Тема уроку: « Будова і різноманітність квіток »
Мета.
Освітня: сформувати знання в учнів про будову квітки як органа статевого розмноження квіткових рослин; розкрити біологічне значення частин квітки і розглянути різноманітність квіток та з’ясувати їх значення
Розвиваюча: розвивати практичні навички роботи з наочністю
Виховна: виховувати любов до природи, закладати основи екологічної культури
Тип уроку. Засвоєння нових знань
Форма уроку. Синтетичний
Місце уроку в начальній темі. Поточний
Матеріали та обладнання: презентація на мультимедійній дошці, таблиці «Органи рослини», « Будова квітки», живі квіти, роздатковий матеріал, підручники
Основні поняття та терміни: квітка,квітконіжка,квітколоже, чашечка , чашолистки, пелюстки, віночок, маточка, тичинки, пиляк, тичинкова нитка, приймочка, стовпчик, зав’язь, оцвітина проста, оцвітина подвійна, одностатеві, двостатеві кітки, правильна, неправильна асиметрична квітка, однодомні, дводомні рослини.
Хід уроку
І Організаційний етап
ІІ Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності
Запитання:
1.Що таке розмноження?
2. Які форми розмноження ви знаєте?
3. Що таке нестатеве розмноження?
4.Які особливості нестатевого розмноження?
5. Що таке статеве розмноження?
6. Яке значення статевого розмноження?
7. На які групи поділяють всі органи рослин?
Завдання: Назвіть і покажіть органи рослин: вегетативні і репродуктивні.
Сьогодні ми познайомимось з вами з найкрасивішим, найчарівнішим, найпривабливішим органом рослини – квітка.
Дуже давно, коли на Землі ще не було людини, крізь грунт пробився маленький пагінець, потягнувся до неба, до сонця і розквітнув квіткою.
Якою була та квітка, ніхто не знає. Але без сумніву, у світ прийшла краса.
І справді, одне з найпрекрасніших творінь природи – квіти. Перший дзвоник, перше побачення , трудовий успіх, героїчний вчинок, день народження – це квіти, які даруємо ми і дарують нам. Іноді нам здається, що квіти для того й існують, щоб ми могли ними милуватися. А чи замислювались ви коли – небудь над тим яке значення для рослини має квітка?
Для того,щоб ясувати значення квітки перш за все треба дізнатись про її будову.
Повідомлення теми та мети уроку
ІІІ Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу
Пояснення вчителем матеріалу з використанням слайдів н мультимедійній дошці. Одночасно поетапне виконання завдань лабораторної роботи № 9
«Будова: різноманітність квіток» у зошиті з друкованою основою.
Квітка – це вкорочений, видозмінений і обмежений у рості пагін, який пристосований для статевого розмноження рослин, на місці якого утворюється плід з насінням
1.Будова квітки
- загальний план будови квітки
- формула квітки
- головні частини квітки – маточка і тичинки
2. Різноманітність квіток
- одностатеві, двостатеві, нестатеві квітки
- рослини однодомні, дводомні
- квітки з простою та подвійною оцвітиною
- правильні, неправильні, асиметричні квітки
Висновок: Будова всіх квіток подібна, а форма, розміри, забарвлення,
симетрія – різноманітні. Все це є пристосуванням до різних способів запилення
3. Цікава інформація. Дивне у світі квіток ( упереджене завданням учням)
IV Узгодження та систематизація знань
V. Підведення підсумків уроку
VI. Надання та пояснення домашнього завдання.
Вивчити §18, опрацювати терміни у зошиті
Творче завдання. Підготувати загадки, прислів’я, вірші про квіти.