Урок на тему "Безпека на зупинках громадського транспорту."

Про матеріал
Основи здоров'я. 5 клас. Комбінований урок з теми "Безпека на зупинках громадського транспорту" Розробка уроку до підручника Бех І. Д.
Перегляд файлу

Тема : Безпека на зупинках громадського транспорту.

    Мета: поглиблювати знання учнів про безпеку на зупинках громадського

транспорту; сприяти виробленню навичок дотримання правил поведінки

пасажира під час очікування транспортного засобу; розвивати вміння

аналізувати власний досвід (як позитивний, так і негативний);

виховувати потребу всебічного самовдосконалення.

Обладнання: предметні малюнки «Види громадського транспорту», сюжетні

малюнки «Правила користування громадським транспортом», шаблони

дорожніх знаків.

Тип уроку: комбінований.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

Людина, яка щироусміхається, завжди приваблива. І чим більш щира і

природнаусмішка, тим красивішими стаємо ми, і тим більше гарного настрою

ми даруємо оточуючим. Тож частіше усміхайтеся, і вамбуде легко жити.

ІІ. Перевірка виконання учнями домашнього завдання

Дайте характеристику свого шляху до школи і рухові по

твоємумікрорайону, вулиці.

ІІІ. Перевірка раніше засвоєних знань.

  1. Виріш кросворд:

  1. Порядок дій, застосовуваних при вирішенні якого- небуть питання. ( Спосіб )
  2. Загроза життю, здоров’ю та добробуту. ( Небезпека )
  3. Нерегульований пішохідний перехід, назва якого походить від африканської тварини. ( Зебра )
  4. Певне правило, сформульоване на основі наукових законів чинити саме так. ( Принципи )
  5. Наука про мораль та норми поведінки. ( Етикет )
  6. Спеціально відведене місце для посадки та висадки пасажирів з громадського транспорту. ( Зупинка )
  7. Зміцнення опірності організму до будь-яких факторів зовнішнього середовища. ( Загартовування )

 

ІV. Мотивація навчання учнів і повідомлення теми, мети та завдань

уроку– Як сісти до транспортного засобу,

якщозупинказнаходитьсяпосерединівулиці?

Життєві навички, які виздобудете на сьогоднішньому уроці, допоможуть:

 Навчитись правил безпеки на зупинках громадського транспорту;

 Бути уважнішим на дорозі;

 Поліпшити своїзнання Правил дорожнього руху;

 Уникати небезпечних ситуацій під час посадки і висадки на зупинках

громадського транспорту тощо.

V. Актуалізація чуттєвого досвіду учнів

1. Вправа «Мозковий штурм»

– Які риси характеру дозволять людині уникнути небезпек?

– Як їх можна розвинути (здобути) кожному з нас?

– Чи доводилось комусь із вас бути свідками небезпечної поведінки людей на

зупинках громадського транспорту?

– Від чого вас завжди застерігають батьки, коли ви перебуваєте самі чи разом із

ними на зупинках?

VI. Сприйняття та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу

1. Розповідь учителя «Види громадського транспорту» (супроводжується

демонстрацією предметних малюнків; підручник, с.27))

Громадський транспорт буває наземним (автобус, тролейбус, трамвай,

маршрутне таксі) і підземним (метро).

2. Пояснення «Правила користування громадським транспортом»

(супроводжується демонстрацією сюжетних малюнків; підручник, с. 28,

31)

3. Вправа «Який знак зайвий?»

    Учитель демонструє дорожні знаки зупинок громадського транспорту,

    серед яких є «зайвий» (наприклад, один із вивчених раніше: «автомагістраль»,

    «напрям руху транспорту по смугах» тощо). Завдання: видалити з групи

    «зайвий» знак.

    – Чому ви обрали саме цей знак?

    – Поясніть, що об’єднує в групу решту дорожніх знаків?

4. Оздоровча вправа. Гімнастика для очей

     Уяви, що ти стоїш на перехрестібіля світлофора. Транспортрухається з

    різних боків, у різнихнапрямках. Ти спостерігаєшза ним. Ось ізліва їде

    авто,проїжджає прямо, потім звертаєправоруч. Наближається вантажівка , що

   перевозить обладнання для циркових вистав. Що ще ти побачив на дорозі?

   Який транспортнийзасіб тобі сподобався? Опишийого маршрут.

   (5-6 учнів коментують рух уявного транспорту. Усі водятьочима, не

   повертаючи голови, увказаних напрямах.)

5. Робота за підручником(ситуаційні завдання,с. 29)

VIІ.Осмислення, узагальнення та систематизація знань

1. Самостійна робота (за шаблонами)

Розфарбуй знаки, які допоможуть тобі знайти зупинкигромадського

транспорту.

2. Гра «Так — ні» (істинні твердження учні супроводжують хлопками

долонь)

 Чекати транспорт треба на посадочних майданчиках, тротуарах або

узбіччі.

 Треба поспішати при посадці до транспортного засобу, розштовхуючи

інших пасажирів.

 Заходити і виходити із транспорту треба лише після повної його зупинки.

 У салоні не затримуйся біля дверей.

 Якщо їдеш стоячи, міцно тримайся за одяг пасажира, що стоїть поруч.

 Вийшовши із транспорту, переходь дорогу тільки тоді, коли інші

транспортні засоби зупинились.

3. Азбука безпеки на дорозі тітоньки Сови (уроки 9-10)

Електронний ресурс. Режим доступу:

9 урок - https://www.youtube.com/watch?v=G3k7EOSqigs&t=44s

10 урок - https://www.youtube.com/watch?v=7Imrsf9S0Do

11 урок - https://www.youtube.com/watch?v=Cu-edex-Zg8

 

Головні герої: вчителька – тітонька Сова, учні: Неслуха, Яша, Кеша, Сіма

4. Обговоренняпродемонстрованихсюжетів

5. Вправа «Пантоміма»

Завдання: зобразити пішохода, який переходить вулицю на червоне світло

світлофора; пасажира, який порушує правила посадки в громадський транспорт.

VIІІ.Підведення підсумків уроку

1. Вправа «Мікрофон»

– Яка додаткова небезпека існує в громадському транспорті, що працює з

використанням електричного струму?

– Що треба пам’ятати при користуванні метро, трамваєм, тролейбусом?

Висновок: при пошкодженні корпусу салону,порушенні ізоляції пасажирів

може уразити електричним струмом. Якщо ти помітив дим у салоні чи відчув

неприємний запах, терміново повідом про це водія чи кондуктора. Виходь, не

доторкуючись до металевих частин.

2. Рефлексія

 

– «Знання правил безпеки пасажира на зупинках громадського транспорту

дозволять мені бути (стати, відчувати тощо)…»

3. Аналіз змісту прислів’я

Той, хто про себе не дбає,здоровішим не стає.

4. Вправа «Мені важливо…»

Назвіть по черзі, «ланцюжком», що із почутого на уроці для вас

найважливіше?

ІХ. Домашнє завдання

Обов’язкове:

- опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми(§4, с. 27-32);

додаткові (на вибір, за бажанням):

- спостереження протягом тижня за власною поведінкою щодо дотримання

правил безпеки пасажира на зупинках громадського транспорту;

- склади план-обіцянку дбати про свою безпеку та безпеку інших учасників

дорожнього руху завжди.

docx
Додано
9 червня 2021
Переглядів
1919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку