Урок "Многокутники. Периметр многокутника."

Про матеріал

Мета уроку: сформувати поняття многокутника, його види, елементи, поняття периметру многокутника, розвивати обчислювальні навички, логічне мислення учнів, вміння виявляти закономірності, узагальнювати та робити висновки, виховувати старанність, графічну культуру, життєві компетентності учнів

Перегляд файлу

Тема: Многокутники. Периметр многокутника.

Мета: сформувати поняття многокутника, його види, елементи, поняття периметру многокутника, розвивати обчислювальні навички, логічне мислення учнів, вміння виявляти закономірності, узагальнювати та робити висновки, виховувати старанність, графічну культуру, життєві компетентності учнів.

Тип уроку: засвоєння нових знань, вмінь, навичок

Обладнання: комп’ютери, презентація Microsoft PowerPoint «Многокутники», завдання для лабораторно-графічної роботи, креслярські прилади.

Хід уроку.

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання за заздалегідь підготовленими розязками на дошці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Комп’ютерне тестування учнів

  1. Кутом називають фігуру, що утворена….

а)одним променем,

б) двома прямими

в) двома променями

г) двома променями, що виходять з однієї точки

  1. Прилад, який використовують для вимірювання кутів, називають…

а) лінійкою,

б) циркулем

в) транспортиром

г) лекалом

  1. Кут, градусна міра якого дорівнює 900 , називають…

а) гострим

б) прямим

в) тупим

г) розгорнутим

4. У яких одиницях вимірюють кути?

а) сантиметрах

б) метрах

в) секундах

г) градусах

5. Розгорнутим називають кут, градусна міра якого дорівнює…

а) 900, б) 600, в) 1700 , г) 1800

6. Промінь, який виходить із вершини кута й ділить його навпіл, називають…

а) діагоналлю,

б) стороною,

в) бісектрисою

г) серединою

7. Гострий кут може мати таку градусну міру:

а) 700, б) 900, в) 1500 , г) 1800

8. Якщо кут АОВ = 140 0  і в ньому проведено бісектрису ОМ, то градусна міра кута АОМ дорівнює:

а) 1000, б) 600, в) 400 , г) 700

9. Якщо ВD – бісектриса кута АВС і кут АВD=60 0, тоді градусна міра кута АВС дорівнює…

а) 300, б) 1200, в) 1800 , г) 900

Відповіді: 1.г, 2.в, 3.б, 4.г, 5.г, 6.в, 7.а, 8.г, 9.б

Назвіть кути та їх види

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів

Підбиваючи підсумки усних вправ, вчитель нагадує учням, що в початковій школі вони знайомилися з поняттями «геометричні фігури», з деякими видами більш складніших, ніж відрізок, фігур (трикутник, прямокутник, квадрат). На цьому уроці ми розглянемо загальне поняття многокутника і основні поняття, що з ним пов’язані, навчимося обчислювати периметр многокутників.

 

«Знання будуть тим міцніші і повніші, чим більшою кількістю органів чуттів вони сприймаються»

К.Д.Ушинський.

І щоб краще засвоїти новий матеріал, включити найбільшу кількість органів чуттів  нам допоможе анімована презентація програми Microsoft PowerPoint «Многокутники».

Інструктаж з безпеки життєдіяльності при роботі в комп’ютерному класі – Презентація PowerPoint.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Пояснення нового матеріалу відбувається за допомогою анімованої презентації програми Microsoft PowerPoint «Многокутники». Під час вивчення нового матеріалу учні працюють разом з вчителем, роблять відповідні записи та виконують завдання в зошиті.

План викладу навчального матеріалу

Слайд №2                                                                                     Слайд №3

 Слайд №4 – Поняття многокутника                                  Слайд №5 – Елементи многокутника, периметр

 

Слайд №6, 7 – Види многокутників

 

 

 

 

 

 

Слайд №8 – Назва многокутників                   Слайд №9 – Рівні многокутники. Рівні фігури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Закріплення знань. Формування вмінь

Усні вправи.

Які геометричні фігури зображені на дошці? Які з них многокутники? Дайте назву многокутникам.

Колективна робота за підручником п.16

с.138 мал. 85, 86 – розпізнавання многокутників

№ 751 – обчислення периметру заданого многокутника

№756 – побудова многокутника

Індивідуальна лабораторно-графічна робота

Тема роботи. Многокутники.

Обладнання: чотирикутник, лінійка з міліметровими поділками, простий олівець, транспортир.

Завдання

  1. Позначте чотири точки так, щоб будь-які три з них не лежали на одній прямій. Сполучіть по­слідовно ці точки відрізками так, щоб утворилася замкнена ламана. Як називається фігура, що утворилася?
  2. Побудуйте п'ятикутник АВСВЕ. Назвіть у цьому п'ятикутнику:

а) вершини;

б) сторони;

в) дві сусідні вершини;

г) дві сусідні сторони;

д) пари протилежних вершин;
є) пари протилежних сторін.

3. Накресліть у зошиті фігуру, що дорівнює даному чотирикутнику.

4. Побудуйте довільний многокутник. Виконайте необхідні вимірювання та обчисліть його пери­метр. Чому дорівнює сума його кутів?

Перевірку лабораторно-графічної роботи можна провести за допомогою відповідної презентації.

VІ. Підведення підсумків уроку.

Дайте відповіді на питання, що наведені в підручнику на с. 140

VII. Домашнє завдання

Опрацювати п.16, виконати вправи за рівнями:

ІІ рівень - №752, №757

ІІІ рівень - №761, №764

ІVрівень -  №762, №780

 

1

 

doc
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
801
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку