Перший урок 2018-2019 н. р., 4 клас,
Урок на тему «Добре тим, хто вміє дружити»
Мета:
Урок на тему «Добре тим, хто вміє дружити»
Мета:
Обладнання: смайлики (рефлексія настрою), роздруковані правила класу
(+ іллюстрації), картинка «Вінні Пух і його друзі», роздруковані слова «знайомий, приятель, товариш, друг», кольорові кульки з паперу, плакат «Справжній друг», картки з прислів’ями.
Хід уроку
І. Організація класу
- Ось і промайнуло тепле літо. Я рада вітати вас в нашому світлому класі. Ви відпочили, набрались сил і готові вчитися
- Діти, я пропоную вам стати в коло, привітатись, побажати гарного дня один одному і пограти в гру «В цьому колі друзі всі».
-А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той смайлик, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (чіпляють прищепки до смайликів).
- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
«Добре тим, хто вміє дружити»
Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім’ях.
У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім’ї, нашій країні.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
- Дружба, товариство, друг і товариш ... Здавалося б поняття прості, але як складно буває часом розібратися в людських відносинах.
- У всіх у вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося, чим відрізняються поняття «друг» і «товариш». Ці поняття дуже близькі один одному, але все-таки різняться. Як?
(Читаю, а діти додають потрібні слова)
• Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати ... (знайомий).
• Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете ... (приятель).
• Про однокласника, з яким за багато років навчання в школі скажете ... (товариш).
• Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити радості і печалі, скажете ... (друг).
2. Вправа Гронування «Справжній друг ».
- Діти, перерахуйте якості які притаманні справжньому другові?
На дошці зображення друга, на кожній парті лежать картки (у вигляді кульки) де діти пишуть свої асоціації і кріплять на дошку.
- Тож яким має бути справжній друг? (зачитуємо з дошки).
3.Гра «Зустріч із другом»
- Зараз я зачитую вам ситуацію, а ви почергово в парах демонструєте свої почуття у подібній ситуації.
- У Миколи був друг Сашко. Але настало літо, тому їм довелося розстатися. Микола залишився у місті , а його друг Сашко поїхав відпочивати разом із батьками. Сумно в місті без друга. Минув місяць. Одного разу йшов Микола вулицею і раптом побачив, як з магазину вийшов Сашко. Як же зраділи вони одне одному!
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота в парах «Збери прислів’я»
- А зараз я пропоную вам скласти прислів’я про дружбу.
Без вірного друга- дорожчі від багатства.
Людина без друга, велика туга.
Дружба та братство а знайдеш тримай.
Друга шукай, як дерево без коріння.
- Які ще прислів’я про дружбу ви знаєте?
2. Моральні задачі
Учень сказав:
-Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати, тому що не хочу видати друга. Я сам її вимию.
- Що ви скажете про цього хлопчика?
- Як би ви вчинили на місці учня, який розмалював парту?
- Справжній друг зробить таке?
- Хто повинен вимити парту?
- Рука в мене замерзла страшенно! - поскаржилась Оленка подружці.
Наталка відповіла:
-А в мене ні.
Так вони йшли до самого дому.
- Що можна сказати про Наталку?
- Як потрібно було їй зробити?
- Чому дівчинці було радісно?
- А ваш друг приходить вам на допомогу?
- А ви йому?
V. Підведення підсумків уроку.
1. Вправа «Мирилка»
- А чи буває так, що часом друзі сваряться, ображаються?
- А що робити, коли хочеш помиритися з другом? (підійти перепросити, посміхнутися, помиритися).
- Пригадайте, які мирилки ви знаєте?
- Я пропоную вам вивчити таку мирилку.:
Дай скоріш мізинчик свій,
Зачепи його за мій.
Мізин-мізин-мізинець -
Помирив нас, молодець!
3. Рефлексія
- Що означає «дружити?»
- Скільки може бути справжніх друзів?
- Яким має бути друг?
- Як вирішити непорозуміння з другом?
-Для чого в нашому класі «куточок дружби»?
- А зараз підійдіть всі до мене, візьміться за руки, відчуйте тепло рук товариша, друга, подруги.
- Ось і добігає кінця наш урок. Сподіваюся, що він збагатив вас, допоміг доторкнутися душею до людських витоків добра й милосердя.