Урок на тему "Летимо на іншу планету"

Про матеріал
Даний конспект розроблений для уроку з Образотворчого мистецтва (тематичне малювання).
Перегляд файлу

Тема: Летимо на іншу планету

Мета: закріплювати поняття про композицію, надавати учням початкові відомості про передавання глибини простору на площині; формувати образне, логічне, просторове мислення, продовжувати розвивати творчу уяву, навички та вміння дітей передавати простір, освітлення, визначати тон, продовжувати формувати вміння аналізувати, навчити міркувати; виховувати в учнів уважність стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання:

  1. Для вчителя: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників, навчальні роботи, що зображують глибоку перспективу, матеріали для демонстрації послідовності і техніки виконання роботи.
  2. Для учнів: баночка для води, фарби, альбом, пензлі, палітра, олівець, гумка.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: тематичне малювання

 

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку

1. Привітання

  • Доброго дня, діти! Сідайте!

2. Перевірка готовності

  • Перевірте, щоб у вас на партах лежала все необхідне: альбом, фарби, олівець, гумка, пензлі, а все інше приберіть, щоб вам нічого не заважало.

II. Актуалізація учнів до уроку

  1. Загадки.
    • Відгадайте загадки

Воду в ріках нагріває, матір-Землю зігріває.

 Нам всміхається в віконце чарівне, гаряче… (сонце)

 

Нічного неба оберіг, і схожий бік його на ріг.

Козак моторний, красний, хто ж цей красень ясний? (місяць)

 

Через яку трубу можна побачити цілий всесвіт – зірки та планети? (Телескоп)

 

Голубий шатер увесь світ накрив.( Небо)

 

-Що спільного в цих загадках? (всі ці загадки стосуються космосу, космічного простору.)

 

  1. Аналіз картин художника
    • Діти, розгляньте картини космонавта Леонова. Це перша людина, яка вийшла у відкритий простір. І хто б міг подумати, що заслужений льотчик – космонавт ССРС ,ще й художник.
    • Уважно розгляньте малюнки, та скажіть що зображено на малюнках ( космонавти, космос, планети) як розташовані головні герої (посередині), що виділено на картинах (головні герої та предмети), які головні герої, які другорядні предмети (головні герої – космонавти, другорядні – планета),що розміщено на передньому плані (космонавти) на задньому (планета), який пейзаж оточує середовище (відкритий космос)
    • Розгляньте підбір кольорів, кольорову гаму? (картини відображені в холодних кольорах і лише маленькі деталі в - гарячих)
    • Що сподобалось вам в цих картинах (зображення художником космосу), які почуття викликає у вас ці художні картини?(захоплення невідомим, космосом)
    • Яка техніка виконання на картинах (живописна, фарбами).

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

  • Сьогоднішня тема нашого уроку звучить так : «Летимо на іншу планету »

IV. Вивчення нового матеріалу

 

  1. Аналіз зразка
    • Що намальовано на цьому малюнку? (космонавт, планета)
    • Що розміщено на передньому плані (космонавт (людина))
    • Що розміщено на задньому плані (планета)
    • Що головне? (космонавт)
    • Як підібрані кольори, який настрій передають? (кольори підібрані правильно; таємничий)

 

      2. Пояснення послідовності виконання малюнку олівцем

- Рішення питання композиції (аркуш розташований у вертикальному положенні, головний герой композиції розташований посередині)

- Схематизація зображення найбільших предметів на полоті (учитель виконує на дошці педагогічний малюнок, звертає увагу на розташування предметів та їх співвідношення)

- Типізація(учитель продовжує типізувати пед. мал., звертаючи увагу на форми предметів)

- Конкретизація (учитель завершує пояснення послідовності виконання малюнку олівцем, звертаючи увагу на деталі предметів)

 

       3. Пояснення послідовності виконання малюнка в кольорі

       - Підбір предметного кольору на палітрі.

        -  Зображення найбільших частин предмету. (космічний простір)      

       -  Зображення дрібних елементів (одяг космонавта) 

       - Конкретизація малюнка кольором (учитель звертає увагу на деталі та їх  

           забарвленість)

Варіанти композиційного рішення.

  • На вашу думку в якому середовищі (обставинах) можна зобразити головного героя? (в різних, наприклад: космонавт в ракеті летить на планету, і так далі…)
  • Потрібно виділити головного героя на нашому малюнку, це можна зробити із допомогою кольору, надати більш яскравих насичених кольорів. Головного героя потрібно зображувати посередині!

        Подивіться на різні варіанти виконання цього малюнку на    дану тему. Ви можете проявити свою фантазію і зобразити свій варіант.

 

V. Закріплення нового матеріалу

           - В якому положенні повинен бути аркуш ?(вертикальному)

           - Що спочатку ми будемо робити? (схематично зображуємо предмети

               на аркуші).Потім що? ( малюємо форми предметів, а далі малюємо

                деталі)

            -  Які кольори ми будемо використовувати? (переважають холодні 

                   кольори)

 

 

VI. Самостійна робота учнів під керівництвом вчителя (вчитель слідкує,    

    виправляє помилки)

VII. Проведення підсумків 

  1. Аналіз учнівських  робіт:
  • Звертаємо увагу на правильність розкриття змісту у темі
  • Правильність рішень композиції
  • Правильність передачі характерних ознак предметів
  • Правильність підбору кольорів, послідовність виконання роботи кольором
  • Естетична оцінка
  1. Підсумок отриманих знань на уроці.
  • Що ми сьогодні малювали?(космонавта, планету…)
  • Як звучала наша тема? ( тема: «летим на іншу планету»)
  • Вам сподобався наш сьогоднішній урок? (так)
  1. Прибирання робочого місця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 лютого 2020
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку