урок на тему "Індія"

Про матеріал
Формування в учнів знання про ЕГП, природу, населення та господарство Індії.
Перегляд файлу

                                                       Урок 3

Дата: 09.02.2021 р.                                      Підпис вчителя:______________

Тема уроку: Індія

Мета уроку: сформувати в учнів знання про ЕГП, природу, населення та господарство Індії.

Поняття: ЕГП, природні умови, природні ресурси, густота населення, урбанізація, ВВП, ТНК, промисловість, сфера послуг, сільське господарство, транспорт, зовнішньоекономічні зв’язки.

Засоби навчання: атлас, підручник, навчальний електронний посібник, економічна карта Азії.

Тип уроку: комбінований урок.

 

ХІД  УРОКУ

І. Організація навчально - пізнавальної діяльності учнів.

1 . Організація уваги і роботи учнів.

Інструктаж щодо організації робочого місця учня.

2. Мотивування навчально- пізнавальної діяльності   учнів. Сьогодні ми будемо досліджувати країну чия цивілізація збагатила своїми досягненнями все людство. Її розквіт припав на середину ІІІ-ІІ тис.до н.е., коли тут розвивалось землеробство, будувалися зрошувальні канали й великі зерносховища, створювалися міста із чітким плануванням вулиць, у ті далекі часи зароджується індійське образотворче мистецтво й архітектура. Сучасна Індія входить до десятки найбільших країн світу як за кількістю населення, так і за площею. Темпи її економічного зростання в останні роки перевершили аналогічні показники Китаю.

Запитання учням: Що ви знаєте про особливості розвитку Індії?

ІІ. Поточний контроль та коригування предметно-географічних компетентностей.

  1. Активізація роботи учнів.

Пояснення критеріїв та процедури оцінювання навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці: на уроці діє система накопичення балів- сума балів,зароблених учнями під час поточного контролю навчальних досягнень за минулий урок та домашню роботу оцінюється від 1-12 балів; виконання навчальних завдань у процесі вивчення нового матеріалу оцінюється  від 1 до 6-ти балів. Кількість набраних балів фіксується упродовж уроку. Сумарна кількість балів визначить оцінку, яку отримують учні за урок.

  1. Поточна перевірка знань і вмінь учнів.

Усне фронтальне опитування( 1- 3 бали за відповідь залежно від рівня складності запитання та правильності й повноти відповіді учня):

  1.        Укажіть головні ознаки ЕГП Японії?
  2.        Назвіть основні особливості економічного розвитку Японії?
  3.        Проаналізуйте статево-вікову піраміду населення Японії?    

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.  Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

 2.Актуалізація опорних географічних знань.

      Бесіда:

  1. Розкажіть про сучасну демографічну ситуацію?
  2. Охарактеризуйте головні складові третинного сектора економіки Японії?

     3.Сприймання та початкове усвідомлення.

Розповідь учителя: Індія є однією з найбільших країн світу. Гірські системи Гіндукушу і Гімалаїв на півночі та Індійський океан на півдні відокремлюють півострів Індостан, на якому розташовано країну, від решту світу. Проте зв’язки Індії зі світом були завжди. Індійська цивілізація налічує понад 5 тис. років. Від середини ІІ тис. до н. е. до Індостану мігрували численні арійські племена. У VІ ст. до н.е. в долині Гангу виник буддизм – найстаріша світова релігія, але згодом в індії більшої сили набув індуїзм. Під проводом демократичних сил країни здобули незалежність в 1950 р.

     4.Сприймання,  усвідомлення  та осмислення нового матеріалу.

Пояснення вчителя з елементами демонстрування: ЕГП: розташована в Пд.Азії на півострові Індостан на перехресті міжнародних торговельних шляхів; омивається водами Індійського океану, берегова лінія слабо порізана:межує з Пакистаном, Афганістаном, Китаєм, Непалом, Бутаном, Бангладеш, Мянмою; сухопутні кордони майже повсюди проходять важкодоступними гірськими районами.                                                                      Природно-ресурсний потенціал: 80% рівнини (зокрема індо-Ганська низовина) й плоскогір’я, на півночі найвища гірська система світу – Гімалаї. Переважає субекваторіальний мусонний клімат з сезонним розподілом опадів. Лісистість 23%. Значна чатина грунтів(алювіальні, чорні, червоно-бурі) має високу родючість. Найбільші річки Брахмапутра. Ганг та їх  притоки, великий гідро потенціал, основне джерело штучного зрошення. Мінеральні ресурси багатні: камяне вугілля, залізні, марганцеві руди,боксити, уронові, титанові руди, золото, дорогоцінне каміння; є поклади нафта на шельфі. Багатий та різноманітний рекреаційний потенціал.                            Учитель розповідає та пояснює (робота з атласом та картою)    Населення: Індія — друга держава світу за кількістю населення. Кількість населення Індії перевищила мільярдний рубіж і продовжує швидко зростати. Природний приріст 12 %о, світовий лідер за абсолютним приростом населення; молодість населення – середній вік 28 років, тривалість життя 68,5 років; висока частка дітей та підлітків (27,3% - 66,5% - 6,2%); чоловіче населення переважає жіноче. Середня густота понад 400 осіб/км2, нерівномірний розподіл. Найбільш заселена східна частина Індо – Ганської низовини, дельта Гангу, узбережжя Індійського океану. Урбанізація 33,5%,темп урбанізації 2,3% за рік. Міські агломерації: Делі(26,5млн.), Мумбаї (22,9 млн), Колката (11,8 млн). Демографічна політика скорочення народжуваності, що проводиться в країні, дає незначні результати здебільшого через релігійні переконання населення. Понад 80 % населення сповідує індуїзм. Досить широко сповідуються також іслам, сикхізм, буддизм і християнство. Найбільш багатонаціональна країна світу, серед етнічних груп переважають народи індоєвропейської сім’ї. Офіційні мови — хінді і англійська. Трудові ресурси Індії значні, однак в їх складі переважає некваліфікована робоча сила. Понад 300 млн осіб живуть за межею бідності. Безробіття. Найбільш густо заселені приморські території

Учитель  пояснює учні працюють з атласом

  Структура ВВП: сільське господарство – 16,8%, промисловість – 28,9%, сфера послуг – 46,6%.                                                                                                                                              Промисловість: значна роль видобувної промисловості ( вугілля, нафта, руди металів). Найбільше мають значення: металургія - третє місце в світі за виробництвом сталі; видобуток бокситів та виплавка алюмінію. Мідна. цинкова, свинцева промисловість; машинобудування – верстати й екскаватори, локомотиви й автомобілі, текстильне й гірничошахтне обладнання, літаки, різні види електроапаратури та електроніки              ; хімічна – виробництво мінеральних добрив, штучних волокон, побутової хімії, парфумерної та фармацевтичної продукції; легка – текстильна, одяг; харчова – рисоочисна, борошно-мельна, чайна, цукрова, виробництва спецій; ювелірна – обробка дорогоцінного та напівдорогоцінного каміння, виробництво ювелірних виробів.                                                                                       Сільське господарство: Рослинництво: 80%, основна частина оброблюваних земель зайнята зерновими культурами: рис, пшениця, просо, кукурудзу, ячмінь, сорго; також вирощують боби, картоплю, овочі, фрукти, чай, цукрову тростину, бавовник, джут. Тваринництво: перше місце в світі за поголів’ям великої рогатої худоби.                                                                                                                   Сфера послуг:                найбільший постачальник ІТ-послуг у світі – 18,5% виробництва продукції програмного забезпечення. Державні програми розвитку аут сорсінгу «Сто розумних міст», «Цифрова Індія». Туризм: екскурсійний, пляжний, паломницький, релігійний, екологічний. Відносно добре розвинена транспортна система. Основна роль у внутрішніх перевезеннях належить залізничному та автомобільному.                                                   Зовнішні економічні зв’язки:

  • Експорт: дорогоцінні камені. Фармацевтична продукція, одяг, хімікати, суттєво зрозтає питома вага машин і устаткування, включаючи електроніку.
  • Імпорт:  нафта, необроблені дорогоцінні камені, продукція машинобудування, хімікати, пластмаси, метали, .
  • Головні партнериСША, Китай, ОАЕ, Саудівська Аравія, Швейцарія, Німеччина.

Важливий парнер України – 10% загального обсягу двосторонньої торгівлі України з країнами Азіатсько-Тихоокеанського регіону.

5. Застосування вмінь у практичній діяльності.

Завдання учням письмово: напишіть які економічні реформи в Індії можуть бути застосовані в Україні для прискорення її економічного розвитку?

Виявлення зворотного зв’язку між учнями та вчителем:

  • Дайте коротку характеристику природним ресурсам Індії?
  • охарактеризуйте  сучасну демографічну ситуацію в Індії?
  • Назвіть найбільші міста країни?

ІV.  Коментування домашнього завдання.

  1. Опрацювати §28
  2. Скласти кросворд «Країни Азії» (не менше 15 питань)

V.  Підбивання підсумку уроку.

Учитель оцінює роботу учнів на уроці, коментує оцінки.

 

 

 

 

 

 

Література

1.Вішнікіна Л. П. Компетентнісне навчання географії в основній школі: монографія / Л. П. Вішнікіна. – Полтава: ТОВ «АСМІ», 2017. – 407 с.

2.Географія (рівень стандарту) підручник для 10 класу для закладів загальної середньої освіти/ Бойко В.М. Брайчевський Ю.С. Яценко Б.П. – К. Ірпінь: ТОВ «Видавництво «Перун»,2018 – 256 с.: іл..

3. Довгань Г.Д. Географія: регіони та країни 10 клас. – Х.:Вид.група «Основа», 2018. – 112с.

4. Загальна методика навчання географії: Підручник [з грифом МОНМС України] / О. М. Топузов, В.М. Самойленко, Л.П. Вішнікіна. – К.: ДНВП "Картографія", 2012. – 512 с.

5.  Кобернік С.Г. Методика навчання географії в загальноосвітніх навчальних закладах : навч. посіб. / С.Г. Кобернік., Р.Р. Коваленко., О.Я. Скуратович.; за ред. С.Г. Коберніка. – К. : Навч. книга, 2005. – 319 с.

6. Методика навчання географії у загальноосвітніх навчальних закладів: навчально-методичний посібник для вчителів географії та студентів педагогічних вищих навчальних закладів / О. М. Топузов, О. Ф. Надтока, Л. П. Вішнікіна та ін. – К.: ДНВП «Картографія», 2015. – 128 с.

 

docx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
24 березня 2021
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку