Дата: 02.12
Предмет: Англійська мова
Клас: 2-А
Вчитель: Супрун Анна Вікторівна
Тема: Моя кімната
Підтема: Прибирись. Проектна робота
Тип уроку: комбінований.
розвивальна: розвивати навички аудіювання та діалогічного мовлення;
виховна: викликати в дітей бажання вчитися; вивчати іноземну мову; виховувати дисципліну, звичку до систематичної розумової праці.
Обладнання: підручник “Quick Minds “Пухта Г., Гернгрос Г., Льюіс – Джонс П. для закладів загальної середньої освіти «Англійська мова» 2 клас, проектор, картки, опорні схеми, малюнки, магнітна дошка, м`яч.
Хід уроку
І. Організаційна частина уроку.
Greeting
Teacher: Good morning, children! Nice to see you!
Pupils: Good morning,teacher!
(song Every Day)
- Ok, and now let's sing a song.
- Good boys, good girls
-Sit down boys, sit down girls.
II. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
Warming-up
Teacher: А тепер давайте повідповідаємо на запитання.
Answer the questions, please!
-Have you got a brother?- Have you got 10 sisters?
- Have you got 5 brothers?
Phonetic drills.
Teacher:- I have got a new tongle twister.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІV. Основна частина уроку
Speaking
-And now tell me please what is this recycling? All right
-I have prepared a rebus for you
Слайд
Rubbish
- Please tell me why recycle rubbish?
слайд
-Look at the board what is the symbol?
symbol of recycling
слайд-Let's watch the video
-Look at the board (малюнки на дошці)
-Look at the pictures and tell me what we can make with these old things?
-We can make old newspapers into new paper.
-We can make old bottles into new glass.
- We can make old cans into new metal.
- We can make old fruit and vegetables into earth for the garden
Relaxation
V. Закріплення набутих знань і вмінь
-I have prepared boxes for you
- And now we make some recycling bins for our classroom
-Now we make four groups.
- Each group makes one of the bins.
- Your need decorate and label the bins.
Вони прикрашають та маркують сміттєві баки.
We can put magazines in the paper bin.
Writing
Activity Book, page 33
Write a list.
• Pupils think about what they throw away every day and write a list.
VI. Заключна частина уроку.
Summarizing |
Підведення підсумків уроку. Формувальне оцінювання Т: So, children, our lesson is going to the end. You were very active. Tell me please? Do you like our today’s lesson? Thank you very much and have a good day. Bye-bye, my dear friends. |