Урок музичного мистецтва 8 клас Тема: Мюзикл

Про матеріал

Тема: Мюзикл

Мета: Ознайомити з особливостями жанру мюзиклу, розглянути історію виникнення мюзиклу, ознайомити з відмінностями мюзиклу від класичних музично-театральних жанрів, ознайомити з сюжетами та композиціями окремих мюзиклів, надати основні знання про відмінності між оперою, оперетою, балетом і мюзиклом.

Перегляд файлу

 

Тема: Мюзикл

Мета: Ознайомити з особливостями жанру мюзиклу, розглянути історію виникнення мюзиклу, ознайомити з відмінностями мюзиклу від класичних музично-театральних жанрів, ознайомити з сюжетами та композиціями окремих мюзиклів, надати основні знання про відмінності між оперою, оперетою, балетом і мюзиклом.

Розвивати вміння учнів уважно слухати музичні номери з мюзиклу та надавати їм характеристику, розвивати вміння співставляти музично-театральні жанри з мюзиклом, розвивати вміння виконувати сольно пісню під фонограму.

Виховувати інтерес до жанру мюзиклу, ціннісне ставлення до сучасних театральних жанрів.

Тип уроку: комбінований, урок поглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичних творів та пісні або мультимедійна презентація, портрети композиторів та головних виконавців мюзиклів.

Основні поняття для засвоєння: історія виникнення мюзиклу, відмінності мюзиклу від класичних музично-театральних жанрів.

Твори, що вивчаються на уроці:

        Р. Коччанте. Пісні «Belle» із мюзиклу «Собор Паризької Богоматері»

        Відеофрагменти сучасних мюзиклів: фрагменти з мюзиклів «Король лев», «Русалонька» (на вибір вчителя), муз. М. Мінкова «Сюрприз», фрагменти  з х/ф-мюзиклу «Незнайка з нашого двору»;

        Пісня «Червона рута» сл.  І музика В. Івасюка

 

Хід уроку

1.      Вхід під мелодію пісні «Belle». Організаційний момент. Мотивація до навчання.

Сьогодні я знову запрошую вас до театру. На сцені — мюзикл. Пропоную вам познайомитися з новим жанром, який набув розвитку в театрі та кіно. Мюзикли полюбляють як дорослі, так і діти. В основі багатьох творів цього жанру — відомі класичні твори художньої літератури та твори для дітей.

2.      Актуалізація опорних знань. Парне опитування.

-        Назвіть характерні особливості театральної музики.

-        Які різновиди опери ви знаете? (оперетта, балет, мюзикл)

-        Назвіть характерні риси оперети.

3.      Новий матеріал для засвоєння. Розповідь про мюзикл: характерні особливості, історію виникнення.

Музичний  словничок       

Мюзикл  це  жанр музичної  вистави або  музичного  фільму, основою  якого  складають  спів і  хореографічні  номери. Усе  це  об’єднано  єдиним  художнім   задумом. Мюзикл – це один з наймолодших  жанрів  сучасного  музичного  театру. Дехто  вважає  його американським  різновидом  оперети.

Головна  відмінність  між  оперетою  і  мюзиклом  полягає  у  значенні  музики  в  порівнянні  з  розмовними  сценами. Музика  в  мюзиклі є одним  із  засобів   музично – сценічного  монтажу поряд  з  хореографією, пластикою, постановочними  ефектами.

4. Робота з таблицею «Спільні риси опери, оперети та мюзиклу»

 

 

     Приналежність до театральних жанрів

Наявність літературної основи, розподіл сценарію на акти

Вокальні номери (сольні, ансамблеві, хорові)

Гра акторів

Опери

оперети

мюзикл

Музичний супровід (оркестровий або фонограмний)  

   Акторські костюми

 

Оформлення сцени декораціями

Використання хореографії

 

 

Спільні риси опери, оперети та мюзиклу:

 приналежність до театральних жанрів;

 наявність літературної основи, розподіл сценарію на акти;

 гра акторів, використання хореографії, хору;

 вокальні номери (сольні, ансамблеві, хорові);

 музичний супровід (оркестровий або фонограмний);

 оформлення сцени декораціями;

 акторські костюми.

Від  інших  різновидів  драматичних  творів   для  музичного  театру  (опера, оперета, балет) мюзикл  вирізняється  передусім  синтетичністю: ані вокальні, ані  танцювальні  номери, ані  музичний  супровід  у мюзиклі  не  є  самодостатнім – вони  лише слугують  рівноправними   засобами  передання   змісту. Сюжет, образи  дійових  осіб, ідейний  зміст  відіграють у мюзиклі велику  роль, тому  мюзикл, на відміну  від  опери та оперети, як  правило, прийнято виконувати мовою, зрозумілою глядачеві, тобто сучасною побутовоюта

  естрадною мовою  музики.

У  мюзиклі  кожний  вокальний і танцювальний  номер  є невід’ємним  від  сюжету   і не може  бути вилучений з  вистави  без 

шкоди  змісту  і  твору  в цілому.

Мюзикл  як  сценічний  жанр з’явився  в США  наприкінці XIX   - на початку  XX  ст..  У 1920 – х роках мюзикли  почали  екранізувати, що сприяло  його  популяризації. Кіномюзикл  «Бродвейська мелодія» (1929 р.) вважають  одним  з  найприбутковіших   фільмів  того  часу. Це перший  мюзикл, який  отримав  голлівудську  премію «Оскар».

Собор  Паризької  Богоматері – один  з  найвідоміших символів  Франції. Видатний  письменник  Віктор  Гюго   прославив  собор  у  своєму  однойменному  романі, який  був  екранізований  чимало  разів; за  його  мотивами  було  створено  балети і мюзикли. Так,  у 1998 р. у Парижі відбулася прем’єра мюзиклу  «Собор Парижської  Богоматері» («Notre  Dame de Paris»), автором  текстів  якого  є Люк  Пламондон, а музики – Ріккардо  Коччіанте.

Незважаючи на зовнішню простоту сценографії і незвичний формат

(шоу  не вкладалося в стандарти, встановлені  мюзиклами),  «Собор…» сподобався глядачам.   

Протягом  прем’єрного  року  мюзикл  мав  неперевершений  успіх,  яких  відзначили  в  Книзі  рекордів  Гіннесса.

Найпопулярнішим  синглом «Собору  Паризької  Богоматері» є композиція «Бель» («Belle»), яка утримувалася на першій сходинці французьких  чартів  упродовж  33  тижнів  і  була   визнана  найкращою  пісню  п’ятдесятиріччя.

Слухання   Ріккардо  Коччіанте  мюзикл  «Собор  Паризької  Богоматері» фрагменти.

Аналіз музичних творів.

-         Розкрийте свої враження від пісень мюзиклу через наклеювання різнокольорових папірців (у стилі абстракції)

-         Охарактеризуйте рівень майстерності виконавця пісень і тембр його голосу.

-         Визначте характер та музичні образи творів.

-         Які особливості жанру мюзиклу відчувалися в творах?

Після  феноменального  успіху  на  батьківщині, мюзикл  почав  завойовувати  шанувальників   поза  її  межами. З 1999 року «Собор Паризької  Богоматері» був  поставлений  на  сценах  Канади, Лас-Вегасу, Лондону, Росії. Сьогодні  слухачі  можуть  насолоджуватися  піснями   з мюзиклу, представленими  в  англомовному  збірнику  (2000 р.), одну  з  яких  виконала  канадська  співачка  Селін  Діон. Окрім  того, можна  насолоджуватися  аудіо записами  італійською та  іспанською  версіями  мюзиклу.

5.    Фізкультхвилинка «Пластична імпровізація».

6.     Розповідь про мюзикл  «Король Лев»

         Мюзикл ввібрав в  себе  деякі  ознаки   оперети, водевілю, естрадного  шоу, що  відрізняється  особливим відчуттям сценічного часу та

яскравістю  матеріалу. Велика  кількість мюзиклів отримали своє друге життя

в  кіно. Сьогодні  неабиякої  популярності  набувають  дитячі  мюзикли, мультфільми та  кінофільми – мюзикли.

         У  мюзиклі  «Король  лев», заснованому на однойменному мультфільмі

  студії  ВолтаДіснея, сюжет  зосереджений  навколо сім’ї  левів, а саме  їхнього  короля  - Мустафи, його  сина  Сімби  та  брата  Мустафи – підступного і лихого Шрама.  Головному  герою  мюзиклу -  левеняті  Сімбі, довелося  упродовж   тривалого  часу   подолати чимало труднощів, щоб  стати  мужнім  ватажком  савани. На  його  долю випало  чимало  випробувань:  втрата  батька, неправдиві  звинувачення  дядька  Шраму  і,  як  наслідок, почуття  глибокої   провини  за  смерть  батька. А  далі – втеча  з  правда і життя  на  незнайомій  землі,  яка  згодом  стала  для  Сімби  рідною. Адже  саме  тут  він  зустрів  нових  друзів, завдяки  яким  він  не  почувався   самотнім   і  згодом  повернувся  до  родини.

         Прем’єра  мюзиклу  відбулася  в  американському  театрі  «Орфей» (Міннеаполіс, США) у  1997  р. Оформлення, декорації, звук  і  світло постановки  вразили  вибагливих  глядачів,  а  сучасні  спец ефекти у поєднанні

  з  чудовою  музикою  і  текстами  забезпечили  виставі  гучний  гучний  успіх. «Король  лев» має  чимало  нагород, зокрема  Греммі  в  номінації «Найкращий  альбом – запис  мюзиклу».

Слухання фрагментів   з дитячого  мюзиклу «Король  лев» (на вибір  вчителя)

-         Розкажіть про своє враження від пісень мюзиклу.

-         Визначте характер та музичні образи творів за допомогою таблиці характеристик.

7. Розповідь про мюзикл  «Русалонька»

      У 1989 р. кіностудія  ВолтаДіснея  презентувала  поціновувачам

анімаційних фільмів, серед  яких  переважають, звісно, діти, мультфільм у стилі   бродвейських  мюзиклів – «Русалонька». Створений  за  мотивами  однойменної  казки  Ганса  Андерсена, цей  фільм – мюзикл  справив  надзвичайні  враження  на  глядачів. Музику  до  «Русалонька»  написав  композитор  Алан Манкен, а пісенні  тексти – Говард Ешман. Цей  фільм  вважається  мультфільмом – мюзиклом. Серед  численних  нагород   найвидатнішими   є дві  статуетки «Оскара» в номінаціях: за «Найкращу  пісню» - «Під  морем» і «Найкращий саундтрек» .

         У  2007  році  за  мультфільмом  був  створений  театралізований  мюзикл  «Русалонька».

Слухання  фрагменти  з мультфільму «Русалонька» фрагменти театрального мюзиклу  «Русалонька»

-         У  чому  полягають відмінності  між  театральною виставою «Русалонька»  і мультфільмом?

-         У  чому  виявляються   особливость мюзиклу  «Русалонька»?

8. Розповідь про кінофільм - мюзикл  «Незнайко з нашого  двору»

У  дитячому  кінофільмі – мюзиклі «Незнайко з нашого  двору», музику  до  якого   написав  Марк Мінков, йдеться  про  незвичайного  хлопчика. Усі  його  дражнили  Незнайком  за те,  що  він  багато  фантазував і нічого  не  знав  напевно. Мав  хлопчина  дві  заповітних  мрії – знайти   чарівну  палочку  і зустрітися  з чарівником. І  якось  одного  разу  його  мрії  здійснилися: у  місті  з’явилися  чарівники,  які  за  допомогою  магічної  палочки   Незнайка    та  його  друзів  перенесли   у  справжню  казку.

Музику  до  вистави  написав  відомий  композитор  Марк Мінков.

Слухання музика Марка  Мінкова, вірш  Юрія  Ентіна  «Сюрприз», фрагмент  з  кінофільму (мюзиклу) «Незнайко з нашого  двору»

-         Проаналізуйте  манеру  співу  у мюзиклі.

-         Чим  вона  відрізняється   від  співу  у  опері?

-     Які рухи можна використати при імпровізації?

9.    Поспівка. Вправи для розвитку музичною слуху та голосу (за вибором вчителя).

10.  Повторення  пісні «Червона рута» сл.  І музика В. Івасюка

  • Повторення з піснею, її змістом та мелодією.
  • Прослуховування пісні.

 

11.    Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

https://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=839ed36a990c56052f242d018f5eabc2-l&n=13https://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=cc1a952ce13cacba37e6142d51ac1ad7-l&n=13http://djbrecord.free.fr/cocciante007.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Минков Марк Анатольевич.jpg

 

 

 

 

http://interplus.ua/uploads/tv_product/2014/09/01/b1b19b0b1b5a9f93e0bbf4ebf35e6d69cdc0d0ac.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Lion king ver1.jpghttp://esmie.narod.ru/Mamaison.jpg

http://earlystudy.ru/wp-content/uploads/2013/11/0e7aa6a26c8e32d6195dde7276c873fc.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

12.    Домашнє завдання.

З’ясуйте за допомогою програми телепередач, чи транслюють мюзикли на телеекранах. Чи звучать мелодії мюзиклів по радіо?

Заспівайте пісню «Червона рута» сл.  І музика В. Івасюка друзям та рідним.         

 

docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
9338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку