізку АМ.
  5.     Виміряти відрізок АМ та записати його довжину в см, в мм.
  6.     Знайти довжину відрізків АС, СМ.
  7.     Побудувати відрізок ВD, рівний відрізку АМ.
  8.     Побудувати відрізок КР, довжина якого більше за довжину відрізка АМ.

2.3. Питання на повторення

  1.     Що називають відрізком?
  2.     Скільки відрізків можна провести між двома заданими точками?
  3.     Якими приладами можна виміряти довжину вашої кімнати, ваш зріст, товщину підручника, довжину шкільного коридору? (проектуємо слайд на екран)
  4.     Які одиниці довжини ви можете назвати?
  5.     Які відрізки називаються рівними?
  6.     Як перевірити рівність відрізків?
  7.     Як знайти відстань між двома точками?

2.4. Виконання усних вправ 

1. Назвати всі відрізки, які є на рисунку.

 

2. Назвати найкоротший та найдовший відрізок.

3. Порівняти відрізки АК та ОМ, якщо АК = 9 дм, ОМ = 900 мм.

4. Заповнити пропуски


3 см 5 мм = … мм

8 дм 9 см = … см

1 дм 3 мм = … мм

7 км 80 м = … м


5. Задача про Вінні

Вінні Пух товаришує з кроликом і совою. Відстань між будиночками кролика та сови становить 70 м. Де розмістити будиночок Вінні, щоб не образити жодного друга?

ІІІ Виконання тренувальних вправ (за підручником авторів Мерзляк А., Полонський В., Якір М. «Математика 5», 2013 р.)

С. 26 № 59 (середній рівень), 61(достатній рівень), 77(творчій рівень)

Фізкультхвилинка на тему «Ягоди і фрукти»

Вчитель по черзі називає ягоди та фрукти, а діти показують як треба їх збирати. Називаю: шовковиця, суниця, малина, вишня, банани, чорниця, калина, ананас.

На слові «ананас» зупиняємося і з’ясовуємо, що це за культура, як її вирощують та збирають.

IV. Виконання творчих вправ

4.1. Розв’яжи задачу

На алеї парку ростуть клени і берези так, що між будь-яким двома кленами росте береза. Відстані між деревами однакові, дорівнюють 2 м. Знайти відстань між 5-м кленом та 16-ю березою.

Відповідь: (31-8)*2= 46 м

4.2. «Виміряй удава» Перегляд фрагменту мультфільму «38 папуг». Завдання: як, не маючи жодного вимірювального засобу, визначити довжину удава? (Заслуховую пропозиції учнів.)

А допоможе нам в цьому математична скриня.

Діти по черзі витягують такі слова: сажень, аршин, лікоть, п’ядь, вершок.

Завдання: пояснити значення цих слів згідно теми сьогоднішнього уроку.

(Підводимо до старовинних одиниць вимірювання довжини) Для деяких учнів це знайомі слова, разом обговорюємо застосування цих одиниць до поняття «метр». Знайомимось з «милею» морською і сухопутною та «кінським черевиком».

Розв’язування старовинних задач

  1. Селянин поїхав зі свого села в місто на ярмарок. Від'їхавши 30 верст, він зупинився на заїжджому дворі погодувати коня. Звідси до міста ще 19верст. Скільки всього верст повинен проїхати селянин, щоб потрапити в місто на ярмарок?
  2. Біля хати ростуть дві берези. Хата висотою 6 аршинів, одна береза вище за хату на 2 аршини, а інша береза на два аршинами вище за першу. Якої висоти інша береза?

IV. Підбиття підсумків уроку, оголошення д/з

  1. Завдання в математичній майстерні: виміряти довжину свого зросту у альтернативних одиницях вимірювання (в цукерках, флешах, зошитах тощо).
  2. Виконання вправ за підручником…
  3. Рефлексія: вправа «Сонечко»

 Учні, по черзі, підходять до дошки та прикріплюють промінчик до сонечка зі словами «мені вдалося…», «я зрозумів…», або хмаринку (див рисунок).

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горик Руслана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
11 липня 2018
Переглядів
10857
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку