Сценарій інтерактивного урока з мінної безпеки.
(дія відбувається у укритті)
Ведучий. Добрий день, діти, яке ж у вас тут гарне приміщення, і парти є, і дошка, але ж тут віконець немає і трохи темно. А скажіть, чому ви тут, а не в своєму класі?
(відповіді дітей)……………………………….
Ведучий. Так, ви добре сховалися від ворожих ракет, але на жаль під час війни нас очікують загрози на вулиці навіть в самій сонячний день, в магазинах, в транспорті.
Всі ці загрози називаються - вибухонебезпечні предмети. І сьогодні ми з вами познайомимось з цією страшною гидотою, а ще навчимось, як поводитися з тими небезпечними предметами.
А допоможуть нам в цьому мавпа Зяка та бичок Ок. Щось вони трохи запізнюються, на Ока це зовсім не схоже. Він дуже відповідальний, його гасло : «Роби вірний крок, і все буде Ок» . А ось Мавпа Зяка дуже легковажна шкода, вона не хоче замислюватися ні про що, але ми з вами разом з Оком допоможемо їй стати серйознішою. Та щось же це вони так запізнюються? О, нарешті прийшли
Ок. Здоров всІм, давайте знайомиться -дехто з моїх друзів називає мене нуууудним (дивтиться на Зяку), але я просто відповідально ставлюся до серйозних речей. А вибухонебезпечні предмети – це дууууже серйозно.
Зяка. А я не полюбляю бути серйозною, це так нууудно. Я люблю співати і грати. Тільки не з тобою, Ок, я на тебе серджусь – зараз , коли ми йшли сюди, я бачила під кущем таку гарну коробочку, так він знаєте що мені сказав(передражнює)
- Не мооооожна брати, треба поліііцію викликати. Ось ми і запізнилися до вас, а ще й я без отої гарнюсенької коробочки залишилась.
Ведучий. Так ось чому ви запізнилися. Друзі, а як ви вважаєте – правильно зробив Ок, що не дав Зякі доторкнутися до тієї коробочки? Чому?
…………………………..
Ведучий. Правильно! А де ще можуть ховатися вибухонебезпечні предмети?
………………………….
Ведучий. Ось це і буде нашим першим правилом «Пам’ятки мінної безпеки№
******* Картинки-попередження та табличку-гасло вішає на дошку .
«Незнайомі предмети не підіймай і руками не хапай»
Зяка. Все, все, все - я зрозуміла - не можна підіймати з землі ніякі незнайомі речі.
Ок. Не тільки з землі, ось уяви собі - їдеш ти з друзями в трамваї і раптом ви побачили під лавкою сумку, до якої вже кілька зупинок ніхто не торкається. Що треба робити?
Зяка. Як що? може то якась бабуся загубила її і зараз шукає-плаче. Треба її відкрити та подивитися, що в ній.
Ок. Діти, Зяка вірно говорить? А що треба робити в таких випадках, коли ви бачите покинуті речі?
…………………………....
Ведучий. А ще треба знати, що вибухонебезпечні предмети ворог може ховати де завгодно.
******* Ок вивішує на дошку картинки-попередження
Зяка. Ого, як багато важливого я узнала. Аж втомилася від знань. Треба відпочити . Давайте я вам станцюю, а ви мені допоможете .
***************** танець-руханка Зяки **********
Ок. Танцюєш ти гарно, і нам стало веселіше . Але ж ти, Зяка, не забула, про що ми говорили? «Роби вірний крок – і все буде Ок»
Зяка. Ой. Який же ти, Ок, настирний. Все я пам’ятаю. (говорить голосом вчителя) : В місті на кожному кроці треба бути обережним.
( звичайним голосом) : Добре, що ми з друзями зібралися поїхати погуляти в ліс. Там колись стояли орки і були важки бої, але вже кілька місяців цей ліс мирний. Ой, як же ми відпочнемо - пограємо в м’яча, полазимо по деревах, розпалимо багаття та будемо смажити сосисочки.
Ок. Стій, Зяка, стій! В такі ліси не можна ходити без дорослих!
Зяка. Тю, та чого ти, ми не заблукаємо, ось у мене й карта є.
(показує карту)
Ок. Це дуже небезпечно – бо в лісі, на узбіччях стежок і доріг, у полях, у траві можуть ховатися міни чи інші предмети, які можуть вибухнути!
Ведучий. Ок вірно говорить - Коли йдеш в траві, в парках та лугах, дивись під ноги, бо ворог тікаючи, міг залишити розтяжку – це така міцна нитка, яка натягується між мінами. Зачепиш її – міна вибухне.
Зяка. От тварюки ті орки! Ні, я буду обачна, якщо побачу таку розтяжку, я знайду її край і дізнаюся, до чого вона прикріплена.
Ок разом з Ведучим. Ні!
Ок. Цього категорично не можна робити!
Зяка. Чому?
Ведучий. Діти , поясніть Зякі, чому не можна, та що треба робити в такому випадку.
………………….. ………
Зяка. (до дітей) А якщо я відійду на відстань, та кину в ту залізяку камінцем, щоб зрозуміти – міна це чи ні?
(діти підіймають руки)
Ведучий. Бачиш, Зяка, скільки дітей знают, що може статися.
Зяка. Та що може – ну навіть бабахне, але ж я за деревом ховаюсь.
Ведучий. Діти, Зяка ніяк не розуміє, давайте їй пояснемо як треба поводиться, якщо знайшов незнайомий предмет у лісі, чи в парку.
………………………………………………….
Ведучий. (Вішає на дошку картинки –попередження про мінну небезпеку на природі. Звертається до дітей): Про що говорять ці картинки?
…………………………………….
Ведучий. Молодці які! Я вами пишаюсь! Ви і самі в халепу не встрягнете і тим, хто поряд допоможете біди унікнути. Дивіться, яка у нас гарна дошка-пам’ятка вийшла. А ти , Зяка, все зрозуміла і запам’ятала?
Зяка. Так! Ще я віршик про обережність склала.
Перед тим як щось зробити,
ви в майбутнє зазірните!
Ок. Вірний вибір, вірний крок
і тоді все буде –
(звертається до дітей- хором с Зякой, ведучім, дітьми)
- Ок !
Ведучий. Ми кажемо нашім новим друзям, до побаченя і до нових зустрічей. А у нас з вами зараз маленька перерва, а потім ми пограємо в розумні ігри, які нам надіслав Пес Патрон.
Для заходу потрібні.