Урок "Множення натуральних чисел"

Про матеріал
Матеріал уроку можна використовувати під час повторення в кінці навчального року
Перегляд файлу

 

5  клас

Тема:  Множення натуральних чисел

Мета:

навчальна: домогтися засвоєння властивостей 0 та 1 під час множення, сформувати вміння виконувати  множення трицифрових чисел

розвивальна: розвивати пізнавальний процес, формувати  вміння правильно і чітко виражати власні думки , сприяти  розвитку варіативності мислення;

виховна: сприяти  підвищенню творчої активності

Тип уроку: формування   знань і вмінь

Хід уроку

І. Вступ

В минулу п’ятницю в нашій школі відбулося свято. Хто пригадає, якій події воно було присвячене? (ТОВ «Дібрівське» святкувало День працівників с/г).

Зараз  на дворі осінь. Закінчилася гаряча пора для працівників сільського господарства – пора збору врожаю.

Сьогодні наш урок присвячений цінній сільськогосподарській культурі. Назву її дізнайтеся, розгадавши загадку.

Квітка ця на сонце схожа,

На олію вона гожа,

Жовті пелюсточки має,

Їх до сонця повертає.

(соняшник)

Це культура , якою завершився збір врожаю в товаристві.

Україна є лідером серед країн по вирощуванню соняшника. Сонцеголові займають близько 5 млн.га, а в нашому регіоні  третину  посівних площ.

Кожна хвилина дорога  аграріям під час збору соняшника, а нам - на уроці. Тому  нашим девізом  будуть  слова:

Серце і душу в роботу вклади,

Кожну хвилину в житті  бережи!

Посіявши насіння в землю, треба багато працювати для отримання хорошого врожаю. Так і вам, щоб мати гарні знання, необхідна наполегливість, терпіння.

Сьогодні символом нашого успіху в навчанні  буде соняшник. Як соняшник тягнеться до сонця, так і учні тягнуться до знань.

Учні, які безпомилково виконають завдання, отримають  пелюстки квітки. Якщо допустили помилку, то отримаєте листочок.

Наприкінці уроку складете аплікацію квітки і отримаєте уявлення про свої знання.

Отож, почнемо вирощувати  свій сонях успіху.

ІІ. Перевірка д/з.

На дошці учні заздалегідь заготовляють розв’язання д/р. Учні звіряють свої записи із записами на дошці.

А тепер повторимо теоретичний матеріал.

 

ІІІ. Актуалізація знань

Усний рахунок

На пелюстках соняшника написані завдання

  • Що означає помножити а на в?
  • Як називаються компоненти при множенні? (наголос у слові добуток)
  • Чому дорівнює добуток двох множників, якщо один з них 1?
  • Чому дорівнює добуток множників, якщо один з них 0?
  • Зменшити число 45 у 5 раз
  • Збільшити число 50 на 23
  • Замінити множенням 3+3+3+3+3
  • Обчислити  20·5;  12·3;  23·0;  73·1;  25·4.

ІУ. Формулювання мети і завдань уроку.

Сьогодні на уроці продовжуватимемо розв’язувати завдання на множення натуральних чисел.

Гра «Влучний стрілець». Виконавши завдання, дізнаєтеся про історію соняшника (кожному по два приклада)

Історична довідка

Вчитель: Соняшник – дуже давня рослина, що з’явилася в Південній Америці ще 3000 років до н.е. Його вирощували індіанці. В 1510 році іспанські моряки сонях  завезли  до Західної Європи, де розводили як декоративну рослину в ботанічних садах і приватних парках. В  середині ХVІІІ ст. стали вживати його насіння, яке вважалося делікатесом.

 Як примандрував соняшник на нашу територію?

Ще 1698 р. російський цар Петро Великий привіз соняшник з Нідерландів до Росії. Але тільки в 1828р. був започаткований промисловий  процес виробництва олії кріпаком з Олексіївки. В 1833 р. купець Папушин з дозволу власника Олексіївки графа Щереметьєва побудував перший завод для виробництва олії. Тоді в районі м.Воронеж стали виробляли тисячі тонн соняшникової олії. Невдовзі соняшник почали масово вирощувати в  Україні, Болгарії, Румунії, Угорщині.

В кінці ХІХ ст. емігранти з Російської імперії завезли культуру виробництва соняшника і соняшникової олії назад в Північну Америку, де на той час про цю рослину вже майже забули. Сталося це тому, що перші американські поселенці не перейняли від індіанців звичай вирощувати соняшники.

Ось такий він, соняшник – древня рослина з багатою історією.

  •  Для чого використовується соняшник?

Задача 1

З 1 га посівів соняшника  бджоли збирають 50 кг меду. Скільки меду зберуть бджоли з 12 га?

  1. 12 · 50 кг = 600кг – зберуть меду з 50 га.

Відповідь: 600кг

Задача 2

Одна пляшка олії коштує 1 грн 80 коп., одна пачка насіння «Семки» - 1грн40 коп. Скільки коштують 2 пляшки олії та 3 пачки насіння?

  1. 1 грн. 80 коп. · 2=  180к.·2=360к.=3грн.60 к. –коштує олія.
  2. 1грн.40к.·3=140к.  · 3=420к.= 4грн.20к.-коштує насіння.
  3. 3грн60к+4грн20к=7грн.80 к.- коштує вся покупка.
  4. Відповідь: 7грн 80 к

Фізкультхвилинка

Сонях гарний, височенький,

А під ним трава низенька.

Сонях вітерець гойдає

Вправо-вліво нахиляє.

Квіточку жовтеньку має

І до сонця повертає.

Бджілки з квітки відлітають,

Учні за столи сідають.

 Тут відмічено цікаву особливість соняшника - повертатися за сонцем.

 

 №3 Скласти і розв’язати задачу за коротким записом

1 вантажівка  -  2т500кг 

2 вантажівка  -  ?, в 2 рази більше         ?

3 вантажівка  -  ?, на 1т400 кг менше

Домашнє завдання

Розв’язати №3, №219, 224(3) 220

повт. таблицю множення

Підсумки уроку

Учні  з високим рівнем навчальних досягнень отримують пелюстку  квітки соняшника, а решта  учнів - листки. Учні прикріплюють до заготовки (серединка та стебло соняшника) пелюстки та листя. Чим вищі досягнення учнів, тим вище прикріпляють листя.

Вчитель.  Ось на уроці ми і  виростили свій сонях успіху.

Прийом «Дивуй»

  • Спочатку соняшник називали  і індійською золотою квіткою,  і мексиканською квіткою, і перуанською хризантемою, але поступово ці назви майже в усіх народів були витіснені. Їх замінили слова, коренем яких стало «сонце». В українців це соняшник, в англійців – санфлауер (квітка сонця). Соняшник – тезка сонця і в італійців, і у французів, і у голландців, і в багатьох інших народів.
  • 100 г ядер смаженого насіння містить близько 21 г білків, 53 г жирів, багато вітамінів.
  • Олія використовується для виготовлення маргарину, консервів, хлібобулочних виробів.
  • Стебло містить целюлозу, з якої можна виготовляти папір.
  • В народній медицині соняшник використовували від виразок,висипів, склерозу, розпарені пелюстки прикладають до синців.

Прийом «Мікрофон»

  • Які враження від уроку?
  • Над чим треба ще працювати?
  • Про яку рослину хотіли  б більше дізнатися? Чому?

Я вдячна за роботу на уроці і сподіваюся, що ви збагатили свої знання цікавими фактами не тільки з математики.

 

docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
325
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку