Konspekt lekcji języka polskiego jako obcego
Конспект уроку з польської мови (як друга іноземна )
Klasa: 5
Клас : 5
Lektor: Nela Korniienko
Підготувала : Неля Корнієнко
Poziom: A 1
Jednostki dydaktyczne: 45 minut
Temat: Kim jesteś? Zawody. Rzeczowniki i przymiotniki w Narzędniku liczby pojedynczej
Тема : Ким ти є? Професії. Іменникти і прикметники в орудному відмінку однини.
Тип уроку : інтегрований
Мета уроку : розширити знання учнів про професії ; ознайомити з новими лексичними одиницями; закріпити ці знання у ході виконання практичних завдань; розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію учнів; формувати здатність порівнювати мовні явища рідної та іноземної мов; розвивати здатність мовного самоконтролю; розвивати уяву учнів в умовах роботи в парах; удосконалювати техніку читання; розвивати навички мовлення та сприймання тексту на слух ; формувати всебічно розвинену особистість; виховувати інтерес та повагу до професій та інтерес до іншомовного середовища; виховувати потребу розширювати свій кругозір; формувати мотивацію до вивчення польської мови. Урок складається із традиційних трьох етапів: початок, основна частина та заключна частина.
Założenia metodyczne :
Cele główne :
-zapoznanie uczniów z materiałem gramatycznym.
- wzbogacanie słownictwa ( zawody)
- rozwijanie kompetencji leksykalnej oraz poprawności gramatycznej .
- usprawnianie zdolności logicznego myślenia .
Cele szczegółowe :
- rozwijanie sprawności mówienia
- rozwijanie sprawności czytania ze zrozumieniem
- rozwijanie umiejętności sprzyjmowania tekstu na słuch
- rozwijanie sprawności oglądania filmów edukacyjnych
- umiejętności rozpoznania rzeczowników i przymiotników spośród innych części mowy
- umiejętność określenia rodzaju i przypadka rzeczownika i przymiotnika
- umiejętność odmiany rzeczownika i przymiotnika w Narzędniku liczby pojedynczej
Metody: ćwiczenia komunikacyjne ,gramatyczne,leksykalne;praca z tabelą
Formy pracy :
praca w grupie
praca z komputerem ( platforma Wordwall )
Pomoce : plansza z podstawowymi wiadomościami o Narzędniku liczby pojedynczej
Przebieg lekcji
Część I
Частина 1
На початковому етапі триває організаційний момент: привітання .Тему уроку пропоную сформулювати учням самостійно в наступний спосіб. Показую ілюстрацію, і учні її описують ( усно : предмети, явища природи… ) за допомогою 3-4 речень. Потім задаю питання про тему даного уроку на основі малюнка. Візуалізація дає змогу учням краще запамʼятовувати ключові поняття, тому такий вид роботи сприяє активізації навичок логічного мислення та говоріння .
Налаштування учнів на повторення граматичного матеріалу ( зокрема, частини мови ) і вивчення нового навчального матеріалу ( відмінювання іменника і прикметника в орудному відмінку однини ) , ввівши їх у іншомовну атмосферу, за допомогою мовленнєвих вправ . Зокрема, пропоную відео ролик про професії «Karolek i zawody « . Після перегляду учні мають змогу виконувати щодо перевірки змісту даного відео ( запитання – відповідь), лексичні вправи, які допомагають засвоїти нову лексику ( характеристика професії ).Далі робота в парах . Кожен учень має можливість задати питання другу і висловити власну думку щодо майбутньої своєї професії , вживаючи подані граматичні конструкції , виконуючи відповідне завдання ( питання- відповідь )
На даному етапі розвивається критичне мислення учнів. Представлені мною види лексико – граматичні вправи відповідають віковим та індивідуальним особливостям учнів, які вивчають польську мову , як другу іноземну , перший рік .
Faza wprowadzająca :
Zadanie 1 Opisz obrazek
Pytanie do uczniów : o czym dzisiaj będziemy rozmawiać i ćwiczyć ?
5 min.
Część 2
Частина 2
Основна частина уроку передбачає вивчення нового граматичного матеріалу з даної теми . Перед учнями для опрацювання є граматична таблиця із поданими закінченнями іменників і прикметників в орудному відмінку однини, а також варто звернути увагу на конструкції типу ( To ( jest) + Mianownik. On… jest + Narzędnik )
Наступні завдання спрямовані на засвоєння даної граматики (знайти відповідність : питання і відповідь, тестове завдання на платформі «Wordwall” ) . Ці вправи розвивають також навички читання. Цікавою вправою є аудіо вправа . Учні слухають текст пісні Edyta Górniak „ Jestem kobietą”. Вчитель звертає увагу на приспів пісні , де застосовуються слова в орудному відмінку . Як підсумок прослуханого , учні висловлюють власні думки,вживають мовні структури в орудному відмінку
Завдання,які мною запропоновані, різні за складністю, що вказує на диференційований підхід до організації практичного застосування знань. Використання різних видів діяльності дає змогу активізувати роботу та активність учнів, а також підтримувати дисципліну у класі (поставити запитання, висловити свою думку тощо). Це дає можливість учням вживати лексичний та граматичний матеріал на рівні звʼязного висловлювання. Вони проявляють свої уміння і навички під час оперування лексичними одиницями, та деякими граматичними структурами в різних ситуаціях усного спілкування та читання.
- Powtórzenie . Części mowy
Zadanie 2. Posegreguj podane wyrazy na :
Bank słów : ładny, przyjaciel, śpiewa, dobry, pies, jem, piłka, łagodny, skaczę, kamienie, idzie
Zadanie 3. Wyobraź sobie,że klasa wyjeżdża na wycieczkę. Dobierz odpowiedzi do zadanych pytań
Kto zebrał się przy autokarze ? żartują, rozmawiają, żegnają się
Co robią uczniowie ? przyjemna, radosna, swobodna
Jaka panuje atmosfera ? głośno, hałaśliwie, wesoło
Jak zachowują się zebrani ? uczniowie, rodzice, opiekunowie
Faza realizacyjna
А . Zapoznanie się z nowym słownictwem ( zawody ) na podstawie filmu edukacyjnego
„ Karolek i zawody „
Zadanie 4.Oglądanie filmu ( odcinek )
Film edukacyjny o zawodach “ Karolek i zawody “
https://youtu.be/h4YAvDSx49Y?feature=shared
Zadanie 5 . Proszę odpowiedzieć na pytania , dotyczące filmu edukacyjnego ( uczniowie używają rzeczowniki i przymiotniki w Narzędniku liczby pojedynczej :
Klucz dla nauczyciela : 1. Stalowymi kajdankami, 2.wozem strażackim, 3.promem kosmicznym, 4.Strój z czapką na głowie, 5. Maszynką, 6. Pysznym jedzeniem
Zadanie 6 . Proszę polączyć ze sobą wyrazy z kolumny A z wyrazami z kolumny B i z otrzymanymi połączeniami ułożyć zdania.
Bank słów :
pracuje, używa, porusza się, prowadzi, naprawia, zajmuje się, sprawdza, nosi, zajmuje się
A B.
Klucz dla nauczyciela : 1 K, 2 I, 3 B,4 E, 5 J, 6 C, 7 B, 8 F, 9 D
Zadanie 7. Dokończ zdania
Kim chcesz być ?
Myślę, że …. , bo lubię …. / interesuję się …. / bo podoba mi się ……
В. Materiał gramatyczny . Narzędnik liczba pojedyncza ( opracowanie tabeli )
Uwaga ! Zapamiętaj konstrukcje :
To ( jest ) dobra zupa .
To ( jest ) inteligentny mężczyzna .
To ( jest ) pyszne ciastko .
On jest wysportowanym chłopakiem.
Ona jest smutną kobietą .
Ono jest cichym dzieckiem .
Ćw 1. Wykonaj test “ Narzędnik “ ( platforma Wordwall )
https://wordwall.net/pl/resource/26782289
Ćw . słuchowe
Piosenka Edyta Górniak „Jestem kobietą „
https://youtu.be/8lKZahL0vfo?si=YsXuU-8loZeBl2P_
Pytanie do uczniów : Kim jest kobieta ? Z czym ona się kojarzy w życiu ?
Klucz dla nauczyciela : kobieta jest wodą, ogniem, burzą, perłą na dnie. Kobieta jest wolna , jak rzeka
Ćw 2 . W którym szeregu połączenie wyrazowe ( rzeczownik i przymiotnik ) użyte w formie Narzędnika liczby pojedynczej ?
Klucz dla nauczuciela : B
Ćw 3. Proszę dopasować końcówki Narzędnika l.p. do odpowiednich wyrazów
Klucz dla nauczyciela : 1 B , 2 D, 3 A, 4 E, 5 C
35 min
Część III
Faza podsumowująca :
Заключна частина :
Заключний етап уроку – це підсумки вивченого. Тому пропоную інтерактивну вправу « Burza mózgów „ . Питання спрямовані на повторення лексичних і граматичних структур ( учні мають змогу самі вибирати питання і відповідати на нього ). Пропоную вправу , коли учні можуть оцінити урок і себе у навчальному процесі за допомогою наступних питань вчителя :
-Чи сподобався урок ? Що було цікавого? Які були труднощі ? Що мені запамʼяталося ?
На окремих листочках учні пишуть свої коментарі про урок.
Таке завдання дає змогу самому вчителеві оцінити свій урок і надалі удосконалювати свій педагогічний досвід.
Burza mózgów
-powtórzenie z pamięci wiadomości o końcówkach rzeczownika i przymiotnika w Narzędniku liczby pojedynczej oraz słownictwa
Gra językowa. Losowanie ( czynność polega na wybieraniu lub wyciąganiu karty z pytaniem ) :
-wygłoszenie ocen;
- praca domowa .
5 min.
Załącznik:
1.
2.
3.
4. https://learningapps.org/watch?v=p947xmz2a17