„Основи здоров`я” 5 клас. (35 год, із них 4 год резервні)

Про матеріал
„Основи здоров`я” 5 клас. (35 год, із них 4 год резервні)( Бойченко Т.Є.,Василашко С.В.,Гущина Н.І.) Предмет «Основи здоров’я» у 5-9 класах здійснюватиметься за навчальною програмою, затвердженою наказом МОН від 07.06.2017 № 804.
Перегляд файлу

 

„Основи здоров`я” 5 клас.

(35 год, із них 4 год резервні)( Бойченко Т.Є.,Василашко С.В.,Гущина Н.І.)

 

Дата

 

 

Тема

При-мітки

 

 

 

 

 

 

1

2

 

 

 

 

 

 

3

 

4

 

 

5

 

 

 

Розділ 1. Здоров’я людини(5 год)

Життя і здоров’я людини.

Здоровий спосіб життя.

Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності.

Практичні завдання, які є складовою діяльнісного компоненту

  • Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття **
  • Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла. *
  • Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію **

Безпека на дорозі

Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги.

Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира. Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира.

 Поведінка пасажира при ДТП.

Практичні завдання, які є складовою діяльнісного компоненту

  • Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості **
  • Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги *
  • Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці **
  • Відпрацювання навичок поведінки у  транспорті *
  • Моделювання поведінки пасажира при аварії в  транспорті

 

 

§1

§2

 

 

 

 

 

 

§3

 

§4

 

 

§5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§6

 

§7

 

 

 

§8

 

 

§9

§10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§11

§12

§13

 

 

§14

§15

 

с.86;200-202;102-103

 

 

 

 

с.101

 

 

 

6

 

7

 

 

8

 

 

 

9

10

 

 

 

Розділ 2. Психічна й духовна складові здоров’я(5год)

Уміння вчитися

Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця.

Умови успішного навчання. Розвиток  здібностей. Створення мотивації до навчання.

Типи сприйняття інформації. Активне слухання.  Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи.

Повага до себе та інших

Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом.

Почуття і емоції.  Вияви почуттів. Способи  висловлювання почуттів.

 Співпереживання  і співчуття.

Практичні завдання, які є складовою   діяльнісного компоненту

  • Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя  «Мій розпорядок дня».
  •  Відпрацювання навичок успішного навчання у класі. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання           (бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання) **
  • Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. Відпрацювання навичок  висловлювання  почуттів

 

 

11

12

13

 

 

14

15

 

16

 

 

 

 

 

17

 

 

Розділ 3. Фізична складова здоров’я(5год)

Фізичні чинники здоров’я

Принципи  і методи загартовування. Рухова активність.

Профілактика порушень постави і гостроти  зору.

Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду.

Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми.  Умови здорового сну.

Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я

Практичні завдання, які є складовою    діяльнісного компоненту

  • Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей.
  • Розрахунок максимальної маси  портфеля *
  • Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах **
  • Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід **
  • Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером *

 

 

 

 

18

20

 

21

22

 

23

 

24

25

 

 

 

 

19

 

 

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я(16 год)

Тема 1. Соціальне благополуччя(8 год)

Право на здоров’я

Права дитини. Обов’язки учня і громадянина.

Спілкування і здоров’я.

Ефективне спілкування. Вплив поведінки на здоров’я.   Переваги  упевненої поведінки.

Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів.

Взаємодопомога членів родини.

Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі.

Безпека спілкування в Інтернеті 

Соціальна небезпека інфекційних захворювань.

 «Соціальна небезпека інфекційних захворювань та  запобігання дискримінації людей, що мають               ( ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо)»

Практичні завдання, які є складовою діяльнісного компоненту

  • Права та обов’язки дитини( створення  пам’ятки) *
  •  Відпрацювання навичок ефективного спілкування» **
  • Безпека спілкування  в Інтернеті **
  • Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорослих
  • Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини *

 

 

 

§16

 

§17

 

§18

§19

 

§20

 

§25

§21

 

 

 

 

С. 106-107

 

 

 

 

 

 

 

§22

 

 

§23

§24

 

 

§26

 

 

§27

 

 

§28

 

 

26

 

 

28

29

 

30

 

 

31

 

 

 

33

 

35

 

 

 

 

27

 

 

 

 

 

 

 

32

34

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі (8год)

Пожежна безпека.

Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі.

Дитина в автономній ситуації

Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників.

Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації  (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями.

Безпечне довкілля

Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. Способи збереження природного середовища.

Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Підручні рятувальні заходи.

Відпочинок на природі. Правила купання у  водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді

____________________

Практичні завдання, які є складовою  діяльнісного компоненту

  • Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи .Відпрацювання навичок  захисту органів дихання від отруйних газів**
  • Обстеження безпеки своєї оселі*.
  • Моделювання безпечної поведінки із людьми.
  • Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей.
  • Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях.
  • Створення саморобок для  повторного використання пластикових упаковок *
  • Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення.
  • Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів *
  • Моделювання ситуації надання допомоги  постраждалому при тепловому або сонячному ударі **

 

docx
Додано
8 вересня 2021
Переглядів
2443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку