Урок мистецтва в 1 класі на тему: "Барви осені в різних видах мистецтва".

Про матеріал
Урок мистецтва в 1 класі на тему "Барви осені в різних видах мистецтва" знайомить дітей з різними видами мистецтва; з технікою малювання фарбами "Тиснення листя"; розвиває творчі здібності, естетичний світогляд; виховує любов до прекрасного.
Перегляд файлу

Урок мистецтва в 1 класі

Тема : «Барви осені в різних видах мистецтва».

Очікувані результати:

- слухає музичні твори про осінь, роздивляється картини художників;

- слухає поезію, висловлює свої враження, вподобання;

- малює графічними матеріалами (фарбами);

- ділиться емоціями від сприймання мистецьких творів.

Мета:

  • знайомити учнів з різними видами мистецтва;
  • знайомити учнів з технікою малювання фарбами «Тиснення листя»;

     - формувати творчий інтерес;

- розвивати творчі здібності і навички в роботі, естетичний світогляд;

- виховувати любов до прекрасного.

Обладнання:

• таблиця «Види мистецтва»;

• портрет П. Чайковського;

    • аудіо запис п′єси Чайковського «Жовтень»;

• відеоматеріали: https://youtu.be/nyzSvf6a6hk ;

                                                https://youtu.be/7nbIu2Vjgdc ;

                                                https://youtu.be/leJC7CWZw9Y ;

• листки з клена; фарби; альбоми; пензлі;

• зразки малюнків.

Хід уроку

I. Організаційний момент

   - Чим ми займаємося на уроках мистецтва?

(М – малюємо, ми  С – співаємо, Т – танцюємо, Е – емоції отримуємо та виражаємо, Ц – цікавимось, Т – творимо, В – відчуваємо, О – описуємо)

II. Актуалізаційний момент

   - Сьогодні на уроці з нами є невидимка, відгадайте про неї загадку.

Невидимка ходить в гаї,
       Все дерева роздягає.

У червоний, золотистий

Розфарбовує все листя.
       Хто вона?
                         (Осінь)

- Як же вона виглядає?

III. Повідомлення теми і цілей уроку.

   - Ми всі різні, тому бачимо і відчуваємо осінь по різному і зображувати та описувати можемо по різному. Люди передають свої враження у різних видах мистецтва у картинах, танцях, музиці, віршах…

Вступ. Види мистецтва. Література як вид мистецтва. Роль літератури у  сучасному світі.

     Сьогодні на уроці ми познайомимось з різними творами мистецтва, в яких змальовували барви осені.

VI. Ознайомлення з різними видами мистецтва про осінь

1.Слухання аудіо запису п′єси Чайковського «Жовтень» (6 хв).

  • Ось, наприклад, композитор Петро Чайковський свої почуття передав у мелодії, яку назвав «Жовтень».

7 травня 1840р. народився Петро Чайковський – композитор з українським  корінням | Рідна країна

     Завдання:

 - відчути настрій;

- зобразити музичний інструмент, який почуєте;

- описати свої уявлення і враження;

- зобразити мелодію схематично (лінією).

 

2. Виконання пісні «Осінь в лісі» (автор Л .А. Хісматулліна) (1хв37с). https://youtu.be/nyzSvf6a6hk

Порівняння настроїв, темпів, вражень.

- Ми з вами вчили пісню «Осінь в лісі». Чи відрізняється її мелодія за настроєм? Давайте згадаємо цю пісню.

 

3. Ознайомлення з картинами відомих художників на тему «Осінь».

- Закінчіть речення: «Композитори передають свої відчуття через музику, а художники …»

Перегляд презентації «Осінні пейзажі на картинах відомих художників»   https://youtu.be/7nbIu2Vjgdc ( 1хв 29 с)

 4.  Розповідь про художників, які проживали в нашому місті.

- Як думаєте, чи є в нашому місті видатні художники?

Демонстрація портретів художників і їхніх картин.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА https://youtu.be/leJC7CWZw9Y

5. Слухання віршів про осінь.

- Закінчіть речення:

 Композитори пишуть музику про осінь за допомогою нот, художники малюють осінні картини, використовуючи кольори, а поети та письменники описують рудоволосу чарівницю-осінь …..


         Кленові листки
Осінь, осінь... Лист жовтіє.
З неба часом дощик сіє.
Червонясте, золотисте
Опадає з кленів листя.
Діти ті листки збирають,
У книжки їх закладають.
Наче човники, рікою
Їх пускають за водою.
З них плетуть вінки барвисті –
Червонясті, золотисті.
                           (І. Блажкевич)

Чарівна осінь, ніби казка

Чарівна осінь, ніби казка,
І дивовижні кольори.
Тепленька сонечкова ласка,
Небесна синява згори...
А краєвиди — неймовірні,
Аж просто серце завмира.
Пастельні кольори чарівні
Дарує осені пора.

     (Надія Красоткіна)


Декламування віршів про осінь, вивчених дітьми.

 

VI. Ознайомлення з технікою  «Тиснення листя» 

Тиснення листя - це один із способів друкування. Друкування за допомогою рослин - один з найдавніших прийомів.

 Свіжий або сушений листочок розпрямляють, поклавши його на газетний папір лицьовою стороною вниз. Зворотний бік листочка покривають фарбою (але не дуже густо). Фарба не повинна бути рідкою. Забарвленою стороною лист прикладають до чистого аркуша паперу. На аркуші залишається відбиток. Якщо він вийде жирним, то виконують ще один, не фарбуючи листок знову.

Іноді листок погано покривається фарбою: вона ніби скочується з нього. У такому випадку накрити листок папером і зверху гарненько притиснути долонею.

V. Практична робота

  1. Демонстрація зразків малюнків.
  2. Зразок вчителя.
  3. Інструктаж з ТБ під час роботи з фарбами.
  4. Виконання учнями практичної роботи.
  5. Контроль за виконанням практичної роботи.
  6. Презентація робіт дітьми.

 

VI. Підсумок уроку.

-  З якою технікою малювання познайомилися на уроці?

- Що бачили, чули, відчували, нового дізналися на уроці?

 

Завантаження...
docx
Додав(-ла)
Шатова Ольга
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку