Урок на тему : " Ким ти є ? Професії. Іменники та прикметники в Орудному відмінку однини."

Про матеріал
В даній розробці запропоновано ряд вправ, які розвивають всі види мовленнєвої діяльності учнів : аудіювання, читання, письмо, говоріння з урахуванням лексичного та граматичного матеріалу ,зокрема розширюють знання учнів на тему " Професії" та граматичних структур за темою " Іменники і прикметники в Орудному відмінку однини " Вдало підібрані завдання мотивують учнів і викликають зацікавленість до вивчення польської мови
Перегляд файлу

Konspekt lekcji języka polskiego jako obcego

Конспект уроку з польської мови (як друга іноземна )

Klasa: 5

Клас : 5

Lektor: Nela Korniienko

Підготувала : Неля Корнієнко

Poziom: A 1

Jednostki dydaktyczne: 45 minut

Temat: Kim jesteś? Zawody.  Rzeczowniki i  przymiotniki w Narzędniku liczby pojedynczej

Тема : Ким ти є? Професії. Іменникти і прикметники в орудному відмінку однини.

Тип уроку : інтегрований

Мета уроку :  розширити знання учнів про професії ; ознайомити з новими лексичними одиницями; закріпити ці знання у ході виконання практичних завдань; розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію учнів; формувати здатність порівнювати мовні явища рідної та іноземної мов; розвивати здатність мовного самоконтролю; розвивати уяву учнів в умовах роботи в парах; удосконалювати техніку читання; розвивати навички мовлення та сприймання тексту на слух ; формувати всебічно розвинену особистість; виховувати інтерес та повагу до професій та інтерес до іншомовного середовища; виховувати потребу розширювати свій кругозір; формувати мотивацію до вивчення польської мови. Урок складається із традиційних трьох етапів: початок, основна частина та заключна частина.

Założenia metodyczne  :
Cele główne :

-zapoznanie uczniów z materiałem gramatycznym.

- wzbogacanie słownictwa ( zawody)

- rozwijanie kompetencji leksykalnej oraz poprawności gramatycznej .

- usprawnianie zdolności logicznego myślenia .

Cele szczegółowe :

- rozwijanie sprawności mówienia

- rozwijanie sprawności czytania ze zrozumieniem

- rozwijanie umiejętności sprzyjmowania tekstu na słuch

- rozwijanie sprawności oglądania filmów edukacyjnych

- umiejętności rozpoznania rzeczowników i przymiotników spośród innych części mowy

- umiejętność określenia rodzaju i przypadka rzeczownika i przymiotnika

- umiejętność odmiany rzeczownika i przymiotnika w Narzędniku liczby pojedynczej

 

Metody: ćwiczenia komunikacyjne ,gramatyczne,leksykalne;praca z tabelą

Formy pracy :

 praca w grupie

praca z komputerem (  platforma  Wordwall )

Pomoce : plansza z podstawowymi wiadomościami o Narzędniku liczby pojedynczej
                                                Przebieg lekcji

                                                                                                            
Część I

Частина 1

На початковому етапі  триває організаційний момент: привітання .Тему уроку пропоную сформулювати учням самостійно в наступний спосіб.  Показую ілюстрацію,  і учні її описують  ( усно : предмети, явища природи… ) за допомогою 3-4 речень.  Потім  задаю питання про  тему даного  уроку на основі малюнка. Візуалізація дає змогу учням краще запамʼятовувати ключові поняття, тому такий  вид роботи сприяє активізації навичок логічного мислення та говоріння . 

Налаштування  учнів на повторення граматичного матеріалу ( зокрема, частини мови ) і   вивчення  нового навчального матеріалу ( відмінювання іменника і прикметника в орудному відмінку однини ) , ввівши їх у іншомовну атмосферу, за допомогою  мовленнєвих вправ . Зокрема, пропоную  відео ролик про професії «Karolek i zawody « . Після перегляду учні мають змогу виконувати щодо перевірки змісту даного відео ( запитання – відповідь), лексичні вправи, які допомагають  засвоїти нову  лексику  ( характеристика професії ).Далі робота в парах .  Кожен учень має можливість задати питання другу і висловити власну думку щодо майбутньої своєї  професії , вживаючи подані граматичні  конструкції , виконуючи відповідне завдання ( питання- відповідь )

На даному  етапі розвивається критичне мислення  учнів. Представлені мною  види лексико – граматичні вправи відповідають  віковим та індивідуальним особливостям учнів, які вивчають польську мову , як другу іноземну , перший рік .

 

 

Faza wprowadzająca :

  1. Powitanie
  2. Zapoznanie uczniów z tematem lekcji
  3. Przypomnienie wiadomości o częściach mowy

Zadanie 1  Opisz obrazek

Pytanie do uczniów : o czym dzisiaj będziemy rozmawiać i ćwiczyć ?

 

 


5 min.

Część 2

Частина 2

 Основна частина уроку передбачає   вивчення нового граматичного матеріалу  з даної  теми .  Перед учнями для опрацювання є граматична таблиця із поданими закінченнями іменників і прикметників в орудному відмінку однини, а також варто звернути увагу на  конструкції типу ( To ( jest) + Mianownik. On… jest + Narzędnik )

   Наступні завдання спрямовані на засвоєння даної граматики   (знайти відповідність : питання і відповідь, тестове завдання  на платформі «Wordwall” ) . Ці вправи розвивають також навички читання. Цікавою вправою є аудіо вправа . Учні слухають текст пісні  Edyta Górniak „ Jestem kobietą”. Вчитель звертає увагу на приспів пісні , де застосовуються слова в орудному відмінку . Як підсумок прослуханого , учні висловлюють власні  думки,вживають мовні структури в орудному відмінку 

Завдання,які  мною запропоновані,    різні  за складністю, що вказує  на диференційований підхід до організації практичного застосування знань. Використання різних видів діяльності дає змогу активізувати роботу та активність учнів, а також підтримувати дисципліну у класі (поставити запитання, висловити свою думку тощо). Це дає можливість учням вживати   лексичний  та граматичний матеріал  на рівні звʼязного висловлювання. Вони проявляють  свої уміння і навички під час оперування лексичними одиницями, та деякими граматичними структурами в різних ситуаціях усного спілкування та читання.

 

 

- Powtórzenie . Części mowy

Zadanie 2. Posegreguj podane wyrazy na :

  1. osoby, zwierzęta i przedmioty, b.cechy, c. czynności

Bank słów : ładny, przyjaciel, śpiewa, dobry, pies, jem, piłka, łagodny, skaczę, kamienie, idzie

Zadanie 3. Wyobraź sobie,że klasa wyjeżdża na wycieczkę. Dobierz odpowiedzi do zadanych pytań

Kto zebrał się przy autokarze ?      żartują, rozmawiają, żegnają się

Co robią uczniowie ?                       przyjemna, radosna, swobodna

Jaka panuje atmosfera ?                 głośno, hałaśliwie, wesoło

Jak zachowują się zebrani ?            uczniowie, rodzice, opiekunowie

Faza realizacyjna

А . Zapoznanie się z  nowym słownictwem ( zawody ) na podstawie filmu edukacyjnego

„ Karolek i zawody „

Zadanie 4.Oglądanie filmu ( odcinek )

Film edukacyjny o zawodach “ Karolek i zawody “

https://youtu.be/h4YAvDSx49Y?feature=shared

Zadanie 5 . Proszę odpowiedzieć na pytania , dotyczące filmu edukacyjnego ( uczniowie używają rzeczowniki i przymiotniki w Narzędniku liczby pojedynczej   :

  1. Czym posługuje się policjant ?
  2. Czym jeździ strażak ?
  3. Czym porusza się astronauta w przestrzeni kosmicznej ?
  4. Jaki jest  charakterystyczny strój kucharza ? 
  5. Czym fryzjer goli włosy ?
  6. Czym kusi nas kucharz ?

Klucz dla nauczyciela : 1. Stalowymi kajdankami, 2.wozem strażackim, 3.promem kosmicznym, 4.Strój z czapką na głowie, 5. Maszynką, 6. Pysznym jedzeniem

Zadanie 6 . Proszę polączyć ze sobą wyrazy z  kolumny A z wyrazami z kolumny B i z otrzymanymi połączeniami ułożyć zdania.

Bank słów :

 pracuje, używa, porusza się, prowadzi,  naprawia, zajmuje się, sprawdza, nosi, zajmuje się

A                                            B.

  1. Górnik                             a. stan naszych zębów
  2. Policjant                         b. badania naukowe
  3. Dentysta                         c. strój ochronny
  4. Listonosz                        d. używa nożyczek
  5. Kucharz                           e. dostarczaniem listów i paczek
  6. Strażak                            i. radiowozem i ściga przestępców
  7. Astronauta                     f. zepsute auta
  8. Mechanik                       j. przyrządzeniem potraw
  9. Fryzjer                             k. w trudnych warunkach i nosi kask z lampą

Klucz dla nauczyciela : 1 K, 2 I, 3 B,4 E, 5 J, 6 C, 7 B, 8 F, 9 D

Zadanie 7.  Dokończ zdania

Kim chcesz być ?

Myślę, że …. , bo lubię …. / interesuję się …. / bo podoba mi się ……

В.  Materiał gramatyczny . Narzędnik liczba pojedyncza ( opracowanie tabeli )

Uwaga !   Zapamiętaj konstrukcje :

  1. To ( jest ) + Mianownik

To ( jest ) dobra zupa  .

To ( jest ) inteligentny mężczyzna .

To ( jest ) pyszne ciastko .

  1. On , ona , ono jest  + Narzędnik

On jest wysportowanym chłopakiem.

Ona jest smutną  kobietą .

Ono jest cichym dzieckiem .


Ćw 1. Wykonaj test “ Narzędnik “ ( platforma Wordwall )

https://wordwall.net/pl/resource/26782289

Ćw . słuchowe

Piosenka Edyta Górniak „Jestem kobietą „

https://youtu.be/8lKZahL0vfo?si=YsXuU-8loZeBl2P_

Pytanie do uczniów : Kim jest kobieta ? Z czym ona się kojarzy w życiu ?

Klucz dla nauczyciela : kobieta jest wodą, ogniem, burzą, perłą na dnie. Kobieta jest wolna , jak rzeka

Ćw 2 . W którym szeregu połączenie wyrazowe ( rzeczownik i przymiotnik ) użyte w formie Narzędnika liczby pojedynczej ?

  1. Ten sen jest koszmarny
  2. Student ciągle chwali się pamiątkowym dyplomem
  3. Nigdy nie kupuję waty cukrowej
  4. Córka jest wyczerpana z powodu podróży
  5. Pokażę Tomkowi nową grę
  6. Szef jeździ tylko drogimi samochodami

Klucz dla nauczuciela : B

Ćw 3.  Proszę dopasować końcówki Narzędnika l.p. do odpowiednich wyrazów

  1. Karmi słów .. jej mowa żyzna.                          A  - ą ( rodzaj żeński )
  2. Gram tylko  z przyjaciel.. w szachy.                 B.  - em (rodzaj nijaki )
  3. Po wypadku ona nie może poruszać nóg..        C    - (i)em ( rodzaj męski )
  4. Matka Pawła pracuje z tym programist ..          D    - em ( rodzaj męski )
  5. Dziewczynka maluje mazak ..                           E.    -ą ( rodzaj męski )

Klucz dla nauczyciela : 1 B , 2 D, 3 A, 4 E, 5 C

 


                                                                                                                                                    35 min
Część III

Faza podsumowująca :

Заключна частина :

Заключний  етап уроку – це підсумки вивченого. Тому пропоную інтерактивну вправу « Burza mózgów „ . Питання спрямовані на повторення лексичних і граматичних структур ( учні мають змогу самі вибирати питання і відповідати на нього ). Пропоную вправу , коли учні можуть оцінити урок і себе у навчальному процесі за допомогою наступних питань вчителя :

-Чи сподобався урок ? Що було цікавого? Які були труднощі ? Що мені запамʼяталося ?

На окремих листочках учні пишуть свої  коментарі про урок.

Таке завдання дає змогу самому вчителеві оцінити свій урок і надалі удосконалювати свій педагогічний досвід.

 

 

 

 

Burza mózgów

-powtórzenie z pamięci wiadomości o końcówkach rzeczownika i przymiotnika w Narzędniku liczby pojedynczej oraz słownictwa 

Gra językowa. Losowanie  ( czynność polega na wybieraniu lub wyciąganiu karty  z  pytaniem ) :

  1. Z kim siedzisz w ławce ?
  2. Czym się interesujesz ?
  3. Czym rodzice jeżdżą do pracy ?
  4. Z kim się przyjaźnisz ?
  5. Czym smarujesz chleb ?
  6. Z kim teraz rozmawiasz ?

 

-wygłoszenie ocen;

- praca domowa .
                                                                                                                       5 min.
Załącznik:
1.

2.
3.


4. https://learningapps.org/watch?v=p947xmz2a17

docx
Додав(-ла)
Корнієнко Неля
Додано
1 жовтня 2023
Переглядів
656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку