Урок. Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі» - пригодницька повість сучасної письменниці

Про матеріал

Урок побудовано у вигляді квесту, під час якого учні самостійно отримають інформацію, виконують завдання, створюють плакат. Інфографіка служить маршрутним листом.

Перегляд файлу

Урок № 40

Тема. Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі» - пригодницька
            повість сучасної  письменниці

Мета:

навчальна: викликати в учнів інтерес до вивчення життєвого і творчого шляху     З. Мензатюк; розширити світогляд  5-класників;

розвивальна: сприяти розвитку критичного мислення, особистісних зацікавлень школярів;формувати вміння дітей працювати в команді;

виховна: виховувати естетичний смак, інтерес до історичного минулого нашої держави.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та унаочнення: програмне забезпечення для демонстрації  інфографіки (маршрутного листа), портрет Зірки Мензатюк, маркери, картки, папір, відео вправи для очей.

Форма уроку: квест

Термін: короткотривалий

Результат: створення плакату

Методи і прийоми:  наочні (інфографіка – маршрутний лист); словесні (бесіда, розповідь-пояснення); перегляд та обговорення фотоматеріалів.

Очікувані результати:

Учні знатимуть:

  • цікаві факти із біографії сучасної письменниці;
  • алгоритм організації та проведення веб-квесту;
  • способи опрацювання дібраного матеріалу.

Учні вмітимуть:

  • використовувати інформаційний простір мережі Інтернет;
  • розподіляти доручення;
  • працювати спільно щодо реалізації мети квесту;
  • планувати свою роботу під час підготовки та проведення квесту.

 

Х і д   к в е с т у

І. Входження в урок

1. Настанова вчителя (прийом "До успіху")

- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі( можна оформити як девіз уроку):

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

2. Оголошення ключового питання: Чи потрібно в ХХІ столітті вивчати твори про козацьке минуле, адже реалії життя давно змінилися?!

3. Розподіл учнів на 2 групи

ІІ. Проведення квесту

  1. Слово вчителя

      Шановні учасники квесту! Звертаю вашу увагу на те, що для виконання завдань знадобиться маршрутний лист. Детально ознайомтеся з інфографікою, не забудьте  опрацювати додаткову інформацію, яка допоможе розібратися і вдало виконати всі завдання. Бажаю успіхів!

  1. Виконання завдань квесту

Завдання 1. Інформаційне

Опрацюйте біографію З. Мензатюк. За поданою інформацією створіть інформаційне гроно до образу письменниці

 

Картинки по запросу фото З.Мензатюк

 

 

 

Завдання 2. Літературознавче

Згадайте ознаки повісті. Доведіть, що «Таємниця козацької шаблі» - пригодницька повість.

Завдання 3. Робота з текстом

Прочитайте уривок з 2 розділу повісті. Визначте, які художні засоби і прийоми використала письменниця. Заповніть таблицю.

Художні засоби та прийоми

      Приклад (з твору)

  1. Епітети

 

  1. Фразеологізми

 

  1.  

 

  1.  

 

  1.  

 

 

Завдання 4. Творче

Напишіть міні-твір «Козацька слава – вічна»

3. Фізкультхвилинка . Відео вправи для очей

4. Міні-дискусія: надання відповідей груп на ключове питання

ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Вправа «Мікрофон»

  • Висловіть свої враження від уроку, продовживши речення.

На уроці я:

  • дізнався…
  • повторив…
  • навчився…
  • не вмів, а тепер умію…
  • зробив успіхи…

ІV. Оцінювання роботи учнів на уроці. Коментування вчителем створених плакатів.

V. Домашнє завдання. Інструктаж 

Дочитати до кінця повість «Таємниця козацької шаблі», вміти переказувати твір.

 

Додаток 1

Квест (від англ. quest - пошук, пошуки пригод) - аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.

Організація квесту

Перший етап – підготовка

Мета першого етапу – спланувати роботу для реалізації квесту

  • обговорення  завдань, визначення часу, цілей ;
  • збирання матеріалів про письменника, поглиблення знань з теми;
  • розподіл обов’язків ( дослідники, поети, художники, літературознавці тощо);
  • визначення способів представлення результатів: міні-проект, есе, плакат  тощо.

Другий етап – реалізація квесту

     -    ознайомлення з додатковою інформацією;

   -    виконання завдань;

     -   збирання інформаційних карток для створення плаката;

     -   оформлення результатів.

Третій етап – рефлексія та оцінювання

На цьому етапі учні порівнюють результати роботи із запланованим. Визначають складові успіху.

  •  Обмін враженнями;
  •  само- та взаємооцінювання роботи;
  •  Нагородження (заохочення) переможців.

За кожне правильно виконане завдання учні отримують бали. Повне виконання завдання – 2 бали, завдання, виконане наполовину – 1бал, невиконане завдання – 0 балів. Наприкінці квесту бали обмінюються на картинки (фото, написи, інформацію) для створення плакату.

Додаток 2 

Інфографіка (маршрутний лист до квесту)

https://create.piktochart.com/output/24579909-квест-за-творчістю-змензатюк

 

 

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку