Урок на тему «Добре тим, хто вміє дружити» 4 клас

Про матеріал

Перший урок 2018-2019 н. р., 4 клас,

Урок на тему «Добре тим, хто вміє дружити»

Мета:

  • Ø розкрити значення дружби в житті кожної людини;
  • Ø сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, створенню дружнього дитячого колективу;
  • Ø виробляти в собі якості, що сприяють дружбі;
  • Ø вчити правильно обирати собі друзів;
  • Ø розвивати уміння дітей спілкуватися та підтримувати товариські стосунки, співпрацювати, слухати, висловлювати свою думку;
  • Ø виховувати тактовне ставлення до людей, потребу в друзях, чемне ставлення учнів одне до одного, доброзичливість.
Перегляд файлу

Урок на тему «Добре тим, хто вміє дружити»

Мета:

  • розкрити значення дружби в житті кожної людини;
  • сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, створенню дружнього дитячого колективу;
  • виробляти в собі якості, що сприяють дружбі;
  • вчити правильно обирати собі друзів;
  • розвивати уміння дітей спілкуватися та підтримувати товариські стосунки, співпрацювати, слухати, висловлювати свою думку;
  • виховувати тактовне ставлення до людей, потребу в друзях, чемне ставлення учнів одне до одного, доброзичливість.

Обладнання: смайлики (рефлексія настрою), роздруковані правила класу

(+ іллюстрації), картинка «Вінні Пух і його друзі», роздруковані слова «знайомий, приятель, товариш, друг», кольорові кульки з паперу, плакат «Справжній друг», картки з прислів’ями.

Хід уроку

І. Організація класу

  1. Вступне слово вчителя

- Ось і промайнуло тепле літо. Я рада вітати вас в нашому світлому класі. Ви відпочили, набрались сил і готові вчитися

  1. Гра «В цьому колі друзі всі»

- Діти, я пропоную вам стати в коло, привітатись, побажати гарного дня один одному і пограти в гру «В цьому колі друзі всі».

  1. Вправа «Мій настрій»

-А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той смайлик, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (чіпляють прищепки до смайликів).

- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч.

  1. Введення правил класу. Вправа «Фантастична гіпотеза»
  • Діти уявіть собі таку ситуацію, що в один день коли ви прийшли до школи зникли всі ввічливі слова.. Як би спілкувалися вчителі та ваші друзі?
  • Яке правило можна придумати для нашого класу, аби ввічливі слова ніколи «не зникали»?
  • А чи потрібні нам ще правила? Чому?
  • Погляньте, за якими правилами будемо жити ми цілий навчальний рік.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

  1. Вправа «Передбачення»
  • Діти погляньте на картинку, що об’єднує всіх героїв? Чому їм вдається легко долати перешкоди та невдачі?

https://fc.naurok.com.ua/001nbi-0d8f/004.png

 

  • Припустіть яка буде тема нашого уроку.

«Добре тим, хто вміє дружити»

  1. Розповідь вчителя
  • У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді.

Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім’ях.

У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім’ї, нашій країні.

  • Сьогодні ми будемо говорити не тільки про дружбу, а ще про те, кого можна назвати другом, яким повинен бути справжній друг,  яка різниця між Знайомий, приятель, товариш, друг?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Словникова робота. «Знайомий, приятель, товариш, друг».

  -  Дружба, товариство, друг і товариш ... Здавалося б поняття прості, але як складно буває часом розібратися в людських відносинах.

- У всіх  у вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося, чим відрізняються поняття «друг» і «товариш». Ці поняття дуже близькі один одному, але все-таки різняться. Як?

(Читаю, а діти додають потрібні слова)

• Про людину, з якою  ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати ... (знайомий).

• Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете ... (приятель).

• Про однокласника, з яким за багато років  навчання в школі  скажете ... (товариш).

• Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити  радості і печалі, скажете ... (друг).

2.  Вправа Гронування  «Справжній друг ».

- Діти, перерахуйте якості які притаманні справжньому другові?

https://fc.naurok.com.ua/001nbi-0d8f/003.jpg

На дошці зображення друга, на кожній парті лежать картки (у вигляді кульки) де діти пишуть свої асоціації і кріплять на дошку.

- Тож яким має бути справжній друг? (зачитуємо з дошки).

3.Гра «Зустріч із другом»

- Зараз я зачитую вам ситуацію, а ви почергово  в парах демонструєте свої почуття у подібній ситуації.

- У Миколи був друг Сашко. Але настало літо, тому їм довелося розстатися. Микола залишився у місті , а його друг  Сашко  поїхав відпочивати разом із батьками. Сумно в місті без друга. Минув місяць. Одного разу йшов Микола вулицею і раптом побачив, як з магазину вийшов Сашко. Як же зраділи вони одне одному!

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

        1. Робота в парах «Збери прислів’я»   

- А зараз я пропоную вам скласти прислів’я про дружбу.  

Без вірного друга-                        дорожчі від багатства.

Людина без друга,                        велика туга.

Дружба та братство                      а знайдеш тримай.

Друга шукай,                                як дерево без коріння.

- Які ще прислів’я про дружбу ви знаєте?

  2. Моральні задачі

  1. У класі хтось розмалював парту. Коли вчитель помітив це, почав вимагати від учня, який сидів за партою, пояснення, хто це зробив.

Учень сказав:

-Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати, тому що не хочу видати друга. Я сам її вимию.

- Що ви скажете про цього хлопчика?

- Як би ви вчинили на місці учня, який розмалював парту?

- Справжній друг зробить таке?

- Хто повинен вимити парту?

 

  1. У холодний зимовий день Наталка й Оленка йшли зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була тепла шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка в школі забула рукавички, тому портфель вона несла в голій руці.

- Рука в мене замерзла страшенно! - поскаржилась Оленка подружці.

Наталка відповіла:

-А в мене ні.

Так вони йшли до самого дому.

 - Що можна сказати про Наталку?

 - Як потрібно було їй зробити?

  1. Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи.  Дорога була погана, а вона в черевиках. І наскрізь промочила ноги. Прийшла в клас. Дівчата обступили її, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги». А Валя (вона жила близько від школи) збігала додому і принесла валянки. Хороше було Маринці в той день - ногам тепло і на душі радісно!

  - Чому дівчинці було радісно?

  - А ваш друг приходить вам на допомогу?

  - А ви йому?

V. Підведення підсумків уроку.

1. Вправа «Мирилка»

- А чи буває так, що часом друзі сваряться, ображаються?

- А що робити, коли хочеш помиритися з другом? (підійти перепросити, посміхнутися, помиритися).

- Пригадайте, які мирилки ви знаєте?

- Я пропоную вам вивчити таку мирилку.:

Дай скоріш мізинчик свій, 
Зачепи його за мій. 
Мізин-мізин-мізинець - 
Помирив нас, молодець! 

  1. Введення до класу «куточока дружби». Ознайомлення з колом вибору.
  • Діти з сьогоднішнього дня у нас з’являється «куточок дружби» (показ цього місця в класі). Сюди ви можете прийти і перепросити, дивлячись одне на одного. Використати мирилку яку знаєте, а також у вас є коло вибору. Воно допоможе вибрати у вашій ситуації ту дію, яка допоможе вирішити непорозуміння (пояснення вчителя щодо кола вибору).

3. Рефлексія

- Що означає «дружити?»

- Скільки може бути справжніх друзів?

- Яким має бути друг?

- Як вирішити непорозуміння з другом?

-Для чого в нашому класі «куточок дружби»?

 - А зараз підійдіть всі до мене, візьміться за руки, відчуйте тепло рук товариша, друга, подруги.

- Ось і добігає кінця наш урок. Сподіваюся, що він збагатив вас, допоміг доторкнутися душею до людських витоків добра й милосердя.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коровина Наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 серпня 2018
Переглядів
1530
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку