Урок «Морально-етична проблематика твору: добро і зло, дружба і любов, чесність і підступність» (О. Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили")

Про матеріал

Урок у 7 класі.

Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Олександра Гавроша; проаналізувати повість «Неймовірні пригоди Івана Сили», акцентуючи увагу семикласників на морально-етичній проблематиці твору, проблемах добра і зла, справжньої дружби і любові, чесності та підступності; розвивати вміння школярів висловлювати власні міркування про мораль, про те, якою повинна бути справжня людина; формувати життєвостверджуючі, оптимістичні настрої, бажання творити добро, допомагати іншим, боротися з несправедливістю, досягати вершин у житті; виховувати інтерес до творчості Олександра Гавроша та сучасної української літератури, любов та повагу до людей.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

Перегляд файлу

Предмет _______________________ Клас ___ Урок № ___  Дата___/___/___  

 

Прізвище вчителя __________________

 

 

 

Тема уроку: «Морально-етична проблематика твору: добро і зло, дружба і любов, чесність і підступність»

Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Олександра Гавроша; проаналізувати повість «Неймовірні пригоди Івана Сили», акцентуючи увагу семикласників на морально-етичній проблематиці твору, проблемах добра і зла, справжньої дружби і любові, чесності та підступності; розвивати вміння школярів висловлювати власні міркування про мораль, про те, якою повинна бути справжня людина; формувати життєвостверджуючі, оптимістичні настрої, бажання творити добро, допомагати іншим, боротися з несправедливістю, досягати вершин у житті; виховувати інтерес до творчості Олександра Гавроша та сучасної української літератури, любов та повагу до людей.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

Обладнання уроку: підручник, портрет Олександра Гавроша, текст його повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили», ілюстрації до неї, відеозапис, презентація,  дидактичний матеріал.

Методика та прийоми проведення уроку: бесіда, розповідь, контроль і самоконтроль, «вільний мікрофон».

Епіграф уроку:

Лише добро одне безсмертне, а зло подовгу не живе!

Шота Руставелі

 

 

 

 

 План уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання.
  3. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.
  4. Актуалізація опорних знань.
  5. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.
  6. Закріплення вивченого матеріалу.
  7. Підсумок уроку.
  8. Оцінювання навчальних досягнень учнів.
  9. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Ось і все! Дзвенить дзвінок,

В гості йде до нас урок.

Сядьте зручно! Усміхніться

І на мене подивіться!

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.

  1. Емоційне налаштування.
  2. Підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу.
  3. Опрацювання епіграфа.

Учитель зачитує епіграф до уроку.

Слова Шота Руставелі (грузинський поет 12-го століття, вважається багатьма одним із найвидатніших представників літератури Середньовіччя).

  • Як ви розумієте слова епіграфа нашого уроку?
  1. Актуалізація опорних знань.

Бесіда за питаннями «Шляхами життя і творчості Олександра Гавроша»

  1. Де і коли народився письменник? (26 березня 1971 року в Ужгороді).
  2. Де навчався? (Закінчив факультет журналістики Львівського Національного університету імені Франка).
  3. Де працює? закарпатських та всеукраїнських ЗМІ).
  4. Які тори письменника для дітей вам відомі? («Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу», «Пригоди тричі славного розбійника Пинті»).
  5. Кому присвячена повість «Неймовірні пригоди Івана Сили…»? (Антону Копинцю, який записав історію про Івана Силу).
  6. Який реальний герой постає у творі? Що ви про нього знаєте? (Іван Фірцак народився у червні 1899 року в українському селі Білки на За-карпатті. За неймовірну силу отримав прізвисько «Кротон». Чемпіон Чехословаччини з важкої атлетики та боротьби. Чемпіон Європи з культуризму).
  7. Що таке повість?
  8. Які основні ознаки цього прозового жанру?
  9. Що таке проблематика твору?
  10. Які проблеми порушує автор у повісті?
  1. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.
  1. Вступне слово вчителя.

Сьогодні  на уроці ми продовжимо з вами розмову про повість «Неймовірні пригоди Івана Сили», але зупинимося на проблематиці твору. Та перед цим давайте пригадаємо сюжет. Пропоную це зробити у формі запитань-відповідей ланцюжком.

  1. Бліц-опитування ланцюжком  за змістом твору.

Перший учень ставить коротке питання другому. Другий - третьому, і так до останнього учня. Час на відповідь – кілька секунд.

  1. Аналіз повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили».
    1.        Читання і переказ найцікавіших епізодів твору учнями.
    2.        Бесіда за змістом твору.
  1. Які дивні звуки з вагончика Піні здивували Івана? (Піня бив мавпочку).
  2. Що карлик Піня збрехав мадам Бухенбах про Івана? (Що він вкрав мавпочку, хоча насправді врятував її від карлика, який її бив).
  3. Як на це відреагувала мадам Бухенбах? (Розізлилася і вигнала карлика).
  4. Що він пообіцяв після цього? (Що помститься Івану).
  5. Чого пані Бухенбах переживала і лютувала? (Минув рік, Силу виправдали, а гроші їй повернулися, вона хвилювалася, що Сила піде від неї).
  6. Куди відправляється цирк? (На гастролі за кордон).
  7.  Як розвивалися стосунки Івана з Мілкою? (Жалів її, бо втратила батьків, закохувався в неї).
  8. На який поєдинок змушений погодитися Сила? (Поєдинок із  найсильнішою людиною Баварії).
  9. Опишіть суперника Івана.

  1. Як проходила підготовка до бою?
  2. Знайдіть епізод переможного бою.

  1. Хто радів перемозі Сили? Хто першим його привітав? (Мілка принесла польові квіти, Міха обіймав).
  2. Який замах на життя Сили здійснили Фікса і Піня? (Підпалили вагон, але їх зловив Пандорський).
  3. Що попросила королева Англії в Івана? (Поборотися з богатирем Джебсоном).
  4. Що пообіцяла мадам Бахенбах герою за перемогу? (Пробачити 50 тис. застави).
  5. Опишіть бій з Джебсоном. Які риси характеру Івана Сили тут яскраво проявилися?
  6. Що трапилося з Силою у Франції? (Здійснили замах).

  1. Що він запропонував Мілці? (Одружитися, і вона погодилася).
  2. Про що розповідається в останньому розділі твору?
  3. Куди вирішили податися Іван з Мілкою? (В гори).
  4. Що мадам Бухенбах їм подарувала? (Авто).
  5. Що мадам Бухенбах розповіла у фіналі? (Що цирк був справою її чоловіка, що вона 12 років продовжувала її, але він припиняє своє існування на вершині слави. Мадам Бухенбах виходить заміж за Фрасьє).
  6. Чи сподобався вам цей твір?
  7. Чого він нас навчає?
    1.        Робота з підручником.

  1. Аналіз морально-етичної проблематики повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили».

- Які ж проблеми порушує автор у повісті?

(Проблеми добра і зла, дружби, боротьби із зажерливістю та брехливістю).

"Неймовірні пригоди Івана Сили" - казка про життя реальної людини. Та пропри казкову форму, - це твір про реальне життя, у якому поряд із благородством існує зажерливість і брехливість.

    4.1.  Складання таблиці «Добро і зло у творі».

ДОБРО

ЗЛО

 

 

 

 

 

     4.2.  Робота у групах.

Група 1. На прикладі яких героїв твору ми можемо говорити про справжню дружбу? Свою думку підтвердьте цитатами з твору.

Група 2. Чи є у творі любовна лінія? Розкажіть історію кохання Івана та Мілки.

Група 3. Чи зустрічаємося ми у творі з людською підступністю? Підтвердьте свої міркування цитатами з тексту.

  1.        Визначення проблематики.
  • Добро і зло
  • Дружба і любов
  • Чесність і підкупність
    1.        Складання асоціативного куща.

 

  1.   «Хвилинка-цікавинка».

Повідомлення учнів про Василя Вірастюка та братів Кличко.

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=75b7616f49a9792c966f86dda6fff2d0-25-144&n=24 І. Васи́ль Яросла́вович Вірастю́к (22 квітня 1974, Івано-Франківськ) —володар титулів «Найсильніша людина України» (2000, 2001, 2002, 2003, 2005) та «Найсильніша людина світу» (2004). Член збірної України, яка виборола титул «Найсильніша нація світу» у 2003 та 2004 роках. Заслужений Майстер спорту України.

       Василь Ярославович Вірастюк народився 22 квітня 1974 року в Івано-Франківську в родині водія вантажних автомобілів.

      У 10 років він почав займатися легкою атлетикою, штовхав ядра. Закінчив 8 класів Івано-Франківської середньої школи в 1989 році. У 13 років вперше сів за кермо вантажівки і відразу проїхав 25 кілометрів. 1981 рік — пішов до першого класу Івано-Франківської середньої школи № 4. 1989 рік — закінчив 8-ий клас і вступив до Технікуму фізичної культури в Івано-Франківську. 1992 рік — після закінчення технікуму 2 роки перебував на військовій службі.

У 19942000 роках працював тренером з легкої атлетики в спортивному товаристві «Україна».

З 2000 року проживає у Львові та працює водієм-охоронцем в компанії «Концерн Галнафтогаз».

З 1984 по 2000 рік займався легкою атлетикою — штовханням ядра. Входив до складу збірної команди України з легкої атлетики.

У 1995 році виконав нормативи Майстра Спорту.

У 1998 році виконав нормативи Майстра Спорту Міжнародного Класу.

З 2000 року займається силовим багатоборством «STRONGESTMAN».

У 2002 році став третім у змаганнях за звання «Найсильніший у Центральній Європі» і взяв Гран-прі міжнародного турніру в Зальцбурзі (Австрія). У змаганнях суперсерії IFSA (Міжнародної федерації найсильніших атлетів світу), що проводилися на Гаваях, був шостим.

У 2003 році здобув третє місце на чемпіонаті світу серед «стронгменів» в Замбії.

У 2004 році здобув перемогу на чемпіонаті світу «Найсильніша людина світу», який проводився на Багамах. Та посів шосте місце найпрестижніших змаганнях з силового спорту «Арнольд класік».

У 2007 році виграв змагання у м. Сеулі (Південна Корея) та отримав титул Чемпіона світу з силового екстриму IFSA.

Має брата Романа Вірастюка (народ. 20 квітня 1968), який став бронзовим призером чемпіонату Європи зі штовхання ядра у 1994 році.

Знявся у фільмах "Як козаки…" (2009) та "Іван Сила" (2013)

Параметри:

Вага - 155 кг, розмір взуття - 46, пояс - 115 см, грудина - 142 см, шия - 49 см, біцепс - 49 см.

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=092580201b8c191b576c9c5d36917826-91-144&n=24ІІ. Брати Кличко - українські боксери Віталій та Володимир Кличко.

 Обидва - чемпіони світу з боксу у важкій вазі, але ніколи не були супротивниками на ринзі. Обидва брати є кандидатами наук.

   Перемога Віталія Кличка над Семюелом Пітером 11 жовтня 2008 року стала втіленням у життя давньої мрії братів — стати одночасно чемпіонами світу з боксу у важкій вазі за версіями різних організацій професійного боксу. Віталій повернув собі чемпіонський пояс організації WBC, а Володимир до цього моменту володів уже трьома поясами, будучи чемпіоном за версіями WBO, IBF і IBO. За бій з Семюелом Пітером у 2009 році Віталію Кличку була присуджена премія Світової академії спорту «Лауреус» в номінації «Повернення року».

2 липня 2011 брати досягли своєї другої, ще більшої мрії. Після того, як Володимир завоював пояс чемпіона WBA, перемігши попереднього чемпіона Девіда Хея, чемпіонські пояси у важкій вазі всіх чотирьох найважливіших організацій у світовому боксі перейшли у володіння братами. Крім титулів цих чотирьох організацій, Володимир також володіє поясами The Ring Magazine і IBO.

Брати Клички впродовж декількох років очолюють незалежний рейтинг важкоатлетів на порталі boxrec, причому з великим відривом від інших важкоатлетів сучасності. У 2011 році за свої спортивні досягнення брати отримали Премію Штайгер.

VІ.Закріплення знань, умінь та навичок.

ТЕСТИ

1. Що відповів Іван вуйку Микульцю на запитання «То що, земляче, будеш чинити

А) «піду десь на роботу найматися»;

Б) «буду працювати»;

В) «ще не визначився чим буду займатися».

2. Чим були здивовані Іван та Микульцьо?

А) побачили рух у столиці;

Б) німий заговорив;

В) кричали вуйки.

3. Іван влаштувався на роботу…

А) вантажником;

Б) водієм;

В) продавцем.

4. Велет, з яким Іван збирався битися, був:

А) сильним чоловіком;

Б) ровесник Івана;

В) середнього віку чоловік.

5. Панок з борідкою запросив Івана:

А) в гості;

Б) на екскурсію;

В) на роботу.

6. Доктор Брякус намагався розвивати у хлопця не тільки мязи, а:

А) розмовляв, розповідав, пробуджував цікавість до всього;

Б) примушував працювати;

В) примушував читати.

7. Яку вагу підняв зі штангою І. Сила під час тренування?

А) 120 кг;

Б) 160 кг;

В) 100 кг.

8. Хто найбільше підтримував Івана на перших змаганнях?

А) Міха Голий;

Б) Мілка;

В)  поліцейські.

9. Що писав Брякус про Івана Силу в щоденнику?

А) «головний шанс у житті»;

Б) «друг»;

В) «золотий гаманець».

10. Скільки поліція просила за звільнення Івана?

А) 100 000;

Б) 50 000;

В) 5 000.

11. З ким підписав контракт І. Сила?

А) з Магдебурою;

Б) з мадам Бухенбах;

В) з Миколайчиком.

12. Фіналом твору є…

А) продовження блискучих виступів Івана;

Б) повернення Івана з Мілкою в його село;

В) весілля Івана й Мілки.

  1. Підсумок уроку.

«Вільний мікрофон».

  1. Оцінювання учнів.

Відзначення досягнень учнів в оволодінні темою уроку, їхнього ставлення до роботи на уроці; аналіз здібностей, що сформувалися під час вивчення теми; окреслення перспектив подальшої навчальної діяльності.

ІХ. Домашнє завдання.

  1. Завдання на вибір: підготувати кросворд за змістом твору або написати власний фінал повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили».
  2. Переглянути фільм. Написати твір на тему «Іван Сила: зображення героя в літературі та кіно».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Рак Інна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Терпак Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
31017
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку