Урок на тему:" Арифметичні дії з натуральними числами та їх властивості"

Про матеріал
Дана розробка уроку може бути використана вчителями математики, які викладають в 5 класах за підручником А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір. Урок розроблено згідно календарного планування, з урахуванням програми. У розробці представлений уроку узагальнення та систематизації знань (урок – подорож, урок - гра). У розробці автор презентує психологічне налаштування на урок, роботу в малих групах, картки самоконтролю.
Перегляд файлу

Урок математики в 5 класі

 

  Тема: Арифметичні дії з натуральними числами та їх властивості

  Мета:

 освітня: узагальнити, систематизувати знання учнів із теми;

                розвивальна: активізація розумових здібностей;

                виховна: виховувати працьовитість, спостережливість,       

                кмітливість;

                формування ключових компетентностей.

  Тип  уроку: узагальнення та систематизація знань (урок – подорож, урок - гра).

 Обладнання: сигнальні картки, завдання для груп, картки самоконтролю,   А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір: Підручник з математики для 5 класу.

Хід уроку

І.    Організаційний момент.

  • Доброго дня, всім! Вважаю, що він був добрим для кожного з вас, бо сьогодні яскраве сонечко зустріло нас своїми промінчиками зрання! Давайте, ставши у коло, побажаємо один одному позитивних емоцій та налаштуємось на продуктивну роботу, бо нас сьогодні чекає несподіваний урок-подорож.
  • Вирушаючи у подорож нам не можна залишати вдома безлад, тому скажіть мені, чи були в вас проблеми при виконанні домашнього завдання?
  • Під час роботи на уроці ми будемо виконувати завдання аналогічні домашнім.

ІІ.    Мотивація навчальної діяльності.

  1. Повідомлення теми і мети уроку
  2. Сьогодні ми з вами вирушаємо у захоплюючу подорож математичним потягом. Маршрут складний, він пройде через ущелини, довгі тунелі, уздовж берега моря, з нами можуть трапитися несподіванки. Сподіваюсь, що ці перешкоди не зіб’ють нас з дороги.  Для того, щоб вирушити у подорож нам необхідно обрати досвідченого машиніста та слід придбати квитки, вартість яких визначається не грошима, а вашими знаннями.

ІІІ.    Актуалізація опорних знань.

Придбання онлайн-квитків (на дошку проецюються питання, після того, як надана відповідь висвітлюється правильна)

  1. Що означає а ×  в?
  2. Назвіть компоненти дії множення.
  3. Сформулюйте переставну властивість множення.
  4. Сформулюйте сполучну властивість множення.
  5. Сформулюйте розподільну властивість множення.
  6. Назвіть компоненти дії ділення.
  7. Чому дорівнює а×1?
  8. Чому дорівнює а×0?
  9. Чому дорівнює а÷а?
  10. Чому дорівнює а÷1?
  11. Чому дорівнює 0÷а?
  12. Чому дорівнює а÷0?

І так, квитки придбано.  Але для того, щоб почати рухатися необхідно пройти усний тест. Готові? Тоді вперед!

Усні тести (сигнальні картки)

Яку з наступних дій треба виконати, щоб знайти невідомий компонент?

                                            Червона          Зелена             Рожева              Синя   

  1. 9a=63                         63-9                  63+9                  63÷9                63×9
  2. 72-y=8                        72÷8                 72×8                 72-8                 72+8   
  3. 4a=80                         80÷4                 80+4                  80×4                80-4
  4. x3=9                           3                   9-3                      9× 3                9+3
  5. b7=21                        21+7                21-7                   21×7                21÷7
  6. x+3=15                     15-3                 15÷3                   15×3                15+3  

 

  IV. Закріплення вмінь і навичок.

І знову ми в дорозі. Але що це? Ми наближаємося до тунелю, щоб пройти його без перешкод треба виконати завдання.

 

  1. Робота в малих групах (учні об'єднуються в групи, вибірають капітанів, отримують завдання)

1 група

  1. Обчисліть:  516×32
  2. Виконати дії:  704×69+1424
  3. Обчисліть значення виразу: 17х+432, якщо х=58

2 група

  1. Розкрийте дужки: 10(2m-3n+4k)
  2. Обчисліть зручним способом: 25×4×6
  3. Спростіть вираз: 13b+19b

              

 

3 група

  1. Виконайте дії: 256+144÷16-8
  2. Обчисліть зручним способом: (44×58)÷11
  3. Знайдіть значення виразу: 4704-4704÷(46+38)

         

                                                4 група

  1. Виконайте ділення з остачею: 428÷37
  2.          Знайдіть ділене, якщо дільник дорівнює 18, неповна частка — 4, а остача — 11.
  3. При якому найменшому натуральному a значення виразу:

48 + a ділиться націло на 6

 

       Звіт груп (капітанів)


 

  1.               Фізкультхвилинка

З тунелями ми впоралися і тепер можемо відпочити.

Заплющить очі. Уявіть собі, що в вас довгий ніс, поруч з вами стоїть фарба, мокніть ніс у фарбу та напишіть число 9. Мокніть ще раз у фарбу ніс та попереду числа 9 напишіть число, яке менше його на 8, потім за числом 9 напишіть число 5, після якого запишіть число, яке буде рівним першому записаному вами числу. Відкрийте очі. Яке число ви отримали? Вірно 1959. Як це число асоціюється з нашим закладом освіти? Вірно – це рік його народження.

         3. Робота біля дошки

Поки ми відпочивали -  втратили пильність і нас захопили в полон розбійники. Вони вимагають , щоб ми розв’язали наступні задачі підручника №466 стор.115, №505 стор.119, №511 стор.120, №604 стор.134

 

  1. Мозковий штурм

        За вікном потяга неспокійне море, воно може атакувати нас– атакуємо його першими.

Знайти значення виразу:

(456×100+400)÷1000

V.  Рефлексія 

Ось і закінчилась подорож. Про ваш емоційний стан ми зможемо судити з ваших відповідей.

На початку уроку ви отримали картки самоконтролю. Заповніть їх і оцініть свою роботу на уроці. По кожному питанню виставляємо бали від 0 до 3.

                                    Картка самоконтролю

                               Питання

Бали

1

Я допомагав іншим, заохочував їх до роботи

 

2

Я вносив вдалі пропозиції, які були враховані в ході розв'язання

 

3

Я активно працював в групі

 

4

Я узагальнював думки інших та просував роботу класу вперед

 

 

VІ.  Підведення підсумків

Домашня робота: повторити §3, розв'язати № 3,6,7 стор. 153

Додаткове завдання розташоване на платформі classroom.google

 

docx
Додано
19 січня 2021
Переглядів
1815
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку