5 клас
Тема: Множення натуральних чисел
Мета:
навчальна: домогтися засвоєння властивостей 0 та 1 під час множення, сформувати вміння виконувати множення трицифрових чисел
розвивальна: розвивати пізнавальний процес, формувати вміння правильно і чітко виражати власні думки , сприяти розвитку варіативності мислення;
виховна: сприяти підвищенню творчої активності
Тип уроку: формування знань і вмінь
Хід уроку
І. Вступ
В минулу п’ятницю в нашій школі відбулося свято. Хто пригадає, якій події воно було присвячене? (ТОВ «Дібрівське» святкувало День працівників с/г).
Зараз на дворі осінь. Закінчилася гаряча пора для працівників сільського господарства – пора збору врожаю.
Сьогодні наш урок присвячений цінній сільськогосподарській культурі. Назву її дізнайтеся, розгадавши загадку.
Квітка ця на сонце схожа,
На олію вона гожа,
Жовті пелюсточки має,
Їх до сонця повертає.
(соняшник)
Це культура , якою завершився збір врожаю в товаристві.
Україна є лідером серед країн по вирощуванню соняшника. Сонцеголові займають близько 5 млн.га, а в нашому регіоні третину посівних площ.
Кожна хвилина дорога аграріям під час збору соняшника, а нам - на уроці. Тому нашим девізом будуть слова:
Серце і душу в роботу вклади,
Кожну хвилину в житті бережи!
Посіявши насіння в землю, треба багато працювати для отримання хорошого врожаю. Так і вам, щоб мати гарні знання, необхідна наполегливість, терпіння.
Сьогодні символом нашого успіху в навчанні буде соняшник. Як соняшник тягнеться до сонця, так і учні тягнуться до знань.
Учні, які безпомилково виконають завдання, отримають пелюстки квітки. Якщо допустили помилку, то отримаєте листочок.
Наприкінці уроку складете аплікацію квітки і отримаєте уявлення про свої знання.
Отож, почнемо вирощувати свій сонях успіху.
ІІ. Перевірка д/з.
На дошці учні заздалегідь заготовляють розв’язання д/р. Учні звіряють свої записи із записами на дошці.
А тепер повторимо теоретичний матеріал.
ІІІ. Актуалізація знань
Усний рахунок
На пелюстках соняшника написані завдання
ІУ. Формулювання мети і завдань уроку.
Сьогодні на уроці продовжуватимемо розв’язувати завдання на множення натуральних чисел.
Гра «Влучний стрілець». Виконавши завдання, дізнаєтеся про історію соняшника (кожному по два приклада)
Історична довідка
Вчитель: Соняшник – дуже давня рослина, що з’явилася в Південній Америці ще 3000 років до н.е. Його вирощували індіанці. В 1510 році іспанські моряки сонях завезли до Західної Європи, де розводили як декоративну рослину в ботанічних садах і приватних парках. В середині ХVІІІ ст. стали вживати його насіння, яке вважалося делікатесом.
Як примандрував соняшник на нашу територію?
Ще 1698 р. російський цар Петро Великий привіз соняшник з Нідерландів до Росії. Але тільки в 1828р. був започаткований промисловий процес виробництва олії кріпаком з Олексіївки. В 1833 р. купець Папушин з дозволу власника Олексіївки графа Щереметьєва побудував перший завод для виробництва олії. Тоді в районі м.Воронеж стали виробляли тисячі тонн соняшникової олії. Невдовзі соняшник почали масово вирощувати в Україні, Болгарії, Румунії, Угорщині.
В кінці ХІХ ст. емігранти з Російської імперії завезли культуру виробництва соняшника і соняшникової олії назад в Північну Америку, де на той час про цю рослину вже майже забули. Сталося це тому, що перші американські поселенці не перейняли від індіанців звичай вирощувати соняшники.
Ось такий він, соняшник – древня рослина з багатою історією.
Задача 1
З 1 га посівів соняшника бджоли збирають 50 кг меду. Скільки меду зберуть бджоли з 12 га?
Відповідь: 600кг
Задача 2
Одна пляшка олії коштує 1 грн 80 коп., одна пачка насіння «Семки» - 1грн40 коп. Скільки коштують 2 пляшки олії та 3 пачки насіння?
Фізкультхвилинка
Сонях гарний, височенький,
А під ним трава низенька.
Сонях вітерець гойдає
Вправо-вліво нахиляє.
Квіточку жовтеньку має
І до сонця повертає.
Бджілки з квітки відлітають,
Учні за столи сідають.
Тут відмічено цікаву особливість соняшника - повертатися за сонцем.
№3 Скласти і розв’язати задачу за коротким записом
1 вантажівка - 2т500кг
2 вантажівка - ?, в 2 рази більше ?
3 вантажівка - ?, на 1т400 кг менше
Домашнє завдання
Розв’язати №3, №219, 224(3) 220
повт. таблицю множення
Підсумки уроку
Учні з високим рівнем навчальних досягнень отримують пелюстку квітки соняшника, а решта учнів - листки. Учні прикріплюють до заготовки (серединка та стебло соняшника) пелюстки та листя. Чим вищі досягнення учнів, тим вище прикріпляють листя.
Вчитель. Ось на уроці ми і виростили свій сонях успіху.
Прийом «Дивуй»
Прийом «Мікрофон»
Я вдячна за роботу на уроці і сподіваюся, що ви збагатили свої знання цікавими фактами не тільки з математики.