8 клас
Мистецтво
Урок № 3
Тема: Мистецтво античності – колиска європейської цивілізації.
Тип уроку:
комбінований, поглиблення знань.
Цілі уроку:
їх із стилями часу, поняттями, з життям і творчістю художників,
скульпторів; художніми творами за допомогою методики розвитку критичного мислення;
творів;
національні якості особистості - національної гордості й патріотичних
почуттів, любові до рідного краю, до природи;
Обладнання уроку:
мультимедійна дошка, проектор, підручник для 8 класу з мистецтва Л.М.Масол.
Дидактичні та методичні матеріали:
Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці:
Очікувані результати
● орієнтується в особливостях стилів мистецтва;
● знає вітчизняні й світові архітектурні пам’ятки стародавніх епох;
розрізняє стилі у різних видах мистецтва (античний, візантійський, романський, готика, Ренесанс);
● використовує різні художні матеріали у зображенні архітектурних споруд і виконує живописні й графічні композиції у різних стилях;
● використовує спеціальну термінологію під час колективних обговорень явищ мистецтва;
● застосовує набуті знання і вміння в художньо-творчій діяльності, під час виконання проектів;
● усвідомлює необхідність збереження мистецької спадщини рідного краю й світу;
● оцінює і висловлює власне судження щодо творів мистецтва.
Хід уроку
І.Мотивація. Актуалізація. Виклик
Використовуючи прийом «Понятійне колесо»,розкажіть, що вам відомо про мистецтво Стародавньої Греції.
ІІ. Озвучення теми та мети уроку разом з учнями.
ІІІ. Сприйняття та засвоєння нового навчального матеріалу. Усвідомлення.
1 група
Завдання: Прослухайте музичний твір та складіть «Кубування» (Додаток№1)https://www.youtube.com/watch?v=3HrnMui9ZVI
Заповнюючи грані куба, дайте відповідь на такі запитання:
1.Які музичні інструменти Давньої Греції грають?
2.Який настрій у вас під час прослуховування цієї музики?
3.На які сучасні музичні інструменти схожі ?
4.Як ви гадаєте, яким чином у Давній Греції застосовували цю музику?
2 група
Завдання: Прослухайте музичний твір С. Прокоф'єва «Скифськая Сюїта» та складіть «Кубування» (Додаток№1)
https://www.youtube.com/watch?v=7TnG8-wOqwA
Заповнюючи грані куба, дайте відповідь на такі запитання:
3 група
Подивившись відео на тему «Театр Давньої Греції» , складіть діаграму Венна(Додаток№2), порівнюючи театр Давньої Греції та сучасний театр.
https://www.youtube.com/watch?v=fxidfbvn6CM
4 група
Переглянувши відео «7 історичних чудес України – Херсонес», складіть діаграму Венна (Додаток№2), порівнюючи мистецтво Давньої Греції та Скіфії.
https://drive.google.com/file/d/0B2ogNxbiPhRsOXRCajVkclFZVjg/view
ІІІ.Виступ груп.
ІV.Рефлексія «Ромашка Блума».
Скласти запитання за темою протилежної команди( за вибором групи), використовуючи початок запитання на вибраній пелюстці. (Додаток № 3).
Додаток № 1
Методика «Кубування»
Стратегія «Робота в групах».
Кубування є методом навчання, який полегшує розгляд різних сторін теми. Цей підхід передбачає використання кубика із написанням на кожній грані вказівки щодо напряму мислення або письма. Наприклад, можливі такі вказівки на гранях:
• описати колір, форму, розмір;
• порівняти на що схоже? Чим відрізняється?
• встановити асоціації :про що це вас змушує думати? Що спадає на думку у зв’язку з цим?
• Скажіть, яким чином це зроблено? Ви це знаєте? Ви можете це нагадати?
• Знайти застосування: яким чином це може бути застосовано?
• Запропонувати аргументи «за» чи «проти»: займіть певну позицію,використовуйте повний діапазон аргументів від логічних до безглуздих.
Додаток № 2
Діаграма Венна.
Діаграма Венна будується у вигляді двох або більше кіл, які частково перетинаються, утворюючи спільний простір. У частині кіл, що не перетнулися, записуємо ознаки множин, якими вони відрізняються одна від одної, у спільному просторі - ознаки, які для них є однаковими.
Додаток № 3
Ромашка Блума
«Ромашка» складається з шести пелюсток, кожна з яких містить певний тип запитання. Таким чином, шість пелюсток – шість запитань:
1. Знаннєві (прості) запитання – запитання, відповідаючи на які, потрібно назвати якісь факти, згадати і відтворити певну інформацію: “Що?”, “Коли?”, “Де?”, “Як?”.
2. Уточнюючі запитання (на розуміння). Такі запитання зазвичай починаються зі слів: “Тобто ти кажеш, що …?”, “Якщо я правильно зрозумів, то …?”, “Я можу помилятися, але, по-моєму, ви сказали про …?”. Мета цих запитань – дати учневі можливості для зворотного зв’язку щодо того, що тільки що сказано вчителем (або написано у тексті). Іноді їх ставлять з метою перевірки сприйняття учнями інформації, яка є у повідомленні.
3. Практичні запитання. Цей тип запитання спрямований на встановлення взаємозв’язку між теорією і практикою: “Як можна застосувати …?”, Що можна зробити з …? “,” Де ви в звичайному житті можете спостерігати …? “,” Як би ви були на місці героя оповідання? “.
4. Інтерпретаційні (синтезуючі) запитання. Зазвичай починаються зі слова “чому?” і спрямовані на встановлення причинно-наслідкових зв’язків. “Чому листя на деревах восени жовтіють?”. Якщо відповідь на це запитання відома, воно з інтерпретаційного “перетворюється” на знаннєве. Отже, цей тип питання спрацьовує «тоді, коли у відповіді присутній елемент самостійності».
5. Оціночні запитання. Ці запитання спрямовані на з’ясування критеріїв оцінки тих чи інших подій, явищ, фактів. “Чому щось добре, а що погано?”, “Чим один урок відрізняється від іншого?”, “Як ви ставитеся до вчинку головного героя?” і т.д.
6. Творчі запитання. Цей тип запитання найчастіше містить частку “б”, елементи умовності, припущення, прогнозу: “Що змінилося б …”, “Що буде, якщо …?”, “Як ви думаєте, як буде розвиватися сюжет в оповіданні після …? “.