Урок на тему "Лінійні алгоритми"

Про матеріал
Конспект уроку для 5 класу на тему "Лінійні алгоритми". Тип уроку: комбінований, урок-подорож. Урок містить такі етапи:організаційний, мотивація навчальної діяльності, формулювання мети і завдань уроку, актуалізація опорних знань, застосування знань, умінь і навичок, фізкультхвилинка, первинне закріплення і корекція знань. Застосування знань, умінь і навичок у стандартних ситуаціях, самоперевірка знань, підсумки уроку, оцінювання роботи учнів, домашнє завдання.
Перегляд файлу

Реалізація лінійних алгоритмів

 

Конспект уроку

КЛАС 5

Вчитель: Стеценко Анастасія Юріївна

Тема: Інструктаж з БЖД. Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Scratch.

Мета:

навчальна: продовжувати формувати вміння складати лінійні алгоритми для розв’язування поставленої задачі; записувати та запускати на виконання алгоритми в середовищі виконання алгоритмів;

розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;

виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі, вміння працювати у команді.

Тип уроку: комбінований, урок-подорож.

Обладнання та наочність: навчальна презентація, мультимедійна дошка, комп’ютери, картки із завданнями.

Програмне забезпечення: середовище виконання алгоритмів Scratch.

Хід уроку

  1. Організаційний етап (1 хв).
  2. Мотивація навчальної діяльності (4 хв).
  3. Формулювання мети і завдань уроку (3 хв).
  4. Актуалізація опорних знань (6 хв).
  5. Застосування знань, умінь і навичок (7 хв).
  6. Фізкультхвилинка (2 хв).
  7. Первинне закріплення і корекція знань. Застосування знань, умінь і навичок у стандартних ситуаціях (15 хв).
  8. Самоперевірка знань (2 хв).
  9. Підсумки уроку (2 хв).
  10. Оцінювання роботи учнів (2 хв).
  11. Домашнє завдання (1 хв).
  1. Організаційний етап.

Привітання, перевірка готовності учнів до уроку, перевірка наявності в учнів необхідного обладнання (зошит, ручка, підручник, щоденник, рукавички).

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Дорогі учні! Сьогодні до нас на урок завітав несподіваний герой. Ви його впізнали?

Так, це Міньйон. Давайте поглянемо, що йому потрібно (читаємо повідомлення зі слайду).

Діти, а які професії в ІТ (інформаційні технології) сфері ви знаєте? Можливі відповіді: програміст, тестувальник ПЗ (програмного забезпечення), менеджер ІТ проекту, контент-менеджер, бізнес аналітик, спеціаліст з технічної підтримки, технічний письменник, менеджер з продажу, системний адміністратор, веб-дизайнер.

Скажіть, вам би цікаво було освоїти одну з таких професій?

Добре, тоді давайте вивчати інформатику, щоб отримати таку цікаву професію.

Повертаємося до нашого героя. (читаємо повідомлення зі слайду).

Отже, давайте розглянемо карту. Маємо 8 станцій: «Тренування для мозку», «Університет», «Знайди помилку», «Розшифрувальники», «Scratch-пазли», «Спортивний майданчик», «Художник» і остання станція «Програміст». Кожна станція містить завдання, які потрібно виконати або самостійно, або в парах або в групах. Після виконання кожного завдання ми спробуємо самостійно себе оцінити. Зараз я вам кожному роздам картку самооцінювання. Давайте розглянемо її. В цій картці записані завдання, які будуть оцінюватися – це станції «Університет», «Розшифрувальники», «Scratch-пазли» та «Художник». У клітинці «Максимальна кількість балів» записана максимальна кількість балів, які ви можете отримати за виконання певного завдання. У клітинці «Результат» ви ставите собі оцінку на власний розсуд. В кінці уроку у вас є можливість отримати 12 балів за умови плідної праці на уроці. Підпишіть свої картки. Бажаю всім успіхів!

  1. Формулювання мети і завдань уроку.

Переходимо до першої станції «Тренування для мозку». Давайте поглянемо, яке ми маємо виконати завдання.

Робота в парах

Об’єднайтеся в пари і спробуйте розв’язати ребус.

Відповідь «Лінійний алгоритм».

Тема сьогоднішнього заняття «Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Scratch». Сьогодні ми продовжуємо працювати з лінійними алгоритмами, а також будемо записувати та запускати на виконання лінійні алгоритми у середовищі Scratch.

Діти, а який алгоритм називають лінійним?

  1. Актуалізація опорних знань.

Наступна станція «Університет». Щоб досягти успіху в будь-якій професії необхідно гарно вчитися, закінчити школу, а потім університет. Отже наш Міньйон буде здобувати освіту в університеті, а ми поки перевіримо свої знання щодо алгоритмів.

Фронтальне опитування

  1. Що таке алгоритм?
  2. Які типи алгоритмічних структур ви знаєте?
  3. Які типи алгоритмів ви знаєте?
  4. Що називають середовищем виконання алгоритму?
  5. Хто чи що може бути виконавцем алгоритму?
  6. Що таке система команд виконавця? Наведіть приклади.

Поставте собі бали в картці самооцінювання.

  1. Застосування знань, умінь і навичок.

Рухаємося далі – станція «Знайди помилку».

Робота самостійно на картках

Зараз я кожному роздам картку. Ваше завдання знайти помилку в алгоритмі. У кожного будуть різні картки з різними завданнями, де потрібно або встановити правильний порядок алгоритму, а вказати на зайву команду в алгоритмі, або вказати якої команди не вистачає в алгоритмі.

(Коли учень відповідає зі своєю карткою, увага інших учнів напрямлена на мультимедійну дошку, де будуть розібрані всі картки).

Молодці, поставте собі бали в картці самооцінювання.

Наступна станція «Розшифрувальники»

Робота в трьох (двох)

Вам потрібно об’єднатися в групи по троє.

Розгляньте алгоритм. Поясніть, що відбувається на сцені за допомогою підказки. Вам потрібно розташувати стрілки з поясненням у правильному порядку.

Давайте поглянемо на екран і ще раз звіримо свої відповіді.

Молодці, поставте собі бали в картці самооцінювання.

Переходимо до станції «Scratch-пазли». Це мабуть найцікавіше завдання для вас. Ви любите складати пазли?

Робота в групах

Вам потрібно об’єднатися в 2 групи. Завдання: поєднати частини інтерфейсу та їх назви.

Увага на екран! Перевірте свої відповіді.

Поставте собі бали в картці самооцінювання.

  1. Фізкультхвилинка.

Ви напевно вже втомилися, тому пропоную вам розім’ятися та виконати фізкультхвилинку.

  1. Первинне закріплення і корекція знань. Застосування знань, умінь і навичок у стандартних ситуаціях.

Трішки відпочили та час нам вже повертатися до роботи. А ми переходимо до наступної станції «Художник». Ці завдання вимагають виконання за комп’ютером. Але перш ніж ми з вами почнемо виконувати завдання потрібно повторити правила техніки безпеки при роботі за комп’ютером. Пропоную пограти в гру «Так чи Ні». Я буду називати вам правила і якщо воно правильне, то ви піднімаєте зелену картку, а якщо ні, то червону.

Гра «Так чи Ні»

  1. Роботу за комп’ютером починай, не чекаючи дозволу вчителя.
  2. Стіл завжди тримай в чистоті.
  3. Якщо зголоднів, їж і пий за комп’ютерним столом.
  4. Екран витирай лише сухою серветкою.
  5. Сміливо берися за розетки і всілякі дроти.
  6. Утомився? Поклади руки на клавіатуру і відпочинь.
  7. На уроці за комп’ютером працюй лише в гумових рукавичках.
  8. Щоб краще бачити нахиляйся якомога ближче до монітора.

Добре, молодці. Гарно попрацювали. Сідайте за комп’ютери.

Робота з комп’ютером

Вам потрібно виконати 2 завдання за допомогою алгоритмів у середовищі Scratch. Перше завдання намалювати прямокутник зі сторонами 50 і 100 кроків, а друге – рівносторонній трикутник зі сторонами 100 кроків.

Давайте розглянемо алгоритм для малювання прямокутника. Ми будемо використовувати нові команди, які знаходяться в групі Олівець. Це команди Очистити (для того щоб при кожному натисканні на прапорець, сцена була чистою), Опустити олівець (для того щоб почати малювати) і Підняти олівець (відповідно, щоб закінчити малювати). Зверніть увагу, що команда Повернути в напрямку задає напрямок виконавця 90 якщо потрібно рухатись вправо, 0 якщо вгору, -90 – вліво, 180 – вниз.

Завдання для малювання трикутника виконайте самостійно. Давайте пригадаємо, які кути має рівносторонній трикутник.

  1. Самоперевірка знань.

Вітаю вас ви виконали всі завдання і допомогли нашому Міньйону дістатися кінцевої станції «Програміст», а поки наш герой радіє, давайте поставимо собі бали за завдання на станції «Художник» та підрахуємо загальну кількість балів.

  1. Підсумки уроку.

Ви сьогодні молодці. Дуже плідно працювали. Тож давайте підведемо підсумки нашого уроку.

Рефлексія

Продовжіть речення:

  • Сьогодні на уроці я навчи (-лася, -вся)…
  • Мені сподобалось…
  • Мені не сподобалось…
  • Було складно…
  • Було легко…
  1. Оцінювання роботи учнів.

А тепер продиктуйте, будь-ласка, свої оцінки.

  1. Домашнє завдання.

Повторити §21-22 с.199-203, виконати завдання 8 за посиланням (посилання надсилається в Teams) https://studio.code.org/s/coursec-2017/stage/6/puzzle/8

 

 

 

 

 

Стеценко А. Ю. ©  1

docx
Додано
31 травня 2021
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку