Тема: Летимо на іншу планету
Мета: закріплювати поняття про композицію, надавати учням початкові відомості про передавання глибини простору на площині; формувати образне, логічне, просторове мислення, продовжувати розвивати творчу уяву, навички та вміння дітей передавати простір, освітлення, визначати тон, продовжувати формувати вміння аналізувати, навчити міркувати; виховувати в учнів уважність стимулювати розвиток допитливості.
Обладнання:
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: тематичне малювання
Хід уроку
I. Організація учнів до уроку
1. Привітання
2. Перевірка готовності
II. Актуалізація учнів до уроку
Воду в ріках нагріває, матір-Землю зігріває.
Нам всміхається в віконце чарівне, гаряче… (сонце)
Нічного неба оберіг, і схожий бік його на ріг.
Козак моторний, красний, хто ж цей красень ясний? (місяць)
Через яку трубу можна побачити цілий всесвіт – зірки та планети? (Телескоп)
Голубий шатер увесь світ накрив.( Небо)
-Що спільного в цих загадках? (всі ці загадки стосуються космосу, космічного простору.)
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
2. Пояснення послідовності виконання малюнку олівцем
- Рішення питання композиції (аркуш розташований у вертикальному положенні, головний герой композиції розташований посередині)
- Схематизація зображення найбільших предметів на полоті (учитель виконує на дошці педагогічний малюнок, звертає увагу на розташування предметів та їх співвідношення)
- Типізація(учитель продовжує типізувати пед. мал., звертаючи увагу на форми предметів)
- Конкретизація (учитель завершує пояснення послідовності виконання малюнку олівцем, звертаючи увагу на деталі предметів)
3. Пояснення послідовності виконання малюнка в кольорі
- Підбір предметного кольору на палітрі.
- Зображення найбільших частин предмету. (космічний простір)
- Зображення дрібних елементів (одяг космонавта)
- Конкретизація малюнка кольором (учитель звертає увагу на деталі та їх
забарвленість)
Варіанти композиційного рішення.
Подивіться на різні варіанти виконання цього малюнку на дану тему. Ви можете проявити свою фантазію і зобразити свій варіант.
V. Закріплення нового матеріалу
- В якому положенні повинен бути аркуш ?(вертикальному)
- Що спочатку ми будемо робити? (схематично зображуємо предмети
на аркуші).Потім що? ( малюємо форми предметів, а далі малюємо
деталі)
- Які кольори ми будемо використовувати? (переважають холодні
кольори)
VI. Самостійна робота учнів під керівництвом вчителя (вчитель слідкує,
виправляє помилки)
VII. Проведення підсумків