Урок «Множення одночлена на многочлен»

Про матеріал
Розробка уроку з алгебри у 7 класі на тему «Множення одночлена на многочлен»
Перегляд файлу

Автор розробки Шкарупа Л.В.

 

 

Відкритий урок з алгебри 7 клас

Тема: «Множення одночлена на многочлен».

Тип уроку (Заходи, заняття): урок узагальнення і систематизації знань.

Мета уроку: (Освітні, розвиваючі, виховні)

освітні: узагальнення і систематизація вивченого матеріалу;

створення умов контролю (самоконтролю) засвоєння знань і умінь

Розвиваючі: сприяти формуванню умінь застосовувати прийоми:

узагальнення, порівняння, виділення головного, розвитку

математичного кругозору, мислення, уваги і пам'яті.

виховні:прищеплення інтересу до математики, активності, організованості, вміння спілкуватися.

Завдання уроку: підвищення інтересу до предмета, узагальнення знань і вмінь за темою «Одночлени і многочлени».

Використовувані педагогічні технології, методи і прийоми: ігрові, здоров'язберігаючих, особистісно-орієнтовані, ІКТ.

Знання, вміння, навички і якості, які актуалізують / придбають / закріплять / ін. учні в ході уроку:

- вміння користуватися опорними знаннями для отримання нових знань;

- вміння застосовувати отримані знання при множенні одночлена на многочлен, розкриття дужок, зведення подібних доданків;

- розвиток ключових компетенцій само- і взаємоконтролю;

- придбання компетенції самовдосконалення, саморозвитку

Необхідне обладнання та матеріали:мультимедіа-проектор, мультимедіа презентація, роздатковий матеріал до уроку: сигнальні картки, картки-завдання, картки для рефлексії.

Дидактичне забезпечення уроку : картки-завдання.

 

мотивація

 Епіграфом до нашого уроку стануть слова

видатного французького вченого Блеза Паскаля: «Предмет математики настільки серйозний, що не слід упускати жодної можливості зробити його більш цікавим».

А, що може бути цікавіше подорожі? Ви любите подорожувати? Так ось, сьогодні на уроці я пропоную здійснити подорож в космос на планету М і Ф (Математика і Фантазія).

У подорож зайве не беруть, тому у вас на партах (зверніть увагу, будь ласка, візьміть до рук): подорожні листи, ручки, документи з завданням з Центру управління польотом. Відкладіть все на край парти.

Будь-яка подорож планується, давайте ми поставимо мету подорожі.

Зверніть увагу - це (слайд) - жителі планети Міф. Що це за жителі?

діти: Одночлени і многочлени. Учитель: Правильно. Ви знаєте їх, звичаї, закони, вивчали їх на попередніх уроках і тому нам буде цікаво з ними спілкуватися!

Як командир корабля, я офіційно оголошую тему нашого уроку - узагальнення «Множення одночлена на многочлен»

Запишіть в дорожніх листах тему уроку, підпишіть кожен свій лист.

Стежити за подорожжю буде Цент управління польотами - це наші гості на уроці. У подорож відправляться тільки ті, хто пройде комісію.

 Я - капітан корабля і саме я набираю команду.

1 Бліц-розминка (2 хв)

Перед польотом проведемо бліц - розминку.

даю інструкцію: Відповідаєте з місця за допомогою сигнальних карток. «Червоний» - немає

«Зелений» - так

«Жовтий» - сумніваюся

 Успіхів!

Чи вірно твердження, визначення, властивість?

  1. Одночленной називають суму числових і буквених множників. (Немає, твір)
  2. Буквений множник одночлена, записаного в стандартному вигляді, називають коефіцієнтом одночлена. (Немає, коефіцієнт це числовий множник)
  3. Одночлени, які відрізняються один від одного тільки коефіцієнтами, називаються подібними членами. (Та)
  4. Алгебраїчна сума кількох одночленним називається многочленом. (Та)
  5. В результаті множення многочлена на одночлен виходить одночлен. (Немає)
  6. При множенні одночлена на одночлен виходить одночлен. (Та)
  7. Щоб розкрити дужки, перед якими стоїть знак «+», дужки треба опустити, зберігши знак кожного члена, який був укладений в дужки. (Та)
  8. Щоб розкрити дужки, перед якими стоїть знак «-», дужки треба опустити, змінивши знак кожного члена, який був укладений в дужки. (Та)

2 Операція «Комп'ютер» (5 хв)

У: І так, екіпаж на борту, але у бортового комп'ютера потрібно перевірити «блок пам'яті».

Вирішивши завдання операції «Комп'ютер», їх 9 (показую) будьте уважні. Тим самим ми виправимо неполадки в його схемі. Вирішуйте в документах ЦУПа, а відповіді заносите в шляховий лист у відповідну графу (показую на дорожньому листі).

Завдання. Запишіть у вигляді ступеня з основою а. виконавши завдання, розшифруєте назва нашої ракети. Відповіді записані в гуртках, яким відповідає певна буква.

  1. а4· а2

 

  1. 3)4
  2. а9 · а2

 

  1. 5)2
  2. а7 · а3 · а
  3. 2)6 · а
  4. а10 · а4
  5. 4)2· (а2)5
  6. а5 · а7

 

Увага, звірте свої відповіді. А тепер визначте як називається ракета на якій ми вирушаємо в подорож? (Многочлен)

Якщо ваш відповідь правильна, ставте біля нього +, якщо немає, -

Підведіть проміжний підсумок по операції комп'ютер, занесіть число плюсів у графу подорожнього листа.

3.Операціі. «Ракета». (5 хв -7 хв)

Ми в польоті. Екіпаж під час польоту перебуває в ракеті і виконує поточні завдання.

Вам надається вийти у відкритий космос до дошки.

 Почали ...

1. Серед наступних одночленним вкажіть подібні:

1) 9ас;         2) -17;                   3) 9ху;               4) -17ас.

2. Які з виразів не є многочленами?

1) 3а + в;        2) 7а2 + в + 3;          3) 7а2 · в · 3

3. Запишіть многочлен протилежний даному:

а)  8-2а

б)  -3в3+4а

в) –св2 –авс +12а

4. Запишіть многочлен  а3 · а5 – 3а · а · а · + 7а2   в стандартному вигляді

5. Спростіть, розкривши дужки: 11 + (7а – 11).

6. Спростіть: 9а – (3 – 5а).

7. Виконайте множення: 5 (а + 1).

8. Виконайте множення: 3а2(7 – а).

Физкультхвилинка

Дітям дається інструкція: «Сядьте зручніше, закрийте очі. Уявіть, що ви лежите на красивій галявині. Зробіть глибокий вдих і повільно робіть видих, нехай все напруга йде. Навколо зелена трава, далеко великий ліс, співають птахи. Ви відчуваєте, яка тепла земля. Світить яскраве сонечко. Один теплий промінчик упав на ваше обличчя. Особа стало теплим і розслабилося. А промінь світла пішов гуляти далі по вашому тілу. Вам добре і приємно грітися на сонечку. Навколо зелена трава, далеко великий ліс, співають птахи. Ви відчуваєте, яка тепла земля. Земля вам дає силу і впевненість. Зробіть глибокий вдих і повільно робіть видих, нехай все напруга йде. Ще раз вдих і видих ... На рахунок 5 ви повернетеся назад. 1 - ви відчуваєте, як добре лежати і відпочивати. 2,3,4 - у вас відкриваються очі, 5 - ви повні сил і впевненості.

 

ОПЕРАЦІЯ «озеро невідомості»

Отже відкривши очі, ми бачимо, що знаходимося на планеті Міф у «Озера невідомості». В озері плавають «риби - рівняння». Їх потрібно «зловити» тобто вирішити.Ваші рибки у вас під вашими космічними кріслами!

Перевірка відповідей по слайду.

Операція. «Мозковий штурм" (самостійна робота)

У: Благополучно перепливши озеро невідомості, мизустрічаємо нове завдання. Щоб благополучно повернутися додому кожен з нас повинен виконати завдання і повернутися додому.

Різнорівневі завдання:

 

 

 

 

 

 

Синій колір

Зелений колір

  1.  (7х - 4) - (1 - 2х)
  2.  - 3х3 · ху2
  3.  2у (6х - у)
  4.  3а (а + 1) - А2
  1. (4ху - 3х2) - (- ху + 5х2)
  2.  - 4 А2В · (- 1 / 2ав2)
  3.  12а (а5 - а4 + 2а3)

 4. 2в3 + В2 - в (2в2 + 1)

 

 

 

 

Червоний колір

  1.  (7х2 - 5У2) - (х2 + ху - у2)
  2.  - 14х · 0,5ху2 · (- ху)
  3.  3ху (2х4 - х2у2 + У5)

4 а3 (А2 + а - 1) - а4 (а -2)

 

Після виконання хлопці здають бланки вчителю для подальшої перевірки.

ПІДСУМКИ УРОКУ: повторили розкриття дужок, множення одночленним, множення одночлена на многочлен

Д / 3 п5.3 №887.889. 892 а) б)

docx
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку