Урок у 7 класі.
Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Олександра Гавроша; проаналізувати повість «Неймовірні пригоди Івана Сили», акцентуючи увагу семикласників на морально-етичній проблематиці твору, проблемах добра і зла, справжньої дружби і любові, чесності та підступності; розвивати вміння школярів висловлювати власні міркування про мораль, про те, якою повинна бути справжня людина; формувати життєвостверджуючі, оптимістичні настрої, бажання творити добро, допомагати іншим, боротися з несправедливістю, досягати вершин у житті; виховувати інтерес до творчості Олександра Гавроша та сучасної української літератури, любов та повагу до людей.
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
Предмет _______________________ Клас ___ Урок № ___ Дата___/___/___
Прізвище вчителя __________________
Тема уроку: «Морально-етична проблематика твору: добро і зло, дружба і любов, чесність і підступність»
Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Олександра Гавроша; проаналізувати повість «Неймовірні пригоди Івана Сили», акцентуючи увагу семикласників на морально-етичній проблематиці твору, проблемах добра і зла, справжньої дружби і любові, чесності та підступності; розвивати вміння школярів висловлювати власні міркування про мораль, про те, якою повинна бути справжня людина; формувати життєвостверджуючі, оптимістичні настрої, бажання творити добро, допомагати іншим, боротися з несправедливістю, досягати вершин у житті; виховувати інтерес до творчості Олександра Гавроша та сучасної української літератури, любов та повагу до людей.
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
Обладнання уроку: підручник, портрет Олександра Гавроша, текст його повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили», ілюстрації до неї, відеозапис, презентація, дидактичний матеріал.
Методика та прийоми проведення уроку: бесіда, розповідь, контроль і самоконтроль, «вільний мікрофон».
Епіграф уроку:
Лише добро одне безсмертне, а зло подовгу не живе!
Шота Руставелі
План уроку:
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Ось і все! Дзвенить дзвінок,
В гості йде до нас урок.
Сядьте зручно! Усміхніться
І на мене подивіться!
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.
Учитель зачитує епіграф до уроку.
Слова Шота Руставелі (грузинський поет 12-го століття, вважається багатьма одним із найвидатніших представників літератури Середньовіччя).
Бесіда за питаннями «Шляхами життя і творчості Олександра Гавроша»
Сьогодні на уроці ми продовжимо з вами розмову про повість «Неймовірні пригоди Івана Сили», але зупинимося на проблематиці твору. Та перед цим давайте пригадаємо сюжет. Пропоную це зробити у формі запитань-відповідей ланцюжком.
Перший учень ставить коротке питання другому. Другий - третьому, і так до останнього учня. Час на відповідь – кілька секунд.
- Які ж проблеми порушує автор у повісті?
(Проблеми добра і зла, дружби, боротьби із зажерливістю та брехливістю).
"Неймовірні пригоди Івана Сили" - казка про життя реальної людини. Та пропри казкову форму, - це твір про реальне життя, у якому поряд із благородством існує зажерливість і брехливість.
4.1. Складання таблиці «Добро і зло у творі».
ДОБРО |
ЗЛО |
|
|
4.2. Робота у групах.
Група 1. На прикладі яких героїв твору ми можемо говорити про справжню дружбу? Свою думку підтвердьте цитатами з твору.
Група 2. Чи є у творі любовна лінія? Розкажіть історію кохання Івана та Мілки.
Група 3. Чи зустрічаємося ми у творі з людською підступністю? Підтвердьте свої міркування цитатами з тексту.
Повідомлення учнів про Василя Вірастюка та братів Кличко.
І. Васи́ль Яросла́вович Вірастю́к (22 квітня 1974, Івано-Франківськ) —володар титулів «Найсильніша людина України» (2000, 2001, 2002, 2003, 2005) та «Найсильніша людина світу» (2004). Член збірної України, яка виборола титул «Найсильніша нація світу» у 2003 та 2004 роках. Заслужений Майстер спорту України.
Василь Ярославович Вірастюк народився 22 квітня 1974 року в Івано-Франківську в родині водія вантажних автомобілів.
У 10 років він почав займатися легкою атлетикою, штовхав ядра. Закінчив 8 класів Івано-Франківської середньої школи в 1989 році. У 13 років вперше сів за кермо вантажівки і відразу проїхав 25 кілометрів. 1981 рік — пішов до першого класу Івано-Франківської середньої школи № 4. 1989 рік — закінчив 8-ий клас і вступив до Технікуму фізичної культури в Івано-Франківську. 1992 рік — після закінчення технікуму 2 роки перебував на військовій службі.
У 1994–2000 роках працював тренером з легкої атлетики в спортивному товаристві «Україна».
З 2000 року проживає у Львові та працює водієм-охоронцем в компанії «Концерн Галнафтогаз».
З 1984 по 2000 рік займався легкою атлетикою — штовханням ядра. Входив до складу збірної команди України з легкої атлетики.
У 1995 році виконав нормативи Майстра Спорту.
У 1998 році виконав нормативи Майстра Спорту Міжнародного Класу.
З 2000 року займається силовим багатоборством «STRONGESTMAN».
У 2002 році став третім у змаганнях за звання «Найсильніший у Центральній Європі» і взяв Гран-прі міжнародного турніру в Зальцбурзі (Австрія). У змаганнях суперсерії IFSA (Міжнародної федерації найсильніших атлетів світу), що проводилися на Гаваях, був шостим.
У 2003 році здобув третє місце на чемпіонаті світу серед «стронгменів» в Замбії.
У 2004 році здобув перемогу на чемпіонаті світу «Найсильніша людина світу», який проводився на Багамах. Та посів шосте місце найпрестижніших змаганнях з силового спорту «Арнольд класік».
У 2007 році виграв змагання у м. Сеулі (Південна Корея) та отримав титул Чемпіона світу з силового екстриму IFSA.
Має брата Романа Вірастюка (народ. 20 квітня 1968), який став бронзовим призером чемпіонату Європи зі штовхання ядра у 1994 році.
Знявся у фільмах "Як козаки…" (2009) та "Іван Сила" (2013)
Параметри:
Вага - 155 кг, розмір взуття - 46, пояс - 115 см, грудина - 142 см, шия - 49 см, біцепс - 49 см.
ІІ. Брати Кличко - українські боксери Віталій та Володимир Кличко.
Обидва - чемпіони світу з боксу у важкій вазі, але ніколи не були супротивниками на ринзі. Обидва брати є кандидатами наук.
Перемога Віталія Кличка над Семюелом Пітером 11 жовтня 2008 року стала втіленням у життя давньої мрії братів — стати одночасно чемпіонами світу з боксу у важкій вазі за версіями різних організацій професійного боксу. Віталій повернув собі чемпіонський пояс організації WBC, а Володимир до цього моменту володів уже трьома поясами, будучи чемпіоном за версіями WBO, IBF і IBO. За бій з Семюелом Пітером у 2009 році Віталію Кличку була присуджена премія Світової академії спорту «Лауреус» в номінації «Повернення року».
2 липня 2011 брати досягли своєї другої, ще більшої мрії. Після того, як Володимир завоював пояс чемпіона WBA, перемігши попереднього чемпіона Девіда Хея, чемпіонські пояси у важкій вазі всіх чотирьох найважливіших організацій у світовому боксі перейшли у володіння братами. Крім титулів цих чотирьох організацій, Володимир також володіє поясами The Ring Magazine і IBO.
Брати Клички впродовж декількох років очолюють незалежний рейтинг важкоатлетів на порталі boxrec, причому з великим відривом від інших важкоатлетів сучасності. У 2011 році за свої спортивні досягнення брати отримали Премію Штайгер.
VІ.Закріплення знань, умінь та навичок.
ТЕСТИ
1. Що відповів Іван вуйку Микульцю на запитання «То що, земляче, будеш чинити?»
А) «піду десь на роботу найматися»;
Б) «буду працювати»;
В) «ще не визначився чим буду займатися».
2. Чим були здивовані Іван та Микульцьо?
А) побачили рух у столиці;
Б) німий заговорив;
В) кричали вуйки.
3. Іван влаштувався на роботу…
А) вантажником;
Б) водієм;
В) продавцем.
4. Велет, з яким Іван збирався битися, був:
А) сильним чоловіком;
Б) ровесник Івана;
В) середнього віку чоловік.
5. Панок з борідкою запросив Івана:
А) в гості;
Б) на екскурсію;
В) на роботу.
6. Доктор Брякус намагався розвивати у хлопця не тільки м’язи, а:
А) розмовляв, розповідав, пробуджував цікавість до всього;
Б) примушував працювати;
В) примушував читати.
7. Яку вагу підняв зі штангою І. Сила під час тренування?
А) 120 кг;
Б) 160 кг;
В) 100 кг.
8. Хто найбільше підтримував Івана на перших змаганнях?
А) Міха Голий;
Б) Мілка;
В) поліцейські.
9. Що писав Брякус про Івана Силу в щоденнику?
А) «головний шанс у житті»;
Б) «друг»;
В) «золотий гаманець».
10. Скільки поліція просила за звільнення Івана?
А) 100 000;
Б) 50 000;
В) 5 000.
11. З ким підписав контракт І. Сила?
А) з Магдебурою;
Б) з мадам Бухенбах;
В) з Миколайчиком.
12. Фіналом твору є…
А) продовження блискучих виступів Івана;
Б) повернення Івана з Мілкою в його село;
В) весілля Івана й Мілки.
«Вільний мікрофон».
Відзначення досягнень учнів в оволодінні темою уроку, їхнього ставлення до роботи на уроці; аналіз здібностей, що сформувалися під час вивчення теми; окреслення перспектив подальшої навчальної діяльності.
ІХ. Домашнє завдання.