СЦЕНАРІЙ КЕЙС –УРОКУ З АЛГЕБРИ
МНОЖЕННЯ МНОГОЧЛЕНА НА МНОГОЧЛЕН
З ПРОБЛЕМИ НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА :
<<УПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО
МИСЛЕННЯ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ>>
ВЧИТЕЛЬ МАТИМАТИКИ КАЛИНІВСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТ.
Герасименко Лідія Миколаївна
БРОВАРСЬКОЇ РАЙОНУ
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Алгебра, 7 клас
Тема: Множення многочлена на многочлен
Вчитель: Герасименко Лідія Миколаївна
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть
Основні питання
Регламент уроку
Обладнання
підручник «Алгебра, 7 клас» А. Г. Мерзляк, картки самооцінювання, дошка, проектор, екран, конверти з наборами: : ○ кружечків, △трикутників, квадратів, ромбів, + , -, () дужок (набори використовуються при додаванні, відніманні, множенні многочленів та при вивченні деяких формул скороченого множення )
Хід уроку:
І. Вступна частина
Вчитель визначає, що девізом сьогоднішнього уроку будуть слова:
«Вважай нещасливим той день і ту годину, в якій ти не засвоїв нічого нового і нічого нового не додав до своїх знань»
Я. А. Коменський
Перевірка домашнього завдання здійснюється за допомогою гри «Знайди помилку» (чергові учні до початку уроку записують з помилкою найбільш складні завдання № 372, № 374 на дошці, а інші мають знайти ці помилки, порівнюючи із записом у зошиті)
(до 2хв)
Для актуалізації актуальних знань застосовуємо гру «Вірю – не вірю»
Чи вірите ви, що:
(до 3 хв)
Далі проводимо вправи «Влучний стрілець». Усні вправи (слайд):
|
А. 10х-6 Б. ○∆+□∆ В. х7 Г. 3х3-4х2 Д. ○◊-□◊ Е. -5х9+3х7 Є. -27 Ж. 12 З. -12 И. -9х2+х2у І. 8х-4 К.х2b-12-3b+4b2 Л. хb+4x-3b-12
|
Ця робота має зайняти до 3 хв
ІІ. Основна частина
З метою створення мотивації в учнів, вчитель запропонував учням виконати завдання 12, на яке немає відповіді. Тоді учням пропонується опрацювати в парах, ( На партах лежать набори: ○ кружечків, △трикутник, квадрат, ромб, + , -, () дужки (набори використовуються при додаванні, відніманні, множенні многочленів та при вивченні деяких формул скороченого множення ) скласти схему аналогічно до завдання 1. 2. Влучного стрільця.
(○+□)(◊+∆)= (○-□)(◊+∆)= (○+□)(◊-∆)= (○-□)(◊-∆)= |
○◊+○∆+□◊+□∆ ○◊+○∆-□◊-□∆ ○◊-○∆+□◊-□∆ ○◊-○∆-□◊+□∆ |
По завершенні роботи представники від пар учнів мають озвучити відповідь.
По завершенні роботи вчитель пропонує обговорити питання :
1.Що записано у дужках?
2.Що таке у многочлені: коло, квадрат, трикутник, ромб?
3. Що робили з многочленами?
Ця робота має зайняти до 6-7 хвилин
Після правильного складання схеми учні самостійно формують правило множення многочленів.
Правило: Щоб помножити многочлен на многочлен треба перший член першого многочлена помножити на кожний член другого многочлена, другий член першого многочлена помножити на кожний член другого многочлена й отримані добутки додати.
Потім вчитель запитує в учнів, яка тема уроку, як ви вважаєте?
«Множення многочлена на многочлен».
Вчитель запрошує учнів до роботи з текстом п.11 стор.71, зрівняти наше правило множення многочлена на многочлена з правилом у підручнику і пропонує іще записати алгоритм добутку многочленів.
(a+b)(x-y-z)=ax-ay-az+bx-by-bz
(x-3)(b+4)=xb+4b-3b-12
Ця робота має зайняти не більше 3 хвилин.
В давнину справедливість деяких рівностей математики доводили геометрично. Так видатний грецький математик Евклід у своєму трактаті «Початки» (ІІІ ст. до н.е.) справедливість рівності (a+b)(c+d)=ac+ad+bc+bd доводив за допомогою креслення. (Знаходження площ прямокутників)
c d
a |
ac |
ad |
b |
bc |
bd |
(a+b)(c+d)=ac+ad+bc+bd
(b+4) = хb+4x-3b-12
Усно:
(х+а)(у+3)
(х+а)(4-5х)
(х+а)(2х-3а)
Слайд :
Слайд:
Далі учням пропонується попрацювати в групах над №392
Виконати множення
Ця робота має зайняти до 6-7 хвилин
Вчитель запрошує учнів опрацювати приклад 1. з підручника
Спростити вираз : (3х-4)(2х+3)- (х+2)(х+5)
Приклад розбирається за підручником, методом маркування:
Вчитель вислуховує учнів і пропонує обговорити алгоритм спрощення виразу:
Ця робота повинна зайняти приблизно 3 хвилини
Далі учням пропонується працювати у парах і перевіряючи один одного виконати приклади
№394(1,2)
Ця робота має зайняти приблизно 5 хвилин.
Учні запрошуються до фізкультхвилинки (1хв)
Всі піднесли руки - раз!
На носках стоїть весь клас.
Два - присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно присідати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз! - Піднялись.
Два! - Присіли.
Хай мужніє наше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
«Недостатньо мати гострий розум, головне- правильно його використати» Рене Декарт.
Вчитель пропонує учням попрацювати в парах, виконуючи вправу «Учитель – учень» (учитель пояснює, учень ставить запитання, потім учні міняються ролями). Учні записують у зошит вправу 398(1,2)
№ 398. Розв’язати рівняння:
8х2+6х-12х-9-8х2=33
-6х=33+9
х=42:(-6)
х=-7
16х2+10х-48х-30+9-16х2=55
-38х-21=55
-38х=55+21
-38х=76
х=76:(-38)
х=-2
По завершенні роботи представники від пар учнів мають озвучити відповідь. Перевіримо.
Ця робота має зайняти до 4 хв.
ІІІ. Підсумкова частина
На яку сходинку Ви поставили б себе щодо володіння темою «Множення многочлена на многочлен» ?
Види роботи на уроці |
Бали |
Перевірка домашнього завдання (1 б.) |
|
Вірю не вірю (1 б.) |
|
«Влучний стрілець» (Логічний ланцюжок) (1 б.) |
|
Робота в парах (1б.) |
|
Усні вправи (1б.) |
|
Метод маркування (1б.) |
|
Робота в групах (1б.) |
|
Робота в парах (1б.) |
|
Коментуємо розв’язування вправи з ускладненням (2 б.) |
|
Письмові вправи «Учитель-учень» (2б.) |
|
Учні:
Домашє завдання
Опрацювати : п.11; №393 (непарні); №395 (парні); №399 (3,4). По бажанню скласти кроссворд по темі «Множення многочленів».
Вчитель має прокоментувати домашнє завдання, порівняти із завданнями, які розв’язували під час уроку.
Список літературних джерел:
1. Мерзляк А.Г Полонський В.Б, Якір М.С. «Алгебра» підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. Х.:Гімназія, 2015. - 256с ISBN 978-966- 474-000-0.
2. Мерзляк А.Г Полонський В.Б, Якір М.С. “Збірник задач і контрольних робіт. Алгебра» , 2015 Х.:Гімназія, 2015
3. Бараболя М.М., Матяш О.І. «Педагогічний довідник вчителя математики» Посібник для самоосвіти вчителів математики
4. Пометун О.І., Пироженко Л.В. Інтерактивні технології навчання // Відкритий урок. – 2003. - №3-4. – с. 19-32
5. Статті в Інтернеті
6. І.С. Маркова «Інтерактивні технології на уроках математики»–Х.: «Основа», 2007. – 128с
7. Навчаємо мислити критично : Посібник для вчителів ,автори –укладачі О.І.Сущенко.-Д.:ЛІРА ,2016.-144с.