Тема: Множення і ділення на 10. Розв’язування задач на зведення до одиниці. Складання обернених задач.
Мета: ознайомити учнів із правилом множення і ділення числа на 10; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, самостійність; прищеплювати інтерес до точних наук.
Обладнання: підручник для 2 класу М.В. Богданович, Г.П. Лишенко. – К. : Генеза, 2012.—160 с. : іл.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1.Перевірка домашнього завдання (с. 148, завдання 1000, 1001)
Завдання 1000
-- На скільки кілограмів меду було більше в бідоні, ніж у банці?
Завдання 1001
-- Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.
2.Хвилинка каліграфії
-- Запишіть для добутків усі можливі множники.
12; 18; 24.
3.Математичний диктант
Суму чисел 42 і 24 зменшити на 3.
Різницю чисел 15 і 6 збільшити у 5 разів.
Знайти половину числа 8.
Яке число більше 6 у 4 рази?
III.Повідомлення теми і мети уроку
-Сьогодні на уроці ми ознайомилися із множенням і діленням чисел на 10.
IV. Вивчення нового матеріалу
1.Робота з підручником (с.149)
Завдання 1002. Коментоване розв’язування завдання.
Учні знаходять добуток, застосовуючи переставну властивість дії множення.
Завдання 1003. Колективне опрацювання матеріалу
Учні у рівностях порівнюють перший множник і добуток та роблять висновок: щоб помножити число на 10, треба до нього справа приписати один нуль.
Завдання 1004. Колективне опрацювання матеріалу
Учні з добутків складають та обчислюють вираз на ділення на 10 та роблять висновок: щоб поділити число на 10, треба від нього справа відкинути один нуль.
Завдання 1005. Письмове виконання завдання з коментуванням правил.
Завдання 1006. Усне виконання завдання. Учні коментують, як виконали обчислення.
Після цього складають обернені задачі.
Завдання 1007. Колективне розв’язування задачі. Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.
2.Фізкультхвилинка
V. Узагальнення і систематизація знань
1. Самостійна робота
1 варіант
1) Розв’язати задачу.
8 кг бананів коштують 56 грн. Скільки коштують 9 кг бананів?
2) Знайти значення виразів.
9*5-3*8=
72:9+64:8=
3) Відновити рівності.
48:[ ]=6
24-[ ]=16
2 варіант
1)Розв’язати задачу
За 6 пакетів рису заплатили 24 грн. Скільки потрібно заплатити за 8 таких пакетів?
2) Знайти значення виразів
8*5-2*6=
63:9+56:8=
3) Відновити рівності.
[ ]:2=9
[ ]*6=30
2. Офтальмологічна пауза
3. Розв’язування логічних задач
1) Завдання 1008*.
Знайти 2 числа, одне з яких у 10 разів менше від їх добутку, а друге менше від їх добутку в 4 рази. (4 і 10; 4*10=40).
2) Завдання 1.(С.152)
Є монети 5 к., 10 к. і 25 к. Скількома різними способами можна заплатити 50 к.? (5*10=50; 10*5=50; 25*2=50; 5*2+10*4=50; 5*4+10*3=50; 5*6+10*2=50; 5*8+10=50; 5+25+10*2=50; 5*3+25+10=50; 5*5+25=50. 10 способів).
3) Завдання 2. (С.152)
Є залізні прути завдовжки 15 см, з яких треба нарізати цвяхи завдовжки 6; 7; 9; 10 см. Цвяхи якої довжини можна нарізати, щоб не було відходів? (6 і 9 см).
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
VIІ. Домашнє завдання
Опрацювати завдання 1009; 1010 с. 149.