25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Урок Монгольська навала на українські землі

Про матеріал

ТЕМА:

Монгольська навала на українські землі

Слайд 2 «Тема»

МЕТА УРОКУ:

• навчальна - визначити основні події монгольського вторгнення на українські землі, причини поразок російських військ, наслідки монгольського завоювання південноруських земель і значення для Європи боротьби російського населення з монголами;

• розвиваюча - продовжити розвивати аналізувати матеріал підручника,

робити висновки і узагальнення, визначати і значення історичних

подій, працювати з картою;

• виховна - виховувати в учнів почуття любові до батьківщини і

готовність захищати її у важку хвилину

Слайд 3 «Мета»

ТИП УРОКУ:

урок вивчення нових знань

Перегляд файлу

Монгольська навала на українські землі

 

 

ТЕМА:

Монгольська навала на українські землі

Слайд 2 «Тема»

МЕТА УРОКУ:

• навчальна - визначити основні події монгольського вторгнення на українські землі, причини поразок російських військ, наслідки монгольського завоювання південноруських земель і значення для Європи боротьби російського населення з монголами;

• розвиваюча - продовжити розвивати аналізувати матеріал підручника,

робити висновки і узагальнення, визначати і значення історичних

подій, працювати з картою;

• виховна - виховувати в учнів почуття любові до батьківщини і

готовність захищати її у важку хвилину

Слайд 3 «Мета»

ТИП УРОКУ:

урок вивчення нових знань

ОБЛАДНАННЯ:

• підручник: Смолій В.А, Історія України: Підручник. для 7 кл. общеобразоват.учеб. закл. / В.А. Сміливий, В.С. Степанков. - М .: Генеза, 2007. - 224 с. : Іл ..,

карти

• настінна карта «Київська Русь IX-XII ст. »;

• карта «Феодальна роздробленість на Русі. Монгольська навала »в

підручнику на с. 94;

• презентація «Вторгнення монголів на Русь»

• Відеофрагменти «Калка» «Орда» (Інтер)

 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Після цього уроку учні зможуть:

• показувати на карті напрямки походів монголів на російські землі, місце битви на р Калка, українські міста, захоплені Батиєм;

• давати визначення і застосовувати на прикладах терміни «монголо-татари »,« Золота Орда »,« золотоординське ярмо »;

• називати факти героїчного опору русичів монгольській навалі;

• визначати наслідки монгольського завоювання південноруських земель і

для Європи боротьби російського населення з монголами

ОСНОВНІ ТЕРМІНИ І ПОНЯТТЯ УРОКУ, ДАТИ, ПЕРСОНАЛІЇ:

ПЕРСОНАЛІЇ

Чингісхан (Темуджин) - монгольський хан, засновник держави монголів, який першим напав на руські землі, переможець у битві на р Калка

Батий (Бату - хан) - монгольський хан (онук Чингісхана), який підкорив Київську Русь

Дмитро - воєвода Данила Галицького, який очолив оборону Києва від монголів

ТЕРМІНИ

Монголо-татари - умовна збірна назва монголів, їх союзників (кидані, меркитов, буряти та ін.). І підкорених племен

Золота Орда - назва монгольської держави, що існувало в XIII - XV століттях на території Середньої Азії та Східної Європи (словник в підручнику, с. 206)

Золотоординське ярмо - залежність російських земель від монгольських ханів

ДАТИ

1223 - битва на р Калка, поразка російських військ

1239-1240 рр - похід хана Батия на Південну Русь

1240, 6 грудня - захоплення монголами Києва

ПЛАН

1. Освіта монгольської держави.

2. Битва на р. Калка.

3. Похід Батия на Південну Русь і його наслідки.

4. «Золотоординське ярмо»

Слайд 4 «План»

ХІД УРОКУ

1. Організаційний момент

2.Актуалізація опорних знань, умінь і уявлень учнів, підготовка школярів до сприйняття нової теми

Оголошення теми уроку - Слайд № 5. Тема уроку.

Бесіда з питань:

1. Період переживала Київська Русь в XIII столітті?

2. Поясніть термін «політична роздробленість».

3. У чому полягають негативні сторони роздробленості.

4. Яке князівство стало центром політичного життя на українських землях на початку XII століття?

5. Хто і коли заснував це князівство?

6. Яка ситуація склалася в князівстві після смерті Романа Мстиславича

Слайд 6 «Питання»

3. Мотивація навчальної діяльності

Саме тоді, коли Київська Русь відчувала політичної роздробленості, зі сходу на Руську землю насувалася нова небезпека.

- Вирішіть ребус і прочитайте, ворог погрожував Русі в XIII в.

Слайд 7 «РЕБУС.»

Вчитель: - Хто такі монголо-татари?

 Звідки вони прийшли на українські землі і яку біду принесли з собою?

 На ці питання ми спробуємо відповісти на сьогоднішньому уроці.

Слайд № 8 «Монгольське зброя»

Фізкультхвилинка (виконання військової виправки моногол з використанням зброї під музичний супровід)

Завдання.

Розглянувши слайд, і використовуючи додаткову інформацію подумайте:

1) Звідки монголо-татари прийшли на руські землі?

2) Яким було монгольське військо? Чому?

3) Яким було його озброєння?

4. Вивчення нового матеріалу

Пункт 1 . Освіта монгольської держави.

Слайд 9 «Карта»

Вчитель: У XIII в. в степах Центральної Азії кочові племена монголів утворили власну державу. Територія цієї держави була нестійкою - вона змінювалася разом з переміщеннями монголів.

Слайд № 10 «Портрет Чингісхана»

У 1206 р на з'їзді вождів племен (найняв) титул Чингісхан (великий хан) отримав Темуджин - вождь одного з племен.

З його приходом до влади територія монгольської держави почала розширюватися:

Слайд 11 «Карта»

• на захід - підкорені народи Сибіру;

  • на південь - підкорені Північний Китай;

  • на південний захід - підкорені Середню Азію (Хорезм, Самарканд,

Бухара і ін.) І Закавказзя (Вірменія, Азербайджан).

На початку XIII в. монголи підійшли до половецьких степах.

    Пункт 2. Битва на р Калка.

Розгляд питання про битву на р Калка відбувається шляхом перегляду відеофільму.

(Перегляд відеофільму «Калка» (канал «Інтер»)

Слайд 12 «Питання»

Питання та завдання.

1. Хто брав участь у битві на річці Калці?

2. Хто переміг в цій битві?

3. Визначте причини поразки військових дружин руських князів і їхніх союзників.

4. Подумайте і зробіть припущення, могли переглянуті події розгортатися інакше? Чому?

Пункт 3. Похід Батия на Південну Русь і його наслідки.

Слайд 13 «Батий»

Вчитель: У 1237 р монгольське військо на чолі з онуком Чингізхана ханом Батиєм захопила північно-східні руські землі, а восени 1 239 пішли вони на південь РУСЬ- України. Були спалені Переяслав і Чернігів. 1 240 татари підійшли до Києва.

Робота по карті - напрямки походів монголів, міста захоплені Батиєм.

Слайд 14 «Карта»

Перегляд відеофільму «Орда» (канал «Інтер»)

Слайд 15 «Питання»

Питання:

1. Кому належав Київ на 1240?

2. Хто очолював оборону Києва?

3. Яку військову техніку застосовували монголи при штурмі міста?

4. Назвіть дату захоплення Києва.

5. Як довго тривала оборона міста?

6. Назвіть споруда, де загинули останні захисники Києва.

7. Як змінилася чисельність киян після захоплення міста?

8. У якому столітті відновилася чисельність жителів Києва?

Пункт 4. «Золотоординське ярмо»

Слайд 16 «Карта»

Учитель: Після завоювання Києва монголо-татари рушили на Західну Україну - спустошили міста Кам'янець, Ізяслав, Володимир, Галич. Монголи дійшли до Польщі, Угорщини, Трансільванії, Чехії, Хорватії. Зустрівши мужній опір, повернули назад, утворилася величезна держава - Золоту Орду - зі ставкою хана в місті Сарай на Волзі.

Держава ділилася на частини - улуси, якими управляли брати Батия. Держава охоплювала величезні простори Східної Європи, Центральної Азії та Далекого Сходу.

Російські землі хоча і не увійшли безпосередньо до Золоту Орду, проте стали залежними від монгольської держави.

Залежність російських земель від монгольських ханів традиційно називається «золотоординське ярмо».

Слайд 17 «золотоординське ярмо»

Учитель: Для того, щоб визначити наслідки похід у Батия, звернемося до підручника.

Робота з підручником, ліхтарик «Похід монголів на захід. Створення «Золотої Орди», ст. 127, абзац 2 -й до кінця.

Слайд 18 «Питання до підручника»

Питання:

1. Зазначте наслідки монгольського вторгнення.

2. Яке значення для Європи мала героїчна оборона руських земель?

5.Обобщеніе і систематизація знань

Слайд 19 «Диктант»

5. Історичний диктант. Проводиться в усній формі.

1. Войовничі племена, що прийшли з азіатських степів на українські землі в XIII в., - Це ...

2. Військо монголо-татар - це ...

3. Правителі монголо-татарських племен мали титул ...

4. Могутній правитель монголо-татар, перший великий хан це ...

5. Перша зустріч русичів з монголо-татарами відбулося ...

6. Онук Чингісхана, який розорив багато російських міст, - це ...

7. Держава, яка виникла в результаті завойовницькі походи хана Батия, - це ...

8. Обраний Києва керував ...

9. Збирачі данини на українських землях - це ...

10. Документ на право керування підвладними землями, який видавали татари російським князям, - це ...

 

6. Узагальнення та систематизація знань

Слайд 20 «Підсумки»

7. Домашнє завдання

Слайд 21 «Д / З»

Опрацювати § 21, с. 124-130

Дати письмову відповідь на питання № 1-7, с. 128

Індивідуальне повідомлення - підготувати розповідь про коронації Данила Галицького

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бегім Наталія
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
13 листопада 2018
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку